Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 april 2018, 18:38   #1
Remoritom
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2018
Berichten: 2
Geslacht:
Succes bestrijding Alopecia Areata!

Hoi iedereen,

Mijn naam is Remco Elisha en ik werd voor het eerst geconfronteerd met mijn Alopecia Areata toen ik nog maar 19 jaar jong was. Ik ben nu ondertussen 49 jaar jong en de Alopecia Areata (AA) heeft mij sindsdien nooit meer verlaten. In deze 30 jaar ben ik alles bij elkaar mijn complete coup zo een 20 keer verloren waarna gelukkig elke keer de haargroei weer opgang kwam en mijn haar langzaam aan weer mijn hele scalp bedekte. Aangezien ik hier soortgenoten tref voel ik niet de behoefte uit te leggen hoe groot de mentale impact is geweest op mij daar u allen vast precies weet wat ik hier bedoel. Ik heb in deze 30 jaar zo een beetje alles geprobeerd wat er op het internet aan informatie en producten te vinden is echter steeds weer zonder enig resultaat, op een lichtere portemonnee na. Uiteindelijk gaf ik de hoop op en heb ik mijn situatie tandenknarsend geaccepteerd. Dit was nu al weer zo een 15 jaar terug. In 2014 kreeg mijn eerdere acceptatie echter een klap omdat mijn zo goed verstopte ijdelheid weer eens de kop op stak. Het is dan ook simpelweg bijna onmogelijk te accepteren dat je zo'n kwartaal van elk jaar rondloopt met een soort van tijgervlekken of landkaart op je scalp.

Ik besloot om toch maar weer eens het grote internet in te duiken op zoek naar nieuwe ontwikkelingen op het gebied van AA behandeling. Ik typte in op Google; "progress in treatment of alopecia areata" en kwam al snel uit op een revolutionaire (voor ons AA pati?nten) ontdekking gedaan door het New York's Columbia University Medical Centre. Zij identificeerden nl de enzymengroep verantwoordelijk voor onze zo pijnlijke vorm van haaruitval, en concludeerden dat een reeds bestaand medicijn nl., Ruxolitinib, onze AA volledig kan doen verdwijnen. ( testresultaten: https://clinicaltrials.gov/ct2/show/...1950780&rank=1 ) Niet veel pagina's verder ondervond ik dat dit medicijn erg prijzig is en niet zomaar ingezet zal worden ter bestrijding van ons 'slechts' cosmetische probleembeeld. Het euforische gevoel dat ik nog maar net had beleefd verdween hiermee weer net zo snel als ze gekomen was. Ik gaf echter niet op en richtte me nu op de gevonden enzymen groep bekend onder de naam JAK1 en JAK2 en startte mijn zoektocht naar "natural inhibitors (remmers) JAK enzym group". Mijn gedachte hierachter was dat als de farmaceutische (dieven) industrie mij geen genezing zou gunnen ikzelf dan maar de JAK moest proberen te verzwakken. Ik vond nu redelijk snel uit dat geelwortel (ook bekend als Curcuma of Koenjit) een goede bestrijder van de JAK enzymen betreft en toen ik hier verder onderzoek naar verrichtte ondervond ik dat dit werkelijke wonderworteltje nog veel meer goede daden verricht in ons zo dierbare lijf. Gelukkig is de geelwortel momenteel zeer gewild door deze steeds breder bekend rakende goede eigenschappen, en is hij dus vrij gemakkelijk te bemachtigen.

Ik ondervond dat de curcumin (het effectieve bestandsdeel) niet gemakkelijk onze darmwand passeert waardoor ze maar moeizaam en niet in voldoende hoeveelheid in onze bloedstroom terecht komt. Een ander probleem vormt onze eigen metabolisme dat er voor zorgt dat de geelwortel veel te snel word verteert in onze maagsappen waardoor er veel potentie verloren gaat. Oplossing zou liggen in de toevoeging van olie en peper aan de te consumeren geelwortel. De olie vormt een dunne film om ons curcumin molecuul waardoor ze makkelijker de darmwand passeert en de peperine in de (zwarte peper) zorgt voor een werkelijk drastische vermindering van de metabolisme problematiek. Ik maak en consumeer nu ondertussen al weer een jaar lang de volgende pasta en ben sinds de aanvang hiervan totaal AA-vrij! Geelwortel (vers), gemberwortel (ong 10%, ook vers), kwalitatieve olijfolie en zwarte peper (ruim). Alles simpel in de blender tot het een mooie gladde pasta is. Dek het af met een ruime laag olijfolie en zorg dat de pasta steeds nadat je er een lepeltje uit hebt genomen bedekt blijft met de olie. De olie neemt de curcumin in zich op dus consumeer ze mee. Probeer om tweemaal daags een ruim theelepeltje te consumeren maar doe dit niet rauw. Ikzelf maak een cup a soupje waaraan ik het toevoeg. Het kokende water zorgt dan voor voldoende garing. Rauwe geelwortel zou erg slecht zijn voor ons volgens een aantal internet bronnen.

Ik besef me dat een jaar AA-vrij wellicht iets te snel is om nu meteen van de daken te schreeuwen dat ik de oplossing voor ons allemaal heb gevonden maar ben zelf zo optimistisch dat ik het toch wilde delen met jullie allen. Het betreft hier tenslotte een natuur product dat enkel goede eigenschappen met zich mee brengt, dus baat het niet dan schaad het zeker niet. Ik geef graag mijn kennis door dus mail me met eventuele vragen.

