Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 november 2013, 12:46   #1
Raymond7
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 november 2013
Berichten: 1
haaruitval door crashdieet

Beste lezer,

Ik ben jongen van 19jaar. Vorig jaar rond augustus-september ben ik begonnen met een crashdieet. Ik ben 10 kilo afgevallen.Echter nadat ik gestopt was 1 januari 2013 kreeg ik last van haaruitval en dunner wordend haar. Ik heb op een hoop sites gelezen dat dit hoort bij een crashdieet. Echter nu(november) is mijn haar nog steeds niet hersteld. Ik had voor de crashdieet wel veel haar en nu niet zo veel meer. Ik eet sinds 1 januari 2013 ook heel gezond 2 stuks groenten en fruit. Volkoren brood. Kortom ik eet en drink alles wat gezond is voor mijn haar maar ik zie geen tekenen dat het hersteld is... ik ben laatst ook naar mn huisarts gegaan. hij heeft een bloedtest afgenomen. Hieruit is gebleken dat ik alleen een vitamine d tekort had. Hiervoor neem ik vitamine d in nu.

Mijn vraag aan jullie is. Denken jullie dat dit nog hersteld wordt of kan ik mij beter alvast kaal gaan scheren. Heeft iemand ervaring gehad over hoe lang het duurt voordat het weer aangroeit na een crashdieet??
Raymond7 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2013, 21:42   #2
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Hoi Raymond7; welkom op het forum.
Een crashdieet is funest voor lichaam en geest. Je "kan" er haaruitval van krijgen. Herstel duurt 3-6 maanden tot een jaar.
Geef het de tijd en scheer/knip het ondertussen lekker kort, zodat het weer aan kan groeien. Succes, sterkte en groetjes van Astrid

Bron:
http://www.huidarts.info/documents/?v=2&id=48
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2013, 12:50   #3
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Hoi!