Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 januari 2014, 01:13   #1
Man82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2014
Berichten: 6
Geslacht:
Kaalheid en aandacht van vrouwen

Dag allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Lees al een aantal jaar mee maar heb nu zelf maar eens een topic aangemaakt. Ben een man van 31 en heb al sinds mijn 23e last van sluipende AGA. Het begon bij de slapen en rond mijn 27e was mijn kruin aan de beurt. Ik heb type NW3 vertex. Het proces verliep heel geleidelijk zodat ik het met de jaren deels kon accepteren/mee kon leven. Ik doe niet aan medicinale regime's maar eet/leef gezond, drink liters groene thee en slik zink.

Toen ik achter in de 20 was.. en voor het eerst de kalende kruin zag en het agressieve gejeuk eromheen raakte ik volledig in paniek. Toen ik jonger was verafschuwde ik altijd die kalende kruinen en nu heb ik het zelf. Ook vrienden en collega's hebben me al op mijn kaalheid gewezen.

Nu heb ik gistr een foto van mijn kruin gemaakt en ben mij kapot geschrokken. Het is erger dan ik dacht. Je ziet gewoon de hoofdhuid er dwars doorheen. Ik heb licht haar. Het is geen krans maar een soort driehoek lijkt het wel.

Ik ben nu 31 en heb mijn kaalheid inmiddels geaccepteerd. Ik ga niet aan medicinale regime's, omdat ik een echte gezondsheidsfreak ben en de bijwerkingen me afschrikken, maar grijp volgende week de tondeuse. Heb eerder de tondeuse eroverheen gehaald en het stond mij best goed! Kreeg positieve reacties van de omgeving. Ik moest zelfs lachen om mijn eigen hoofd. Leek wel een boefje.

Ik ben best ijdel en krijg ondanks mijn kalende kruin meer dan genoeg aandacht van (leuke) vrouwen. Als vrijgezel zit ik niet vaak zonder. Maar ondanks mijn enorme behoefte om de tondeuse te pakken en mezelf van die ranzige kalende rommelige kruin te verlossen, blijft het een drempel.

Want hoe zullen vrouwen dan op mij reageren? Hoewel je de kruin ziet, heb je immers nog steeds haar wat je in model kunt brengen en dan opeens helemaal niet meer. Wat merken jullie zelf? Krijg je nog steeds evenveel aandacht van leuke vrouwen nu je kaal/gemillimeterd bent als daarvoor (toen je nog haar had).

Soms kijk ik als voorbeeld naar die kerel van masterflirt, tom gorny. Toen die gast nog haar had, zag hij eruit als een random bal. Maar sinds hij voor kaal is gegaan ziet hij eruit als een bijdehante womanizer. Hem staat het perfect! Maar soms lees ik ook verhalen van kerels die de tondeuse hebben gepakt en opeens minder aandacht van vrouwen krijgen.

