Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 5 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 14 december 2009, 13:33   #286
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door little_girl Bekijk bericht
Weten jullie misschien of rozemarijn de bloeddruk omhoog / omlaag haalt? Ik meen zoiets gelezen te hebben.
In mijn boekje staat over rozemarijn-olie: Niet gebruiken tijdens zwangerschap en ook niet als u borstvoeding geeft. Evenmin bij verhoogde bloeddruk en vooral niet bij epilepsie.

Je hebt al succes met jojoba + lavendel-olie, dus 't is niet nodig om er andere olie aan toe te voegen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2009, 15:10   #287
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Ik geruik nu al 5 maanden minoxidil en er gebeurd helemaal niets! Terwijl de haartjes die ik gekregen heb van de CO alweer een paar centimeter zijn. Tis een heel gedoe die CO maar als ik met 8 maanden geen resultaat heb behaald met de minox ga ik terug naar de CO.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2009, 21:24   #288
little_girl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 63
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
In mijn boekje staat over rozemarijn-olie: Niet gebruiken tijdens zwangerschap en ook niet als u borstvoeding geeft. Evenmin bij verhoogde bloeddruk en vooral niet bij epilepsie.

Je hebt al succes met jojoba + lavendel-olie, dus 't is niet nodig om er andere olie aan toe te voegen.
Klopt, maar anders heb ik al die flesjes voor niks gekocht
Heb het mengsel gemaakt, heb er nog 2 druppels yling ylang aan toegevoegd, omdat dat heel goed schijnt te zijn voor je haar, en het ruikt ook nog eens heerlijk.

Ik heb gebruikt:

20 ml druivenpitolie (basisolie)
3 ml jojobaolie (basisolie)
3 druppels lavendel
3 druppels rozemarijn
2 druppels tijm
2 druppels ceder
2 druppels yling ylang (deze zou er normaal gesproken niet bij hoeven)

Deze kliederboel heb ik nu op mijn hoofd gesmeerd, en in mijn gehele haarlengte. (kan ook geen kwaad lijkt me, is alleen maar goed voor je haar). Plastic folie er overheen (haren eerst omhoog opsteken) en over een paar uurtjes was ik het er uit. (normaal laat ik het een hele nacht zitten, maar omdat ik dit mengsel nog niet eerder geprobeerd heb laat ik het maar even er in).
little_girl is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2009, 21:33   #289
little_girl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 63
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Ik geruik nu al 5 maanden minoxidil en er gebeurd helemaal niets! Terwijl de haartjes die ik gekregen heb van de CO alweer een paar centimeter zijn. Tis een heel gedoe die CO maar als ik met 8 maanden geen resultaat heb behaald met de minox ga ik terug naar de CO.

Heb ook een tijd minoxidil gebruikt, maar ik ben er mee gestopt. Het laat misschien je haar sneller groeien maar ik geloof niet dat het bij Alopecia Areata de haaruitval kan stoppen? Of kan dat wel?

Bovendien heb ik de gedachte, dat Als minox al haargroei veroorzaakt, die haargroei toch misschien niet zal door komen als op die plaats nog de haarzakjes ontstoken zijn? (bij Areata)
Dus als je al wil dat minox werkt, moet dan niet eerst de haaruitval gestopt zijn? (zomaar een gedachte).
little_girl is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2009, 18:08   #290
little_girl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 63
Zo, meteen even een update:

Heb dat mengsel gisteravond uit mijn haar gewassen. Ben wel tevreden voor zover, alleen.. de druivenpit olie is niet prettig in je haar. Vond de jojoba toch fijner. Weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar je haar voelt heel anders met jojoba, lekker zacht, het voelt niet vettig, en het is lichter in gewicht.

De Druivenpitolie maakt je haar een beetje viezig, vettig-aanvoelend, en het is moeilijker er uit te krijgen als de jojoba.

Als ik klitten heb, helpt de jojoba olie alleen al om dat goed te krijgen.
Bij de druivenpit olie blijven de klitten toch wel een beetje plakken waardoor je ze niet er uit krijgt.

Ben dus aan het twijfelen of ik de druivenpitolie er uit zal laten en als basisolie alleen jojoba zal gebruiken. (met die 4 olieen). Dan is de olie wel goed.

Verder heb ik nog eens goed gelezen.. rozemarijn verhoogt inderdaad de bloeddruk, en mag niet bij epilepsie gebruikt worden.
Maar niet alleen de rozemarijn is bloeddrukverhogend, ook de Tijm is bloeddruk verhogend. Nu heb ik daar geen last van gehad zelf, maar misschien voor mensen die er last van hebben toch goed om te weten.

Yling-Ylang is juist sterk bloeddruk verlagend, toevallig had ik die erbij gedaan voor de geur. Dus als ik het zo bekijk, kan het eigenlijk geen kwaad als je iets bloeddrukverhogends er in stopt, maar ook iets bloeddrukverlagends? Dan gebeurt er niks met de bloeddruk lijkt me.

