Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 maart 2016, 16:28   #1
gekkehuis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2015
Berichten: 44
Geslacht:
Vitamine tegen haar uitval, verbetering haar.

Ik ben nu 15 dagen bezig met vitamine supplementen.
Merk dat m'n nagels hard groeien. Het haar is minder zichtbaar, maar als ik de foto's bekijk van 2 weken geleden zie ik duidelijk meer haar op de inhammen. En dat binnen 14 dagen!

Laatst gewijzigd door gekkehuis; 3 maart 2016 om 18:45
gekkehuis is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2016, 16:46   #2
gekkehuis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2015
Berichten: 44
Geslacht:
Foto's, 14 dagen
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg haar.jpg‎ (30,0 KB, 289x gelezen)

Laatst gewijzigd door gekkehuis; 3 maart 2016 om 18:39
gekkehuis is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2016, 17:00   #3
gekkehuis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2015
Berichten: 44
Geslacht:
..

Laatst gewijzigd door gekkehuis; 3 maart 2016 om 18:41 Reden: Foto's nu wel zichtbaar
gekkehuis is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2016, 17:55   #4
totalo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2015
Berichten: 25
Geslacht:
Hoe zeer ik het je ook gun, in 14 dagen tijd kunnen vitamines niks aanrichten als je erfelijke kaalheid hebt. Natuurlijk kan het iets voor je doen als je tijdelijke kaalheid hebt door stress of vitamine/mineralen tekort. En zelfs dan gebeurt er weinig in 14 dagen tijd.
totalo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2016, 18:35   #5
gekkehuis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2015
Berichten: 44
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door totalo Bekijk bericht
Hoe zeer ik het je ook gun, in 14 dagen tijd kunnen vitamines niks aanrichten als je erfelijke kaalheid hebt. Natuurlijk kan het iets voor je doen als je tijdelijke kaalheid hebt door stress of vitamine/mineralen tekort. En zelfs dan gebeurt er weinig in 14 dagen tijd.
Zie foto's. En oordeel zelf. M'n nagels groeien ook zeer snel nu. Heb ze deze week al 2 keer moeten knippen (Zondag en woensdag).
Mijn haar groeit sowieso snel. Zijkanten scheer ik altijd bijna kaal 0,5 mm. Dat is na 1 week meestal rond de 0,8 cm. Heb het nu 3 weken niet geknipt en is nu c.a. 2,5 cm (gemeten). Ik ga geen onzin uitkramen, want dit heeft geen nut.
Ik zie nu wanneer ik achter mijn PC zit dat ik wel een peperclip zie. Ik kan dus nu wel foto's toevoegen. Zal de post even aanpassen en de foto's er bij zetten.

PS: Ik had ook niet verwacht dat wanneer het iets zou doen, dat het zo snel zou zijn. Daarom heb ik niet de heletijd gekeken. Voor mezelf wil ik gewoon elke 14 dagen foto's maken zodat ik kan vergelijken. Wat ik overigens nog meer merk is dat ik een veel vettere huid heb, ook mijn hoofdhuid. Dat resulteert wel in wat pukkeltjes.

Laatst gewijzigd door gekkehuis; 3 maart 2016 om 18:49
gekkehuis is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2016, 20:15   #6
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Op de eerste plaats is om bij jezelf erfelijke kaalheid te bestrijden het innemen van medicatie een vereiste: finasteride/ dutasteride op nr 1 en daarna samen met een bewezen lotion zoals minoxidil/ nanoxidil als je wilt op nr 2.

Als je deze neemt, heb je ook meer aan de vitaminepillen. Nagels gaan er inderdaad sneller en dikker van groeien, althans bij mij ook. Daarbij moet een gezonde levensstijl; niet roken, alcohol liefst vermijden of matigen, geen drugs, aan beweging doen en gezond eten, redelijk buiten zijn en stres vermijden.

