Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 12 juli 2004, 00:58   #31
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
nice new avatar, haarman

ik heb ook t idee dat rooscure wat tegen mijn inflammation doet, al is t nog niet helemaal weg. het is nog te vroeg om er echt wat over te zeggen. Morgen mag ik weer ik was t iedere maandag en donderdag met rooscure.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 01:58   #32
Super Cow
HaarWeb lid
 
Super Cow's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Berichten: 78
Geslacht:
ik zal morgen ook die rooscure halen, en proberen natuurlijk
__________________
Nu:
Geen Haarverlies meer.

Oud:
28-06-05 - Dutasteride 0.5mg
10-06-05 - Plantina MV
02-06-04 - DA Rozemarijn Shampoo
12-07-04 - Etos Rooscure
Haarstatus:
vergevorderde Diffused Thinning

18-03-04 - 1.25mg Proscar
09-06-04 - Kruitvat 3000mg MSM
20-08-04 - 10mg Cetirizine Dihydrochloride
03-08-04 - Kirkland Minoxidil 5%
Super Cow is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 02:03   #33
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
hoe meer ik erover lees, hoe positiever ik word.

Lees ook dit artikel:
Pierard-Franchimont C, De Doncker P, Cauwenbergh G, Pierard GE. Ketoconazole shampoo: effect of long-term use in androgenic alopecia. Dermatology. 1998;196(4):474-7.

Ronduit positief. Stukje onder het kopje "Discussion" is ook interessant. Als je dan toch wat tegen die inflammation wil doen, is dit volgens mij het wel werkende alternatief voor RK19.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 02:17   #34
WannaKnowMore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2002
Berichten: 44
Het is al een tijd bekend bij Bodybuilders, die anabolen(mannelijke hormonen) gebruiken, dat nizoral de haaruitval door mannelijke hormonen stopt en of remt.
WannaKnowMore is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 11:12   #35
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Jeetjemina, dat het al zo lang bekend is en wij (ik in ieder geval) er nu pas zo positief mee bezig gaan.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 11:21   #36
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Een interessant artikel Laurens, bedankt. Maar gezien een eerder artikel kunnen we er dus vanuit gaan, dat dit ook opgaat voor 1% (Rooscure)?

Had ik dit maar een paar jaar eerder geweten.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 12:15   #37
Whatever77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 49
Ik heb voorheen betamethason en 'anti-jeuk' shampoo van Vichy geprobeerd en dat werkte voor een tijdje totdat ik op een gegeven moment weer gek werd v/d jeuk (en daarmee gepaard gaand: excessief veel haaruitval). Ik heb nu Rooscure ongeveer een maand geprobeerd en mijn jeuk is zo goed als weg en haaruitval ook... nu hopen dat het zo blijft, maar vooralsnog ben ik tevreden... is wel duur spul, dus als iemand een goedkoper (online) adres heeft dan hoor ik het graag (je kunt bv. in Canada voor relatief weinig Nizozal 1 of 2% shampoo bestellen voor een fractie v/d prijs, maar ik weet niet of dat zo goed werkt als Rooscure).
Whatever77 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 12:18   #38
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Whatever, dat is goed nieuws man! Je jeuk is weg en je haaruitval is ook zo goed als gestopt. Had je voorheen overigens ook last van overmatige talgproductie en is dat inmiddels ook geneutraliseerd? En heb je ook last gehad van een rode hoofdhuid en is dat ook weggetrokken door Rooscure?

Op welke manier heb je geconstateerd dat je haaruitval gestopt is? Tijdens het wassen, of...

Hoe dan ook, het klinkt goed. Je zegt overigens dat het duur is. Dat is ook wel zo, maar je hoeft het maar 2x in de week te gebruiken en een kleine hoeveelheid is voldoende, dus je kunt er best wel lang mee doen volgens mij. (Dat is mijn ervaring met een kuurtje Rooscure vorig jaar.)
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 12:24   #39
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Een interessant artikel Laurens, bedankt. Maar gezien een eerder artikel kunnen we er dus vanuit gaan, dat dit ook opgaat voor 1% (Rooscure)?
Ja. 1% heeft dezelfde werking als 2%.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 12:25   #40
Whatever77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 49
@Haarmannetje (grappige naam)

Talgproductie is inderdaad afgenomen en ook mijn hoofdhuid is een stuk rustiger geworden (geen schilfers/rood etc).

