Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 januari 2017, 13:06   #1
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Minoxidil en hair styling

Ik gebruik al meer dan drie jaar naar tevredenheid minoxidil 1x dag. Telkens 's avonds. Nu douche ik telkens in de ochtend en is mijn vraag of het problematisch is wanneer ik 's morgens mousse/wax/gel gebruik. Moet ik dan telkens mijn haar 's avonds wassen/spoelen alvorens ik de minoxidil aanbreng? Of zijn styling producten geen probleem?
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2017, 16:31   #2
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
Ik gebruik al meer dan drie jaar naar tevredenheid minoxidil 1x dag. Telkens 's avonds. Nu douche ik telkens in de ochtend en is mijn vraag of het problematisch is wanneer ik 's morgens mousse/wax/gel gebruik. Moet ik dan telkens mijn haar 's avonds wassen/spoelen alvorens ik de minoxidil aanbreng? Of zijn styling producten geen probleem?
Ik heb dat eerlijk gezegd nooit gedaan, al zeggen ze wel dat je het op een schone hoofdhuid moet aanbrengen.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2017, 22:59   #3
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Ik gebruik altijd stylingproducten, ook op de hoofdhuid, en minoxidil werkt desondanks goed voor mij.

Wat me wel opvalt: je schrijft dat je één maal per dag minoxidil opbrengt (1 ml?).
De voorschriften bevelen twee maal per dag (1 ml) aan. Dat doe ik dus ook. Mijn haar doet het weer goed sinds ik minoxidil gebruik, maar ik vraag me af of ik niet terug kan gaan naar één maal per dag zonder achteruitgang van mijn haardos.
Heeft iemand dat wel eens gedaan? Ik hoef tenslotte alleen maar het huidige resultaat te behouden, het hoeft niet verder te verbeteren. Ik durf alleen niet goed..........
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2017, 13:07   #4
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Zolang de minoxidil redelijk proper de hoofdhuid kan doordringen.

In stylingsproducten zitten vaak siliconen. Iets zoals cyclopentasiloxane zal gerust op de ingrediëntenlijst kunnen staan van je mouse of haargel. Dat spul zit in veel soorten cosmetica. Ik denk dat het ook afhangt van wat voor soort stylingsproduct je gebruik? en hoeveel je daarvan aanbrengt.

Je zegt dat je het met tevredenheid gebruikt, ik neem aan dat je resultaat dan goed is. Als je in de avond even je haar slechts met water kunt uitspoelen, dan kan dat prima. Even laten drogen en minox aanbrengen.


@Lokje, als het perfect gaat zoals je nu gebruikt, kun je het een poging wagen. Al weet ik niet hoe het met AGA zit bij een vrouw en of je nog andere middelen daartegen gebruikt. Misschien kun je daar een topic over openen?
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2017, 13:28   #5
Pam94
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2016
Berichten: 15
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lokje64 Bekijk bericht
Ik gebruik altijd stylingproducten, ook op de hoofdhuid, en minoxidil werkt desondanks goed voor mij.

Wat me wel opvalt: je schrijft dat je één maal per dag minoxidil opbrengt (1 ml?).
De voorschriften bevelen twee maal per dag (1 ml) aan. Dat doe ik dus ook. Mijn haar doet het weer goed sinds ik minoxidil gebruik, maar ik vraag me af of ik niet terug kan gaan naar één maal per dag zonder achteruitgang van mijn haardos.
Heeft iemand dat wel eens gedaan? Ik hoef tenslotte alleen maar het huidige resultaat te behouden, het hoeft niet verder te verbeteren. Ik durf alleen niet goed..........

Ik zou het eerlijk gezegd, tenzij je een goede reden hebt het niet doen, gewoon op 2 maal daags blijven zitten. Ik heb dit inderdaad wel eens geprobeerd, van 2x daags naar 1x daags, met als resultaat een verslechterde haarstatus. Ook toen ik ben overgestapt van minoxodil lotion naar schuim (beide Kirkland) ervaarde ik een dramatische verslechtering. Ik twijfel om misschien weer 1x daags minoxidil lotion te gaan gebruiken, maar de reden van mijn stop met lotion toen der tijd was dat ik last kreeg van jeuk en rode hoofdhuid. Hier heb ik met de foam geen last van. Iemand tips/suggesties op dit gebied?
Pam94 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2017, 15:39   #6
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
De reactie van PAM aangehoord te hebben heeft me al doen besluiten niet te minderen naar één maal per dag.
Goede redenen heb ik wel: de minox die ik gebruik is best prijzig, en het is toch twee keer per dag even een gedoetje
Ik krijg ook jeuk van "gewone" minox, dat is minox met PPG. In schuim zit ook geen PPG. Maar schuim krijg je niet goed op de schedel als je vrij vol en iets langer haar hebt. Dus gebruik ik PPG-vrije minoxidil van minoxidilmax. Die is vergelijkbaar met de PPG-vrije die Dr. Lee vroeger had. Totaal niet vet en droogt snel.
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.