Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 januari 2016, 22:35   #1
lorente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2015
Berichten: 1
Geslacht:
Enkel kaal op achterhoofd

Dag iedereen

Ik ben er 24 en begin het laatste half jaar kaal te worden. Sowieso is m'n haar overal wat 'dunner' (heb altijd zeer veel haar gehad) maar het is vooral te zien op m'n achterhoofd! inhammen heb ik totaal niet. Trouwens begin ik overal minder gewenst haar te krijgen (borst/schouders/rug)...
Nu twijfel ik om met minoxidil te beginnen om de bijwerken + het door het gevolg er te mee moeten stoppen de kaalheid alleen maar erger zou worden...


Wat denken jullie?

Bedankt!

Laatst gewijzigd door lorente; 6 januari 2016 om 22:38
lorente is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2016, 00:15   #2
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Hoi Lorente,
Allereerst vind ik het natuurlijk vervelend voor jou, dat je minder of dunner haar merkt op jou achterhoofd. Minoxidil heeft, zoals ik van het forum vernomen hebt, bij maar weinig mensen slechte bijwerkingen gehad en die bijwerkingen lijken mij ook nog ongevaarlijk, al ik ben geen expert hierin. Als je minoxidil gebruikt en ermee stopt dan gaat je haardos, volgens mij, naar de oude patroon zoals die voorheen het gebruik van minoxidil was.

Het beste kun je dit overwegen met je huisarts, die zal vast ook vragen of jou familieleden kaal zijn om te weten of dit iets erfelijk is. Als je werkelijk erfelijke kaalheid zou hebben en je ermee zit, dan zal deze vast over finasteride beginnen en, als je wilt, deze kunnen voorschrijven.

Sommige mensen zijn dan juist iets huiveriger over finasteride dan over minoxidil, omdat ze bang zijn voor de bijwerkingen. Evenzo kun je altijd het best op je huisarts vertrouwen en je goed (laten) informeren. Deze zal je niet iets geven waar je op tegen bent.

Minoxidil heb ik ook gebruikt en het ging bij mij, zoals bij velen, prima af. Zelf gebruik ik nu nanoxidil omdat die een verbeterde versie is en deze schijnt ook helemaal geen bijwerkingen te hebben, alleen is deze wel een stuk duurder.

Ongewenst haar zoals bij de borst, schouders en rug kun je het beste harsen met strips, dan komt deze minder snel en vaak ook kleiner terug.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 7 januari 2016 om 00:33
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2016, 12:43   #3
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Wat bedoel je met 'achterhoofd'? Is dat thv de kruin/'kroontje', of echt het deel dat gelijkloopt met de nek?
Is namelijk wel een verschil bij diffuus en klassieke mannelijke haaruitval.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2016, 13:57   #4
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lorente Bekijk bericht
Dag iedereen

Ik ben er 24 en begin het laatste half jaar kaal te worden. Sowieso is m'n haar overal wat 'dunner' (heb altijd zeer veel haar gehad) maar het is vooral te zien op m'n achterhoofd! inhammen heb ik totaal niet. Trouwens begin ik overal minder gewenst haar te krijgen (borst/schouders/rug)...
Nu twijfel ik om met minoxidil te beginnen om de bijwerken + het door het gevolg er te mee moeten stoppen de kaalheid alleen maar erger zou worden...


Wat denken jullie?

Bedankt!
je hebt een teveel aan mannelijk hormoon. Fina zou het beste optie zijn.
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2016, 16:16   #5
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Ik weet niet of je van een man of een vrouw bent, Lorente,
maar voor een vrouw werkt kaalheid iets anders dan bij mannen.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.