Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 december 2004, 17:00   #31
Marcjacobs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2004
Berichten: 172
Leuk dat er hier over gepraat wordt, viel mij al op.


Noui ik slik dus rk-19 en sinds die tijd wordt mijn haar veel sneller diker en voller. Laatst had ik mijn haar gewassen op maandagavond en dinsdagmidag voelde het super dik en vol aan, ik maak het dan dunner met water maar als dat opdroogt wordt het haar nog dikker. Ik weet niet of dit goed is of niet, vindt het raar maar als ik mijn haar 3 dagen niet was dan is het zo dik dat ik er nog amper met een borstel doorheen kan en ik gebruik geen gel of wat dan ook dan, dat snap ik niet. Maar wel of niet wassen. aga zit van binnen, niet OP de hoofdhuid en wassen moet je, ik gebruik altijd sanex en was het gewoon elke dag als het kan.
Marcjacobs is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2004, 17:13   #32
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcjacobs
Leuk dat er hier over gepraat wordt, viel mij al op.


Noui ik slik dus rk-19 en sinds die tijd wordt mijn haar veel sneller diker en voller. Laatst had ik mijn haar gewassen op maandagavond en dinsdagmidag voelde het super dik en vol aan, ik maak het dan dunner met water maar als dat opdroogt wordt het haar nog dikker. Ik weet niet of dit goed is of niet, vindt het raar maar als ik mijn haar 3 dagen niet was dan is het zo dik dat ik er nog amper met een borstel doorheen kan en ik gebruik geen gel of wat dan ook dan, dat snap ik niet. Maar wel of niet wassen. aga zit van binnen, niet OP de hoofdhuid en wassen moet je, ik gebruik altijd sanex en was het gewoon elke dag als het kan.
Het is dan dik omdat je je haar 3 dagen niet gewassen hebt. Die dikte waar jij het over hebt, komt door stofdeeltjes en andere zooi die jij in je haar krijgt, waardoor je haar wat dikker lijkt, dus als jij het weer uitwast is je haar weer normaal, "dunner".
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2004, 17:56   #33
Marcjacobs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2004
Berichten: 172
ook als het nog geen 15 uur geleden is ??
Marcjacobs is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2004, 18:00   #34
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Als ik mijn haar was met rooscure dan lijkt mijn haar ook dikker. Maar als ik het dan een paar niet was, dan lijkt het alleen maar nog dikker.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2004, 18:28   #35
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Ik heb juist het tegenovergestelde. Als ik mijn haar een dag of twee niet gewassen heb, voelt het dun en futloos aan.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2004, 18:39   #36
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
Ik heb juist het tegenovergestelde. Als ik mijn haar een dag of twee niet gewassen heb, voelt het dun en futloos aan.
Ligt er ook aan hoe lang je haar is en of je wax of gel gebruikt.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2004, 18:41   #37
Marcjacobs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2004
Berichten: 172
nou ja, mijn haar wordt wel dikker, maar voelt zich wel veel zachte aan, meer zoals vrouwenhaar aanvoelt als je een complete bos in je hand neemt, mooi zacht en dik... zo wordt het bij om de 2 dagen. dus ik ga het ook proberen. De huisarts zei vroeger al tegen mijn vader( waarom weet ik niet want de man heeft geen aga) dat 1 x in de week genoeg is
Marcjacobs is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2004, 20:20   #38
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Ik kreeg van mijn kapper ook het advies om mijn haar minder te wassen met shampoo, maar het gewoon vaker goed uit te spoelen met lauw water. En dit werd mij al aangeraden in een periode waarin ook nog totaal geen haarverlies had. Als je bang bent voor "stinkend haar" (wat volgens mij echt wel mee zal vallen) kun je kiezen voor een gel die lekker ruikt.
Een hele goede hiervoor is Fructis Style Hard Gel van Garnier, die ruikt echt megalekker naar appel.

Nadeel van gel is dat je haar hierdoor aan elkaar klit. Las je haar al dun is kijk je zo op je kop...
Zelf gebruik ik AquaFiber van Andrelon. Dit is een soort pasta, dus niet zo kletsnat als gel. Deze doe ik in mijn haar en als het redelijk droog is kam ik hem uit. Hierdoor lijkt je haar ineens een stuk voller. Vervolgens doe ik met nog een klein beetje van dezelfde pasta mijn haar goed in model.

