Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 december 2009, 20:04   #16
liesbethv
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 15
We hebben ons zoontje dus gisteren getest met de coeliatest. Het resultaat was negatief dus geen glutenintolerantie.. Dat is natuurlijk goed nieuws want een leven zonder gluten lijkt me erg zwaar. Anderzijds, had het leuk geweest een antwoord gevonden te hebben. Een probleem zonder oorzaak, daar kan ik me moeilijk bij neerleggen.. Die haaruitval op zich maakt me eigenlijk niet zo veel uit, maar het feit dat er iets MIS is en niet te weten WAT, daar heb ik het moeilijk mee. Mijn volgende (en laatste) stap is een homeopaat, ik geloof echt dat die veel goeds doen. Ik hoor toch alleen maar positieve reacties!
liesbethv is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2009, 16:56   #17
little_girl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 63
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manja.a Bekijk bericht
Ik ben nu 3 dagen bezig en heb iig al 3 dagen geen spastische darm meer, geen kramp niets....
Ik krijg steeds meer het gevoel dat je gelijk gaat krijgen.
Ik hou je op de hoogte
Heb zelf ook geen last meer van buik klachten als ik gluten vrij eet.
Eigenlijk heb ik toch wel eens van die zeurende buikpijn, maar ik had er nooit iets achter gezocht. Nu ik erover nadenk merk ik wel dat die buikpijn weg is.
Misschien is dat wel een teken dat het echt om gluten gaat, en zal dan de haargroei ook beter worden. Ben zelf ook nog trouw bezig met gluten vrij te eten. Het gaat best goed met me. Ik mag niet klagen.
little_girl is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2009, 17:04   #18
little_girl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 63
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liesbethv Bekijk bericht
We hebben ons zoontje dus gisteren getest met de coeliatest. Het resultaat was negatief dus geen glutenintolerantie.. Dat is natuurlijk goed nieuws want een leven zonder gluten lijkt me erg zwaar. Anderzijds, had het leuk geweest een antwoord gevonden te hebben. Een probleem zonder oorzaak, daar kan ik me moeilijk bij neerleggen.. Die haaruitval op zich maakt me eigenlijk niet zo veel uit, maar het feit dat er iets MIS is en niet te weten WAT, daar heb ik het moeilijk mee. Mijn volgende (en laatste) stap is een homeopaat, ik geloof echt dat die veel goeds doen. Ik hoor toch alleen maar positieve reacties!
Fijn dat je zoontje geen gluten intolerantie heeft. Kan me wel voorstellen dat het voor een kind toch wel moeilijker zou zijn om een glutenvrij dieet te volgen. Ik zelf ben wel blij als dat de oorzaak is, omdat ik er gewoon erg mee zat dat ik Areata heb. (nog steeds wel, maar niet meer zoals in het begin). Ik persoonlijk vind Areata en de verdrietigheid die daarbij komt kijken veel erger, als het ongemak om geen gluten meer te mogen eten.

Het is precies zoals je zegt, dat je weet dat er iets mis is, maar niet weet hoe het komt. Dat maakt mij ook radeloos. Als ik ook maar iets kan doen, proberen, of wat dan ook, geeft mij dat hoop, en moed om door te zetten.

Als ik dan van dokters en alle kanten te horen krijg: er is niks aan te doen. Dan is dat toch wel even een klap in je gezicht.

Over homeopathie heb ik ook goede dingen gelezen. Ook over bioresonantie trouwens. Ik ga binnenkort bioresonantie doen. Hiermee kunnen ze ook heel veel vinden, ook of je allergisch bent.

Misschien is dit iets voor je zoontje om eens te proberen? Ben er zelf ook mee bezig.
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...356#post228356

Laatst gewijzigd door little_girl; 13 december 2009 om 17:06 Reden: Verkeerde link gebruikt, ff aangepast
little_girl is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2009, 13:58   #19
liesbethv
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 15
Hartelijk dank,

