Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 24 november 2020, 21:40   #1
mdfp
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2020
Berichten: 4
Geslacht:
Haartransplantatie of Kaal?

Beste forumbezoekers,

Eigenlijk heb ik maar een korte vraag, maar ik wil even mijn situatie/perspectief met jullie delen in onderstaand stukje. De vraag staat helemaal onderaan.

Al sinds ik een jaar of 17 was begon ik te merken dat mijn haarlijn zich langzaam begon terug te trekken. Eigenlijk is dit altijd heel geleidelijk gegaan. De inhammen die ik had, daar kon ik op zich wel mee leven. Inmiddels ben ik 23 jaar en zijn de inhammen in de loop der tijd steeds groter en zichtbaarder geworden.

Door mijn haar bovenop wat langer te houden heb ik de inhammen altijd wel een beetje kunnen camoufleren. Inmiddels ben ik bijna op het punt aangekomen dat dat niet meer gaat lukken. Maar ook tijdens het fietsen, sporten en zweten vind ik het vervelend dat mijn haar er niet goed meer uitziet. Dus jullie raden het al: ik wil er wat aan gaan doen!

Ik zit er natuurlijk al langere tijd over na te denken en lees ook al een tijdje mee op het forum. In die tijd ben ik tot de conclusie gekomen dat ik twee opties heb: een haartransplantatie of helemaal kaal. Hoewel helemaal kaal me niet per se zou misstaan denk ik, vind ik de gedachte om op mijn 23e al helemaal kaal te zijn niet echt prettig. De voorkeur gaat daarom naar een haartransplantatie. Gezien mijn leeftijd betekent dat dat ik in de toekomst naar alle waarschijnlijkheid ook nog wel een 2e en misschien wel 3e transplantatie nodig zou hebben om een mooi kapsel te behouden.

Waar het mij vooral om gaat is dat ik in mijn jonge jaren nog een beetje van mijn uiterlijk/haar kan genieten. Ik zat er daarom ook aan te denken om misschien voor de korte termijn voor een haartransplantatie te gaan. En dan wellicht als ik wat ouder ben of wanneer een 2e transplantatie nodig zou zijn alsnog voor helemaal kaal te kiezen. Waar ik echter een beetje bang voor ben is hoe het donorgebied er na een transplantatie uitziet. Zijn er littekens na een transplantatie? Zo ja, hoe zien de littekens na een haartransplantatie er uit mocht ik later alsnog besluiten om kaal te gaan? Is dat dan nog te zien?

Dus eigenlijk de vraag aan jullie: Hoe ziet het donorgebied eruit, een X aantal jaar na een haartransplantatie? Zijn er littekens? Zijn deze duidelijk zichtbaar wanneer je bijvoorbeeld helemaal kaal bent?
mdfp is offline   Met citaat reageren
 

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.