Ook is het verstandig om shampoos te vermijden waar SLS in zit, Sodium Laureth Sulfate. Deze staan bekend niet bevorderlijk te zijn voor haargroei bij mensen met erfelijke kaalheid/ zwakkere haargroei.
Zo ook shampoos met parabenen. Harenproducten met siliconen vermijden, want hiervoor zijn shampoos met sulfaten nodig om deze eruit te wassen.

http://www.misslipgloss.nl/sls-en-sl...et-nu-precies/

http://www.haarstichting.nl/actueel/...then-ontkracht

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3471

http://www.kliniekveldhoven.nl/haarproblemen/kaalheid/

Echter zijn shampoos voor mensen met normaal haargroei en geen erfelijke kaalheid geen probleem.

Hoofdmassage (gewoon af en toe je hoofd masseren) is goed om te doen.
In de zomer vooral veel buiten zijn!!! Dit gaf mij een enorme boost!!

De rest kun je aan een haartransplantatie laten overwegen, zo wil ik dat ook gaan doen.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 3 maart 2016 om 20:27
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2016, 21:03   #7
gekkehuis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2015
Berichten: 44
Geslacht:
Ik ben dit topic gewoon "begonnen" zodat mensen er misschien wat aan hebben.
Ik ga geen finasterade e.o dusterade slikken.
Ga dit voor mezelf even een tijdje zo proberen en wellicht later minoxidil er bij gebruiken. Eerst wil ik zien of en wat dit doet.
Rook en drink ook. Het roken wil ik wel weer eens mee stoppen, maar op dit moment nog niet.
gekkehuis is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2016, 21:21   #8
rbnj88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2015
Berichten: 15
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekkehuis Bekijk bericht
Ik ben nu 15 dagen bezig met vitamine supplementen.
Merk dat m'n nagels hard groeien. Het haar is minder zichtbaar, maar als ik de foto's bekijk van 2 weken geleden zie ik duidelijk meer haar op de inhammen. En dat binnen 14 dagen!
Wat neem je dan precies?

Ik neem nu ruim een half jaar Silicea en Beauty Complex (huid, haar en nagels) En ik heb het idee dat ik veel minder uitval heb.
rbnj88 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2016, 22:58   #9
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Het idee minder haarverlies.

Ik denk dat je dit ervaart omdat je rust vindt omdat je iets gebruikt. Dus let je er minder op...
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2016, 23:24   #10
gekkehuis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2015
Berichten: 44
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Het idee minder haarverlies.

Ik denk dat je dit ervaart omdat je rust vindt omdat je iets gebruikt. Dus let je er minder op...
Haar verlies heb ik al meer dan een jaar niet meer zo erg. Als ik mijn handen door mij haar haal heb ik 1 a 2 haren in mijn handen. Ik gebruik altijd gel als ik mij douche dan komen er wat meer haren mee, gemiddeld 10 a 15 stuks.
Dat is nu nog gelijk, dus daar merk ik het niet aan.
gekkehuis is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2016, 23:27   #11
gekkehuis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2015
Berichten: 44
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Het idee minder haarverlies.

Ik denk dat je dit ervaart omdat je rust vindt omdat je iets gebruikt. Dus let je er minder op...
Ik gebruik o.a.:
Vitamine A
Vitamine B 6
Vitamine B8 (Biotine ook wel vitamine H genoemd) (5 gram)
Vitamine B11 (Foliumzuur) (1 gram)
Vitamine B12 (1 gram)
Vitamine C
Vitamine E
Zink

Ik heb geen multivitamines. Heb bijna alles apart.
Zink is samen met de B6
De Biotine is 5 gram per dag
Positieve van dit alles is dat ik nu ook sneller in slaap val. Normaal lag ik gemiddeld 2 uur wakker voor ik in slaap viel. Nu val ik in 20 minuten al in slaap, erg fijn. En ook dat is weer positief voor het haar, betere nachtrust.

Laatst gewijzigd door gekkehuis; 3 maart 2016 om 23:40
gekkehuis is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2016, 11:59   #12
rbnj88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2015
Berichten: 15
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Het idee minder haarverlies.