Ik wil er alles opsmeren als het maar geen cortisonen meer zijn. Heb ik genoeg van.
Op de eerste plek van mijn zoontje (die was toch wel 5 op 6 cm groot en dat is redelijk groot op een peuterhoofdje) heb ik sesamolie gesmeerd. Een olie die goed zou zijn voor de huid. Ondertussen is die plek al helemaal aan het dichtgroeien, verder heeft hij geen echte kale plekjes meer maar wel serieus uitgedunde plekken achter zijn oren. En nog steeds zitten er veel haren los. Soms doe ik de 'pluk' test en heb nog redelijk veel mee. Maar het is wel meer diffuus nu. Ik wacht dus af..
Ik blijk hier in elk geval rondsnuffellen voor nieuwtjes en hulpmiddeltjes..
liesbethv is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2009, 17:11   #20
manja.a
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 107
Ik heb gelezen dat een gluten allergie door artsen vaak verward worden met een spastische darm en heb begrepen dat alopecia waarschijnlijk komt door asma allergien en bronchitus.... snap je? het is het proberen waard en ik heb qua kramp al meteen resultaat dus misschien als ik dit een paar maanden vol houd ook qua haargroei.
manja.a is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2009, 21:42   #21
little_girl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 63
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manja.a Bekijk bericht
Ik heb gelezen dat een gluten allergie door artsen vaak verward worden met een spastische darm en heb begrepen dat alopecia waarschijnlijk komt door asma allergien en bronchitus.... snap je? het is het proberen waard en ik heb qua kramp al meteen resultaat dus misschien als ik dit een paar maanden vol houd ook qua haargroei.
Klopt heb ik ook gelezen. Dit is ook precies wat ik denk, haaruitval stopt dan misschien pas als je maag (of was het darm?) ''genezen'' is, nadat je maag weer de vitamines goed kan opnemen. Toch?
little_girl is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2010, 16:44   #22
Denn.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2010
Berichten: 2
Heeft het glutendieet nu echt geholpen ??

ik ben hier best benieuwd naar!

ik ken namelijk iemand die helemaal kaal was en dit ook heeft gedaan... met als resultaat dat alle haren terug waren en nog een volle bos ook!

wel moet ik er bij zeggen dat na een half jaar alles ook weer ineens weg was... en nu weer met een pruik loop. Maar als dit ook voor jullie helpt dan wil ik het namelijk ook proberen ....

Laatst gewijzigd door Denn.; 22 maart 2010 om 17:30
Denn. is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2010, 18:55   #23
little_girl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 63
Hallo

Ja ik denk het wel, ben nog steeds braaf glutenvrij aan het eten en heb nergens last meer van. Heb nog wel af en toe een haar in mijn borstel zitten, maar ik denk dat dat normaal is. (had ik ook wel eens voordat ik AA kreeg).

Ik was niet helemaal kaal gelukkig, had alleen wat plekken. Die plekken zijn helemaal bijgegroeid, en de plukken zijn nu zelfs zo lang dat ze eigenwijs beginnen te doen. (heb nu van die voelsprieten op me hoofd) Maar ach, ben tevreden.

Ik weet niet of gluten echt de oorzaak zijn geweest. Maar omdat het nu zo goed gaat durf ik niet te stoppen met het anti-gluten dieet.

Het is soms wel irritant als je niet kan eten wat je wil, maar heb er wel mijn haar voor terug. Kan niet alles hebben he
little_girl is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2011, 15:44   #24
evy71
HaarWeb lid
 
evy71's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 57
Hallo,

Met interesse heb ik dit topic gelezen en ga donderdag naar de huisarts om op intolerantie te laten testen. Vooral omdat ik allerlei vage maar zeer vervelende gezondheidsklachten heb en al ruim een jaar in de ziektewet zit. Het ziekenhuis houdt het op ME, maar ik twijfel. Dus ik hou jullie op de hoogte...
__________________
Regime
Duasteride (april 2012- inmiddels gestopt: geen resultaat)
Finasteride (november 2011- april: geen resultaat)
Minox 5% (januari 2011 - heden)
Diane 35 (februari -sept 2011: geen resultaat)
Ketaconazol 2% -klein beetje gemengd door milde shampoo, 2x per week (januari 2011 - aug 2011, gestopt omdat het de hoofdhuid teveel uitdroogde)
Minox 2% (augustus 2010 -december 2010)

Supplementen
Selenium (augustus 2010 - 2012, inmiddels gestopt)

Overig
Proefbehandeling schildkliermedicatie - Thyrax (november 2011- juni 2012, inmiddels gestopt- geen resultaat)
B12-injecties (december 2011-heden)
evy71 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat is de AAPV (Alopecia Areata Patiëntenvereniging)? Webmaster Alopecia Vereniging 0 13 november 2009 13:43
Informatie gevraagd Alex71 AA - Algemeen 18 7 juli 2006 10:47
Kan alle hulp gebruiken sweet_muisje AA - Algemeen 17 14 maart 2006 10:53
Artikel: Wieke Peters (12 jr) over haar Alopecia Areata Totalis Webmaster AA - Algemeen 9 16 september 2005 23:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.