Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 augustus 2016, 14:15   #16
hairlosssucks
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 april 2015
Berichten: 8
Geslacht:
riskeer je dan niet dat de duane je pakje in beslag neemt?
hairlosssucks is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2016, 15:43   #17
hayz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2016
Berichten: 12
Geslacht:
De Verkoop van Minoxidil is altijd al een grijs gebied geweest in Nederland. Het is dus geen recente ontwikkeling. Sinds vorige week is de NVWA inspecties gaan uitvoeren op webwinkels die Minoxidil verkopen en daar zaten wij bij. Via de volgende link komt u bij het webdossier over cosmetica op de website van de NVWA.

https://www.nvwa.nl/onderwerpen/cons...sier/cosmetica

Met betrekking tot de afleverstatus van geneesmiddelen worden de volgende afkortingen gebruikt:

UR – uitsluitend recept
NR – niet recept plichtig (zelfzorggeneesmiddelen):
UA afleverstatus – uitsluitend apotheek
UAD afleverstatus – uitsluitend apotheek of drogist
AV afleverstatus – algemene verkoop

Artikel 60 (van de Geneesmiddelenwet):
Het College stelt een lijst op van UR-geneesmiddelen, van UA-geneesmiddelen, van UAD-geneesmiddelen en van AV-geneesmiddelen. Deze lijsten worden algemeen verkrijgbaar gesteld. Het College actualiseert deze lijsten ten minste een maal per jaar. http://www.cbg-meb.nl/

Een geneesmiddel dat in Nederland in de handel mag zijn moet voorzien zijn van een registratienummer.

Meer informatie over geneesmiddelen kunt u vinden op de website van de Inspectie voor de Gezondheidszorg, via de volgende link:

http://www.igz.nl/onderwerpen/geneesmiddelen/index.aspx

Wij zijn een webwinkel en hebben niet de juiste documenten om als apotheek te verkopen. Mocht u de order alsnog willen annuleren, dan hoor ik dat graag. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Justin
Verbeterhaar.nl
hayz is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2016, 15:47   #18
Verbeterhaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 51
Geslacht:
Beste Haarwebbers,

Een paar dagen geleden werden wij opgebeld door de NVWA met het bericht dat een aantal van onze producten Minoxidil bevatten en dat deze producten niet verkocht mogen worden in Nederland.

De mevrouw van de NVWA gaf zelf aan dat de verkoop van Minoxidil zich al jaren lang op een grijs gebied bevindt, zelf hebben wij ook nooit iets kunnen vinden over of het nou wel of niet legaal is om Minoxidil in Nederland te verhandelen.

Helaas zijn vrijwel alle webwinkels die Minoxidil verhandelen in Nederland door een anonieme tipgever aangegeven bij de NVWA waardoor er binnenkort niet meer zo makkelijk aan Minoxidil te komen is. Bij het aanschaffen van de Minoxidil bestaat de kans dat de douane de Minoxidil Nederland niet binnenlaat en vernietigd of dat zij alsnog de importkosten factureren aan de koper.

Via de volgende link kom je bij het webdossier over cosmetica op de website van de NVWA.
https://www.nvwa.nl/onderwerpen/cons...sier/cosmetica

Met betrekking tot de afleverstatus van geneesmiddelen worden de volgende afkortingen gebruikt:

UR – uitsluitend recept
NR – niet recept plichtig (zelfzorggeneesmiddelen):
UA afleverstatus – uitsluitend apotheek
UAD afleverstatus – uitsluitend apotheek of drogist
AV afleverstatus – algemene verkoop

Artikel 60 (van de Geneesmiddelenwet):
Het College stelt een lijst op van UR-geneesmiddelen, van UA-geneesmiddelen, van UAD-geneesmiddelen en van AV-geneesmiddelen. Deze lijsten worden algemeen verkrijgbaar gesteld. Het College actualiseert deze lijsten ten minste een maal per jaar. http://www.cbg-meb.nl/

Een geneesmiddel dat in Nederland in de handel mag zijn moet voorzien zijn van een registratienummer. Meer informatie over geneesmiddelen kun je vinden op de website van de Inspectie voor de Gezondheidszorg, via de volgende link:
http://www.igz.nl/onderwerpen/geneesmiddelen/index.aspx

Er zijn dus twee redenen waarom wij de Minoxidil niet meer mogen verhandelen:

1) Er zijn maar 4 Minoxidil producten die geregistreerd zijn in Nederland door de NVWA. Daar zit de Foligain en Regenepure Minoxidil niet bij.

