Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 januari 2006, 00:16   #1
kurt
HaarWeb lid
 
kurt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2005
Locatie: belgie
Berichten: 732
[finasteride] Innametijd

beste mensen, ik neem nu een jaar lang fina en ik ben er best tevreden over. mijn lichte kaalheid is gestopt of toch sterk vertraagt, maar ik zou willen weten wat eigenlijk het beste moment is om mijn pil te pakken? aangezien ik in ploegen werk durft dat week op week te veranderen ook in dezelfde week kan het van dag op dag ook enkele uren schelen. ik heb hier trouwens gelezen dat 'als men 1mg neemt' dat die 1 mg niet volledig wordt opgenomen in het lichaam en dat het beter is om 1,25mg te nemen. nu heb ik dat gevraagt aan mijn dokter en die moet toegeven dat die uitspraak waar is. helaas wil hij de dosis niet verhogen omdat de kans op bijwerkingen groter wordt.
kurt is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2006, 01:10   #2
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Als je met 1 mg geen bijwerkingen hebt zal je dit met 1,25 mg ook niet krijgen. Beetje vreemd dus van je dokter. Maar de beste tijdsstip is volgens sommigen 's avonds rond een uur of 11 omdat je 's nachts de hoogste testosteronspiegel hebt. Dus een zo hoog mogelijke fina concentratie tijdens deze periode is wel gewenst lijkt me. Ik weet niet hoeveel dit echt scheelt in de praktijk.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2006, 10:49   #3
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Als je met 1 mg geen bijwerkingen hebt zal je dit met 1,25 mg ook niet krijgen. Beetje vreemd dus van je dokter. Maar de beste tijdsstip is volgens sommigen 's avonds rond een uur of 11 omdat je 's nachts de hoogste testosteronspiegel hebt. Dus een zo hoog mogelijke fina concentratie tijdens deze periode is wel gewenst lijkt me. Ik weet niet hoeveel dit echt scheelt in de praktijk.
Dat is onzin dat het beter is om 's avonds te nemen. Met een dergelijk middel bouw je de DHT blokkering gewoon op en een pilletje doet weinig tot niets veranderen aan die waardes. Kies gewoon een moment op de dag waarop je altijd zo'n pilletje kan nemen, dat moment zal er heus wel zijn.

De kans op bijwerkingen als je naar 1,25 gaat is verwaarloosbaar. Het klopt dat niet alle fina wordt opgenomen door je lichaam (ongeveer 80%), maar daar is juist rekening mee gehouden bij het bepalen van het aantal mg per pil. 1mg werkt prima en het heeft om deze reden dan ook geen nut om het te verhogen naar 1,25.

De enige reden dat je dat wel zou doen is om de proscar niet in 5 delen te verdelen, dat is namelijk nogal een gedoe.
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2006, 12:06   #4
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mhogen
Dat is onzin dat het beter is om 's avonds te nemen. Met een dergelijk middel bouw je de DHT blokkering gewoon op en een pilletje doet weinig tot niets veranderen aan die waardes. Kies gewoon een moment op de dag waarop je altijd zo'n pilletje kan nemen, dat moment zal er heus wel zijn.

De kans op bijwerkingen als je naar 1,25 gaat is verwaarloosbaar. Het klopt dat niet alle fina wordt opgenomen door je lichaam (ongeveer 80%), maar daar is juist rekening mee gehouden bij het bepalen van het aantal mg per pil. 1mg werkt prima en het heeft om deze reden dan ook geen nut om het te verhogen naar 1,25.

De enige reden dat je dat wel zou doen is om de proscar niet in 5 delen te verdelen, dat is namelijk nogal een gedoe.
Tuurlijk bouw je DHT blokkering op, maar volgens mij is het niet zo dat de gehele dag even veel DHT wordt geblokt door de korte halfwaardetijd van Fina. Daarom kun je Fina het beste 's avonds innemen, omdat dan je testosteron piekt.
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2007, 20:06   #5
Andrei
Andrei
 
Andrei's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 januari 2007
Berichten: 33
Wanneer Fina?

Hoi, wilde graag weten op welk moment van de dag je het beste fina in kunt nemen. Sommige zeggen 's avonds, andere 's ochtends. Mischien kunnen de mensen die goede ervaringen met fina hebben hierbij zeggen op welk moment zij het nemen zodat er te zien is op welk moment het beste resultaat word behaald. Vond een filmpje over een man die haartransplantatie had gedaan en hierna 's ochtends fina i.c.m multivitaminen nam om de werking van de fina te versterken:

http://www.youtube.com/watch?v=9-jjvqSESHI
Andrei is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2007, 04:25   #6
krazy22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 180
fina heel lang na 12 uur smorgens gebruikt nu S´avonds is dat ERG?

ik heb de fina 1,5/2 jaar na 12 uur gebruikt , nu neem ik het 23:00 savonds is dat erg? want ik merk dat op me achterhoofd opeens de kruin
weer dunner begint te worden???? ik gebruik het nu ongeveer 2/3 weken savonds. kan dat de oorzaak zijn of verbeeld ik dat:S

Graag hoor ik het van jullie.
krazy22 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2007, 11:46   #7
michelangelo
HaarWeb lid
 
michelangelo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 september 2006
Berichten: 27
Ik denk in pricipe niet dat dat moet uitmaken, ik heb zelfs ergens gelezen dat het innemen van fina 's nachts beter is omdat je testosteron niveau 's nachts hoger ligt. Misschien is je fina uitgewerkt?
__________________
Intern
Finasteride 1,25 mg (vanaf 2007)

