Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 september 2004, 14:10   #1
b_andries
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2004
Berichten: 91
Preventief medicijnen slikken: verstandig of niet?

ik ben 18 jaar en wil graag preventief mijn haar behouden, want haaruitval zit wel in de familie en zou die graag uitsluiten
ik wil wel geen middelen slikke zoals fina of duta omdat ik zelf niet weet of ik echt wel aan AGA leidt en ook omda ze erge neveneffecten kunnen hebben zoals gyno.

Ik zou eerder rooscure en spiro willen gebruiken om preventief te werk te gaan.
Raden jullie dit aan of af ? en zou rooscure of spiro mijn haar kunnen beschadigen of is het totaal veilig ?

alvast bedankt
b_andries is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 14:16   #2
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door b_andries
ik ben 18 jaar en wil graag preventief mijn haar behouden, want haaruitval zit wel in de familie en zou die graag uitsluiten
ik wil wel geen middelen slikke zoals fina of duta omdat ik zelf niet weet of ik echt wel aan AGA leidt en ook omda ze erge neveneffecten kunnen hebben zoals gyno.

Ik zou eerder rooscure en spiro willen gebruiken om preventief te werk te gaan.
Raden jullie dit aan of af ? en zou rooscure of spiro mijn haar kunnen beschadigen of is het totaal veilig ?

alvast bedankt
ga asjeblieft nergens aan beginnen als er nog niks aan de hand is. er is een kans (hoewel klein) dat je je haar gewoon behoudt de rest van je leven: zo'n gen kan je ergens van een ver niet-kalend familielid toevallig gekregen hebben

wat je als enige zou kunnen overwegen is ketoconazol: haren wassen moet toch (tenminste, de meesten doen dit toch wel) en mijns inziens kan het geen kwaad als je de 1% oplossing (rooscure dus) gaat gebruiken. sterker nog, ik denk dat het een fantastisch preventief middel zou kunnen zijn, doordat het enkele bacteriën van de hoofdhuid weghaalt waarvan wetenschappers vermoeden dat ze wel eens de ontstekingsreactie (die uiteindelijk tot AGA leidt) in gang zouden kunnen zetten.

Wel fijn dat je er NU al bij bent!! Hou je haar goed in de gaten en pas als je zeker weet dat het uit gaat vallen kun je dan aan iets beginnen, dan is er nog genoeg tijd.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 22 september 2004 om 14:20
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 14:17   #3
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Lightbulb edit

thread-titel gewijzigd.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 14:28   #4
b_andries
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2004
Berichten: 91
bwa ik dnek dat ik me er zelf wel beter bij zou voele want ik vindt dat ik veel meer haar als vroeger verlies , mss zit het allemaal maar in men hoofd maar preventief te werk gaan met middele die niet schadelijk zijn kan ik toch niet veel kwaad mee doen ?

en wat denk je van spiro laurensj? zou dat kwaad kunnen denk je?
b_andries is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 14:29   #5
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Ik weet ook echt niet wat ik moet doen. Fina ligt al klaar...maar ik durf niet. Als ik het ga gebruiken dan "moet" ik het ook levenslang gebruiken. Inhammen vanaf mn 16 gekregen, alleemaal korte kleine haartjes. Maar door minoxidil zijn de inhammen weer kleiner geworden en groeien er dikke donkere haren op, maar deze groeien niet zo hard als mijn "normale" haar. Waar mijn normale haar 8 cm is zijn die minox haren 3 cm. Ik verwacht met het nemen van een DHT blocker (een echte dus geen alopesan meer) dat die haren gewoon normaal gaan groeien. Ik ben erop tijd bij, maar wanneer besluit ik het te nemen. Ik heb erg veel haar op mn hoofd, een grote dichtheid. Het is best moeilijk om te zien of het uitvalt. Ik zit echt met een dilemma. Maar ik zie het zo, elke dag dat ik fina niet gebruik is weer een dag langer ervan gebruik kunnen maken (ivm met verminderde resulaten na een x aantal jaar). Maar het wachten totdat het te zien is dat ik kaal word en het dan ga nemen, ja dat wilt ik ook niet. Dan is t te laat.... Echt kaalheid ik word er moe van
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar

Laatst gewijzigd door Promise; 22 september 2004 om 14:34
Promise is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 14:31   #6
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door b_andries
en wat denk je van spiro laurensj? zou dat kwaad kunnen denk je?
spiro, indien topisch toegediend (op het hoofd smeren dus en niet inslikken), heeft in onderzoeken nooit tot bijwerkingen geleid. Geen systemische gevolgen dus. Misschien geen slecht plan voor preventie als je zeker weet dat je zelf kaal wordt.

Maar doe eerst even deze zelftest en post hier even het resultaat, okee?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 14:34   #7
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Ik behaal de score van 80%
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar
Promise is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 14:39   #8
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Promise
Ik behaal de score van 80%
promise, ik denk dat jij een goed regimen hebt. je was er op tijd bij en hebt goede resultaten geboekt. ga dus nog even niet aan de fina. inderdaad is het hoe langer je ermee wacht, hoe beter.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 14:43   #9
b_andries
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2004
Berichten: 91
ik heb maar 20% kans op AGA, dat is op zich niet veel maar er is wel een kans dat ik dit wel heb, alsk naar mijn vader kijk hij is niet kaal maar zijn haarlijn is toch een heel stuk naar achter getrokken, en dit wil ik echt zoveel mogelijk vermijden, ik wil echt mijn haar zo veel mogelijk behouden en daarom denk ik aan middelen zoals topische spiro en rooscure omdat deze middelen niet echt neveneffecten hebben.