Ik denk dat je dit ervaart omdat je rust vindt omdat je iets gebruikt. Dus let je er minder op...
Nou ik let er juist heel erg op omdat ik wil weten wat helpt en wat niet.

Wat gekkehuis ook al zegt, Als ik met mijn hand door mijn haar ga heb ik bijna geen haartjes op mijn hand zitten. Een jaar geleden was dit wel anders.

De supplementen die ik gebruik zijn mij aangeraden door een homeopathische arts. Hij heeft mij ook enorm geholpen met andere problemen. Dus ik heb wel vertrouwn in deze man.
rbnj88 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2016, 12:02   #13
rbnj88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2015
Berichten: 15
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekkehuis Bekijk bericht
Ik gebruik o.a.:
Vitamine A
Vitamine B 6
Vitamine B8 (Biotine ook wel vitamine H genoemd) (5 gram)
Vitamine B11 (Foliumzuur) (1 gram)
Vitamine B12 (1 gram)
Vitamine C
Vitamine E
Zink

Ik heb geen multivitamines. Heb bijna alles apart.
Zink is samen met de B6
De Biotine is 5 gram per dag
Positieve van dit alles is dat ik nu ook sneller in slaap val. Normaal lag ik gemiddeld 2 uur wakker voor ik in slaap viel. Nu val ik in 20 minuten al in slaap, erg fijn. En ook dat is weer positief voor het haar, betere nachtrust.
Zo! Dat zijn er nogal wat.

Waarom kies je er voor om alles apart te nemen?
rbnj88 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2016, 12:20   #14
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Ik zou bloedprikken, kijken wat je tekort aan heb. Vitamines haal je uit je voeding. Wetenschappers zijn er over eens dat vitamines uit voeding vele malen beter is dan uit een pil. Biotine / MSM is enige wat ik zou nemen tegen haaruitval.
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2016, 13:54   #15
gekkehuis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2015
Berichten: 44
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rbnj88 Bekijk bericht
Zo! Dat zijn er nogal wat.

Waarom kies je er voor om alles apart te nemen?
Als je een multi-vitamine neemt dan zitten daar een zeer lage dosis in van alles. Gezien de meeste vitamines wateroplosbaar zijn is overdosering niet schadelijk/onmogelijk.
Dan zijn er nog vitamines die elkaar maskeren. Een B12 maskeert B11 en visa versa. Ik heb een tekort aan B11 (foliumzuur) gehad, dit kwam uit bloed onderzoek naar voren. Dit is een tijd terug geconstateerd. Momenteel slik ik 1 gram B11. Maar via het ziekenhuis moest ik 5 gram slikken. B12 is op geprikt maar kwam niets uit. Echter kijken doktoren niet goed, B12 tekort wordt vaak gemaskeerd door andere suppletie. Tevens wordt er vaak verkeerd bloed onderzoek gedaan en kijken ze na de rest stof in je bloed van B12. Dit heeft NIETS met celniveau te maken. Ook al is B12 in je bloed voldoende kan het nog steeds het geval zijn dat de cellen te weinig B12 hebben. Te kort aan B12 is meestal wel merkbaar, je voelt je, moe, rusteloos, algehele malaise, haar uitval, slechte huid, depri, etc.
Ik heb redelijk wat onderzoek (op internet) gedaan voor ik voor deze vitamines koos. MSM heb ik ook, maar dit gebruik ik nog niet. En heb eerst dit aan een "proefpersoon" gegeven. Dit omdat ik mijn lichaam niet wil overbelasten met al die dingen die ik opeens slik. Ik ben iemand die eigenlijk nooit medicijnen slikt.
Als je het over Biotine hebt (B8) is een tekort hier aan eigenlijk nooit zo, behalve bij een heeel klein groepje mensen die hier een storing in hebben. Maar B8 oversuppletie helpt wel echt bij het groeien van haar en nagels. Als je te weinig water drinkt komt het ook uit de huid, dit resulteert in pukkels, die kreeg ik na c.a. 10 dagen. Niet heel veel omdat ik hier voor ook zink in mijn regiem heb gedaan.

