Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 november 2013, 12:46   #1
Raymond7
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 november 2013
Berichten: 1
haaruitval door crashdieet

Beste lezer,

Ik ben jongen van 19jaar. Vorig jaar rond augustus-september ben ik begonnen met een crashdieet. Ik ben 10 kilo afgevallen.Echter nadat ik gestopt was 1 januari 2013 kreeg ik last van haaruitval en dunner wordend haar. Ik heb op een hoop sites gelezen dat dit hoort bij een crashdieet. Echter nu(november) is mijn haar nog steeds niet hersteld. Ik had voor de crashdieet wel veel haar en nu niet zo veel meer. Ik eet sinds 1 januari 2013 ook heel gezond 2 stuks groenten en fruit. Volkoren brood. Kortom ik eet en drink alles wat gezond is voor mijn haar maar ik zie geen tekenen dat het hersteld is... ik ben laatst ook naar mn huisarts gegaan. hij heeft een bloedtest afgenomen. Hieruit is gebleken dat ik alleen een vitamine d tekort had. Hiervoor neem ik vitamine d in nu.

Mijn vraag aan jullie is. Denken jullie dat dit nog hersteld wordt of kan ik mij beter alvast kaal gaan scheren. Heeft iemand ervaring gehad over hoe lang het duurt voordat het weer aangroeit na een crashdieet??
Raymond7 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2013, 21:42   #2
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Hoi Raymond7; welkom op het forum.
Een crashdieet is funest voor lichaam en geest. Je "kan" er haaruitval van krijgen. Herstel duurt 3-6 maanden tot een jaar.
Geef het de tijd en scheer/knip het ondertussen lekker kort, zodat het weer aan kan groeien. Succes, sterkte en groetjes van Astrid

Bron:
http://www.huidarts.info/documents/?v=2&id=48
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2013, 12:50   #3
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Hoi!
Wat je tussendoor kunt doen is van het merk Bloem, haartotaal balans halen. Dan neem je bij het ontbijt en bij het avondeten een tablet in. Het is geen haargroeimiddel, maar het helpt je haar weer gezond te maken. Ik moet zeggen dat mijn haar is gaan groeien. Ik slik ze nu iets meer dan een half jaar en mijn haar is zo'n 5 a 6 cm gegroeid. Twintig jaar lang groeide mijn haar vrijwel helemaal niet.

Waarschijnlijk ook doordat ik altijd maar aan het lijnen moest, vanwege mijn overgewicht vanaf kind af aan. (obesitas zit in mijn familie helaas) Door mijn dunne haar moest ik weaves laten zetten, wat ook funest was. Gevolg een pruik. Maar goed..

Er zitten 60 tabletten in een pak. Ik koop ze bij een reformzaak in de stad. Twee pakken tegelijk en ze zijn dan iets van 24 Euro in totaal voor twee pakken. Ik doe daar dan twee maanden mee. Mij heeft het enorm geholpen. Het is een soort van voedingssupplement voor je haar.

Oh, bij online drogisterijen kun je ze ook kopen. Ik heb ze wel eens via drogisterij.net besteld.

En inderdaad; gezond erbij blijven eten. En veel bewegen en veel water tussendoor drinken. Werkt toppie.
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2013, 14:29   #4
skydirk
skydirk
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Locatie: leuven
Berichten: 90
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helmgirlie Bekijk bericht
Hoi!
Wat je tussendoor kunt doen is van het merk Bloem, haartotaal balans halen. Dan neem je bij het ontbijt en bij het avondeten een tablet in. Het is geen haargroeimiddel, maar het helpt je haar weer gezond te maken. Ik moet zeggen dat mijn haar is gaan groeien. Ik slik ze nu iets meer dan een half jaar en mijn haar is zo'n 5 a 6 cm gegroeid. Twintig jaar lang groeide mijn haar vrijwel helemaal niet.

Waarschijnlijk ook doordat ik altijd maar aan het lijnen moest, vanwege mijn overgewicht vanaf kind af aan. (obesitas zit in mijn familie helaas) Door mijn dunne haar moest ik weaves laten zetten, wat ook funest was. Gevolg een pruik. Maar goed..

Er zitten 60 tabletten in een pak. Ik koop ze bij een reformzaak in de stad. Twee pakken tegelijk en ze zijn dan iets van 24 Euro in totaal voor twee pakken. Ik doe daar dan twee maanden mee. Mij heeft het enorm geholpen. Het is een soort van voedingssupplement voor je haar.

Oh, bij online drogisterijen kun je ze ook kopen. Ik heb ze wel eens via drogisterij.net besteld.

En inderdaad; gezond erbij blijven eten. En veel bewegen en veel water tussendoor drinken. Werkt toppie.
Ik ben eens op hun website gaan kijken. Is natuurlijk altijd het proberen waard. En ondertussen heb je toch weer vitamines en mineralen binnen. En neem er nog eens 2000 tot 5000 iu vit D bij.
skydirk is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2013, 14:36   #5
skydirk
skydirk
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Locatie: leuven
Berichten: 90
op www.bloem.net kost het 11.95€ voor 60 pillen en 20.95€ voor 120 pillen en je moet maar één pil per dag nemen. 20.95 € voor 4 maanden.
skydirk is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2013, 15:01   #6
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Hey, bedankt voor de tip!

En oeps, ik neem er altijd twee per dag in. Maar dat gaat goed. Heb nog eens goed op de doos gekeken en je hebt gelijk.
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.