Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 augustus 2005, 15:07   #1
kada
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2004
Locatie: monster
Berichten: 60
zonder ttm welkom?

het is al een behoorlijke tijd geleden dat ik hier meelas en zo nu en dan reageerde maar vandaag kwam het er weer eens van.
ik heb zelf geen ttm.....ik ben hier gaan lezen toen ik me wilde verdiepen in ttm omdat mijn allerliefste vriendinnetje ttm heeft. ik heb toen veel over haar geleerd en haar dwangneurose.
ik heb dankzij dit forum ook ontdekt dat ikzelf een soortgelijke dwangneurose heb genaamd dtm oftwel dermatillomanie. ik trek velletjes....van de binnenkant van mijn handen (tot bloedens toe), mijn lippen en binnenkant wangen. het lijkt minder heftig dan ttm en in bepaalde opzichten is het dat ook, ware het niet dat mensen kijken naar je handen....je handen voelen als ze je feliciteren of zich voorstellen en je zien trekken en friemelen soms.
niemand ziet mijn wangen van binnen natuurlijk maar die doen soms zoveel pijn dat zelfs eten pijnlijk is. mijn handen zien er vreselijk uit soms en je zult mij dan ook nooit mijn meest erge hand open zien houden om bv. geld aan te nemen bij de kassa. ik verberg mijn handen zoveel mogelijk in lange mauwen en doe ze al snel in mijn broekzakken.

maar goed...ik dwaal af hihi.
ik heb mijn neurose inmiddels volledig geaccepteerd. er is net zoals bij ttm eigenlijk gewoon niets aan te doen....tenminste....er bestaat geen wonderzalf of pilletje wat het stopt. psychotherapie helpt niet of slechts tijdelijk.
er schijnt wel een verband te zijn tussen een tekort aan bepaalde stoffen in de hersenen en dtm.
ik heb geen zin in eeuwige gevechten met mezelf, dit is mijn manier om mijn angsten, spanningen en gevoeligheid te uiten, tenminste het is er onderdeel van en ik heb daar inmiddels vrede mee.
ik heb mijn trances waarin ik soms urenlang alleen maar gefocust ben op trekken, ik heb mijn terugvallen waarin mijn beetje genezen handen in een uur tijd weer helemaal opengetrokken worden en dan voel ik mij slecht en leeg en vooral een lozer, maar dat alles accepteer ik en ondanks deze gewoonte ben ik vaker gelukkig en positief dan ongelukkig en negatief.

ik lees hier graag weer wat meer mee omdat mijn vriendin hier erg veel is en ik graag met haar meeleef en meelees en bovendien herken ik mezelf in velen van jullie omdat mijn dwangneurose vergelijkbaar is.
echter....ik heb geen ttm natuurlijk en om die reden zou je je kunnen afvragen wat ik dan hier doe.....of ik hier wel thuishoor en wel welkom ben.
dus ik vraag heel netjes of jullie er problemen mee hebben als ik meelees en soms meereageer...??

groetjes
karin
kada is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2005, 15:47   #2
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
hoi !!

Ik vind het gezellig dat je hier meeleest en je bijdrage levert, en ik denk dat velen met mij er zo over denken. Het is toch immers fijn dat meer mensen zich openstellen voor de problematiek rond ttm !! Jouw vriendin boft met jou,hoor !

ik hoop dat jij het zelf ook vooral fijn vindt om hier te komen want in feite kun je best de ttm op een tweede plaats zetten en de mensen hier als mensen leren kennen,met al hun aardigheden en eigenaardigheden.............misschien houd je er zelfs wel hele leuke contacten aan over !

Welkom dus !

Liefs, Zonnestraal
__________________
wees trouw aan jezelf
niet omdat het moet
maar als je jezelf bent in dit leven
weet je zeker : ik doe het goed !!!
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2005, 17:04   #3
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Dag Kada,
Het is duidelijk dat ttm slechts een naam is. Wat er achter zit is zo ontzettend vergelijkbaar me wat jij doet. Enjoy the club, voor mij ben je meer dan welkom .
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2005, 20:18   #4
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Hey skattie....zo kom je nog meer over me te weten...leer je me nog beter kennen! Ik vind dit wel erg prettig,want je weet dat er dingen zijn waar ik niet veel en graag over praat,maar wel met je wil delen. Op deze manier gaat dat prima!

