Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 augustus 2006, 19:13   #16
PullTheTricker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2006
Berichten: 2
Haaruitval op jonge leeftijd?

Ik ben namelijk 17 jaar oud jonge man, en de laatste paar dagen heb ik het vermoeden dat ik haaruitval heb. Ik heb gehoord dat er per dag ongeveer 100 haren mogen uitvallen, kan meer of minder bepaald door hoeveel haren je hebt.
Ik douche meestal 2x of soms 1x per dag avond en ochtend. Ik denk dat het te maken heeft het feit dat ik heel vaak gewoon zomaar shampoo gebruik en soms mix ik ze zelfs. Gewoon 2 of zelfs 3 verschillende shampoo's gemixed Kan dit de oorzaak zijn? Ik koop nooit een eigen shampoo ik gebruik gewoon wat ik zie in de douche. Hou rekening mee dat ik best lang haar heb. Maar de laatste paar dagen heb ik uitzonderlijk veel last van haar uitval. Dit kan ik zeker niet geerfd hebben want niemand in mijn familie heeft last van haaruitval op jonge leeftijd. ik begin me nogal zorgen over te maken, dus ik zou wat advies zeer waarderen.

Dit gebruik ik als gel:

http://www.lovelyhair.it/product/p_pcofhc.jpg

Gemixed met wat goedkope gele/groene gel van de DA of kruidvat.


Hopende op een reactie en bij voorbaat dank
PullTheTricker is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2006, 19:26   #17
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
je kan het wel erven, stel:

je ma en je pa hebben beide Hh chromosomen, en h zou het gen voor kaal worden zijn

H h
H HH Hh
h Hh hh

er is een kans van 1/4 dat jij dan wel kaal word (hh)

let op--> in het echt werkt het niet zo, en is het wat ingewikkelder (meerdere factoren) maar dit geeft wel aan dat je ook iets kunt erven als je ouders het niet hebben.

Ga naar de huisarts of maak een afspraak met de dermatoloog als het blijt aanhouden
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2006, 19:36   #18
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Fucking hell. Tricker, chill out dude. Als je deze website een beetje hebt gelezen dan weet je dat het aantal haren dat per dag uitvalt helemaal niets zegt. Ook weet je dat je hiervoor niet een nieuwe thread hoeft te openen.

Je moet kijken of je inhammen krijgt of je kruin begint uit te vallen. Als er helemaal niemand in je familie kaal is, dan hoef je je helemaal niet zo druk te maken. Natuurlijk is het niet uitgesloten, maar de kans is gewoon veel kleiner.

Daarnaast moet je niet twee keer per dag douchen. Denk eens aan het milieu lieve jongen. Als ik jou was zou ik ook niet iedere dag m'n haar gaan wassen. Shampoo's mixen is niet erg maar zelfs erg leuk.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2006, 19:50   #19
PullTheTricker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2006
Berichten: 2
Ik zit me dus zorgen voor niks te maken. Ik wacht gewoon ff af als het erger word maak ik contact met m'n huisarts. In ieder geval bedankt voor de geruststellende reacties
PullTheTricker is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2006, 08:55   #20
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PullTheTricker
Ik zit me dus zorgen voor niks te maken. Ik wacht gewoon ff af als het erger word maak ik contact met m'n huisarts. In ieder geval bedankt voor de geruststellende reacties

De warmte van de zomer wil bij mensen soms ook voor verhoogde haaruitval zorgen. Kijk het een maand of 3 aan, stabiliseert het dan niet, dan zou ik wel even langs de huisarts gaan.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2007, 22:01   #21
Broly
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2007
Berichten: 22
Kaalheid op zeer jonge leeftijd

Het kaal worden begon bij mij al zichtbare vormen te nemen toen ik 19 was.
Op de kruin begon het zichtbaar te worden dat mijn haar uitviel.
Ik had tevens al inhammen.
Nu ben ik net 21, en het is echt zichtbaar te zien dat er nog maar kleine witte haartjes op me kruin zitten, en het nu de beurt is aan de bovenkant, dat het haar zich mindert in tempo. Het word steeds erger, en ik merk gewoon dat ik er erg onzeker van word, dit was ik al, maar dit doet met iemand die al zo onzeker van zichzelf is, word echt een genadeklap aan me uitgedeeld!
Ik heb reeds een medicijn geprobeerd die door een site werd aangeraden, dit was tevens een nederlandse site.
ik ben de naam kwijt, iets met drogisterij.net.
het middel heette alopesan.
het was iets wat je 2maal daags moest innemen geloof ik, gedurende 3 maanden. ik merkte geen verschil, en eigelijk liegen deze middeltjes je denk ik voor. na loop van tijd ga je echt waanbeelden krijgen, dan heb je zoveel hoop bij het gebruiken van een product, dat je ook echt zogernaamd gaat zien dat je haar weer groeit...
je moet het zien als het tot leven brengen van iets wat al dood is.
onmogelijk dus.

on topic: ik wil graag weten wie er hier nog meer mee zit, om op zo'n jonge leeftijd zo voor de dag te moeten komen.
Ik heb echt gemerkt dat mensen in me omgeving me afstoten.
Mensen vinden me ineens niet meer zo interessant omdat "moeder natuur" besloten heeft mijn haar niet meer te laten groeien.
Broly is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2007, 22:34   #22
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Broly Bekijk bericht
je moet het zien als het tot leven brengen van iets wat al dood is.
Schijndood!


