Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 september 2005, 18:17   #241
LIEB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2005
Berichten: 77
hoi

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karin_inline
Oh shit... toch niet gelukt. Verdorie. Balen en het ging zo goed. Zucht. Straks training, dan heb ik een helm op mijn hoofd, kan ik nergens bij. Scheelt weer een hoop denk ik. Zaterdag weer een foto. als je het dan ook nog kan zien dat ik schade aangericht heb (en dat zou voor het schokeffect wel goed zijn natuurlijk, niet fijn maar wel waar)...nuja, laten we hopen dat alles meevalt. Morgen heb ik de hele dag zowat controle om me heen en dan vrijdag zal wel stressen worden want ik ga mijn huisdieren (ratjes) naar een nieuw huis brengen. Dat is wel slikken. Zaterdag heb ik een drukke dag, komt vast wel goed dus. Het moet gewoon!
Waarom ga je je huisdieren, ergens anders naar toe brengen?
Omdat je binnenkort gaat werken misschien?
xxx
LIEB is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2005, 18:35   #242
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Nou je wil het niet geloven maar ik heb een heeel raar trekje...
Als huisdieren teveel lawaai maken of de aandacht trekken of iets anders doen waar ik raar van word en dan specifiek: wanneer katten zich wassen, wanner honden zich slikken, wanneer ratten traliebijten, wanneer nouja, verzin het maar, dan ga ik helemaal over de rooie. Op de en of andere manier raakt dat iets heel fouts bij mij. Ik snap het zelf ook niet en ik baal er heel erg van. Verder specifiek in het geval van mijn ratten is het ook nog zo dat ik er allergisch voor ben en dat is erger geworden, ik heb ze al twee jaar. Maar de laatste tijd geef ik ze totaal geen aandacht meer, ik kan het niet opbrengen. Ik kan ze niet uit de kooi laten want of ze ontsnappen of ik zit onder de bulten en jeuk en verder willen ze niet geaaid of vastgehouden. Maar ze hangen wel elke keer aan de tralies te bedelen om aandacht en ik kan het ze niet geven. Ik word er alleen maar kriebelig van. Dat vind ik heel erg zielig voor ze dus ik heb besloten de komende tijd (altijd?) geen huisdieren weer te nemen. Ik ben dol op dieren maar ik kan er dus niet tegen.

Zo dat is er uit, kortom: ik ben echt niet goed wijs...
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2005, 18:41   #243
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Citaat:
kortom: ik ben echt niet goed wijs...
PFIEUW.....ben ik gelukkig niet de enige.....


__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2005, 18:46   #244
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Hey, ik dacht dat ik vandaag vervelend was, maar jij kan er ook wat van. Ik steek nu mijn tong uit!! hahaha
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2005, 21:52   #245
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Maar Karin, je was eerst echt een paar weken gestopt! Ik ken verder geen TTM-ers behalve jij, maar ik denk als iemand er toe in staat moet zijn om er definitief mee te kappen ben jij het toch. Kun je dat gevoel van toen je gestopt was niet terugkrijgen ofzo? (hehe ik ben nog maar een ttm-amateur, misschien nog wat naïef enzo )
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2005, 08:35   #246
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Ach, je bent ook echt een lieverd he!

Helaas lukt dat niet zomaar. Ik moet ook zeggen dat ik de onderzoekers in Nijmegen tot wanhoop drijf omdat het inderdaad bij mij of wel of niet trekken is. Het is echt net een schakelaar maar ik kan hem niet vinden. Ik doe mijn best en ging ervoor maar het is vandaag al weer niet gelukt. Wat overigens niet wil zeggen dat ik dan vind dat de dag al verpest is, als ik de rest van de dag eraf blijf is het wel goed.
Definitief ermee kappen, ik weet niet of dat kan, het komt eigenlijk altijd wel weer een keer terug, maar het voor een groot deel onderdrukken, dat moet lukken. Ik denk dat ik er even wat meer moeite voor moet gaan doen, ik laat het wel makkelijk gebeuren en dat is niet zo goed.
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2005, 11:15   #247
sjoukje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Berichten: 23
Hee Karin, de koffiemeeting kan nog steeds wel hoor!!!! al heb ik liever thee, maar dat zal wel geen problemen geven, nou van mijn mooie bos is al weinig meer over hoor, domme ik.....

