Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 februari 2017, 20:48   #1
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Terug van weggeweest; HT #2

Hallo allemaal,

In 2011 heb ik een FUE laten doen door ProHair in België. Daar heb ik een haarlijn van ca. 2900 grafts laten zetten. En ondanks dat je in de loop van de tijd wat van de oorspronkelijke volheid mist (oude haren verlies je immers ook op een gegeven moment), ben ik nog erg tevreden over het resultaat.

Destijds was mijn kruin/bovenkant al wat dun, maar na 5 jaar is dit nu toch wel heel karig geworden (zeg 5 a 10 gr p/cm2 over). Zelfs met cosmetische oplossingen begint het nu toch wel steeds moeilijker te worden om het haar voller te maken. Eigenlijk niet wenselijk meer om te doen... Dus denk ik aan een tweede HT, maar het liefst zo economisch mogelijk. Wat kan ik verwachten van bijvoorbeeld 30 grafts p/cm2 (gebied is zo'n 60 cm2)? Qua donorharen moet het lukken. Ik heb nog wel wat over. En tot slot, is dit deel goed te doen zonder dat ze het volledig millimeteren? Bij de haarlijn vorige keer heb ik dat wel gedaan omdat ik het optische resultaat te belangrijk vond. Nu kies ik er liever voor om het haar niet te kort te knippen.

Ik overweeg overigens om weer naar ProHair te gaan door mijn goede ervaringen.

Tips, adviezen, ervaringen en evt. resultaatfoto's welkom!

Bedankt!
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2017, 08:19   #2
Man25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2015
Berichten: 202
Geslacht:
Ik moet zeggen dat je resultaat van die 2900 grafts er echt zeer goed uit ziet! Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je eigen situatie op dit moment.

Hoe oud ben je nu?
__________________
Kirkland Minoxidil foam 5% (per 5 januari 2016)
Man25 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2017, 10:05   #3
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Dankje! Ik ben 36.
Zal kijken of ik wat kan toevoegen in het album mbt mijn huidige situatie. Ik kan je zeggen dat vooraan niet gek veel veranderd is hoor, alleen de kruin wel. Het liefst zou ik dit deel (van ca. 60 cm2) willen opvullen met 2000 grafts. Het hoeft zeker niet potdicht, als ik het maar redelijk kan stylen.

Heb je een ht gedaan of ben je het van plan?
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2017, 13:00   #4
Man25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2015
Berichten: 202
Geslacht:
Ik ben het wel van plan, eigenlijk het liefst z.s.m. Alleen ben ik slechts 26 jaar, en ben ik er bang voor dat na de ht er achter het transplantatie gebied nog van alles gaat uitvallen. Mijn ooms van beide kanten zijn kaal, alleen mijn vader heeft haar.

Dus ik zou het graag nu doen, of het slim is betwijfel ik...

In dit topic kun je mijn huidige situatie zien:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=35483

Het zijn momenteel dus voornamelijk de (behoorlijk diepe) inhammen. Aan de andere kant heb ik deze inhammen al sinds mijn 20 a 21e, en zijn ze de laatste jaren redelijk stabiel.
__________________
Kirkland Minoxidil foam 5% (per 5 januari 2016)
Man25 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2017, 15:12   #5
inham123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2016
Berichten: 171
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonico Bekijk bericht
Dankje! Ik ben 36.
Zal kijken of ik wat kan toevoegen in het album mbt mijn huidige situatie. Ik kan je zeggen dat vooraan niet gek veel veranderd is hoor, alleen de kruin wel. Het liefst zou ik dit deel (van ca. 60 cm2) willen opvullen met 2000 grafts. Het hoeft zeker niet potdicht, als ik het maar redelijk kan stylen.

Heb je een ht gedaan of ben je het van plan?
Is de kaalheid rond het getransplanteerd haar verder gezet? Ik zit ook in de toekomst te denken over een haartransplantatie en ik ben bang dat de kaalheid verder zet rond het getransplanteerd haar. Ik gebruik wel Finasteride en heb geen moeite om elke 7-10 jaar een hersteloperatie te doen.
inham123 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2017, 15:23   #6
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
@man25
Ik zie dat je met name inhammen krijgt. Het middelste deel van je haarlijn is nog wel redelijk. Meestal behoud je dan wel wat. Gezien jouw leeftijd zou ik voor een behoudende aanpak kiezen. Gewoon een nette opvulling en niet helemaal dichtproppen. Uiteraard wel dat het er vol uitziet. Mocht je situatie in de loop van de tijd niet gek veel veranderen, dan kun je het altijd later opvullen. Je donorkwaliteit is hierbij ook van belang uiteraard. Als deze redelijk tot goed is, dan hou je voldoende om eventueel de kruin te kunnen doen. Deze ziet er nu nog wel netjes uit, dus dat zal niet heel hard gaan denk ik. Ik zou me gewoon goed laten adviseren door een gerenommeerde kliniek. Die kunnen wel een goed beeld schetsen van wat voor jou verstandig is.

@inham123
Natuurlijk verlies je altijd wat 'oude' haren in dat gebied. Alleen bij een goede ht is het 'nieuwe' haar meestal zo goed verdeeld, dat je er weinig van merkt. En laten we eerlijk zijn, iemand van middelbare leeftijd heeft zelden een haardos van iemand van 20. Dunner wordend haar hoort erbij naarmate je ouder wordt en dat geeft alleen maar een natuurlijker effect. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2017, 16:00   #7
Serge1974
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2015
Berichten: 73
Geslacht:
Thumbs up Alweer een top resultaat van Prohairclinic

Tsjonge, wat een bom van een resultaat!
Prohairclinic heeft een zeer goede reputatie, dat staat vast, en jij bent alweer een bewijs daarvoor.
Serge1974 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.