Hey Broly,

't Barst hier van de lotgenoten! Ook jongens die jonger zijn dan jij, dus laat dat een eerste troost zijn!

Jammer dat je niet eerder op dit forum bent gekomen; dan had je geweten dat Alopesan waardeloos is.
Nu zou je finasteride/propecia/proscar kunnen gaan proberen, maar daarbij moet je wel een jaar geduld hebben voor het gewenste resultaat.
Je kunt ook minoxidil-lotion proberen, waarbij je na 3 maanden al enig resultaat mag verwachten. Bestel maar minoxidil 5% zonder propylenglycol bij dr. Lee, lijkt mij.

Wie 't hier niet mee eens is, moet maar even een gil geven.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2007, 23:37   #23
Broly
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2007
Berichten: 22
haha maar wie is dr lee dan.
ja ik heb al vaak gezocht of er niet iets aan behandeling kon gebeuren, helaas was dat altijd veel te duur.
Broly is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2007, 23:54   #24
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dr. Lee is de baas van www.minoxidil.com, een adres waar vele Haarwebbers bestellen.

Tja, wat noem je te duur? Je moet er natuurlijk wel wat voor over hebben.
òf je moet naar de huisarts gaan en vragen om Proscar, wat gratis verstrekt wordt aan mannen tegen prostaatkanker. Het zijn echter bepaald geen onschuldige snoepjes en je zou o.a. in het Haarwoordenboekje op dit forum even moeten lezen over de bijwerkingen.
De Proscar-tabletten van 5mg moet je dan zelf in vieren delen, zodat je per keer 1,25mg slikt. De werkzame stof van Proscar is finasteride.
Propecia heeft exact dezelfde werkzame stof, maar dat zijn tabletten van 1mg en -tig keer duurder dan Proscar.
Als de arts weigert om Proscar voor te schrijven en wel bereid is om Propecia voor te schrijven, wordt die Propecia niet vergoed door de verzekering, dus moet je zelf betalen. Minoxidil moet je ook altijd zelf betalen, helaas.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2007, 01:22   #25
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Broly Bekijk bericht
Het kaal worden begon bij mij al zichtbare vormen te nemen toen ik 19 was.
Op de kruin begon het zichtbaar te worden dat mijn haar uitviel.
Ik had tevens al inhammen.
Nu ben ik net 21, en het is echt zichtbaar te zien dat er nog maar kleine witte haartjes op me kruin zitten, en het nu de beurt is aan de bovenkant, dat het haar zich mindert in tempo. Het word steeds erger, en ik merk gewoon dat ik er erg onzeker van word, dit was ik al, maar dit doet met iemand die al zo onzeker van zichzelf is, word echt een genadeklap aan me uitgedeeld!
Ik heb reeds een medicijn geprobeerd die door een site werd aangeraden, dit was tevens een nederlandse site.
ik ben de naam kwijt, iets met drogisterij.net.
het middel heette alopesan.
het was iets wat je 2maal daags moest innemen geloof ik, gedurende 3 maanden. ik merkte geen verschil, en eigelijk liegen deze middeltjes je denk ik voor. na loop van tijd ga je echt waanbeelden krijgen, dan heb je zoveel hoop bij het gebruiken van een product, dat je ook echt zogernaamd gaat zien dat je haar weer groeit...
je moet het zien als het tot leven brengen van iets wat al dood is.
onmogelijk dus.

on topic: ik wil graag weten wie er hier nog meer mee zit, om op zo'n jonge leeftijd zo voor de dag te moeten komen.
Ik heb echt gemerkt dat mensen in me omgeving me afstoten.
Mensen vinden me ineens niet meer zo interessant omdat "moeder natuur" besloten heeft mijn haar niet meer te laten groeien.
Hallo Broly,
Ja er zijn genoeg jonge mensen van jou leeftijd hier op het forum die met hetzelfde probleem rondlopen als jij , maar dat mensen je afstoten vind ik wel erg ver gaan , jij kan er toch niets aan doen je kalende bent , die mensen die jij afstoten zijn geen echte vrienden van jou want die doen zoiets niet ..
Gelukkig leef jij nu in een tijd dat er best wel veel aan te doen is en zoals Hanna al aangaf probeer Proscar voor geschreven te krijgen van je arts maar hou wel degelijk rekening met de bijwerkingen , het is echt een goed middel en als het aanslaat bij jou zul je versteld staan van het resultaat , mocht je bijwerkingen krijgen zoals ik kun je het nog altijd topical (via een lotion op je hoofd ) gaan proberen , er is genoeg informatie hier te vinden dus lees maar eens goed rond en trek je eigen plan.