Vanavond ronde 2.
little_girl is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2010, 23:29   #291
rama
HaarWeb lid
 
rama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2009
Berichten: 146
hey little girl,

hoe is het nu met je haar? helpen je mengsels??

liefs!
__________________
Begin iedere dag iets gelukkiger..
rama is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2010, 19:03   #292
little_girl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 63
Hey Rama

Het gaat goed met mijn haar

Maar ik durf niet te zeggen of het door die mengsels komt.
Ik smeer die mengsels ook niet meer elke dag op mijn hoofd, eigenlijk alleen als ik wat haren teveel in mijn kam heb zitten, of als het kriebelt.

Mijn haar is nu zo lang dat het in een krul rechtop staat. (en heb helemaal geen krullen, heb steil haar). Alle nieuwe haren zit een grote krul in, heel vreemd.

Het mengsel wat ik als laatste gemaakt heb is op, en het beviel me niet zo echt. De druivenpitolie maakt het zo viezig in mijn haar, maar als je het alleen op kale plekken zou smeren is het goed. Mij stoort het dat het mijn haar zo plakkerig maakt, daardoor blijf ik juist met mijn kam er in hangen.

Dus als je toch nog veel haar hebt van jezelf kan je beter gewoon allleen Jojoba-olie met Lavendel er in smeren. Dat voelt prettiger en het werkt naar mijn mening even goed.

Heb je het al geprobeerd? Of ben je nog met de castor-olie aan de gang?

Misschien is mijn AA ook wel vanzelf weggegaan, waarschijnlijk zal ik daar nooit achter komen.
little_girl is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2010, 01:48   #293
rama
HaarWeb lid
 
rama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2009
Berichten: 146
heyhey

fijn om dat te horen! dat je eigenlijk stijl haar hebt en dat die nieuwe haartjes krullen, dat komt volgens mij wel vaker voor. vóórdat mn haar helemaal uitviel had ik ontzettend stijl haar, en nu heb ik een bos krullen.

ik smeer ook niet meer heel erg trouw ookal voelt het zo geweldig om te smeren (niet dat spul in je haar maar de volgende dag als je het eruit wast en weet dat de haartjes weer een stuk zijn gegroeid). maar wat jij zegt, als er weer te veel haartjes in de borstel zitten dan ga ik ook smeren. mijn probleem is alleen dat ik opeens hele donkere haartjes op vreemde plekken in mn gezicht heb. het kan ook komen door de troep dat ik op mn gezicht smeer, of onregelmatig pil nemen (ik vergeet het altijd).

wat ik begrijp is dat jij geen CO meer gebruikt? of gebruik je dat icm met die andere oliën? vind het iig fijn om te horen dat jouw haar weer compleet is

liefs!
__________________
Begin iedere dag iets gelukkiger..
rama is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2010, 14:43   #294
little_girl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 63
Hey

Klopt, ik hoor vaker dat mensen ineens gekruld haar terug krijgen. En ik zat me ook af te vragen, of dat misschien ook een reden is dat het uitvalt. (hormoonverandering > haarstructuur-verandering > oude haar eruit gooien > krulhaar). Misschien is het niet zo maar soms zit ik nog wel eens na te denken hoe het nou is gekomen. Heb eens gelezen dat elke 7 jaar je haarstructuur verandert. Had toen ik klein was heel kleine krulletjes, later kreeg ik stijl haar, nu weer krullen, grote krullen, meer lokken zegmaar.

Die donkere haartjes in je gezicht, kan misschien komen omdat je de CO ook op je wenkbrauwen / wimpers smeert denk ik.
Ik smeer niks op mijn wenkbrauwen of mijn wimpers. (ook niet nodig, heb pas wenkbrauwen laten maken en een heel dun streepje boven me ogen met permanent makeup, mocht ik ooit me wenkbrauwen of wimpers kwijt raken, dan is het geen ramp).

Ik smeer inderdaad niet met CO (wonderolie bedoel je toch?)
Heb dat wel eens geprobeerd, maar ik vind het wat plakkerig, ben dan juist bang dat daardoor mijn haar aan elkaar gaat plakken, en ik het perongeluk eruit trek als ik erin blijf hangen met me handen of kam.

Jojoba-olie is veel beter voor je haar, en het is de enige olie die het meest te vergelijken is met de talg die je hoofdhuid produceert. Het veroorzaakt geen knopen, maakt het haar lekker zacht, en het verzorgt mijn haar ook nog eens. Dus ik smeer dat echt van de haarwortel tot helemaal in de puntjes als ik al ga smeren. Meestal doe ik er alleen Lavendel in (dosering kan je hier in dit topic ergens vinden). Soms Lavendelolie en Cederolie. (wel altijd mengen met een basis-olie).

