Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 april 2004, 14:48   #1
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Wat is shedding?

Hallo,

Ik lees regelmatig mensen die iets melden over hun shedding naar aanleiding van een start van een "kuur". Wat houdt dit precies in? Shedding is toch niets anders dan het normale proces van dagelijkse haaruitval/vernieuwing? Iets wat ieder mens gewoon doormaakt? Waardoor wordt het anders veroorzaakt?

Bedankt.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2004, 16:17   #2
Johnny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2002
Berichten: 262
Oude haren sterven af omdat er nieuwe haren komen door het product dat je gebruikt.
__________________
- Proscar
- Rooscure
Johnny is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2004, 17:14   #3
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Maar ik merk dat shedding door veel mensen als iets vervelends wordt beschouwd, maar dan is het toch eigenlijk een goed iets?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2004, 22:05   #4
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
ja maar je verliest tijdelijk meer haar..waardoor t soms lijkt alsof je alleen maar achteruit gaat.. als t lang duurt kan t mensen afschrikken en zorgen dat ze het product niet meer gebruiken.
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2004, 20:12   #5
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
toch snap ik dat principe niet helemaal. Ik ga momenteel door een fikse shedding. Ik gebruik nu een middel dat DHT remt (alopesan 400) en dus de haren krijgen als het goed is minder van deze 'kwade' stof voor het haar te verduren. Maar waarom vallen ze dan juist uit ? en groeien er wel zeker nieuwe haren voor terug ?

of moet ik stoppen omdat er zoveel extra haren uitvallen.... ?
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2004, 21:01   #6
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
de voorlopige theorie is dat de haren een andere groeiprikkel krijgen door het middel dat je gebruikt. Haarzakjes zouden inflexibel zijn en van schrik (door de veranderde groeiprikkel) de haar afstoten..er zou wel een nieuwe betere haar voor in de plaats moeten komen. beetje 1 stap achteruit 2 vooruit idee.
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2004, 08:35   #7
RICK
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2001
Berichten: 84
iemand enig idee hoe lang een gemiddelde shedding kan duren?
RICK is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2004, 10:00   #8
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Dat is per persoon verschillend.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2004, 10:32   #9
RICK
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2001
Berichten: 84
ja, maar ongeveer? 1 - 3 weken? of 1 - 2 maanden?
RICK is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2004, 10:22   #10
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
heeft iedereen hier op haarweb die een merkbare shedding heeft ondergaan van een product (dus dat je echt kan zien dat je haar dunner is geworden/kaler door de shedding) op den duur deze haren en de volheid teruggekregen ?
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2004, 16:16   #11
Kay
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 95
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter10
heeft iedereen hier op haarweb die een merkbare shedding heeft ondergaan van een product (dus dat je echt kan zien dat je haar dunner is geworden/kaler door de shedding) op den duur deze haren en de volheid teruggekregen ?
Over de volheid van de terugkerende haren kan ik je niets zeggen helaas,maar over een hevige shedding wel.Ik had finasteride 4 maanden gebruikt en mijn haar is zeker veel en veel minder geworden,ik kan nu al op sommige plekken lichtjes mijn hoofdhuid zien.Dit is zeker te wijten aan de finasteride maar ik heb zo'n sterk vermoedde dat er nog andere aspecten meespelen.
Kay is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2004, 05:48   #12
Gerben
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2003
Berichten: 143
Fabrikanten zeggen allemaal dat shedding een goed teken is, dat de behandeling werkt. Ik heb er zelf nooit last van gehad, noch met finasteride noch met Alopesan. Maar kan me goed voorstellen dat je gaat twijfelen als het gebeurt. Het doet een beetje denken aan sommige anti-biotica of peniciline: eerst wordt het even erger om daarna over te gaan.
__________________
Alopesan 400 2x daags
Plantina multivitamine
Rozemarijn tonic en shampoo
Gerben is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2004, 09:31   #13
Kay
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 95
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerben
Fabrikanten zeggen allemaal dat shedding een goed teken is, dat de behandeling werkt. Ik heb er zelf nooit last van gehad, noch met finasteride noch met Alopesan. Maar kan me goed voorstellen dat je gaat twijfelen als het gebeurt. Het doet een beetje denken aan sommige anti-biotica of peniciline: eerst wordt het even erger om daarna over te gaan.
Ik heb aan wat artsen het woord 'shedding'moeten uitleggen ze wisten niet eens wat het was.Die arts van Propecia wist het niet eens,hij zei me dat die mensen die aan het onderzoek hadden meegedaan daar helemaal geen last van hadden gehad.Beetje vreemd allemaal
Kay is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2004, 14:38   #14
Steven
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2003
Berichten: 18
Ik gebruik nu zo'n 6 maanden finasteride. In het begin nam mijn haaruitval erg af maar sinds kort neemt het weer enorm toe. Voor aan mijn hoofd is het haar nu opeens erg dun geworden in nog geen 3 weken tijd. Ben nu ook maar begonnen met saw palmetto. Kan dit shedding zijn? Wanneer begint de shedding meestal? ik dacht dat na een maand al zou gebeuren maar misschien (laten we het hopen) heb ik het na 6 maanden.
Steven is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2004, 14:58   #15
Kay
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 95
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steven
Ik gebruik nu zo'n 6 maanden finasteride. In het begin nam mijn haaruitval erg af maar sinds kort neemt het weer enorm toe. Voor aan mijn hoofd is het haar nu opeens erg dun geworden in nog geen 3 weken tijd. Ben nu ook maar begonnen met saw palmetto. Kan dit shedding zijn? Wanneer begint de shedding meestal? ik dacht dat na een maand al zou gebeuren maar misschien (laten we het hopen) heb ik het na 6 maanden.
Is bij ieder persoon verschillend wanneer die shedding begint of stopt,je kan er geen peil op trekken.Wat toch wel volgens mij veel komt bij de mensen die finasteride gebruiken en in een shedding periode verkeren,last hebben van het volgende:

- jeuk
- vettehoofdhuid
- schilfers tot zelf roos
- de voorste haarlijn dunt uit
- futlooshaar

Iemand nog wat anders opgevallen wat er nog niet bij staat vermeld? voeg toe.Hoe meer info hoe beter.
Kay is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.