Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 april 2009, 19:26   #1
falling
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2009
Berichten: 2
Informatie over permanent ontharen

Ik ben 17 jaar en ik ben redelijk behaard.
Heb vooral last van de hoeveelheid haar op mijn kin en bovenlip, ik heb ook elders veel haar maar dat vind ik niet storend, hoewel het wel donker en veel is.

Nu wil ik heel graag af van de haren op mijn bovenlip en mijn kin.
Ik begrijp dat het beter is naar de huisarts te gaan. Ik zit zelf bij de CZ, en ik las net op hun site dat ze tot 575 euro vergoeden.
Klopt dit? Of zijn ze streng met hun beleid en kan het zijn dat ze helemaal niks vergoeden?

Ik iets getint, niet heel erg, en heb donkere haren. Ik lees dat het kan zijn dat je huid lichter kan worden als je getint bent. Is dat echt waar? En hoeveel lichter?

Verder wil ik graag weten of je tussen de behandelingen in nog steeds mag ontharen, aangezien de kuur iets van een jaar kan duren (tenminste, zo heb ik het vernomen) en ik wil niet een jaar lang met een behaarde bovenlip en kin rondlopen.

Ook zou ik graag willen weten of mijn leeftijd een probleem kan zijn, mag je als je 17 bent op overbeharing behandeld worden?


Alvast hartstikke bedankt, jullie helpen mij hier veel mee!
falling is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2009, 17:21   #2
appeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 november 2008
Berichten: 11
Lieve Falling,

Wat ontzettend vervelend voor je. Misschien dat het troost als ik zeg dat je niet de enige bent die hier last van heeft.

Wat je verzekering betreft moet je even goed nagaan wat de voorwaarden zijn voor het vergoeden van je behandeling. Niet alle klinieken komen in aanmerking. Sommige verzekeringen stellen de eis dat een kliniek aangesloten moet zijn bij bijv: ANBOS..

Wat betreft die 575 euro, dat is misschien nog afhankelijk van de polis die je hebt.

Je huidtype: Sommige lasers die kunnen alle huidtypen behandelen, zoals bijv elos. Verder moet je goed oppassen met de zon voor en na de behandeling, dit geldt voor alle type lasers. Je zou last kunnen krijgen van pigmentvlekken, maar daarom moet je denk ik goed oppassen met de zon. Verder als het een bekwame behandelaar met een goede laser is denk ik dat je daar niet veel last van zult krijgen

Tussen de behandelingen door mag je scheren, niet harsen, epileren enz. Alleen scheren.

Ik denk dat je leeftijd geen probleem is, maar dat kun je het beste informeren bij de kliniek zelf.

Veel succes en ik hoop dat je wat duidelijkheid hebt gekregen.

Appeltje..
appeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2009, 00:48   #3
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Checkmark antwoorden in rood

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door falling Bekijk bericht
Ik ben 17 jaar en ik ben redelijk behaard.
Heb vooral last van de hoeveelheid haar op mijn kin en bovenlip, ik heb ook elders veel haar maar dat vind ik niet storend, hoewel het wel donker en veel is.

Nu wil ik heel graag af van de haren op mijn bovenlip en mijn kin.
Ik begrijp dat het beter is naar de huisarts te gaan. Ik zit zelf bij de CZ, en ik las net op hun site dat ze tot 575 euro vergoeden.
Klopt dit? Of zijn ze streng met hun beleid en kan het zijn dat ze helemaal niks vergoeden? Het beste is ze zelf te bellen en door te vragen als je denkt dat je met een kluitje in het riet wordt gestuurd.

Ik iets getint, niet heel erg, en heb donkere haren. Ik lees dat het kan zijn dat je huid lichter kan worden als je getint bent. Is dat echt waar? En hoeveel lichter? Je huid wordt niet lichter alleen als ze het pigment kapot schieten en dat is niet de bedoeliing want dan worden het witte vlekjes.

Verder wil ik graag weten of je tussen de behandelingen in nog steeds mag ontharen, aangezien de kuur iets van een jaar kan duren (tenminste, zo heb ik het vernomen) en ik wil niet een jaar lang met een behaarde bovenlip en kin rondlopen. Tussendoor kun je beter scheren maar niet harsen want dan beschadig je de haarwortel en word het moeilijker te behandelen.

Ook zou ik graag willen weten of mijn leeftijd een probleem kan zijn, mag je als je 17 bent op overbeharing behandeld worden? Alles mag


Alvast hartstikke bedankt, jullie helpen mij hier veel mee!
Graag gedaan en als je meer vragen heb laat het weten
lanny is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mannen die hun gezicht permanent hebben laten ontharen? notsosmooth Hirsutisme - Behandelingen 15 9 juni 2014 12:38
elektrisch ontharen blop Hirsutisme - Behandelingen 5 1 december 2008 12:08
Nog mensen met positieve ervaring permanent ontharen? Liesje22 Hirsutisme - Behandelingen 2 20 november 2007 11:05
Ik heb permanent make-up!!!!!!!!!! Juffie Judith Camouflage 32 20 februari 2006 09:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.