2) De IGZ geeft aan dat producten die Minoxidil bevatten medicatie is wat niet door iedereen verkocht mag worden. De Minoxidil producten die wel geregistreerd zijn, hebben de afleverstatus UA (uitsluitend apotheek) of UAD (uitsluitend apotheek of drogist). Aangezien wij geen apotheek of drogist zijn, kunnen wij deze producten dus niet verhandelen.

Natuurlijk vinden wij het ontzettend jammer dat wij de verkoop van deze producten niet mogen doorzetten. Zoals velen van jullie op dit forum hebben gelezen/zelf hebben gezien, hebben de producten al veel mensen geholpen.

Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is zo. Als er nog vragen zijn dan zal ik deze proberen te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Justin
Verbeterhaar
__________________
Verbeterhaar.nl - Producten tegen haaruitval.
www.verbeterhaar.nl | Advies nodig? advies@verbeterhaar.nl

De bovenstaande handtekening is een betaalde advertentie. De verantwoordelijkheid voor de inhoud van deze advertentie ligt geheel bij de desbetreffende adverteerder. ~ Webmaster HaarWeb

Laatst gewijzigd door Verbeterhaar; 16 augustus 2016 om 15:52
Verbeterhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2016, 15:58   #19
Baardman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2015
Berichten: 22
Geslacht:
Wat een situatie dit.... Ik denk dat het nog wel enige tijd duurt voor het in Nederland echt nergens meer krijgen en is. Als dat moment komt ga ik wel naar de apotheek, net zo makkelijk. Daarnaast denk ik ook nog dat de douane zich niet heel druk zal maken om een aantal geïmporteerde flesjes minoxidil.
Baardman is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2016, 16:02   #20
Rico1986
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2010
Berichten: 162
Ik kreeg de mail ook en laatst ook al van een andere webshop.
Staat Rogaine wel geregistreerd? Heb dit laatst besteld bij rogaine-bestellen.com en dat valt onder Kliniek Veldhoven. Zouden zij het wel mogen verkopen omdat zij een kliniek zijn? Op hun site lees ik namelijk nog niks.
Rico1986 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2016, 16:24   #21
Verbeterhaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 51
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door totalo Bekijk bericht
Ook net het mailtje gekregen. Ziet er niet uit als een officiële mail.
Daarnaast is het ook vrij kinderlijk geschreven en opgemaakt.

Op internet is niets te vinden over dit verbod, en het lijkt me sterk dat verbeterhaar.nl de scoop in handen heeft
Persoonlijk denk ik dat je je nergens druk om hoeft te maken.
Wij hoeven ons ook niet groter voor te doen dan wij daadwerkelijk zijn. Ik run dit bedrijf om mensen, die net zoals ik, last hebben van Alopecia Androgenetica. Door op deze manier te schrijven hoop ik geen afstand maar juist een band te creëren met onze klanten. Een officiële e-mail met een hoop moeilijke woorden creëert bij mij juist altijd afstand.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door christiaann Bekijk bericht
Hmm als het waar is, waarom geven ze dan 20% korting? Mensen zullen het toch sowieso wel massaal gaan inslaan als er daadwerkelijk een verbod op zal komen? Is geen korting voor nodig...
Wij geven 20% korting omdat wij begrijpen dat de aanschaf van een voorraad een behoorlijke aanslag op de portemonnee kan zijn. Via deze weg proberen wij de klanten te helpen qua kosten, maar ook onze voorraad kwijt te raken aangezien we er over een aantal dagen niets meer aan hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Ja dat dacht ik dus ook. Wel eens vaker dit soort zaken meegemaakt maar naar mijn weten is zon verbod is niet na 8 dagen maar meer iets van een jaar ofzo.
Dat is helaas niet het geval. Aangezien wij de wet hier overtreden krijgen wij weinig tijd om veranderingen aan te brengen. Natuurlijk hadden wij hier ook veel meer speelruimte in willen hebben maar de boetes die hierop staan wil je niet riskeren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wappie Bekijk bericht
Heb hier ook een mail over gekregen van goedeshampoo.nl waarin ze aangeven dat de vrije verkoop van minoxidil verboden wordt. Ook zij geven nu korting.
En zo zullen nog een aantal webwinkels een mail versturen. De NVWA gaf aan dat zij een lijstje hadden van ongeveer 8 webwinkels. Zo ver ik weet zijn dat vrijwel alle instanties die Minoxidil verkopen zonder daar bevoegd voor te zijn.
__________________
Verbeterhaar.nl - Producten tegen haaruitval.
www.verbeterhaar.nl | Advies nodig? advies@verbeterhaar.nl

