Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 mei 2008, 15:36   #1
J.po
Groetjes
 
J.po's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2008
Berichten: 4
Question allergie???

Hoi mensen
ik las het forum en hier kan ik mijn verhaal volgens mij ook wel kwijt
zo'n drie jaar geleden heb ik mijn haargekleurd bij een kapper waar ik normaliter niet kwam. Het was super mooi geworden maar helaas na een dag kreeg ik veel jeuk wat later gepaard ging met veel vochtverlies dat je wanneer je 's ochtends wakker werd en vastgeplakt zat aan het kussen, dit breide zich uit over mijn gezicht en vervolgens mijn armen en benen zal wel door het krabben komen heb ik zelf het idee, voor mijn hoofdhuid heb ik toen scalplotion gebruikt en dit werkte jeuk werd minder en mijn hoofdhuid geneesde snel weer.

na 6 maanden heb ik het er toen weer op gewaagd, ben weer naar mijn eigen kapper gegaan en mijn haar gekleurd en ik heb de vlag uitgehangen want geen reactie toen gehad dit is vervolgens dus 2,5 jaar elk half jaar mijn haar gekleurd, tot afgelopen februari, ik heb bij een andere kapper (dom ook he ) mijn haar gekleurd met een elumen kleur van goldwell. Nou een heftige reactie kreeg ik zeker wel over de kleur (oranje) maar , het begon weer met de avond met jeuk dus direct de volgende dag scalplotion laten voorschrijven waardoor ik dit direct onder controle had maar toen kwam het ergste, een paar uur later zat mijn oog dicht! er bleef zoveel vocht vast zitten in mijn hoofd dat dit was afgezwakt naar mijn oog en dus gewoon dicht zat na nog een dag was ook mijn andere oog aan de beurt ik kon nauwelijks meer wat zien en dus hoge nood naar de dokter heb toen een stootkeur pretnison gekregen van 3 dagen en nog een andere vorm van antibiotica. Gelukkig dat de huisarts direct door had wat het was want het werkte en binnen 3 dagen had ik weer een normaal uiterlijk.


Ik las op het forum dat er veel vormen van allergie en haarkleuring mogelijk zijn. Ben net naar de kapper geweest en omdat ik zo geschrokken was de vorige keer heb ik nu de binnenkanten van mijn ellebogen bruinig omdat ik daar verf op heb laten smeren. maar ik kon nergens vinden of je dit er nu wel of niet mag afhalen?? of moet dit er echt 48 uur op zitten... of zelfde inwerktijd als normaliter a ong. 30 min/.
is het mogelijk dat ik allergisch voor bijvoorbeeld heftige vormen verf? omdat ik weet dat elumen toch wel vrij sterk is omdat dit allemaal wat heftige kleurtjes zijn.....

want ik vind oranje echt geen lellijke kleur maar juist erg gaaf, maar het blonde komt er zo ontzettend door zetten dat ik het echt weer tijd vind om te gaan verfen....

meisje dat zonder kans op een opgezwollenhoofd graag haar haar wil bijkleuren.
J.po is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2008, 15:55   #2
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Je bent waarschijnlijk allergisch voor bepaalde chemische stoffen in haarkleurmiddelen . Ik ben daar ook zo gevoelig voor geworden ..ik kreeg het van een stof in minoxidil. Net hetzelfde als jij ..met die vochtafscheiding uit je hoofdhuid ..dat je haren aan je kussen blijven plakken ..etc .. Als je met je vingers dan op die vochtige plekken duwd op je hoofdhuid ..voel je ook dat het echt kleeft. Is zo'n beetje lichgele vochtafscheiding. Is 'contactallergie' dat je krijgt ..waardoor dan een soort bobbeltjes optreden waar dat klevende vocht uitkomt .Je moet wel opletten ,want als je het 1 of 2 keer gehad hebt ,word je hoofdhuid heel gevoelig ..en gaan zelfs stoffen waar je vroeger nooit last van had ..al irriterende reacties geven ...je hoofdhuid word heel gevoelig nadien.

Waarom doet je het niet zelf (met natuurlijke haarkleur middelen ?)
Hairborist heeft die ook bv ..
http://www.hairborist.be/
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2008, 16:05   #3
J.po
Groetjes
 
J.po's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2008
Berichten: 4
hee dundee
ik heb zelf geen goede aanleg om mijn haar te kleuren
en ik kleur mijn haar ook meestal voor een gelegenheid zodat het weer goed in model zit ik combineer het zeg maar. tot nu toe heb ik nog geen reactie op de verf die op mijn armen zijn gesmeerd maar ik weet dus ook niet of ik het eraf mag halen. maar zelf kleuren met natuurlijke middelen is natuurlijk altijd gezonder voor de hoofdhuid.

in ieder geval bedankt voor de tip
J.po is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2008, 16:55   #4
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.po Bekijk bericht
hee dundee
ik heb zelf geen goede aanleg om mijn haar te kleuren
en ik kleur mijn haar ook meestal voor een gelegenheid zodat het weer goed in model zit ik combineer het zeg maar. tot nu toe heb ik nog geen reactie op de verf die op mijn armen zijn gesmeerd maar ik weet dus ook niet of ik het eraf mag halen. maar zelf kleuren met natuurlijke middelen is natuurlijk altijd gezonder voor de hoofdhuid.

in ieder geval bedankt voor de tip
Heb je verf op je armen gesmeert ,om te kijken of je daar een reactie op krijgt ? .Denk dat de hoofdhuid wel veel gevoeliger is ,zeker na al een reactie op je hoodhuid gehad te hebben...maar wil je niet ongerust maken Ik mag ook alle producten op men armen strijken ...doet niets dan ...maar men hoofdhuid ..Ooo nee ..