Poepoe
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2005, 23:46   #5
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Ha Kada,
welcome back!!
Uiteraard mag jij hier meepraten, meedenken, jouw ei ook kwijt!! Voor dermatillomanie is voorzover ik weet geen forum en waar moet je anders heen. Er zijn zoveel overeenkomsten dat jij en wij zeker begrip voor elkaar kunnen opbrengen. Trouwens, er was ooit ook iemand en die heb ik naar jou laten mailen omdat ze ook dermatillomanie had, wellicht wil ze ook bij dit forum als jij er ook bij zit?? Ik weet niet meer hoe ze heette maar heb haar mail vast nog wel ergens. Hebben jullie nog contact (als je weet wie ik bedoel? Vast wel)

Nou, welkom hier dus!!
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2005, 23:59   #6
kada
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2004
Locatie: monster
Berichten: 60
thanx you guys....nou ja...girlz bedoel ik hihi.
marly....smak!!!
karin...ja ik heb nog contact met haar hoor en idd, wie weet vind ze het ook wel leuk hier te komen meekijken/kletsen/leren/enz.

bedankt in elk geval zover. ik voel me erg welkom op deze manier!

groetjes
kada is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2005, 22:10   #7
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Kada, welkom!

Hoi Kada, wat mij betreft ben je ook welkom hiero.
Ik ben blij dat jij je verhaal hebt gedaan, want ik moet bekennen dat ik ook last heb van wat jij benoemt. Ik trek/bijt ook velletjes langs de nagels, en ik bijt ook op de lip en aan de binnenkant van de wang, ik proef soms ook bloed...erg he!

Zijn er meer ttm-ers die dit ook erbij doen?

groetjes van Monique3
__________________
http://trichotillomanie.com
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2005, 22:32   #8
kada
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2004
Locatie: monster
Berichten: 60
bedankt monique
ik denk dat we allen erg gevoelig zijn voor dwangneuroses/heftige tics. ik weet van mezelf bv. dat als ik niet aan mijn velletjes kan friemelen ik heel erg ga nagels bijten, pukkeltjes ga wegkrabbelen in extreme vorm, enz.
ik zoek toch gewoon iets en als ik met het ene echt zou willen stoppen zou ik vanzelf vervanging gaan zoeken.
heel veel mensen bijten velletjes langs hun nagels en binnenkant wangen....alleen sommigen doen het extreem.
ik trek velletjes tot halverwege mijn handpalm. ik heb op engelse forums gelezen over mensen die ook velletjes trekken op hun armen, borst, benen en in hun gezicht.....die hebben het nog veel erger dan ik.

groetjes
kada is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2005, 17:44   #9
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Ja hoor Monique die zijn er...ik bijvoorbeeld. Ik bijt en trek hele lappen(zijn geen velletjes meer te noemen) van mijn vingers. Ik begin bij de zijkant van mn nagel,en trek soms in 1x een lap eraf die dan via mn vingertop en langs de andere kant van mijn nagel loopt. Uiteraard doet dit pijn en gaat het bloeden. Ook korstjes,pukkeltjes enz...alle oneffenheden die ik voel worden open gekrabbeld. Echt verschrikkelijk soms!!
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2005, 22:37   #10
kada
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2004
Locatie: monster
Berichten: 60
misschien zijn ttm en dtm wel op een bepaalde manier 1 dwangneurose....de trekt haar, de ander velletjes/oneffenheden, weer een ander doet beiden. misschien zijn het wel dezelfde dwangmatigheden die zich enkel op verschillende manieren uiten??
een ding is zeker, het is in elk geval zeer hechte familie van elkaar.

groetjes
kada is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2005, 22:43   #11
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Hey Kada, en anderen

Ja, klopt ik heb ergens gelezen dat ze allebei onder impuls-controle-stoornissen vallen en zijn dus wel degelijk familie van elkaar.
Wat ik minder vind is dat tot diezelfde familie ook deze 2 worden gerekend:
kleptomanie( alles jatten wat los en vast zit) en pyromanie (brandstichten).
Erg he, nee...dan laat mij maar lekker velletjes pulken.

greetingzs, monique3
__________________
http://trichotillomanie.com
monique3 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zonder haarwerk door het leven: Op weg naar een positiever lichaamsbeeld Grover TTM - Algemeen 6 17 april 2006 11:00
Verkrijgen finasteride/propecia zonder recept? bertstudent Medicijnen/haargroeimiddelen 1 23 april 2004 22:06
Op vacantie zonder haarwerk............ Madelief TTM - Algemeen 9 5 augustus 2003 11:37
alle nieuwkomers welkom marita TTM - Algemeen 3 30 augustus 2002 23:55


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.