Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 maart 2010, 21:01   #1
ac.88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2010
Berichten: 51
Haaruitval 21j, geen invloed van finasteride?

Hallo, ik ben bijna 22 jaar oud en heb sinds enkele jaren last van haaruitval. Afgelopen zomer merkte ik dat het wel echt de slechte kant op ging, dus werd het tijd om naar een dokter te gaan.

ik kwam uit bij de haarkliniek in Rotterdam. Na een haarwortelonderzoek werd mij verteld dat ik dus leed aan genetische haaruitval (kom niet op de juiste benaming)
Niemand van mijn familie is kaal, mijn ooms aan vader -en moederskant hebben veel haren en zelfs mijn opa heeft nog haren. Maar mij werd verteld dat dit generaties en personen kan overslaan.
Er waren 2 opties voor mij, finasteride en mesotherapie, ik heb ze beiden genomen. Ik ben nu 2.5 maanden bezig met finasteride en mesotherapie. Maar ik zie dus totaal geen verschil. Ik heb nog altijd veel haaruitval.

Ik heb trouwens niet echt inhammen, ik word kaal op de hele bovenkant van mijn hoofd!

Wat kan ik nog doen/proberen? Ik dacht dat het verstandig zou zijn om het hier eens te vragen....

Groeten en alvast bedankt.
ac.88 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2010, 22:09   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
De naam is Alopecia Androgenetica. Erfelijke mannelijke kaalheid. Bewezen middelen die kunnen helpen zijn finasteride en minoxidil (zie het Haarwoordenboekje in mijn handtekening). Finasteride en minoxidil samen werken vaak beter dan ieder apart. Dus als je overweegt meer te doen, dan zou je misschien minoxidil willen toevoegen aan je regime.

Van mesotherapie weet ik niets, dus sta ik er in eerste instantie sceptisch tegenover. Voor de finasteride zul je ook wel de hoofdprijs betalen

2,5 maanden is overigens veel te kort om effect te kunnen waarnemen. Dat zie je meestal vanaf een maand of 6. Ook het feit dat je haaruitval door gaat hoeft niks te betekenen. Bij sommigen wordt het zelfs na een maand heviger. Dat noemen ze een shedding. Als dat bij jou het geval is, dan zal het met een klein maandje wel een stuk minder worden.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2010, 21:53   #3
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Bovenstaaned post is goed bedoeld. Maar goed, het klopt niet.

Eerste post impliceert in mijn optiek: DUPA; Diffuse Unpatterned Alopecia

Dat is erfelijk anders dan AGA en finasteride heeft daarbij andere werking.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2010, 02:41   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ac.88 Bekijk bericht
Ik heb trouwens niet echt inhammen, ik word kaal op de hele bovenkant van mijn hoofd! .
Ik denk dat je meer baat hebt bij minoxidil-lotion 5% dan bij mesotherapie.

__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2010, 07:48   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous Bekijk bericht
Bovenstaaned post is goed bedoeld. Maar goed, het klopt niet.

Eerste post impliceert in mijn optiek: DUPA; Diffuse Unpatterned Alopecia

Dat is erfelijk anders dan AGA en finasteride heeft daarbij andere werking.
De dermatoloog schreef finasteride voor, dus zal die zijn uitgegaan van AGA. Maar misschien kan AC.88 uitsluitsel bieden, want behalve AGA of DUPA kan ook Diffuse Pattern Alopecia geconstateerd zijn. DPA is feitelijk hetzelfde als AGA, alleen volgens een ander patroon dan de Norwood-schaal.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2010, 15:40   #6
ac.88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2010
Berichten: 51
Ik heb gisteren mijn laatste meso gehad. Ik ben van mening dat dit weggegooid geld is...Ik heb nog altijd veel haaruitval. Wel komen er nieuwe haartjes bij (volgens de dokter, hij had gisteren gekeken) En ik zie zelf ook aan de voorkant nieuwe haartjes...maar op de top word ik alsmaar kaler...De dokter zei dat ik pas in juni/juli verschil zou zien. Ben wel blij met de nieuwe haartjes, maar ik vind het echt klote dat ik nog altijd veel haaruitval heb.

Wat raden jullie aan? Zou ik beginnen met minoxidil? Zou dit mijn haaruitval tegen gaan?
Zoja, waar kan ik dit het best kopen? Vroeg me ook af waar jullie Finasteride kopen....ik heb nog genoeg voor 3 weken. 90 capsules kosten 120euro...dus genoeg voor 3 maanden. Is dit een normale prijs?
ac.88 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2010, 19:31   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Op eBay kun je heel goedkoop aan minox komen, maar dat is dan bijna altijd de vettig aanvoelende minox van Kirkland. Rogaine Foam wordt vaak als de prettigste ervaren: 5% minox in de vorm van schuim die snel smelt zodra 't met de huid in contact komt, niet vettig, ruikt lekker, en bevat niet de vaak irriterende stof propyleenglycol; na een tijdje zoeken vind je wel een eBay-verkoper die eveneens naar NL verzendt; let daarbij wel altijd op de houdbaarheidsdatum (exp.date)
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2010, 20:19   #8
ac.88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2010
Berichten: 51
Hallo.....het gaat nog altijd niet de goede kant op. Hier foto's van hoe mijn haren er nu uitzien. Zou ik beginnen aan minoxidil? Of zal dit geen effect hebben? Wat moet ik doen




ac.88 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2010, 00:13   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, minoxidil.