Wat is jullie eigen ervaring hiermee en hoe kun je hiermee omgaan? Alvast bedankt.
Man82 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2014, 08:42   #2
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Dergelijke discussies zie je heel vaak langskomen. Ik blijf er ten stelligste van overtuigd dat iemand met minder of zelfs zonder haar niet per se hoeft in te boeten op vlak van succes bij vrouwen. Het allerbelangrijkste is wat je uitstraalt. Als je zelfzeker blijft overkomen, ga je volgens mij niet heel veel verschil merken. Integendeel, ik hoorde wel eerder dat veel vrouwen het wel kunnen appreciëren: een man wordt kaal en ipv het hopeloos proberen te verbergen en er enorm paranoia over te worden, haalt hij er gewoon de tondeuse over. Best 'stoer' of 'careless', niet zaniken, gewoon op en top mannelijk en geen probleem maken van iets cosmetisch.
In die zin denk ik dat het gaat om een self fulfilling prophecy: als je gelooft dat je succes er niet door zal verminderen (en dus de facto even zelfzeker blijft overkomen), zal je succes er ook niet door verminderen.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2014, 16:56   #3
Kalekoppen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2013
Berichten: 8
Mijn ervaring is dat het niks uitmaakt, ligt puur aan de uitstraling en peroonlijkheid. Iemand met gemillimeterd haar / kalend die vaak lacht zal beter in de markt liggen dan iemand met een mooie bos haar die dat niet doet en nors over komt. Verder zijn dingen als initiatief nemen en leuke kleding natuurlijk vanzelfsprekend belangrijk. Had overigens vroeger zelf echt prachtig haar, maar was echt heel slecht met vrouwen en kwam amper in contact omdat ik teveel met mezelf bezig was. Dat is de laatste jaren en sinds ik m'n haar heb gemillimeterd wel effe link veranderd. Voor mij ook het bewijs dat haar gewoon niks uitmaakt, zit louter tussen je oren. Hooguit op straat word je door jonge hitsige chicks niet meer nagestaard die alleen op uiterlijke / oppervlakkige kenmerken afgaan. En uiteindelijk zijn het ook maar vrouwen he, je goed voelen en genieten van het leven moet ook zonder kunnen..
Kalekoppen is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2014, 19:57   #4
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
Tja mijn man schoor zich op zijn 30e verjaardag ineens kaal. Toen ik thuiskwam heb ik wel een half uur in een stuip gelachen, met zijn leren jas erbij leek hij wel een boef. Maar eerlijk gezegd staat het hem prima en achteraf gezien beter dan half kaal. Ik weet niet hoe het zit met extra vrouwelijke aandacht, dat gaat hij me heus niet vertellen hahaha.
__________________
AGA of toch oorzaak in vit D deficiëntie?

Regime:
Minox 5% 1ml/dag weer begonnen per september 2015
Keto shampoo 1% + conditioner met castor/arganolie
Supplementen Vit D, Biotine, Kiezelzuur, Multivit, Omega, MSM, Zink, Magnesium, L-Carnitine, Q10, Druivenpitextract, L-Arginine, Paardenkastanje
Hennakleuring



Status: momenteel weer zeer fors haarverlies, najaar? Ook weer pijn op de hoofdhuid. Weer ongeveer 1/3 kwijt
polydox is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2014, 21:17   #5
BartAkker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2013
Berichten: 38
@Hairpilot Ik weet vrijwel zeker dat het inderdaad ook zo is, het hangt veel af van hoe je er zelf tegenaan kijkt, of je zelfvertrouwen hebt. Het is alleen niet zo makkelijk, ik merk het zelf duidelijk. Eerst was ik altijd met de vrouwen in de weer, nu een heel stuk minder. Heeft 100% met zelfvertrouwen te maken...

Je weet het, maar het is toch moeilijk om dan om te schakelen. Zeker omdat ik niet echt geloof dat het stops ondanks de finasteride.
BartAkker is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2014, 07:28   #6
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Als je zelfvertrouwen uitstraalt, je modern kleedt (dus geen witte sokken in afgetrapte schoenen) en je tanden goed verzorgt is je haar mijn bijzaak voor de vrouwen !
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2014, 21:43   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Wat is dat toch met witte sportsokken?!?!? Welke modedictator heeft die ooit verdoemd?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2014, 00:56   #8
Nicolas D
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 februari 2006
Berichten: 147
het draait om zelfvertrouwen uitstralen, maar als je er zelf niet gelukkig mee bent, mag je nog zoveel therapeuten bezoeken als je wilt, als je een sterk karakter en sterke wil hebt in de zin van: dit kan ik echt niet aanvaarden, is het beter dat je er iets aan doet.
Nicolas D is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2014, 00:09   #9
Man82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2014
Berichten: 6
Geslacht:
Dank voor alle reacties!

Vanochtend de daad bij het woord gevoegd en naar de kapper gegaan en de hele zooi op standje 3 laten kortwieken met de tondeuse. De kapster vroeg nog 'waarom wil je je haar millimeteren?' Nou wat denk jezelf...

Maar wat een bevrijding. Ik verliet de kapsalon met een vreugdesprongetje. Als een koe die na een paar maanden op stal rond het voorjaar weer het weiland in mag Iedereen ziet nu dat ik kaal ben en het staat nog goed ook. Mooi rond gezicht. Een vriendin vind me op een militair lijken, mijn maat noemt mij een bajesklant. Overigens 2 types, waar veel vrouwen (onbewust) voor vallen.