Mocht je arts jou geen Proscar voorschrijven stuur mijn dan een PM want ik weet een hele goede site die voor zover ik heb kunnen ontdekken de goedkoopste Finasteride verkoopt van allemaal en zeer betrouwbaar is.

Succes

Groeten Johan
__________________
Regime :
Alleen nog maar Minoxidil 5%Kirkland 2 x in de week
HT 15 februari 2008 2110 grafts
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2007, 14:55   #26
michelangelo
HaarWeb lid
 
michelangelo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 september 2006
Berichten: 27
DHT verlagen

Welke stappen kan je het beste ondernemen als je begint met kaal te worden?

Ik probeer zelf eerst de DHT te blokkeren, ben begonnen met finasteride. Nu las ik op minoxidil.com dat met finasteride er nog steeds 62% van je DHT in de hoofdhuid achterblijft. Op welke manier kan je dit nog verder verlagen? Want een vermindering van 38% betekent alleen een vertraging van het kalingsproces natuurlijk. Wanneer ik er alles aan gedaan heb om de DHT kan verlagen kan ik rustig gaan slapen
__________________
Intern
Finasteride 1,25 mg (vanaf 2007)

Extern
iGrow laserhelm 4x per week 20 min. (vanaf 2013)
Minoxidil 5% 1-2x per dag (08-2007)
Regenepure DR en NT (vanaf 03-2013)
michelangelo is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2007, 01:52   #27
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
on topic: ik wil graag weten wie er hier nog meer mee zit, om op zo'n jonge leeftijd zo voor de dag te moeten komen.
Ik heb echt gemerkt dat mensen in me omgeving me afstoten.
Mensen vinden me ineens niet meer zo interessant omdat "moeder natuur" besloten heeft mijn haar niet meer te laten groeien.[/quote]

Ik denk dat er geen man is die er niet mee zit, het is natuurlijk ruk om je haar kwijt te raken. Maar mensen stoten je echt niet af om je haar (of gebrek daaraan) hoor. Mensen reageren wel anders op je als je je onzeker voelt. Als jij geen probleem maakt van het feit dat je kaal wordt, doen anderen dat ook niet.
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2007, 13:37   #28
Fruit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 162
Al hééél erg jong kalend..

Goedemiddag,

Ik ben een jongen van 17 jaar (bijna 18) en heb nu al last van
beginnend kaalheid. Ik had vanaf kleins af aan al heel dun haar en mijn vader
is ook erg jong kaal geworden (23/24).
In de rest van de familie is trouwens bijna niemand kaal.
Ik merk al dat als ik met mensen
praat dat ze eerder naar mijn haar kijken dan in mijn ogen.
Ik hoor ook vaak om me heen dat ik al kaal word maar ik zeg
zelf meestal gewoon dat ik van mezelf dun en weinig haar heb,
dat ik dus niet kaal word.
Ik ben 2x naar het ziekenhuis geweest ik heb de eerste keer
een soort shampoo gekregen en tweede keer een lotion dat ik
3x in de week gebruikte dat 6 uur in mijn haar moest blijven zitten.
Ik kreeg dit niet voor mijn haaruitval maar de enorme jeuk
die ik had op me hoofd had/heb. Ik ben met de shampoo en lotion gestopt
omdat ik niet het idee had dat het werkte...

Heeft iemand misschien een idee wat ik wel kan gebruiken op mijn
leeftijd? en ook voor de jeuk want dat is nogal irritant..

Alvast bedankt voor het reageren
Fruit is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2007, 13:52   #29
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Fruit,

Als ik jou was, zou ik teruggaan naar de dermatoloog en het verhaal vertellen. Vraag ook wat zijn diagnose is (welke ziekte is het)
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2007, 14:20   #30
Fruit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 162
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Hallo Fruit,

Als ik jou was, zou ik teruggaan naar de dermatoloog en het verhaal vertellen. Vraag ook wat zijn diagnose is (welke ziekte is het)
Het is geen ziekte..
Mijn huisarts zei dat hij er verder niks aan kan doen en de
dermatoloog zei dat hij wel middeltjes had voor het haar uitval
maar dat ik dat beter niet kon doen omdat het nare bijwerkingen heeft.
Fruit is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
grijs haar op jonge leeftijd Marte Overige (haar)discussies - Algemeen 4 7 juni 2007 19:27
Haaruitval op jonge leeftijd Johan999 Medicijnen/haargroeimiddelen 8 29 juli 2003 20:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.