Voorheen had ik (net zoals de meeste hier volgens mij) vnl bij het douchen / kammen etc haaruitval, maar ook redelijk veel gedurende de gehele dag (maar goed, ik heb relatief lang haar en dan lijkt het veel en daarbij is haaruitval van 100-150 haren p/d 'normaal'... mits ze in een redelijk tempo weer aangroeien natuurlijk )

Ik gebruik Rooscure 2x p/w, maar dan nog is het vrij duur... ze hadden er best een grotere fles van mogen maken... Nizoral kun je bv. ook in 210 ml flessen kopen.

Sterkte met je gevecht tegen haaruitval trouwens!
Whatever77 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 12:33   #41
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whatever77
@Haarmannetje (grappige naam)
Dank je, ik heb er geen psychologische of fysieke binding mee verder, de naam is willekeurig gekozen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whatever77
Talgproductie is inderdaad afgenomen en ook mijn hoofdhuid is een stuk rustiger geworden (geen schilfers/rood etc).
Dat is goed nieuws. Op welke manier is je talgproductie afgenomen? Is het bijvoorbeeld 's ochtends bij het opstaan minder vet dan voorheen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whatever77
Voorheen had ik (net zoals de meeste hier volgens mij) vnl bij het douchen / kammen etc haaruitval, maar ook redelijk veel gedurende de gehele dag (maar goed, ik heb relatief lang haar en dan lijkt het veel en daarbij is haaruitval van 100-150 haren p/d 'normaal'... mits ze in een redelijk tempo weer aangroeien natuurlijk )
Mja, dat vind ik zo vreemd bij mij. Als ik mijn haren was dan zitten er nooit zo veel haren op mijn handen; soms 8, soms 15 (in die richting een beetje). Verder wanneer ik mijn haren kam na het wassen, zit er echt waar zo goed als nooit een haartje tussen (misschien omdat mijn haar dan nat is) en ook op mijn kussen vind ik vrijwel nooit eentje. Af en toe na een week lang erop geslapen te hebben.

Toch ben ik kalend. Ik moet wel zeggen dat een half jaartje geleden ik wel een periode had van ontzettend veel haaruitval, maar dat had toen voornamelijk te maken met een zware psychische periode. Maar hoe dan ook, ik ben kalend, het gaat niet snel, maar ik wil er wel wat aan doen. In ieder geval ga ik voor de uitstel-strategie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whatever77
Ik gebruik Rooscure 2x p/w, maar dan nog is het vrij duur... ze hadden er best een grotere fles van mogen maken... Nizoral kun je bv. ook in 210 ml flessen kopen.
Dat ben ik met je eens. Het is slechts 60ml en dat is heel weinig vind ik. Hoe lang doe jij er dan mee?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whatever77
Sterkte met je gevecht tegen haaruitval trouwens!
Dank je, jij ook!
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 12:48   #42
Whatever77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Dank je, ik heb er geen psychologische of fysieke binding mee verder, de naam is willekeurig gekozen.
Willekeurig gekozen... niet helemaal als je het mij vraagt

Mijn haaruitval was vnl te zien aan haren op m'n kussen, doucheputje... het gebruikelijk confronterende haarfestijn... dat zegt op zich niet zo veel (ik bedoel, een vriendin van me heeft lang haar en vertelde me dat iedere keer als ze haar haar ( ) wast een volledig bezaaid doucheputje heeft en toch heeft ze een volle kop met haar... als je haar maar weer teruggroeid is haaruitval niet iets om bevreesd voor te zijn... okay ze is dan wel een vrouw, maar dat geldt 'natuurlijk' ook voor mannen)... het tellen v/d haren die elke dag uitvallen heeft niet zo veel zin lijkt me... het leidt enkel tot frustraties en levert je geen enkele haar extra op (integendeel zelfs.... de psychologische factor speelt hierin een flinke rol... stress is never a good thing)

