Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 2 maart 2019, 01:24   #1
Vleespet21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2019
Berichten: 9
Geslacht:
Stabilisatie & een haartransplantatie

Hi allemaal,

Ik ben afgelopen week bij hairworld istanbul geweest voor een consult. Ik overweeg om hier een HT af te nemen 2500 grafts is het advies ik ben 30 jaar en heb inhammen en aan de bovenkant dunner wordend haar. Mijn pa heeft vrij weinig haar over mijn opa van moederskant nog een redelijk eilandje en dun haar achterop.

HWI adviseert om GEEN fina/duta te gebruiken. Ik zelf ben hier ook geen voorstander van. Ik zie dat veel mensen op dit forum groot fan zijn van deze middelen, maar ik wil zelf het risico niet lopen op blijvende schade. Ik lees namelijk dat je na jaren gebruik plotseling bijwerkingen kan krijgen die nooit meer weg gaan. Ik schrik daarom ook weleens als ik zie hoeveel advies men elkaar hier op dit forum geven. "Probeer het gewoon en als je niets merkt dan is het prima!" Ook bij leden van 18-20 jaar. Ook een reden is dat je geen kinderwens moet hebben wanneer je dit gebruikt. Dit heb ik nu niet maar mogelijk wel binnen nu en 5 jaar. En dan heb je ook alsnog het probleem dat het versneld uitvalt.

Anyway ieder zijn ding en ik geloof dat het top spul is als je er je hele leven zonder bijwerkingen kan blijven gebruiken, maar het is simpelweg te risicovol voor mij. Als het daadwerkelijk zou kloppen dat als je niets merkt er geen schade kan ontstaan dan was het nog het proberen waard, maar dat is geen garantie helaas.

Nadeel van deze keuze is dat ik niet de voordelen geniet van deze middelen.. No shit... Dit terwijl ik wel moeite heb om mijn haaruitval te stabiliseren. Wat ik er tot nu toe over lees is dat minoxidil een uitweg is icm met gezonde voeding en eventueel wat supplementen. Dit doe ik ook en mijn haaruitval is minder en redelijk rustig. Toen ik 20 was ging het veel harder. Ook omdat er veel meer haar was om uit te vallen uiteraard. HWI vertelde ook iets over dat je haaruitval voor een groot deel minder gaat worden vanaf je 35e. Ik ben zelf 30 jaar dus dat klonk positief. Ik ben alleen erg sceptisch of dit ook echt klopt. Weet iemand dit?

Ik lees vaak op dit forum: "NOOIT BEGINNEN AAN EEN HT ALS JE HAARUITVAL NIET STABIEL IS." Het advies is 99 van de 100 keer om dan Fina of Duta te gebruiken. Ik vraag me vooral af, als je toch een HT neemt en je haaruitval gaat gematigd door wat dan precies het rampscenario is. Je haar zal weer dunner worden en dat is klote, maar kan je dan niet een tweede en eventueel derde behandeling nemen daarna? Met andere woorden een kwestie van laten bijwerken om de zoveel tijd? Ik snap dat dit niet het ideale scenario is, maar ben vooral benieuwd of ik consequenties over het hoofd zie. Als dat zo is hoor ik het graag?

Ik ben ook benieuwd of er leden zijn die ook voor deze strategie kiezen en wat voor tips zij hebben om haaruitval te stabiliseren? En hoe ervoor te zorgen dat je je haar kunt bijwerken zonder dat het een complete ramp is.

Heel erg bedankt voor de reacties!
Vleespet21 is offline   Met citaat reageren
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.