Ik beschik niet over de zelfdiscipline die jullie hebben, alle ochtends neem ik mezelf weer voor, vandaag niet, nou ik zal je vertellen het gaat nog geen paar uur goed!!! Dus helaas geen positieve berichten van mijn kant, hoewel ik trek wel minder, maar niet trekken, dat gaat domweg (vandaag al niet meer) niet.

ik zal beter mijn best doen!!!!'t is me tenslotte vaker gelukt!!!

De groeten vanaf hier, ben druk aan het werk en zo nu en dan even spieken of er hier op het forum wat veranderd is, heb goede hoop dat me dat motiveert....

Liefs Sjoukje
sjoukje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2005, 20:53   #248
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Grrrrrrrrrr

Verdorie...het gaat helemaal niet goed met het plukken! Waar is mijn kracht gebleven? Ik ga weer op de ouderwetse toer,dikke plukken tegelijk . Mijn haar valt in een rommelige middenscheiding,die nu kleine kale plekjes bevat.
Het is allemaal zo druk...ik ben zo ontzettend moe. Drie weken achter elkaar vroege dienst,waarvan 2 weken van 6 dagen . Roon is in het huis bezig...ik kom er niet eens toe om iets te doen daar. Als ik uit mn werk kom moeten er nog boodschappen gedaan worden,wassen,strijken enz...zelfs daar ben ik te moe voor! Het staat hier vol met verhuisdozen,zo ongezellig. Bweeeeh .
Ik weet dat dit tijdelijk is,maar ik moest het ff kwijt,sorry
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2005, 20:58   #249
LIEB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2005
Berichten: 77
hey meissie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marly
Verdorie...het gaat helemaal niet goed met het plukken! Waar is mijn kracht gebleven? Ik ga weer op de ouderwetse toer,dikke plukken tegelijk . Mijn haar valt in een rommelige middenscheiding,die nu kleine kale plekjes bevat.
Het is allemaal zo druk...ik ben zo ontzettend moe. Drie weken achter elkaar vroege dienst,waarvan 2 weken van 6 dagen . Roon is in het huis bezig...ik kom er niet eens toe om iets te doen daar. Als ik uit mn werk kom moeten er nog boodschappen gedaan worden,wassen,strijken enz...zelfs daar ben ik te moe voor! Het staat hier vol met verhuisdozen,zo ongezellig. Bweeeeh .
Ik weet dat dit tijdelijk is,maar ik moest het ff kwijt,sorry
DAn heb je helemaal geen tijd om te trekken. GA lekker slapen. Probeer t. ik weet als je het druk hebt steekt het toch vaak de kop op. stomme haren.
sterktex
LIEB is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2005, 11:09   #250
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Joehoe

Hey allemaal....hoe gaat het met jullie? Zijn er nog mensen met positieve berichten? Zijn er hier uberhaupt nog mensen aanwezig? Hoe gaat het met het (niet) plukken?
Ik krijg inmiddels een brede scheiding.... Het idee om te stoppen is zoekgeraakt met de verhuizing...evenals de kracht om de controle houden. Het plukken gebeurt dus niet meer gedoseerd,niet meer verdeeld over mijn hoofd. Vooral de bovenkant en mijn kruin moeten eraan geloven. Mijn haar valt in een scheiding,en die is (zoals gezegd) behoorlijk aan het uitbreiden. Daar baal ik ontzettend van,maar we hebben het hier heel druk met uitzoeken en uitpakken en opknappen en en en..... Daarom heb ik gelukkig niet veel tijd om er bij stilte staan. Gek eigenlijk,dat ik wel de tijd heb om te plukken..... Waar ik wel blij om ben,is dat ik niet boos word op mezelf. Het helpt toch niet en kost mega-veel energie...en daar heb ik niet veel van over momenteel. Vandaar ook de toegenomen trekdrang natuurlijk....het cirkeltje blijft rond he. Ach...we krijgen een ontzettend mooi huis,het is werkelijk zaaaaalig om samen met Roon te zijn. Ik heb zoveel mooie dingen nu.....ondanks de TTM en de CVS is het leven mooi,met al z'n voors en tegens.
Hier schijnt de zon,ik ga weer van deze dag genieten. Doen jullie dat ook?

