Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 oktober 2015, 12:41   #1
Brook
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2010
Berichten: 86
Question Finasteride na bijna een jaar: nog geen vooruitgang, is dat normaal?

Hoi ik ben Brook heb AGA en slik sinds bijna een jaar finasteride en gebruik ook minoxidil 5%. Ik moet zeggen dat ik niet veel merk van Finasteride. Mijn haar is nog steeds dun, slap en verlies nog steeds veel haren.

Wel zijn er steeds meer korte haren te vinden tussen mijn haren. Eerst dacht ik dat dat een goed teken was, want nieuwe haren. Maar nu denk ik eigenlijk dat dit haren zijn die vroeger afbreken door AGA :-(

Ik vraag me af of ik door moet gaan met Finasteride want het lijkt dus niet te werken. Aan de andere kant weet ik ook niet hoe mijn haar eruit zou zien zonder het gebruik van Finasteride. En ik durf ook niet zo goed te stoppen omdat ik bang ben dat ik dan meteen enorm veel haaruitval krijg.

Iemand ervaring met Finasteride en hoe lang het duurt voor resultaat?

Groetjes Brook
Brook is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2015, 14:53   #2
piey75
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2015
Berichten: 43
Geslacht:
Ik zeg blijf doorzetten ik ben ruim 2 maanden bezig merk ook niet veel heb jij in dit jaar bloed laten prikken ivm gebruik van fina gerbuik zo ja is.alles goed.met je bloedwaarden vooral je lever
piey75 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2015, 11:34   #3
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
Indertijd werd mij gezegd dat het maar bij 50% wat doet, de fina bedoel ik. Van de overige 50% geeft het in de helft van de gevallen stabilisatie en de andere helft verbetering. Oftewel in een kwart van de gevallen zou het mogelijk verbetering geven.
__________________
AGA of toch oorzaak in vit D deficiëntie?

Regime:
Minox 5% 1ml/dag weer begonnen per september 2015
Keto shampoo 1% + conditioner met castor/arganolie
Supplementen Vit D, Biotine, Kiezelzuur, Multivit, Omega, MSM, Zink, Magnesium, L-Carnitine, Q10, Druivenpitextract, L-Arginine, Paardenkastanje
Hennakleuring



Status: momenteel weer zeer fors haarverlies, najaar? Ook weer pijn op de hoofdhuid. Weer ongeveer 1/3 kwijt
polydox is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2015, 10:52   #4
Brook
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2010
Berichten: 86
Finasteride

Bij mij helpt het eigenlijk niet als ik heel eerlijk ben. Ik heb nog steeds haaruitval en geen stabilisatie of verbetering.
Dacht kan nog aan dutasteride beginnen misschien? Of anders Androcür, maar dat laatste vind ik echt wel heel vervelend want ben 50 en kans op borstkanker is dan ook groter.
Ik wil zo graag iets doen tegen mijn steeds dunner wordende haar dat ik zelfs Androcür zou overwegen. Jammer dat er nog geen alternatief gevonden is.
Brook is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2015, 21:58   #5
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
Ik ben persoonlijk niet zo gek op al die middeltjes. Zeker de verhoogde kans op maligniteiten zou mij te veel onrust geven. Er zijn ook niet veel vrouwen hier die het gebruiken. Wat ik wel weet, is dat een aantal vrouwen hier overgegaan zijn op een haarstuk. Het gros is zo blij met hun haarstuk en wilde dat ze het eerder gedaan hadden.
__________________
AGA of toch oorzaak in vit D deficiëntie?

Regime:
Minox 5% 1ml/dag weer begonnen per september 2015
Keto shampoo 1% + conditioner met castor/arganolie
Supplementen Vit D, Biotine, Kiezelzuur, Multivit, Omega, MSM, Zink, Magnesium, L-Carnitine, Q10, Druivenpitextract, L-Arginine, Paardenkastanje
Hennakleuring



Status: momenteel weer zeer fors haarverlies, najaar? Ook weer pijn op de hoofdhuid. Weer ongeveer 1/3 kwijt
polydox is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2015, 20:11   #6
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Ik ben geen voorstander van medicijnen en zou het zelf niet slikken. Maar ik weet dat Fina bij vrouwen het 3 jaar kan duren voordat je resultaat hebt. Dus mss nog even doorzetten.
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2015, 10:49   #7
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
Ik slik het al jaren en mijn haar is stabiel. Haaruitval heb je sowieso en in mijn geval is het in de zomermaanden erger dan in de wintermaanden. Onze haarcyclus is verkort zo is mij ooit uitgelegd door een arts. Normaliter groeit een haar bijvoorbeeld vier jaar en valt deze uit en in mijn geval groeit deze 4 maanden. Mijn 'tuintje' wordt dus gestaag steeds dunner maar ik kan nog steeds zonder hulpstukken aardig voor de dag komen. Wel heb ik mijn haar langer laten groeien om het goed op te kunnen steken, waardoor het dunne haar haast niet opvalt. Mijn haar groeit dus nog steeds goed, de oude en de nieuwe haren.

Ik denk dat het een misvatting is dat Finasteride haaruitval uitschakelt, het vertraagt volgens mij de nieuwe haren (sommige dan) in het uitvalproces.

Toevallig heb ik een paar maanden geleden mijn arts gevraagd wat er zou gebeuren als ik zou stoppen met de Finasteride (had een anti-pillen-moment). Mijn arts adviseerde mij dit niet te doen aangezien ik al met al nog steeds een toonbaar kapsel heb en er nooit van te voren gezegd kan worden wat er gebeurt als ik stop.
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.