Wat ik wel heb is af en toe dat mijn hoofdhuid toch hard kan jeuken en dat er soms aan de wortel van mijn haar een een soort verharde stof rond zit, weet niet of dat op AGA kan wijzen ?
b_andries is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 14:50   #10
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door b_andries
ik heb maar 20% kans op AGA, dat is op zich niet veel maar er is wel een kans dat ik dit wel heb, alsk naar mijn vader kijk hij is niet kaal maar zijn haarlijn is toch een heel stuk naar achter getrokken, en dit wil ik echt zoveel mogelijk vermijden, ik wil echt mijn haar zo veel mogelijk behouden en daarom denk ik aan middelen zoals topische spiro en rooscure omdat deze middelen niet echt neveneffecten hebben.
sja je moet deze afweging zelf maken maar ik zou als ik jou was niet meer gebruiken dan rooscure. 20% is echt heel erg weinig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door b_andries
Wat ik wel heb is af en toe dat mijn hoofdhuid toch hard kan jeuken en dat er soms aan de wortel van mijn haar een een soort verharde stof rond zit, weet niet of dat op AGA kan wijzen ?
jeuk kan een teken zijn van AGA, maar ook van 10.000 andere dingen zoals roos. Voor jongens van jouw leeftijd is het heel normaal om vaak jeuk te hebben aan de hoofdhuid. Die verharde stof kan gewoon talg zijn, of een stukje van het haarzakje. In ieder geval allemaal niks om je zorgen over te maken.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 14:50   #11
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Kan idd op AGA wijzen, want bij vrijwel iedereen begint het zo: jeuk op het hoofd (roos, is je eerste gedachte), voelbare verdikking van de haarwortels op bepaalde plekken en vervolgens haaruitval. Ik heb mezelf lang voor de gek gehouden met de gedachte dat het gewoon roos tgv stress zou zijn (vnl. omdat mijn vader niet kaal is, en hij ook aan roos lijdt). Was ik er toen op tijd bij geweest, dan had ik wellicht het gebruik van fina kunnen vermijden.. Hoewel, ik ben er niet zo van overtuigd dat middelen die inflammation tegengaan het proces van kaal worden echt lang kunnen tegenhouden. Uiteindelijk moet iedereen toch aan de anti-androgenen. Let wel, dit is mijn persoonlijke mening.
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 14:59   #12
b_andries
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2004
Berichten: 91
ja Promise ik wil ook niet wachten tot het te zien dat ik kaal wordt , daarom dat ik zou willen beginnen met rooscure omdat dit de haaruitval toch vertraagd en spiro zou ik dan alleen willen smeren aan mijn haarlijn als preventief middel zodat mijn haarlijn niet naar achter trekt

bedankt voor jullie reacties
b_andries is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 15:02   #13
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
zo'n gen kan je ergens van een ver niet-kalend familielid toevallig gekregen hebben
Betekent dat dat een man met AGA zijn gen van ieder willekeurig persoon binnen zijn bloedlijn kan hebben? Is er niet een soort prioriteitmechanisme? Het lijkt mij dat je meer kans maakt op het gen van je moeder of je vader, dan van je opa's of ooms.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 15:04   #14
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door b_andries
ja Promise ik wil ook niet wachten tot het te zien dat ik kaal wordt , daarom dat ik zou willen beginnen met rooscure omdat dit de haaruitval toch vertraagd en spiro zou ik dan alleen willen smeren aan mijn haarlijn als preventief middel zodat mijn haarlijn niet naar achter trekt
Als je werkelijk genetisch belast bent, dat werkt preventief optreden ook niet gegarandeerd. Zelf zou ik het nooit doen, ik bedoel, je kunt altijd nog ingrijpen wanneer het begint. Zo snel gaat het nu ook allemaal niet. Het is niet zo dat wanneer AGA begint, je de maand erop meteen al zo kaal bent als wat. Hou het gewoon goed in de gaten.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 15:05   #15
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Betekent dat dat een man met AGA zijn gen van ieder willekeurig persoon binnen zijn bloedlijn kan hebben? Is er niet een soort prioriteitmechanisme? Het lijkt mij dat je meer kans maakt op het gen van je moeder of je vader, dan van je opa's of ooms.
meer kans, klopt. maar het KAN wel dat je een verdwaald gen krijgt. Ik heb wel ns gehoord dat zelfs twee blanke mensen samen een zwart kindje kunnen krijgen als er honderden jaren geleden ooit een donkere man of vrouw zich in de familie heeft gemengd. Cool huh....
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Oproep : 'Yes' zoekt vrouwelijke lotgenoten voor artikel. Webmaster Mededelingen 10 20 augustus 2004 13:20
Nieuw en Wanhopig Xandra TTM - Algemeen 15 7 augustus 2004 22:34
scheren? Saar AA - Algemeen 27 21 juni 2004 11:40
Info over trichotillomanie, monique3 TTM - Algemeen 16 22 november 2002 23:21
probleem zit in de stofwisseling? claudia Hirsutisme - Algemeen 21 12 september 2002 17:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.