Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 april 2014, 20:33   #1
Modus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 5
Geslacht:
Exclamation AGA of niet? Zo ja welke stage en advies mbt medicatie.

Beste leden,

Ik ben een 23-jarig jongen, ik sport 4 x per week, maar ben daarnaast ok een roker.
Ik kamp al enige tijd met een bepaald soort stress, welke voortkomt uit een verbroken relatie van pakweg 4 jaar, tot op heden betrap ik mijzelf er nog op deze kwestie nog niet volledig te hebben verwerkt.

Afijn, ik heb precies zes weken gelden mijn haar kort laten knippen, zijkanten tondeuse standje 3.
Van het resultaat schrok ik echter: ben ik zo kaal?! zo weinig haar?!

Sindsdien ben ik continue bezig met mijn haar door elke dag meermaals in de spiegel te kijken.
Vandaag ben ik naar de huisarts geweest, deze wilt mij niet doorsturen naar een dermatoloog waarbij ik een haarwortelonderzoek zou willen laten verrichten.
Wel heb ik vandaag bloed moeten laten prikken, om de functie van mijn schildklier onder de loep te nemen en vitamine tekorten vast te stellen.
Pas daarna wilt men verder kijken.

Ik heb wat foto's bijgevoegd voor een verduidelijking:

* Eerste 3 foto's zijn met gel in het haar, de laatste is net als de 1e van boven zonder enig stylingsproduct.










Graag jullie bevindingen en advies omtrent eventuele medicatie
( Finasteride etc..)

Met vriendelijke groet,

Regilio
Modus is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2014, 20:34   #2
Modus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 5
Geslacht:
PS: Excuss voor het grote formaat van de afbeeldingen, heb ik via tinypic geupload!
Modus is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2014, 23:08   #3
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Mmm ja dat lijkt wel op uitdunning helaas, al kunnen foto's een vertekend beeld geven.
Je kunt allereerst eens kijken in 'mijn introductie', hier lees je over een aantal basis principes en medicatie zoals finasteride en minoxidil.

Als je dan nog vragen hebt hoor ik, en iedereen hier, het wel..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2014, 23:49   #4
Modus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 5
Geslacht:
dZinee, allereerst wil ik zeggen dat je een prachtige en informatieve blog hebt!!

Hetgeen wat ik mij op dit moment afvraag:

-Heeft een haarwortelonderzoek enig nut, om de oorzaak vast te stellen?

-Ik ben eerlijk gezegd best bang om met mijn hoormoonhuishouding te gaan "spelen".. Is monoxidil een betere optie?

-Is het raadzaam nu al dergelijke producten te gebruiken?

Groet,

Regilio
Modus is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2014, 12:49   #5
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Hey Rigilio,

dank voor het compliment.
Haarwortelonderzoek heb ik zelf nooit gedaan, maar kan wel een aanduiding geven ja. Wellicht anderen hier met meer ervaring.

Als je bang bent voor finasteride is minoxidil inderdaad waarschijnlijk een betere optie. Als je het voorzichtig wilt aanpakken begin je met 2%; eventueel later overgaan op 5%.

En haren behouden is veel makkelijker dan terugkrijgen.. Dus hoe eerder je erbij bent hoe beter de resultaten zullen zijn.

Zou toch nog een keer aandringen bij je huisarts dat je het heel belangrijk vind.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2014, 19:24   #6
Modus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 5
Geslacht:
Dat is idd ren logische redenatie!

Wat ik echter best raar vind, is dat als ik mijn haar lang draag er vaker wat haren "achterblijven" op mijn hand, na het aanbrengen van gel.

Met korter haar is dit niet het geval. Wel is met korter haar mijn hoofdhuid dus beter zichtbaar..

Het laatste is vooral het geval wanneer er licht op mijn hoofd schijnt, ook met zonlicht!

Soms heb ik ook last van een jeukende hoofdhuid en al een poosje acne op de hoofdhuid, welke zich voorheen op mijn gezicht voordeed. Is hier iets van af te leiden? Een ontsteking of iets dergelijks?

Eerlijk gezegd ben ik best bang om aan de medicatie te gaan.. Omdat ik dus niet zeker weet of ik AGA heb en daarbij niks erger wil maken.

Laatst gewijzigd door Modus; 18 april 2014 om 19:26 Reden: Aanvullende info
Modus is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2014, 20:43   #7
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Sorry maar dit is gewoon dpa. Ook bij mijzelf het geval. Alleen inmiddels wel beste inhammen erbij.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2014, 22:23   #8
Modus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 5
Geslacht:
Ik heb hier (DPA) zojuist het een en ander over gelezen.
In het verhaal over deze vorm van kaalheid kan ik mij zeer goed herkennen.
Wat me verder in mijn situatie opvalt: in de ochtend vaak een jeukerige hoofdhuid, als ik jeuk komen er een soort van kleine bruine schilfertjes mee, er is ook sprake van acne op mijn hoofdhuid.

Afgelopen week heb ik een bloedonderzoek laten verrichten, waarbij vitamine, ijzertekort en de schildklier onder de loep worden genomen.

Zelf ben ik van plan om het probleem nu aan te pakken met monoxidil 5% foam en proscar, welke ik in vijfen wil delen.

Is dit een goed beginpunt?

Verder wil ik mededelen dat ik 5x per week sport: krachttraining gevolgd door cardio . Met betrekking tot voeding heb ik een uitgebalanceerd schema waarbij ik precies weet wat ik binnenkrijg qua koolhydraten/eiwitten/vetten.
Modus is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2014, 15:18   #9
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Ik zou je nooit finasteride aanraden maar als jij je goed hebt ingelezen dan kun je wel een eigen keuze maken. Ik denk dat minoxidil in het begin prima is.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.