Maar heeft er geen arts bloedonderzoek laten doen? Er kan namelijk ook gekeken worden naar eventuele mineralen- en vitaminentekorten en/of de schildklierwerking.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2010, 03:25   #10
ac.88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2010
Berichten: 51
jawel...er is ongeveer 5 maanden terug ongeveer een bloedonderzoek gedaan door haarkliniek in rotterdam...maar had geen probleem met mn bloed. Alhoewel ik dit nog wel es wil laten controleren om echt zeker te zijn (ook uit radeloosheid )

Dus ik moet nu ECHT minoxidil gebruiken icm finasteride? Ik ga er eens naar informeren in ieder geval.....
ac.88 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2010, 11:34   #11
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Het lijkt wel een difuus uitdunning..
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2010, 14:43   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ac.88 Bekijk bericht
Dus ik moet nu ECHT minoxidil gebruiken icm finasteride? Ik ga er eens naar informeren in ieder geval.....
Finasteride + minoxidil is een goede combinatie en van minox kun je nieuwe haargroei bovenop verwachten.
Het is ook wel handig te weten waarop je bloed wel of niet gecontroleerd is en wat je bloeddruk is; bij te lage bloeddruk (of een hartaandoening) kun je namelijk geen minox gebruiken.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2010, 08:36   #13
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
gewoon ervoor gaan , als je een normale gezonde jongeman bent , dan kan het normaal geen kwaad hoor

dr lee minoxidil bestellen : www.minoxidil.com
en gewoon trouw je fina blijven slikken al zou ik in jouw geval toch kijken voor een andere bron want 120 euro , daarmee doen veel gasten 360 dagen.... en geen 90 dagen

voorbeeld :

dr reddy 1mg fina pillen : 3,5 dollar per strip x 30 strips = 105 dollar , hiervoor heb je dan al 300 finasteride pillen.... dus goed voor 300 dagen fina te slikken
nu schijnt de dollar met de euro niet zo goed te staan dus ik denk wel dat de prijs in euro hetzelfde zal zijn, mischien wel duurder ?

link : http://www.unitedpharmacies.com/Fina...ets_p_427.html

-------------------------------------------------------------
een andere mogelijkheid is om de 5mg finasteride pillen te kopen en deze te delen in 4 stukken wat neerkomt op 1,25mg fina per stukje....

eventueel geraakt je hieraan via haarwebleden...

andere optie is om er te bestellen ook van diezelfde site :

5mg fincar van cipla , normaal gezien is dr reddy als cipla een medicijnengigant en zouden de pillen echt zijn..

hier heb je per strip 10 pillen van elk 5mg fina , dus deze in 4 stukken doen geeft je per strip 40 dagen fina...
koop je 10 strips aan 9 dollar per strip = 90 dollar voor 400 dagen fina .... via je arts ben je er al een zeer mooie full hd tv aan kwijt (ter vergelijking )

natuurlijk komt er ook nog iets van zendkosten bij dus mischien best direct genoeg bestellen zodat je zeker 1 jaar of meer verder kan met je voorraad....

link : http://www.unitedpharmacies.com/Finc...ets_p_346.html

ik hoop je hiermee geholpen te hebben , alvast succes
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2010, 21:02   #14
ac.88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2010
Berichten: 51
ok erg bedankt! Maar met welke minoxidil moet ik dan beginnen? Zie op de site van minoxidil ook finasteride, kost maar 25 dollar per maand, die kan ik eventueel ook bestellen toch?
ac.88 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2010, 21:44   #15
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ac.88 Bekijk bericht
ok erg bedankt! Maar met welke minoxidil moet ik dan beginnen? Zie op de site van minoxidil ook finasteride, kost maar 25 dollar per maand, die kan ik eventueel ook bestellen toch?
Minoxidil is een middel dat je op je huid smeert. Het heeft daardoor maar een hele kleine kans op bijwerkingen (hoofdpijn, bloeddrukverlaging, duizeligheid). De 2% variant kun je in Nederland daarom zonder recept bestellen. De 5% versie niet, maar die is wel makkelijk in het buitenland te verkrijgen. Het is het veiligste bewezen werkende middel dat je kunt gebruiken.

Finasteride is een serieus medicijn. Een pil die je moet slikken. De kans op bijwerkingen is groter en de bijwerkingen kunnen serieus zijn. Denk er dus niet te licht over. Er is in Nederland een doktersrecept voor nodig. Maar ook dit medicijn is makkelijk in het buitenland te verkrijgen.

Finasteride en minoxidil samen werken beter dan allebei apart.

25 euro per maand voor finasteride is veel geld. Als je goed zoekt kun je voor 100 euro per jaar ook klaar zijn. Zoek eens op 'generic propecia' (1mg pillen) of 'generic proscar' (5mg pillen ... die zul je zelf in vieren moeten delen).
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
medicijnen en haaruitval Lon Haarproblemen bij vrouwen 26 9 februari 2010 03:11
geen haaruitval meer concetta Haarproblemen bij vrouwen 4 14 augustus 2009 01:24
Invloed antibiotica op haaruitval? Gerrit1984 Overige (haar)discussies - Algemeen 3 3 januari 2007 21:51
[finasteride] Algemeen (archiefthread) Druifstuif Medicijnen/haargroeimiddelen 992 22 september 2005 01:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.