De bovenstaande handtekening is een betaalde advertentie. De verantwoordelijkheid voor de inhoud van deze advertentie ligt geheel bij de desbetreffende adverteerder. ~ Webmaster HaarWeb

Laatst gewijzigd door Verbeterhaar; 16 augustus 2016 om 21:22
Verbeterhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2016, 23:46   #22
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
zo zie je maar

Ik vraag mij af wat de apotheek erom vraagt? en ik vraag ze sowieso deze week nog wel.. Het bedrag op verbeterhaar.nl was voor mijn portemonnee zeer klantvriendelijk. Hopelijk vraagt de apotheek geen rib uit mijn lijf, want minoxidil wordt volgens mij niet vergoed, tenzij mijn huisarts iets kan regelen.

Anders via het buitenland bestellen, maar loop liever niet de risico mijn geld te verliezen door de douane.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2016, 00:51   #23
hayz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2016
Berichten: 12
Geslacht:
Kan iemand vertellen hoeveel minoxidil kost bij de apotheek?
hayz is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2016, 04:10   #24
DHTs*x
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2016
Berichten: 39
Geslacht:
En nog steeds vraag ik mij ook af, waarom foligain p5 zijn sealing een paar maanden geleden heeft verandert.
Is niemand dit opgevallen?
DHTs*x is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2016, 10:25   #25
Verbeterhaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 51
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTs*x Bekijk bericht
En nog steeds vraag ik mij ook af, waarom foligain p5 zijn sealing een paar maanden geleden heeft verandert.
Is niemand dit opgevallen?
Anagen Research is aan het experimenteren met verpakkingen en ingrediënten. De hele productlijn zal gaan veranderen en zullen meer op die van DS Labs gaan lijken. Ook de shampoos en conditioners zullen veranderen.
__________________
Verbeterhaar.nl - Producten tegen haaruitval.
www.verbeterhaar.nl | Advies nodig? advies@verbeterhaar.nl

De bovenstaande handtekening is een betaalde advertentie. De verantwoordelijkheid voor de inhoud van deze advertentie ligt geheel bij de desbetreffende adverteerder. ~ Webmaster HaarWeb
Verbeterhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2016, 10:58   #26
Serious
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 76
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hayz Bekijk bericht
Kan iemand vertellen hoeveel minoxidil kost bij de apotheek?
Daarin ben ik ook geïnteresseerd...
Kun je verder zo een apotheek "binnen lopen" en kopen of heb je verwijzing van dokter nodig?


Baal behoorlijk van dit nieuws...
__________________
September 2015 - 2020 Grafts - Dr. Eberson
Vanaf december 2015 - Minox 5% (Foligain foam)
Serious is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2016, 17:24   #27
DHTs*x
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2016
Berichten: 39
Geslacht:
Het lijkt erop also iemand ziet dat dit product werkt er veel animo voor is, het verbied voor anderen het te verkopen en hier een monopoly business van wil maken.
DHTs*x is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2016, 18:45   #28
mp0
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2011
Berichten: 75
Minox 2% is vrij verkrijgbaar in de apotheek. De kosten zijn +- €1 per m/l. Minox 5% enkel op recept.
mp0 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2016, 18:57   #29
DHTs*x
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2016
Berichten: 39
Geslacht:
wow... oke, hier gaan veel mensen niet blij mee zijn
DHTs*x is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2016, 00:30   #30
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Dan halen we het maar uit murica he, op het moment dat ergens grof geld aan te verdienen valt wordt het inderdaad verboden zodat er een klein select groepje elite nog rijker wordt.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.