Het rare is dat AGA niet in mijn familie voorkomt, niet aan moeders zijde en niet aan vaders zijde. Mijn vader zijn vader had nog een volle bos haar en de opa van mijn vader had dat ook. Aan moeder zijde dus het zelfde.

Heb zelf "last" van jeukende hoofdhuid bij de "kalende" gebieden. Tevens is de hoofdhuid daar ook erg gevoelig, wat duidt op inflematie. De huis arts heeft er een blik opgeworpen en zei "ik zie niets raars" . Ben tevens ook naar de neuroloog geweest, heb hier enkele onderzoeken moeten doorstaan.
Daaruit kwam iets naar voren, wat in principe niet veel met haar verlies te maken zou hebben, maar na nader onderzoek kan het er wel degelijk mee te maken hebben. Het blijkt dat de dunne-vezels niet goed werken (DVN= Dunne Vezel Neuropathie). Hier is niets tegen te doen. Tevens heb ik een inflematie ziekte (auto-immuunziekte). Toen dit opvlamde begon ik opeens haren te verliezen. Dit is gestabiliseerd en ik verlies geen overmatig haar mee. Maar de plaatsen zijn dun geworden. De haren zitten er nog wel maar de haartjes zijn dun en heb veel "donshaar" op de inhammen. Dit allemaal zonder medicijn. Als je goed onderzoek op internet doet, kun je zien dat de lijst van mijn vitamine inname een positieve bijdrage kan leveren aan dit alles.
Ja de haarzakjes worden vaak aangetast door DHT en verschrompeld op den duur de haarzakjes. Echter kun je er wel voor zorgen dat de haarzakjes meer en betere voeding krijgen, zodat de haren toch weer beter door komen, zonder dat je de DHT blokkeerd.
Middelen als finisteride en dusteride zijn niet zonder risico, ja de kans op prostaat kanker verkleind met finisteride met c.a. 25% en met dusta 50% echter is de kans GROTER op kwaadaardige tumoren rond de prostaat. Etc etc. Ik ga dit niet nemen en houd het bij vitamines.
Ga het gewoon een tijdje bijhouden en wellicht dat iemand er iets aan heeft.
Heb mijn haar op een manier waarop eigenlijk niemand ziet dat mijn haar vooraan dunner is. Ik heb er in ieder geval nog nooit een opmerking over gehad. Dat ik grijze haren aan de zijkanten heb, heb ik wel eens opmerkingen over gekregen. Zo lang het stabiel blijft heb ik eigenlijk niet veel om te zeuren. En ik hoop dan ook dat de vitamines dit extra ondersteunen. En wellicht wel hergroei kan krijgen. Ik ga niet uit van een wonder, maar het zou wel mooi zijn. Ik zelf zie wel degelijk verschil in 15 dagen, ook al wordt er gezegd dat dit niet kan.
Heb nog niemand iets zien reageren op mijn foto's waar 14 dagen verschil in zit. Heb deze foto's ook aan enkele mensen laten zien zonder dat ik vertelde dat er 14 dagen tussen zat en welke foto de recentste was. Hierop krijg ik van iedereen de reactie dat er duidelijk verschil was en dat de recentste foto werd aangewezen als de "beste" foto.

PS: Wie eet er tegenwoordig nog "normaal" ? We eten met z'n allen niet goed en krijgen te weinig goede stoffen binnen. Daarom is er suppletie.
__________________
v.a. 18 feb 2016
Vitamine A
Vitamine B 6
Vitamine B8 (Biotine ook wel vitamine H genoemd)
Vitamine B11 (Foliumzuur)
Vitamine B12
Vitamine C
Vitamine E
Zink

Laatst gewijzigd door gekkehuis; 4 maart 2016 om 14:13
gekkehuis is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
supplementen, vitamines

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.