Kortgezegd, ben erg tevreden met mijn nieuwe look. Geen onzekerheid meer, geen gecamoufleer meer. Dit is wie ik ben. Merk geen verschil in zelfvertrouwen. Leuke meiden op mijn werk benaderen me steeds op dezelfde manier als toen ik nog haar had. Een enkeling moet eraan 'wennen'. Dat mag. De komende tijd investeren in een nieuwe garderobe. Vanochtend hoorde ik zelfs, bij het verlaten van de kapsalon, een dame tegen haar vriend (met haar) zeggen: en zoals die jongen (ik dus) het heeft is dat niks voor je? Staat ook leuk.

En zo heb ik nog wel meer leuke reacties van (vreemde) vrouwen ontvangen vandaag. In ieder geval wil ik jullie bedanken voor de reacties en alle support. Top!
Man82 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2014, 05:57   #10
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Je bent een man naar mijn hart.
Naar dit soort mensen gaat mijn voorkeur uit: Een doorpakker! Fantastisch man.
Gefeliciteerd met je nieuw coupe.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2014, 13:13   #11
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Konden wij dat als vrouw ook maar........
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2014, 11:11   #12
skydirk
skydirk
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Locatie: leuven
Berichten: 90
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Man82 Bekijk bericht
Dank voor alle reacties!

Vanochtend de daad bij het woord gevoegd en naar de kapper gegaan en de hele zooi op standje 3 laten kortwieken met de tondeuse. De kapster vroeg nog 'waarom wil je je haar millimeteren?' Nou wat denk jezelf...

Maar wat een bevrijding. Ik verliet de kapsalon met een vreugdesprongetje. Als een koe die na een paar maanden op stal rond het voorjaar weer het weiland in mag Iedereen ziet nu dat ik kaal ben en het staat nog goed ook. Mooi rond gezicht. Een vriendin vind me op een militair lijken, mijn maat noemt mij een bajesklant. Overigens 2 types, waar veel vrouwen (onbewust) voor vallen.

Kortgezegd, ben erg tevreden met mijn nieuwe look. Geen onzekerheid meer, geen gecamoufleer meer. Dit is wie ik ben. Merk geen verschil in zelfvertrouwen. Leuke meiden op mijn werk benaderen me steeds op dezelfde manier als toen ik nog haar had. Een enkeling moet eraan 'wennen'. Dat mag. De komende tijd investeren in een nieuwe garderobe. Vanochtend hoorde ik zelfs, bij het verlaten van de kapsalon, een dame tegen haar vriend (met haar) zeggen: en zoals die jongen (ik dus) het heeft is dat niks voor je? Staat ook leuk.

En zo heb ik nog wel meer leuke reacties van (vreemde) vrouwen ontvangen vandaag. In ieder geval wil ik jullie bedanken voor de reacties en alle support. Top!
That's the spirit. Goed gedaan. Ik heb dat jaren geleden ook gedaan toen ik een ernstige aanval van alopecia areata kreeg. Ik trainde toen (nu nog) ook goed met gewichten en met een atletisch lichaam staat een kale kop nog beter. Nu, jaren later, heb ik al mijn haren terug maar ik ben ook nooit bij de pakken blijven zitten. Krijg ik het ooit terug, doe ik net hetzelfde. Alles eraf, de zon goed op je kop laten schijnen en doen of het je allemaal niet kan schelen.
skydirk is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2014, 12:38   #13
Hater
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2013
Berichten: 134
"Een vriendin vind me op een militair lijken, mijn maat noemt mij een bajesklant."

Ja dat zijn de leuke dingen
Hater is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2014, 12:55   #14
BPP
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2013
Berichten: 17
Geslacht:
Sommige vrouwen vallen op mannen met haar en sommige vrouwen vallen op mannen zonder haar. Ook zijn er vrouwen die op beide vallen.
Zo simpel zit de wereld in elkaar
BPP is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2014, 19:38   #15
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ik ken mannen met een flinke haardos, maar waar ik hard voor weg ren.
Ik ken mannen zonder haar, waar ik wel een beschuitje mee wil delen !
Het gaat om de uitstraling en het zelfvertrouwen van de man in kwestie en het gaat niet om zijn haardos.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.