Werkt misschien niet voor iedereen, maar voor mij gaat ie als een zonnetje.
Deckard is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2004, 21:17   #39
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
je haar nooit wassen of maar eens per week is ech tte ranzig voor woorden. Gewoon je haar iedere dag wassen of spoelen. Stinkerds.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2004, 21:22   #40
Marcjacobs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2004
Berichten: 172
wel wassen man, maar niet met schampoo altijd

1 x is wel genoeg hoor en zo erg zal het niet stinken, flikker je er maar deo op of zo
Marcjacobs is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2004, 23:08   #41
Mark82
HaarWeb lid
 
Mark82's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 219
Geslacht:
Een slechte hygiëne op je hoofdhuid veroorzaakt juist weer verstopping. Dit zal dan weer kunnen resulteren in haaruitval. Ik geloof er daarom ook niks van dat het niet of zelden wassen van haar kan bijdragen tot het verminderen van haaruitval. Aangezien dit topic 'dood' ging rond mei en later nog heb vernomen dat iedereen massaal shampoos gebruikt, neem ik aan dat nader onderzoek heeft uitgewezen dat het onzin is.
__________________
Regime

Intern :
- |GESTOPT|Dutasteride (Avodart) 0,5 mg (vanaf 02-06-2005 t/m 15-11-2006)
- Plantina Multi Fit (vanaf 03-12-2004)
- Groene Thee (Pickwick 76%) (vanaf 10-09-2005)
- MSM 750mg (vanaf 14-09-2005)
- Omega Combi, omega 3,6 en 9. (vanaf 14-09-2005)
- |GESTOPT| Finasteride (Propecia) 1mg (vanaf 07-09-2004 t/m 01-06-2005)

Mark82 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2004, 02:42   #42
Adam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2004
Berichten: 56
yep kan ook haast niet anders, want als je nix aan doet gaat je haaruitval gewoon door, zo simpel is het...

En elke dag je haar wassen met een daarvoor bestemde shampoo werkt juist positief, omdat je je hoofdhuid juist "cleant"
Adam is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2005, 10:50   #43
noname
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 4
klopt dit??

Ik kwam de volgende tip tegen op het web..

Het klinkt misschien ranzig, maar als je je haar 5 weken niet wast ben je ervan af! Na deze 5 weken is je huid gereguleerd en is het voorbij met vet haar.

Ik heb namelijk heel veel last van een snel vettende hoofdhuid en heb zoveel shampoo's geprobeerd, maar niks heeft me tot nu toe geholpen om er van af te komen.
Iemand misschien met het zelfde probleem? Of tips??

Alvast bedankt
noname is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2005, 10:56   #44
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik heb hetzelfde probleem, noname. Ik moet mijn haar iedere dag wassen om van de vettigheid af te komen. Als ik een dag gewoon thuis blijf en niet weg hoef of ga, dan was ik mijn haar die dag wel eens niet, omdat ik er dan geen zin in heb, maar als ik de deur uit ga dan ga ik echt niet met vet haar.

Er zijn mensen die zeggen dat het onmogelijk is, dat dat komt door te veel wassen. Vetheid zou alleen veroorzaakt kunnen worden door androgenen. Maar ik geloof zelf wel degelijk dat je je hoofdhuid kunt ophitsen door het iedere dag te wassen. Dat heeft niets met androgenen te maken, maar enkel met een gedegerulereerde hoofdhuid.

Ik denk er wel eens aan om met het wassen te stoppen .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2005, 11:02   #45
noname
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 4
Denk je dat het zal helpen haarmannetje??
noname is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik heb inhammen, word ik kaal? KevinK AGA - Algemeen 12 19 september 2012 21:08
Doe de ZELFTEST: word jij kaal?? Tiuri AGA - Algemeen 63 5 maart 2010 23:56
kruin word wat kaal daniel2 AGA - Algemeen 31 16 september 2007 01:07
Menslief...word je kaal, dan word je kaal! keurten AGA - Algemeen 20 1 mei 2007 15:19
word ik kaal? CA. AGA - Algemeen 1 26 december 2006 02:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.