CO is ook een basis-olie, dus je zou daar ook lavendel of Ceder, of andere olie in kunnen mengen

Wil eigenlijk weer Minox gaan gebruiken, om de groei wat te versnellen, want die krullen staan nu zo gedraaid dat mijn bakkenbaard haar in een krul mijn oor in is aan het groeien, gel helpt niet zo goed

Er was nog wat leuks gebeurd, schrok me rot, toen ik foto's van mijn hoofd maakte en dacht dat ik een nieuwe kale plek ontdekte. Op de foto was het een soort witte vlek, dus ik heb de foto's op mijn pc gezet en toen zag ik, dat het geen kale plek was, maar dat mijn haar gewoon zo erg glansde dat het reflecteerde Wat een opluchting. Mijn haar heeft nog nooit zo geglansd als nu. Komt waarschijnlijk door al die olie die ik er in smeer, maak ik mijn haar heel blij mee
little_girl is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2011, 21:54   #295
Sammiej
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2011
Berichten: 3
hoe gebruiken jullie die olie op de hoofdharen?

gewoon insmeren en zo laten, of na een bepaalde tijd uitwassen?
Sammiej is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2011, 16:10   #296
Nox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2011
Berichten: 1
Hoi iedereen,

Door stress en drukte begon ik op een bepaalde plek, vlakbij mijn haargrens, steeds meer haar te verliezen. Veel viel het niet op omdat ik op die plek een kruin heb. Heel raar, het zit in de familie, meerdere kruinen. Maar goed, er viel dus haar over het plekje heen. Desondanks begon het me steeds meer te storen en te verontrusten. Na het een en ander te hebben gelezen, schafte ik een flesje wonderolie aan. Trouw smeerde ik iedere avond met een wattenstaafje enkele druppels olie op de plek. Je zal het niet geloven, maar na
minder dan een week ontstonden er kleine haartjes. Nu drie weken later is het plekje volledig dicht gegroeid. Ik ben er zelf nog verbaasd over. Mijn vriendje, die kalende is heb ik het ook aangeraden. Door zijn trots en verkapte ijdelheid hield hij het smeren niet lang vol. En toch zag ik ook bij hem na enkele dagen kleine stipjes terug komen. Mensen, ik heb speciaal een account aangemaakt om jullie wonderolie te adviseren. Baat het niet dan schaadt het niet. Probeer het alsjeblieft, wellicht heb je net als ik binnen een week al resultaat.
Nox is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2011, 17:28   #297
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammiej Bekijk bericht
hoe gebruiken jullie die olie op de hoofdharen?

gewoon insmeren en zo laten, of na een bepaalde tijd uitwassen?
Zo lang mogelijk laten intrekken en dan pas uitwassen.
Het is verschrikkelijk vettig spul, dus je kunt 't niet "zo laten".
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2011, 19:21   #298
jyll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 1
Talking

hallo allemaal,
al gedurende zo een jaar volg ik dit forum redelijk op de voet wat betreft je haar sneller te laten groeien..
ben nu met de pillen voor je haar en nagels bezig en castorolie, deze ben ik nu gedurende 1 week aan t gebruiken maar ik smeer het overal op.op mijn gezicht voor mijn droge huid en in mijn haar...de 1e paar x was het behoorlijk klungelen totdat......................ik poffertjes wilde gaan maken toen kwam ik op een idee om die dikke olie goed en zonder te veel knoeien op mn hoofdhuid te krijgen...
misschien hebben jullie iets aan deze tip,voor mij ist in iedergeval ideaal..
wat ik gebruik om die olie goed op mn hoofdhuid te krijgen is heel simpel:
door een deegsppuit flesje te gebruiken...je kan goed door je haar hiermee en komt daarmee echt op je hoofdhuid,het kost je maar zo'n 2 a 3 euro...
zie hier de link http://www.kookwinkel.nl/webshop/256...puitflesje.asp

hopelijk hebben jullie er iets aansucces dames!!!
jyll is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2011, 17:33   #299
dame30
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2010
Berichten: 27
Wellicht ook een tip: Als je je haar verft, meestal zit in het pakje haarverf ook een soortgelijke fles als "een deegspuit flesje" om het haarverf in je haar te doen. Spoel deze naar het verfen uit; herbruik deze voor de wonderolie.

Ik heb zelf een pakje haarverf bij action (€2.50) gehaald en heb het flesje eruit gehaald, deze gebruik ik zelf voor oliemaskers in me haar...
dame30 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2011, 13:40   #300
tobje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2011
Berichten: 32
@ Rama,

Toch even een vraagje aan jou; je zei dat de wonderolie op je wimpers niet goed is voor je oogspieren?

Waar heb je dat vandaan? en is dat echt zo? Ik dacht eigenlijk...jipie, dat ga ik ook proberen, maar wil ook geen hang-ogen dadelijk??
tobje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.