Hoop voor je dat je er nu van gespaard blijft ...
Veel succes ..
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2008, 18:48   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo J.po,

Dundee heeft geen allergische reacties als hij iets op zijn armen smeert, maar ik wel. Als ik een test doe aan de binnenkant van een arm, gebeurt er niets en de volgende dag ook niet, maar de 3e dag (als ik 't eigenlijk al vergeten ben) ....de uitbarsting!

Dus, als je de test goed wilt doen, dan 48 uur lang er op laten zitten.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2008, 21:14   #6
J.po
Groetjes
 
J.po's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2008
Berichten: 4
heee heel erg bedankt
ik heb het laten zitten dus komt het wel goed ondanks een reactie of niet
ik ben dan in ieder geval voorbereid en beter dan de vorige keer:d
geweldig voor deze snelle reacties helemaal te gek

groetjes
J.po is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2008, 13:44   #7
J.po
Groetjes
 
J.po's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2008
Berichten: 4
helaas helaas ik kan er niet tegen, het jeukt het kriebelt en het is rood de bewuste plaats waar ik heb getest nu is alleen de vraag, hoe krijg ik die jeuk etc zo snel mogelijk weer weg
J.po is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2008, 14:58   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je kunt even via de dokter een zalfje halen en misschien wil de apotheek je ook wel zonder recept iets meegeven. Als je toevallig anti-hooikoorts-pillen in huis hebt, kan dat ook helpen om de allergische reactie snel weg te werken.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2008, 08:00   #9
falascoholland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2008
Berichten: 1
PPD vrije haarkleuringen

Hallo dames en heren,

Ik hoorde onlangs dat er een Italiaanse fabrikant (ook in NL verkrijgbaar) is die het stofje PPD uit de kleuring heeft weten te halen. PPD is in de meeste gevallen de veroorzaker van de allergie. Een vriendin van mij heeft ermee gekleurd en is helemaal happy. zie www.kemon.it en Yo Coloring

succes ermee....
falascoholland is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2008, 23:45   #10
nil77
HaarWeb lid
 
nil77's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Berichten: 9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.po Bekijk bericht
helaas helaas ik kan er niet tegen, het jeukt het kriebelt en het is rood de bewuste plaats waar ik heb getest nu is alleen de vraag, hoe krijg ik die jeuk etc zo snel mogelijk weer weg
hoi j.po ik hep al een heel lang tijd ook het zelfde problemen..
Ik gebruik een paar weken sanex of seba MED shampo en t'probleem is verdwenen ik heb geen jeuk geen rode plekjes meer..
proberen is het waard
nil77 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2015, 14:54   #11
HeRo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2012
Berichten: 19
Geslacht:
Klopt het dat je van Minoxidill allergisch kunt worden aan PPD?
Zelf gebruik ik namelijk ook Minoxidill en ik ben nu blijkbaar ook allergisch aan PPD...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Je bent waarschijnlijk allergisch voor bepaalde chemische stoffen in haarkleurmiddelen . Ik ben daar ook zo gevoelig voor geworden ..ik kreeg het van een stof in minoxidil. Net hetzelfde als jij ..met die vochtafscheiding uit je hoofdhuid ..dat je haren aan je kussen blijven plakken ..etc .. Als je met je vingers dan op die vochtige plekken duwd op je hoofdhuid ..voel je ook dat het echt kleeft. Is zo'n beetje lichgele vochtafscheiding. Is 'contactallergie' dat je krijgt ..waardoor dan een soort bobbeltjes optreden waar dat klevende vocht uitkomt .Je moet wel opletten ,want als je het 1 of 2 keer gehad hebt ,word je hoofdhuid heel gevoelig ..en gaan zelfs stoffen waar je vroeger nooit last van had ..al irriterende reacties geven ...je hoofdhuid word heel gevoelig nadien.

Waarom doet je het niet zelf (met natuurlijke haarkleur middelen ?)
Hairborist heeft die ook bv ..
http://www.hairborist.be/
HeRo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
PPD - allergie, help! :( Lelanie Haarproblemen bij vrouwen 8 29 november 2008 18:27
allergie Boris AGA - Algemeen 2 28 april 2008 18:07
Allergie en haaruitval pindakaas AGA - Algemeen 50 24 november 2007 15:43
Allergie? Petertjuh Overige (haar)discussies - Algemeen 2 9 juni 2007 12:09
Allergie en alopecia... sonofsam Medicijnen/haargroeimiddelen 16 15 september 2004 12:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.