Groet,
Remco Elisha
Remoritom is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2018, 20:59   #2
koekenbakker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2008
Berichten: 379
En nu de beknopte versie
koekenbakker is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2018, 12:21   #3
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Bedankt Remco, voor je uitgebreide verhaal, het is duidelijk dat graag schrijft en dat is leuk om te lezen

Een simpele rekensom leert dat een jaar zonder AA inderdaad weinig zegt (20 keer uitval in 30 jaar, dus een jaar met haar is eerder regel dan uitzondering).

Maar op zich vind ik je methode interessant en best het proberen waard. Het spul is niet gek duur en je recept niet te ingewikkeld.

Wel vroeg ik me twee dingen af: wat is de functie van de peper precies, en kan die ook met rode peper worden ingevuld? Moet je dit mengsel nu de rest van je leven tweemaal daags nemen, gaat dat niet enorm tegenstaan? Het lijkt me best lekker hoor, ik zie het me wel een paar weken met plezier eten/drinken, maar jaren?

Groetjes, Carla (voorstander van acceptatie zonder tandenknarsen)
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2018, 16:33   #4
Remoritom
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2018
Berichten: 2
Geslacht:
Smile

Hoi Carla,
Sorry voor mijn late reactie, het was alweer een tijdje geleden dat ik keek of er reacties waren. Een van de problemen die een volledige opname van curcumin in ons bloedsysteem in de weg staan is het gegeven dat ons metabolisme zorgt voor vertering nog voor alle potenti?le curcumin is opgenomen. De toevoeging van peperine (hoogste concentratie zit er in gewone zwarte peper) zorg ervoor dat deze snelle vertering voorkomen word waardoor er uiteindelijk veel meer curcumin in onze bloedstroom terecht komt. Voor wat betreft de idd slechts korte periode van maar een jaar geef ik je absoluut gelijk. Ik gaf dan ook aan dat ik niet met zekerheid durf te stellen dat het nooit meer terugkomt. Ik denk dat wij aa pati?nten zo wie zo moeite zullen houden met het vertrouwen er nu eindelijk voor altijd van af te zullen zijn. Ik kan je wel vertellen dat ik de afgelopen 15 jaar een steeds dunnere haargroei heb gekregen. Na elke aanval leek dit te verslechteren. Op dit moment na ruim een jaar consumptie heb ik sinds lange tijd weer een heerlijk volle coup op m'n hoofd en voelt het gewoon zeker, ik bedoel dan dat ik niet meer het gevoel heb dat mijn haren min of meer los in m'n hoofd zitten en da ik ze er zonder veel kracht uit kan trekken.

Ik zou zeggen probeer het gewoon je kunt er maar weinig op verliezen en ja, ik probeer elke dag twee volle theelepeltjes te consumeren. Verwerk het in een kruidig soepje je zal dan maar weinig merken van de ietwat onaangename smaak.

Succes Carla!

Groet, Remco Elisha
Remoritom is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2019, 16:17   #5
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Update: ik heb het een tijdje geprobeerd (week of wat) maar kreeg last van mijn maag helaas, dus heb moeten stoppen.
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2021, 16:26   #6
trudyvanderwees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 maart 2012
Berichten: 2
Geslacht:
Alopecia succesvol behandeld

Naar aanleiding van Remco’s verhaal: het wordt steeds duidelijker dat alopecia wordt veroorzaakt door oxidatieve stress. En die kun je aanpakken door te ontgiften met sterke anti-oxidanten, zoals bijvoorbeeld curcuma, quercitine en astaxanthine. Bij voorkeur in combinatie met een gezonde lifestyle: voeding, beweging, stress-reductie, voldoende slaap. Ik ben na tien jaar aanmodderen en ellende ook op zoek gegaan naar een goedkoper en gezonder alternatief voor de Jak-remmers, en kwam uit op capsules paardenbloem en mariadistel. Heeft goed geholpen. Iedereen moet voor zichzelf uitzoeken wat bij hem/haar het beste past en wat bevalt. Sommige mensen krijgen bijvoorbeeld last van curcuma. Nou, dan zijn er nog een paar andere producten om te proberen. Astaxantine heeft bijvoorbeeld zeer weinig bijwerkingen. Maar deze benadering leidt m.i. tot betere resultaten dan de reguliere behandelingen. Overigens kun je natuurlijk ook curcumacapsules proberen, in plaats van zelf pasta te maken. Is alleen iets duurder. Maar dikwijls is bij capsules de opneembaarheid goed geregeld.
trudyvanderwees is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2022, 23:38   #7
Adriana Koetluk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2022
Berichten: 1
Geslacht:
Beste Remco,


Ik ben nieuw op HaarWeb en ik lees jouw berichten van een paar jaar geleden. Ik zou willen vragen hoe het met jou gaat, of je nog steeds te curcuma inneemt en of je haar nog steeds goed groeit.



Ik heb namelijk zelf al zo'n 17 jaar 2 kale plekken Alopecia Areata op mijn hoofd. Op deze 2 plekken is het haar nooit teruggegroeid. Op de rest van mijn hoofd is mijn haar mooi en gezond. Ik heb in de loop der jaren een aantal behandelingen geprobeerd, maar tot nog toe heeft niets geholpen.


Naar aanleiding van je verhaal ben ik begonnen curcuma capsules in te nemen. Ze bevatten ook peperine, dat zorgt voor de opname.

Ik neem nu 2000 mg curcuma per dag, echter sinds 1 week maar.


Ik hoop van je te horen.



Met vriendelijke groeten,
Adriana.
Adriana Koetluk is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.