Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 augustus 2016, 00:28   #1
Neorej
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2016
Berichten: 6
Geslacht:
AGA of bezorgdheid om niets??

Beste lotgenoten,

Mijn naam is Jeroen en ik ben 26 jaar.
Ik heb voor zover ik weet tot aan m'n 24e altijd een goede volle bos haar gehad en me daar verder nooit zorgen om gemaakt. Op m'n 23e heb ik een dierbare verloren en heb daar de afgelopen jaren veel stress aan overgehouden, inmiddels gaat het beter en is de stress flink afgenomen. Ik had altijd lang haar maar door de stress en de vele shampoos, conditioners en föhns werd m'n haar zo slecht dat ik het een paar maanden geleden helemaal heb gemillimeterd. Nu heb ik altijd een vrij hoge, ietwat puntige haarlijn gehad maar ik heb toch ergens het idee dat er wat inhammen zijn ontstaan. Vooral in fel licht lijk je bij gemillimeterd haar zo op de hoofdhuid te kijken. Ik begin me langzamerhand toch weer druk te maken en wil na de lange periode van stress dit absoluut niet hebben. Graag hoor ik jullie mening. Op dit moment overweeg ik zelfs een harttransplantatie in Turkije maar weet niet of dit (nog) nodig is.

De eerste foto is van m'n kruin onder een felle tl buis lamp. Moet er wel bij zeggen dat ik altijd al wel een grote kruin heb gehad.
http://a65.tinypic.com/211303b.jpg

De volgende foto is van m'n kruin in daglicht. Ik heb het als ik het millimeter aan de achterkant en zijkanten wat korter dan boven op.
http://a66.tinypic.com/z3236.jpg

Deze foto is van de bovenkant waarop je de puntige haarlijn kan zien tijdens daglicht, ik kwam hier echt net van de kapper en die heeft de voorkant iets bijgeshapet
http://a65.tinypic.com/2ugfhwj.jpg

Deze foto is een selfie waar je de achterkant kan zien via de spiegel. Hierop lijkt het ineens weer goed dekkend te zijn
http://a67.tinypic.com/s3jwv6.jpg

De laatste foto is die van de bovenkant recht onder een tl buis.
http://a67.tinypic.com/rc52wy.jpg

Wat vinden jullie? Raden jullie me aan ermee naar de huisarts te gaan of is dit gewoon een mannelijke haarlijn en moet ik blij zijn met wat ik nog heb na alle stress?

Ook wil ik er bijzeggen dat ik verder geen chemische rommel gebruik. Ik was mijn haar met pure olijfoliezeep en smeer elke ochtend en avond extra viergine olijfolie in m'n haar en op m'n hoofdhuid. Ik ervaar dit als positief en heb het idee dat m'n haar hierdoor wat dikker is geworden en m'n hoofhuid veel rustiger (die jeukte nogal door alle stress)

Ik hoop op wat reacties,

Alvast bedankt.

Jeroen
Neorej is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2016, 17:06   #2
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.153
Geslacht:
Jeroen, welkom op ons forum. Met je haar is niks mee. Probeer een beetje gezond te leven, genoeg vitamines (eventueel supplementen) een beetje sporten, geniet van de leuke dingen in het leven en verder niet meer aan je haar denken. Succes.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2016, 19:05   #3
Neorej
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2016
Berichten: 6
Geslacht:
Henk, bedankt voor je geruststellende reactie. Ik slik al geruime tijd dagelijks biotine van solgar (5000ug) en ook een vitamine b complex. Had nooit verwacht dat stress van grote invloed kan zijn op het haar en de hoofdhuid. We gaan gewoon door! Binnenkort toch maar even langs de huisarts om bloed te laten prikken om uit te sluiten of er ergens tekorten zijn. Groeten, Jeroen
Neorej is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2016, 18:44   #4
haargek
HaarWeb lid
 
haargek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 408
Geen stress, ziet er goed uit.
__________________
Rogaine Foam 5% Minox (01-04-15)
haargek is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2016, 10:38   #5
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neorej Bekijk bericht
Henk, bedankt voor je geruststellende reactie. Ik slik al geruime tijd dagelijks biotine van solgar (5000ug) en ook een vitamine b complex.
Moest je al AGA hebben dan zou het in ieder geval niet geremd zijn door die biotine en vitamine b supplementen.

Citaat:
Had nooit verwacht dat stress van grote invloed kan zijn op het haar en de hoofdhuid. We gaan gewoon door! Binnenkort toch maar even langs de huisarts om bloed te laten prikken om uit te sluiten of er ergens tekorten zijn. Groeten, Jeroen
Eerder integendeel. Van 'gewone' stress ga je heus geen haaruitval krijgen.