Extern
iGrow laserhelm 4x per week 20 min. (vanaf 2013)
Minoxidil 5% 1-2x per dag (08-2007)
Regenepure DR en NT (vanaf 03-2013)

Laatst gewijzigd door michelangelo; 14 mei 2007 om 11:48
michelangelo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2007, 12:42   #8
krazy22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 180
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michelangelo Bekijk bericht
Ik denk in pricipe niet dat dat moet uitmaken, ik heb zelfs ergens gelezen dat het innemen van fina 's nachts beter is omdat je testosteron niveau 's nachts hoger ligt. Misschien is je fina uitgewerkt?
Dan moet ik even langs de prive haar kliniek waar ik de fina haal
daar wordt ook me HAAR nagekeken.misschien de werking van minox wat
eerst tot haaruitval leid.??normaal gesproken zijn me haren gestabiliseerd.?
als de kruin begint uit te dunnen dan lijk je een stuk kaaller ook al heb je genoeg haren bij de inhammen.
krazy22 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2007, 13:24   #9
michelangelo
HaarWeb lid
 
michelangelo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 september 2006
Berichten: 27
Heb je sinds het begin van het innemen van fina positieve resultaten gekregen (meer haar)? Of is het de afgelopen 1,5 jaar, tot nu toe, niet erger geworden?
__________________
Intern
Finasteride 1,25 mg (vanaf 2007)

Extern
iGrow laserhelm 4x per week 20 min. (vanaf 2013)
Minoxidil 5% 1-2x per dag (08-2007)
Regenepure DR en NT (vanaf 03-2013)
michelangelo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2007, 17:32   #10
krazy22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 180
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michelangelo Bekijk bericht
Heb je sinds het begin van het innemen van fina positieve resultaten gekregen (meer haar)? Of is het de afgelopen 1,5 jaar, tot nu toe, niet erger geworden?
is stabiel gebleven in verbazing gebruik het al bijna 2,5 jaar..
maar me haren zijn wel wat dikker geworden had eerst geen inhammen
ook mijn kruin was niet dunner.met inhammen bedoel ik me linker kant begint met inhammen. was er eerst niet.dus is het een beetje verpest(haarlijn).
gebruik het sinds 1 maand lekker kort op stand 3.dus 9 mm.
maar toch zou ik van fina af willen komen inverband met de bijwerkingen
van libido en vermoeidheid elke keer,en voel me daardoor niet goed
met al dat hormoon toestanden.

hoe gaat het met jou ook aan de fina? wat zijn de resultaten?
groetjes.
krazy22 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2007, 20:29   #11
michelangelo
HaarWeb lid
 
michelangelo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 september 2006
Berichten: 27
Ik ben net 2,5 maand bezig met fina, kan er eigenlijk nog niks over zeggen. Ik had wel eerst erg veel jeuk en dat is wel minder geworden. Nu moet ik ook zeggen dat ik er volgens mij wel heel erg snel bij ben. Bijna niemand ziet namelijk dat ik dunner haar heb, zelfs mijn vriendin niet. Als het in de komende 5-10 jaar niet achteruit gaat t.o.v. nu, ben ik al dolblij. Over bijwerkingen doe ik geen uitspraken, anders moet ik het afkloppen
__________________
Intern
Finasteride 1,25 mg (vanaf 2007)

Extern
iGrow laserhelm 4x per week 20 min. (vanaf 2013)
Minoxidil 5% 1-2x per dag (08-2007)
Regenepure DR en NT (vanaf 03-2013)

Laatst gewijzigd door michelangelo; 16 mei 2007 om 20:33
michelangelo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2007, 21:09   #12
krazy22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 180
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michelangelo Bekijk bericht
Ik ben net 2,5 maand bezig met fina, kan er eigenlijk nog niks over zeggen. Ik had wel eerst erg veel jeuk en dat is wel minder geworden. Nu moet ik ook zeggen dat ik er volgens mij wel heel erg snel bij ben. Bijna niemand ziet namelijk dat ik dunner haar heb, zelfs mijn vriendin niet. Als het in de komende 5-10 jaar niet achteruit gaat t.o.v. nu, ben ik al dolblij. Over bijwerkingen doe ik geen uitspraken, anders moet ik het afkloppen
bij mij begon de bijwerkingen na 1 jaar ongeveer,je moet echt 6-tot 12 maanden wachten.wens je veel succes.
Kaal worden van gedachtte maakt je echt gek
krazy22 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2008, 13:43   #13
buyukadam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2007
Berichten: 72
Inname Finasteride

Hej leden,

Ik heb een vraagje, wanneer lijkt het jullie de beste tijd om finasteride in te nemen? Smorgens of Savonds? Ben van plan om met Fina te beginnen maar weet niet wat de beste tijd is om het in te nemen :p
__________________
regime:

Finasteride
(08-06-'08 begonnen)
buyukadam is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2008, 21:02   #14
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik heb je berichtje hier maar even naar verplaatst, Buyukadam.

Volgens mij maakt het helemaal zo veel niet uit wanneer je het inneemt. Belangrijker is dat je het gewoon regelmatig slikt. Kies een moment op de dag dat je gewoon goed uitkomt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Wat gebeurt er als je stopt? Haarmannetje Medicijnen/haargroeimiddelen 81 11 maart 2014 18:18
Wanneer is fina uitgewerkt?? Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 8 29 oktober 2003 14:26
Hoe kom ik aan fina? Harenhouder Medicijnen/haargroeimiddelen 2 13 september 2003 13:07
Op welk tijdstip Fina innemen? MxK Medicijnen/haargroeimiddelen 3 4 mei 2003 23:31
fina zelfde tijdstip? rax Medicijnen/haargroeimiddelen 1 22 mei 2002 23:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.