Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 november 2006, 20:36   #1
20jrdun
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 3
Nieuwkomer!Help me aub

Hallo,
Ik ben een jongen van bijna 21 jaar heb al geruime tijd dun haar.
Nu heb ik hier al vaker vitamine pillen voor gebruikt, maar hiervan kreeg ik alleen maar hoofdpijn en ben dus mee gestopt.
Nu heb ik hier op het forum al rond gekeke naar vergelijkende problemen, en veschillende medicatie hiervoor.
Vanaf mijn 16e heb ik al reacties gekregen over mijn dun haar, dit haald je zelf vertrouwen wel omlaag, gelukkig heb ik dit wel genoeg.
Verder draag ik regelmatig een pet (vooral om het te verbergen)
en in het weekend doe ik m'n haren met gel.

Nu vraag ik me af, of door verschillende medicatie alleen je hoofdhaar beter wordt, ofdat je lichaamshaar ook harder gaat groeien.
Eigenlijk hoop ik het probleem zonder medicatie aan te kunnen pakken.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het probleem, want vrolijk wordt ik er niet van.
Alvast bedankt!
Mvg,
E
20jrdun is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2006, 11:59   #2
Els Bergers
Ask me
 
Geregistreerd: 2 april 2004
Locatie: Vlaardingen/ Woerden
Berichten: 145
Hallo E,

Als je geen medicatie wil gebruiken, is Toppik (hair building fiber) misschien een oplossing, dat zijn vezeltjes die je via een soort busje op je haar strooit en waardoor het haar dan wat dikker lijkt en je hoofdhuid niet meer zichtbaar is.
Vooral bij wat donkerder haar is het resultaat goed.

Groetjes Els Bergers
Els Bergers is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2006, 23:24   #3
20jrdun
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 3
Exclamation Wat kan ik doen??

Hallo,

ik heb veel op het forum gelezen,
maar er staat niet echt iets over dun haar,
wel over AGA en de medicijnen daarvoor....
ik vind het spijtig dat ik maar één reactie heb gekregen,
vooral omdat ik echt hard met het probleem zit.
Ik doe er een foto bij zodat je kunt zien hoe het eruit ziet.
hopelijk heeft iemand ongeveer hetzelfde en kan mij echt helpen!
Niet met een of ander poedertje dat het bedekt!



Hopelijk krijg ik een reactie!
Mvg,
20jrdun is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2006, 23:37   #4
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Zo te zien heb je AGA met het vrouwelijke uitval patroon. Zonder medicatie is hier weinig tegen te doen. Je kan het idd wel verstoppen met verschillende middeltjes als topic, maar ik gok niet dat je dat wilt.
Ik dacht gelezen te hebben dat je met diffuse haaruitval (wat jij dus hebt) makkelijker je haren zou kunnen terugkrijgen (lees: meer kans). Opzich weer pluspuntje . Maar of dit waar is zou iemand anders hier ff moeten bevestigen.

Nog een stylingstip voor je haar, gebruik wax, of iig een stylingsproduct waardoor je haar wat voller lijkt. Met gel erin kijk je er juist makkelijker doorheen.

Stel je hebt de knoop doorgehakt om echt medicatie te gebruiken, zou je het best met finasteride (proscar) kunnen beginnen, aangezien dit ook bij de FDA is goedgekeurd als haarbehoud/haargroei middel. Ander middel zou minoxidol zijn (ook FDA approved), maar veel mensen vinden (of denken dat) dit teveel geklaai.

Succes met je besluit
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2006, 23:38   #5
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Als ik die foto zo zie, dan denk ik niet dat dit alleen "dun haar" is, zeker niet gezien je jonge leeftijd!

Je zou hiermee eens naar de huisarts kunnen gaan, grote kans dat het erfelijke haaruitval betreft en zo niet, dan kan hij je vast vertellen wat het wel is!

En voor zoiets denk ik toch dat je al snel moet gaan denken aan medicatie, of anders misschien een topical zoals minoxidil...
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2006, 23:42   #6
20jrdun
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 3
Ik hoop dat jullie mij zo snel mogelijk kunnen helpen.
idd omdat ik nog zo jong ben, vind het verschrikkelijk.
Vooral oudere die dan zegge:"so ey, bij jou begint het ook al flink dun te worden"
(misschien een bekende uitspraak voor sommige)

Heb gelezen over de bijwerkingen van fina,
Is het echt zo erg of valt ermee te leven?
Wil namelijk niet gaan zitte criperen van de pijn.
Alvast heel erg bedankt!

Ps. Het valt ook niet echt snel uit zeg maar, als er aan trek heb ik misschien maar 1 of 2 haartjes vast....?
Je ziet wel dat het de laatste jaren minder is geworden.
Heb al eens "Pilfood" gebruikt, dit waren geel/rode capsules, die sloegen echter ook niet aan.

Laatst gewijzigd door 20jrdun; 7 december 2006 om 23:45
20jrdun is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2006, 23:45   #7
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 20jrdun
Ik hoop dat jullie mij zo snel mogelijk kunnen helpen.
idd omdat ik nog zo jong ben, vind het verschrikkelijk.
Vooral oudere die dan zegge:"so ey, bij jou begint het ook al flink dun te worden"
(misschien een bekende uitspraak voor sommige)

Heb gelezen over de bijwerkingen van fina,
Is het echt zo erg of valt ermee te leven?
Wil namelijk niet gaan zitte criperen van de pijn.
Alvast heel erg bedankt!
Bijwerkingen vallen volgens mij heel erg mee (ik had gelukkig nergens last van), maar feit blijft dat de kans altijd blijft bestaan dat je ze krijgt. Dus je moet goed nadenken voor je de beslissing neemt.
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2006, 09:43   #8
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Mijns inziens is het juist belangrijk niet te veel met de bijwerkingen bezig te zijn. Als je bang bent en denkt ze te krijgen, zul je ze ook veel eerder krijgen! Psychologisch althans, dit is hetzelfde effect als een placebo-pil heeft...


Ook ik heb geen last van bijwerkingen en heb echt het idee dat het sterk verbeterd is sinds de start met finasteride. Nu zon 4,5 maand aan de finasteride en ga zeker nog een poos door!

Maar overleg anders eerst even met je huisarts, mijn huisarts constateerde erfelijke kaalheid en schreef me propecia voor en zei ook dat de bijwerkingen nihil waren. Proscar voorschrijven deed hij niet, maar aangezien er de zelfde werkzame stof inzit, bestel ik die zelf. Als student heb je het namelijk niet zo heel breed !

Succes met je overweging!
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2006, 10:36   #9
Zoevo
kalend :o
 
Zoevo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 854
Geslacht:
Hahaha, ik heb ook alweer 2 dagen het idee dat mijn haar beter word !
Ik gebruik ook fina, en zonder bijwerkingen ook..
Krijg wel beetje borstjes...maar niet "vrouwelijke borstjes" dus ik denk dat dit met het fitnessen te maken heeft !
__________________
1x 1/4 proscar per dag.
Minoxidilmax 15% + RU in de avond(01-2009 + 01-06-2013)
Lipogaine in de ochtend(01-07-2013)
Multi
Algemene gezondheid
-------------------------------------------------
Status : Dikke haren, wel achteruitgang. Niet meer zo mee bezig als vroeger. Zou wel een goed middel willen voor mijn inhammen, die blijven groeien.
Zoevo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.