Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 augustus 2018, 15:31   #1
Petervanbeelen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2018
Berichten: 1
Geslacht:
Question Minoxidil apotheek vs kirkland?

Vandaag mijn eerste flesje minoxidil bij apotheek opgehaald. "dat is dan 37,95".
Wow, die had ik niet verwacht. Maar goed, toch betaald.

Nu lees ik op internet dat je van kirkland een 6 maanden voorraad kan kopen wat relatief goedkoper is.
Iemand hier ervaring mee? Wat is het verschil met die van de apotheek?
Gaat beide om 5%...

Mijn logica zegt dat er dan eigelijk geen verschil in zit...

Help please

Groet

Peter

Laatst gewijzigd door Petervanbeelen; 10 augustus 2018 om 15:36
Petervanbeelen is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2018, 16:43   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Hoi Peter,
Je hebt deels gelijk: Minoxidil is Minoxidil. Alleen waar nogal verschil in kan zitten is de transportvloeistof waardoor de werkzame stof Minoxidil op de juiste plek terecht komt IN de hoofdhuid. De ene fabricant gebruikt een andere samenstelling als de de andere fabricant waar ze de Minox in oplossen. Kirkland kan dat op een goedkope wijze fabriceren en aanbieden. Alleen........ de Kirkland vloeistof is nogal een vettig goedje. Zij gebruiken meer PPG in de samenstelling meen ik. Ik heb het zelf een keer geprobeerd maar kreeg er alleen een vettige en jeukende hoofdhuid van, wat resulteerde in roos en vervelling van mijn hoofdhuid. Direct weggegooid, niks voor mij. Ooit nog eens een ander merk geprobeerd en de vloeistof was nagenoeg hetzelfde, alweer weggegooid geld. Sinds ik ongeveer 25 jaar geleden begon met Minox heb ik het altijd bij de apotheek gehaald en dat is een lekkere dunne vloeistof die makkelijk en snel intrekt. Nooit last van vettige hoofdhuid of vlekken op mijn kussen. Alleen de prijs is aanzienlijk. Ik betaal maandelijks €40-45 per 100 ml en een aantal jaren geleden vroeg de apotheek er zelfs €85 per flesje voor. Maar goed, als je een keer zou willen proberen om lekker goedkoop Minox te halen zou ik niet direct voor een half jaar voorraad gaan. Gewoon een flesje om te proberen of het iets voor je is. Misschien in de koopjeshoek hier op Haarweb? Succes!

Laatst gewijzigd door Reet; 10 augustus 2018 om 16:46
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2018, 00:50   #3
Wesley123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2017
Berichten: 138
Geslacht:
Ik haal het inmiddels bij de apotheek in België! 45 euro voor 3 x 60 ml
Wesley123 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2018, 17:19   #4
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wesley123 Bekijk bericht
Ik haal het inmiddels bij de apotheek in België! 45 euro voor 3 x 60 ml
Zonder recept? Net zo vettig als kirkland? Anders loont het mij ook wel eens om naar belgie te rijden!

Ik heb overigens voor TS nog een ongeopende doos kirkland minox liquid (6 maanden) te koop.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2018, 23:25   #5
Wesley123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2017
Berichten: 138
Geslacht:
Met recept. Ik heb nooit andere gebruikt..dus weet niet wat vettig is en niet. Maar de mijne trekt goed in. Geen bijwerkingen wel wat schilfertjes soms, maar niet veel.

Recept bij de huisarts vragen en zeggen dat je het in België zelf gaat halen. Doen ze bij mij niet moeilijk om. Recepten zijn overal in Europa geldig.
Wesley123 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
apotheek, duur, kirkland, minoxidil, verschil

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.