Liefs,Marly
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2005, 11:54   #251
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Dag Marly

Volgens mij komt het gewoon omdat er zoveel veranderingen in je leven zijn en alles nog wat op een hoopje ligt, dat het niet wil lukken met stoppen. Ik denk dat wanneer je alles op orde hebt en eindelijk volledig tot rust kan komen in je hoofd en niets meer hoeft te plannen, plannen, plannen, dat het dan wel beter zal gaan. Het lijkt me ook zalig om in harmonie met iemand samen te leven. Heb er ook terug zin in gekregen om de GROTE stap te zetten. Geniet ervan en laat het haar even voor wat het is. Als de chaos verdwijnt, verdwijnt de chaos in je hoofd vanzelf.

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2005, 13:02   #252
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Je hebt helemaal gelijk Kim,ik weet het ook wel. Daarom kan ik het ook relativeren allemaal. Maar ik moest het gewoon even van mij af schrijven...Ik ben zeker aan het genieten hoor,dat allemaal is me teveel waard om in zak en as te zitten door de TTM. Het zal weer beter gaan in de toekomst,daar ben ik van overtuigd.

Liefs,Marly
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2005, 20:26   #253
kada
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2004
Locatie: monster
Berichten: 60
ben ik ook van overtuigd......je kunt niet overal tegelijk rust in vinden he....hoe hoger de adrenaline, hoe hoger de drang om terug te vallen in vertrouwde patronen die je het gevoel van rust geven.

ik zou zeggen....geniet lekker van de leuke dingen die je meemaakt en dan worden de minder leuke dingen vanzelf minder groot.

ps. wat is cvs?

xxx
kada is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2005, 21:07   #254
jolien
HaarWeb lid
 
jolien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 180
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marly
Ik ben zeker aan het genieten hoor,dat allemaal is me teveel waard om in zak en as te zitten door de TTM. Het zal weer beter gaan in de toekomst,daar ben ik van overtuigd.
Goed dat je het zo positief kunt inzien! Dat zou elke TTMer moeten kunnen hehe. En je hebt natuurlijk ook helemaal gelijk. Ik heb dat nu ook zo een beetje. School is nog maar twee weken bezig, en mijn scheiding is ook al behoorlijk aan het 'verbreden' hoor. Maar dat gaat wel over/minder worden (hoop ik tenminste hehe). Weer ff wennen aan de stress. En dat het ook voor jou beter gaat gaan in de toekomst, natuurlijk dat!

Lieve groetjes
jolien is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2005, 09:46   #255
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Citaat:
ps. wat is cvs?
Hi hi...Kaatje toch... Chronisch Vermoeidheids Syndroom (oftewel ME)

kussie
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stoppen gebruik Finasteride Alonso Medicijnen/haargroeimiddelen 107 29 november 2011 21:49
gevolgen slikken en stoppen van Androcur? sigur Haarproblemen bij vrouwen 25 5 november 2006 11:12
stoppen medicatie rafke Medicijnen/haargroeimiddelen 4 21 augustus 2004 16:30
Stoppen met finasteride Steven Medicijnen/haargroeimiddelen 4 15 november 2003 13:58
Wat doet 6bap nu precies? ralluf Medicijnen/haargroeimiddelen 0 6 oktober 2003 12:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.