Je lijkt me geen AGA te hebben, eerder een typische mannelijke haarlijn die 80% van de mannen heeft rond hun 30e.
En je hoofd onder een TL-lamp steken is geen goede manier. De kruin is altijd minder sterk behaard vergeleken met de rest.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2016, 22:54   #6
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Volgens mij is het helemaal in orde, ik zie alleen een volwassen haarlijn.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2016, 01:26   #7
Neorej
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2016
Berichten: 6
Geslacht:
Iedereen dank voor de reacties.

Yannick, dank voor je uitgebreide antwoord. Ik gebruikte ook al biotine toen ik nog lang haar had en me niet bewust was van eventuele inhammen. Dit ter ondersteuning van de haargroei, omdat ik m'n haar langer wilde laten groeien. Nu is mijn moeder kinesiologe, ik weet niet of je daar bekend mee bent maar zij heeft bij mij uitgetest dat biotine 5000ug na verloop van tijd mijn haar met 30% zal versterken. Verder was ik tot voorkort nog niet bekend met aga. Ik geloof wel dat hevige stress invloed kan hebben op de kwaliteit van het haar. Ook worden er in (niet wetenschappelijke artikelen) verbanden gelegd met hevige stress of trauma's en minder sterke haren boven en naast de oren. En haaruitval dat bevorderd kan worden door langere blootstelling aan hevige stress.

Hoe denk jij hier over?
Neorej is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2016, 02:32   #8
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neorej Bekijk bericht
INu is mijn moeder kinesiologe, ik weet niet of je daar bekend mee bent maar zij heeft bij mij uitgetest dat biotine 5000µg na verloop van tijd mijn haar met 30% zal versterken.
Hoezo heeft zij dat uitgetest bij jou? En kinesiologie ligt énorm ver weg van zulke klinische onderzoeken.

Citaat:
Verder was ik tot voorkort nog niet bekend met aga. Ik geloof wel dat hevige stress invloed kan hebben op de kwaliteit van het haar. Ook worden er in (niet wetenschappelijke artikelen) verbanden gelegd met hevige stress of trauma's en minder sterke haren boven en naast de oren. En haaruitval dat bevorderd kan worden door langere blootstelling aan hevige stress.
Enorme emotionele stress kan AGA versnellen, maar kan nooit alleen de oorzaak zijn kaalheid. Er kan haaruitval optreden, maar zonder een genetische predispositie zal je nooit blijvend kaal blijven van hevige stress.

Daarnaast zijn niet-wetenschappelijke websites geen goede bron om je op te baseren.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2016, 03:47   #9
Neorej
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2016
Berichten: 6
Geslacht:
Zou de moderator dit topic kunnen verwijderen of iig de foto's willen verwijderen ivm privacy. Dank alvast
Neorej is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2016, 11:53   #10
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neorej Bekijk bericht
Zou de moderator dit topic kunnen verwijderen of iig de foto's willen verwijderen ivm privacy. Dank alvast
Ik zie dat er nog geen actie is ondernomen.
Misschien een idee om een persoonlijk bericht te sturen naar een moderator?
Effie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2016, 20:02   #11
christiaann
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2015
Berichten: 104
Geslacht:
Je kunt je oude bericht toch gewoon bewerken en dan de foto's weghalen?
christiaann is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2016, 13:51   #12
Neorej
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2016
Berichten: 6
Geslacht:
ik heb gezocht in de forum regels maar daar staat dat haarweb de optie heeft om bepaalde berichten of topics niet bewerkbaar te laten zijn. vandaar
Neorej is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2016, 10:40   #13
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Als er niet wordt gereageerd op een persoonlijk bericht zou je ook nog dat rode tekentje links beneden in het bericht (verkeersbord, dat je pas ziet als je bent ingelogd) kunnen aanklikken, en dan melding maken (reden waarom je erop hebt gelikt, omdat het op een andere manier niet lukte). Daar is het misschien niet voor bedoeld maar dan ben je in elk geval hopelijk een stap verder. Zou persoonlijk eerst proberen een reactie te krijgen via een persoonlijk bericht naar een moderater.
Ik ga ervan uit dat je in elk geval de foto´s mag laten verwijderen. Ik zie zo vaak topics verschijnen waar de foto´s niet meer te zien zijn.

Laatst gewijzigd door Effie; 27 oktober 2016 om 10:45 Reden: Aanvulling
Effie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.