Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 oktober 2015, 09:41   #1
youngasian
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2015
Berichten: 1
Geslacht:
Question Minoxidil stoppen tijdens zware shedding

Hi allen,

Sinds 3 a 4 weken gebruik ik 2 maal daags 5% minoxidil.
Ik ben een vrouw van 27 en binnen 4 jaar 3x bevallen. Laatste bevalling was 7 maanden geleden.

Omdat ik erg last had van haaruitval gedurende deze 4 jaren en uiteindelijk heel dun haar had en bij mijn scheiding bijna al kaal werd, ben ik minoxidil gaan gebruiken.

Echter nu heb ik onwijs veel haaruitval (shedding) wel meer dan 100 haren per dag.

Nu lees ik overal dat dit een goed teken is, maar ik weet niet of het voor mij de moeite waard is om nu nog meer haar te verliezen en lang te wachten op dikker haar.

Daarnaast heb ik nog wel kinderwensen en wil ik borstvoeding geven, wat betekent dat ik wel ooit weer moet stoppen met minoxidil (voor een langere tijd)

Nu vraag ik mij af.

- Als ik nu stop, groeit mijn uitgevallen haar gewoon weer terug? Of is mijn haar nu al afhankelijk van minoxidil?

- Hoe groot is de kans dat als ik doorga dat ik last krijg van ongewenst haargroei op bijv gezicht?

- Kan ik om ongewenst haargroei te voorkomen de 5% minoxidil 1x daags gebruiken ipv 2x daags?

- Als ik later stop (na goed resultaat) met minoxidil, en ik wil weer een kind en moet dus stoppen met minoxidil. Is al mijn haar nu afhankelijk van minoxidil geworden?

Ik twijfel nu namelijk om te stoppen, want uiteindelijk zal ik toch moeten stoppen als ik zwanger ben. Is het beter om nu te stoppen of pas na goed resultaat?
youngasian is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2015, 12:50   #2
tsahin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 99
als je toch tijdelijk moet stoppen zou ik geen minox meer gebruiken. de haren die straks teruggroeien na je shedding zijn meestal minox afhankelijk, als je stopt krijg je dus binnenkort weer een lichte geleidelijke shedding, daarna ga je terug naar je eigen haarpatroon. correct me if i am wrong.

je haaruitval afgelopen 4 jaar komt door de hormoonschommelingen door je zwangerschap/bevallingen. Lijkt mij niet dat jij te maken hebt met erfelijke kaalheid?

Als ik jou was zou ik gewoon een goede shampoo gebruiken, zoals deze: biologische knoflook shampoo: http://www.hairandbeautyonline.com/n...FUNAGwodKj4OYA

Haaruitval door bevallingen/zwangerschap is volgens mij iets tijdelijks.
tsahin is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2015, 14:09   #3
totalo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2015
Berichten: 25
Geslacht:
Naar mijn idee ben je ook meteen te zwaar begonnen met minoxidil.
Ten eerste raden ze voor vrouwen meestal de 2% versie aan. En ten tweede wordt het ook aanbevolen om de eerste maanden rustig op te bouwen in dosering. Beginnen met 1x per dag 0,5ml, na een aantal weken opbouwen naar 1x per dag 1ml en daarna pas opbouwen naar naar 2x 1ml (of zelfs nog een aantal weken een tussenstap). Ik weet niet of het hier aan ligt, maar het zou zomaar kunnen dat je haar ineens een zware klap van de minox heeft gekregen en het daardoor versneld uitvalt.
totalo is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2015, 16:17   #4
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Ben geen dokter, maar ook vrouwen krijgen last van mannelijke haaruitval. Daarnaast slikken ze ook nog de pil, daar heb je ook zoveel verschillende van met mogelijke gevolgen voor het haar. Dan heb je ook nog zwangerschappen. Een hele hoop hormonale schommelingen zijn dit dan, voor een lichaam die gewoon van regelmaat houdt. Helaas kunnen vrouwen vanwege kinderen baren/zogen ook geen zware middelen inzetten tegen haaruitval. Betekent dus dan je keuzes moet gaan maken. Minoxidil verlengt de groeifase van het haar en de haren die je wint hiermee zul je inderdaad weer verliezen bij het staken. Om daarna weer terug te vallen in je oude haaruitval patroon. De haren die je nu hebt verloren vanwege de Minoxidil zul je denk ik wel grotendeels terugkrijgen maar dit waren en worden ook weer zwakkere haren. Dus als ze teruggroeien zal je haarprobleem ook niet voorbij zijn. Maar het is heel begrijpelijk dat je nog meer kinderen wilt en dan kun je wel stoppen en weer opnieuw beginnen met Minoxidil, maar weet niet of dat de werking ten goede komt, het steeds opnieuw beginnen en stoppen van behandelingen? Ben je al naar een dermatoloog geweest?

Laatst gewijzigd door Reet; 11 oktober 2015 om 14:18
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2015, 12:23   #5
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Door hormonale schommelingen kun je tijdens en na de zwangerschappen last krijgen van haaruitval. De meeste vrouwen hebben geen haaruitval tijdens de zwangerschap.
Heb je AGA dan is het Telegeen Effliuvium dat men ervaart na de zwangerschap veel heftiger.
Laat wel je bloed onderzoeken op vitamines, met name ijzer zink vitamine D vitamine B12. En je schildklierfunctie.
Je zou prima minox kunnen gebruiken tot aan een volgende zwangerschap. En weer beginnen na de zwangerschap, maar als je nog borstvoeding wil geven kan dat natuurlijk een heftige TE veroorzaken.
Ik verloor 1 jaar na mijn zwangerschap nog steeds bossen haar.
Gebruik nu 2 jaar minox maar het werkt niet meer. Men zou het in combinatie met een DHT blocker moeten gebruiken. (Bijv Diane/androcur) maar dat wil ik niet.
Het enige wat dan nog rest is een haarwerk.
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.