Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 april 2020, 17:11   #1
koos_kapperloos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2020
Berichten: 1
Geslacht:
Volledig kaal gaan, groet mijn haar weer aan?

Goedenmiddag mensen,

Ik heb een vraag met betrekking tot mijn haar en heb via wat Googelen dit forum gevonden. Ik heb licht blond haar en mijn haar groeit vrij snel. Er is echter één plek waar mijn haar niet verder groeit, en héél langzaam dunner wordt. Dit is de plek op mijn voorhoofd. Ik krijg geen inhammen maar het haar in het midden van mijn voorhoofd is aanzienlijk dunner dan het haar op de rest van mijn hoofd (als de zon schijnt dan reflecteerd dat gedeelte het licht, op een foto lijkt het dan ook kaal). Het haar daar wordt ook niet langer. Enkele haren op die plek worden wel langer maar dat is verwaarloosbaar.

Nu is het zo dat tijdens deze corona "crisis" het niet mogelijk is om naar de kapper te gaan. Ik heb mij zelf bewerkt met een tondeuse en heb mijn haar (zijkanten,achterkant) flink verprutst . Nu zou ik gewoon alles in een keer kunnen milimeteren maar dan komt mijn volgende vraag:

Zal mijn haar op mijn voorhoofd dan nog weer aangroeien, of blijf ik dan zitten met een kale plek op mijn voorhoofd?
koos_kapperloos is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2020, 17:54   #2
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koos_kapperloos Bekijk bericht
Goedenmiddag mensen,

Ik heb een vraag met betrekking tot mijn haar en heb via wat Googelen dit forum gevonden. Ik heb licht blond haar en mijn haar groeit vrij snel. Er is echter één plek waar mijn haar niet verder groeit, en héél langzaam dunner wordt. Dit is de plek op mijn voorhoofd. Ik krijg geen inhammen maar het haar in het midden van mijn voorhoofd is aanzienlijk dunner dan het haar op de rest van mijn hoofd (als de zon schijnt dan reflecteerd dat gedeelte het licht, op een foto lijkt het dan ook kaal). Het haar daar wordt ook niet langer. Enkele haren op die plek worden wel langer maar dat is verwaarloosbaar.

Nu is het zo dat tijdens deze corona "crisis" het niet mogelijk is om naar de kapper te gaan. Ik heb mij zelf bewerkt met een tondeuse en heb mijn haar (zijkanten,achterkant) flink verprutst . Nu zou ik gewoon alles in een keer kunnen milimeteren maar dan komt mijn volgende vraag:

Zal mijn haar op mijn voorhoofd dan nog weer aangroeien, of blijf ik dan zitten met een kale plek op mijn voorhoofd?
Normaal gesproken groeit haar tot het uitvalt. Kaalscheren of niet maakt geen verschil. Echter, jouw verhaal over "haar dat niet langer wordt" heb ik nog nooit van iemand gehoord. Haar groeit of het valt uit, een fase daartussen bestaat eigenlijk niet. Het enige dat ik kan verzinnen dat je denkt dat het niet groeit doordat het op die plek aan kalen is (oftewel: haar valt steeds sneller uit, en voordat het lang kan groeien), maar dat kan ik niet vanaf hier beoordelen.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2020, 18:20   #3
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 367
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Echter, jouw verhaal over "haar dat niet langer wordt" heb ik nog nooit van iemand gehoord. Haar groeit of het valt uit, een fase daartussen bestaat eigenlijk niet.
Nee.

De lengte van de Anagene fase bepaalt de maximale haarlengte. Die duurt tussen de 2 en 7 jaar. Er zijn vier fases: de anagene, catagene, telogene en exogene fase.

Het mannelijke hormoon dihydrotestosteron (DHT), bindt zich aan receptoren op haarfollikels. Hierdoor worden de haarfollikels gelijkelijk aan kleiner en de anagene fase verkort. Alopecia androgenetica ontstaat dus geleidelijk. Iedere haarcyclus worden de haren iets minder lang. Dit zou dus aan de hand kunnen zijn bij TS.
Klapz is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.