Ik heb minder haar dan voorheen... dat is een feit... redelijke inhammen en minder haar op de bovenzijde van m'n hoofd... ik vraag me trouwens wel es af in hoeverre inhammen een indicatie zijn van kaalheid... inhammen horen wat mij betreft bij het 'man-zijn'... sommige mannen hebben nu eenmaal een natuurlijke teruggetrokken haarlijn en daar ben ik eveneens mee gezegend

Ik lees hier wel eens berichten dat mensen zich vergelijken met de 13/14 jarige zelf... lijkt me een beetje onzinnig... je frustreert jezelf alleen maar extra en maakt een vergelijking die kant noch wal raakt. Anyway... dit is al verre van on-topic... grtz

PS. moeilijk hoor een stukje tekst typen
Whatever77 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 13:00   #43
mjoy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2003
Berichten: 134
Weet iemand waar ik in Belgie Rooscure kan kopen, zouden ze dit hebben in een gewone apotheek ? Of moet ik het toch online gaan bestellen?
__________________

fina (20/11/2003)
minox 5% 1x/d (terug begonnen op 01/10/2004)
msm 1000mg/d
omega3 1xdag
p5p NOW 2xweek (1/10/2004)
zink 2xweek
Nizoral schampoo 3xweek
Rozemarijn schampoo 4xweek
mjoy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 13:02   #44
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Wat betreft mijn naam, oke, niet geheel willekeurig natuurlijk . Het heeft wel met haar te maken, maar ik bedoel dat het verder niet iets over mij zegt. Het is gewoon een neutrale naam met een binding met haar .

Verder over je verhaal. Het klopt dat iedere man enige inhammen heeft. De één heeft het vroeger, de ander later. Dat wil niet zeggen dat je kaal wordt. Ook ik vind het helemaal niet erg om inhammen te hebben. Het is toch volwassen mannelijk en het misstaat ook niet vind ik. Probleem is er alleen, wanneer die inhammen groter worden en wanneer kaalheid gewoon overduidelijk in je familie voorkomt. Dan kun je er natuurlijk van uitgaan dat je kaal wordt en dat de inhammen daar de eerste tekenen van zijn.

Maar ik ben het ook met je eens dat het onzinnig is om te kijken naar je 14jarige kapsel. Ik bedoel, je lichaam verandert voortdurend bij het ouder worden. Het is niet realistisch om je 14jarig haar terug te wensen. Ook mensen die niet lijden aan AGA krijgen stugger en ander haar dan toen zij 14 jaar waren. En iedere man krijgt dunner haar bij het ouder worden.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 13:22   #45
Whatever77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 49
In mijn familie komt (aan m'n moeders zijde) kaalheid voor... dus hoogstwaarschijnlijk zal deze fantastische genetische eigenschap ook in mijn genenpakket zitten... als ik mijn huidige haarstatus kan behouden voor de komende 10/20 jaar dan heb ik nog wel hoop dat er dan middelen te verkrijgen zijn die echt de spreekwoordelijke zoden aan de dijk zetten... en dan geen donshaar kunnen genereren, maar dik/vol haar uiteraard

De huidige haarmiddelen kosten een boel geld en geven iemand (gedeeltelijk) valse hoop... en dat laatste vind ik een zeer kwalijke zaak... de onduidelijkheid/onzekerheid dat je misschien/eventueel/mogelijkerwijs kans hebt op een paar haren extra maakt het volgens mij alleen maar moeilijker voor iemand... Ik denk er nog steeds over mijn hoofd kaal te scheren... scheelt een boel tijd in elk geval en daar maak je een statement mee... Okay, ik ben kaal... uhhh.... BOEIEN!!! (zijn er trouwens kappers in Nederland die wat creatiefs met kaalheid kunnen doen... door bv. gebruik te maken v/d inhammen op een kunstzinnige wijze ipv de standaard kapsels?)
Whatever77 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Rooscure Nizoral simbah Medicijnen/haargroeimiddelen 2 19 oktober 2006 22:22
Nizoral vs Rooscure koppiekoppie Medicijnen/haargroeimiddelen 5 27 augustus 2004 14:07
Nizoral vs. Rooscure Uitgeblust Medicijnen/haargroeimiddelen 12 2 oktober 2002 12:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.