Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 februari 2022, 16:38   #1
Paprika123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2018
Berichten: 80
Geslacht:
Jeuk essengen 6 plus

Ik gebruik nu een kleine 2 maanden essengen 6 plus over mijn gehele hoofdhuid. Ochtend focus op kruin en dan naar voren, avond andersom.
Nou heb ik toch wel aardige last van een irritante jeuk op mijn hoofd.
Weet iemand of dit kwaad kan? (Lijkt me niet)
Bij de minoxidil had ik hier geen last van (misschien alleen de eerst 2x druppelen)
Meer mensen die hier last van hebben en tips tegen hebben? hoofdhuid is verder niet rood/geirriteerd.
Las op internet dat het evt door de PG zou kunnen komen?
Paprika123 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2022, 18:41   #2
Biljart
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2021
Berichten: 16
Geslacht:
Elke week eens nizoral shampoo.
Biljart is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2022, 21:32   #3
Paprika123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2018
Berichten: 80
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Biljart Bekijk bericht
Elke week eens nizoral shampoo.
Thanks voor je reactie. Ik zal deze aanschaffen.
Ik zie een nizoral 20mg/g shampoo op pharma market is dit een goeie?
Ook zie ik als ik Google op nizoral shampoo de revita naar voren komen deze gebruik ik al wekelijks. Naar mijn weten is dit niet specifiek een nizoral shampoo?

Ik krab/wrijf af en toe wel aan m’n hoofd. Dit lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor de hergroei/behouden van de haren icm essengen 6 plus ;p
Paprika123 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2022, 18:45   #4
Oh-no!
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2022
Berichten: 10
Geslacht:
Ik heb geen ervaring met het middel wat jij gebruikt, maar ik herken de jeuk wel. Ik denk dat het komt omdat door al die producten de hoofdhuid toch uitdrogen. Ik gebruik de ketoconazol van pilos, die verkopen ze ook bij pharmamarket. Daar zitten nog wat andere nuttige stoffen in (pirotone olamine en panthenol) . Desondanks ervaar ik jeuksteken (ik weet niet hoe ik het uit moet leggen).
Ik heb nu bedacht dat ik mijn hoofdhuid moet hydrateren zonder het vet te maken. Ik heb een haartonic met hyaluronzuur van revolution besteld. Dit zou de hoofdhuid moeten hydrateren (en haar zou er ook beter van groeien). Als je 2 weken geduld hebt, dan kan ik je vertellen of het werkt. Ze hebben mijn bestelling verkeerd geadresseerd, dus deze gaat nu eerst naar België en dan waarschijnlijk retour, waarna ik het opnieuw kan bestellen. Duurt dus even voordat ik het binnen heb en er meer over kan vertellen....
Oh-no! is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2022, 15:42   #5
Paprika123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2018
Berichten: 80
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oh-no! Bekijk bericht
Ik heb geen ervaring met het middel wat jij gebruikt, maar ik herken de jeuk wel. Ik denk dat het komt omdat door al die producten de hoofdhuid toch uitdrogen. Ik gebruik de ketoconazol van pilos, die verkopen ze ook bij pharmamarket. Daar zitten nog wat andere nuttige stoffen in (pirotone olamine en panthenol) . Desondanks ervaar ik jeuksteken (ik weet niet hoe ik het uit moet leggen).
Ik heb nu bedacht dat ik mijn hoofdhuid moet hydrateren zonder het vet te maken. Ik heb een haartonic met hyaluronzuur van revolution besteld. Dit zou de hoofdhuid moeten hydrateren (en haar zou er ook beter van groeien). Als je 2 weken geduld hebt, dan kan ik je vertellen of het werkt. Ze hebben mijn bestelling verkeerd geadresseerd, dus deze gaat nu eerst naar België en dan waarschijnlijk retour, waarna ik het opnieuw kan bestellen. Duurt dus even voordat ik het binnen heb en er meer over kan vertellen....
Tuurlijk, laat maar weten, heb het nu toe 2x niet gebruikt en jeuk was nagenoeg weg.
Paprika123 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2022, 17:17   #6
Oh-no!
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2022
Berichten: 10
Geslacht:
Oké, ik heb er mee geëxperimenteerd. Aanbrengen op droog haar doet niets tegen de jeuk. Aanbrengen op nat haar doet wel iets, maar in combinatie met een paar druppels rozemarijn en lavendel (essentiële olie) gaat het de jeuk goed tegen. Bij mij dan.
Maar ik gebruik niet wat jij gebruikt, dus voor jou doet het misschien helemaal niets..
Maar het ruikt wel sterk, dus je moet er van houden. Het ruikt hier telkens naar een spa, en mijn haar ruikt de 1e 2 uur voor iedereen merkbaar. Ik ( en mijn mannen) vinden het wel lekker ruiken, dus dat scheelt.

Voor de volledigheid, niet echt relevant voor jou.
Bij mij was 's nacht de jeuk veel erger dan overdag. Dit zou dus ook kunnen wijzen op de demodex mijt. Deze schijnen in hogere getallen aanwezig te zijn bij mensen met alopecia en de haaruitval te verergeren. Dus aanvullend ben ik begonnen met om de 2-3 dagen een tea tree olie masker (ivm terpinen-4-ol). Ik kwam hier op dit forum weinig over tegen, maar op internet en studies regelmatig. Dus ach, dit kan ik ook nog wel proberen. Nu kom ik iedere keer een dag later dus minuscule witte schilfertjes tegen in mijn haar. Ik hoop dat dit vluchtende mijten zijn, die het loodje hebben gelegd. Maar het kan net zo goed zijn dat het schilfertjes zijn die loskomen. Dus het doet wel iets, alleen geen idee wat.
Oh-no! is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.