Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 september 2007, 18:51   #1
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Kom weer eens ff binnen wandelen

'T is al weer een tijd geleden dat ik hier actief postte, was benieuwd of er het afgelopen 1,5 jaar nog iets nieuws onder de zon was maar t lijkt er niet op.

Haarstatus is trouwens best ok, lijkt allemaal gestabiliseerd, slik nu 1 keer in de 4 dagen mijn duta, verder gezond eten en leven, en minox als ik er zin in heb...

groeten,

Pizzacat
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2007, 19:28   #2
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Goed initiatief Pizzacat, ik volg.
Ben nu ruim drie jaar aan de fina en gebruik bijna anderhalf jaar spiro een maal daags (2% op het hoofd, 5% bij de inhammen).
t Nieuws is overwegend positief. Mijn haarsituatie gaat nog wel achteruit (vooral linkerinham en nu ook het middelste gedeelte van de haarlijn), maar de achteruitgang gaat dermate langzaam dat ik hier nog wel een tijdje mee kan leven. Geen hergroei, maar de diffuse uitdunning is (voorlopig!) nagenoeg tot stilstand gekomen.
Ben blij met deze situatie, want ik heb het gevoel dat ik sinds enige tijd eindelijk weer es door kan gaan met leven zonder de hele tijd met haar bezig te zijn. Let wel, een deel van dit gevoel zit m in de acceptatie van het ouder worden - heel veel mensen van rond de 20, 25 moeten daar doorheen, zo zie ik in retrospectief. Maar wel geleidelijk alstublieft, niet al te radicaal.
Wens een ieder het beste met zijn of haar persoonlijk gevecht, kom hier eens in de zoveel weken (dus ik blijf min of meer op de hoogte), grt j25 (inmiddels 28).
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2007, 23:53   #3
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Ben er vrij weinig mee bezig (heb wel betere dingen te doen). T aardige is dat ik nu, als 29 jarige, consequent op 25-26 wordt geschat.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2007, 10:02   #4
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Hey Pizza, leuk wat van je te horen! Fijn dat je haarprobleem onder controle lijkt.
Inderdaad verder niets nieuws onder de zon hier, behalve misschien de HaarWeb topical die wel interessant begint te worden.
Houdoe
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2007, 11:19   #5
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
He Tiuri, ouwe reus! haha, ik zal die haarweb topical eens checken... moiooo!
(beetje balorig, nog wat alcohol in t bloed denk ik...)
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Komt haar weer terug na een paar jaar bij Alopecia Areata Stress kip AA - Algemeen 20 14 oktober 2010 15:36
weer aan de medicijnen? *Liejvurd* AA - Behandelingen 10 9 februari 2007 13:26
Gezellig weer eens bijkletsen met elkaar!!! mooswindhoos AA - Algemeen 6 4 april 2006 13:29
Weer mis...... Stepel TTM - Algemeen 6 7 maart 2005 09:12
Weer terug bij af........ eus TTM - Algemeen 12 27 maart 2002 22:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.