Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 mei 2015, 12:57   #1
qofbored
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2013
Berichten: 6
Geslacht:
Lightbulb Hoofdhaar wassen zonder shampoo (alleen met water)

Hoi!

Mijn probleem is dat ik heel droge hoofdhuid heb en zelfs een vorm van eczeem. Geen enkel anti roos shampoo helpt, en zelfs mijn medicinale shampoo (agressief spul) helpt niet echt.

Wat ik dan krijg is altijd ongemakkelijk gevoel (scalp voelt strak aan en jeukerig) en mijn haar ziet er dan ook droog uit en het voelt gewoon niet lekker.

Ik heb ergens een artikel gelezen hoe iemand is overgestapt van wassen met shampoo naar wassen met alleen (koud) water.

Had iets te maken met het bewaren van je lichaams eigen haar olie. Bij koud water blijft de eigen balans op de hoofdhuid in orde en dat zou tot gezonder haar resulteren.

Ik denk dat ik het een tijd ga proberen met alleen koud water. Maar ik ben bang dat ik dan juist veel meer vet en roos op mijn hoofdhuid krijg.
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
qofbored is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2015, 00:15   #2
K1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 89
Geslacht:
Vroeger als kind waste ik mijn haar maar 1x per week met shampoo.
Toen ik ging werken ben ik begonnen met mijn haar 5x per week te wassen. Vanaf toen is de ellende begonnen denk ik, veel jeuk en roos.
Toen ben ik weer verminderd naar 3x per week.

Omdat mijn huisarts seb. eczeem had geconstateerd (dacht hij tenminste) raadde hij mij aan om maar 2x per week met shampoo te wassen, dat doe ik nu ook sinds kort. Heb nu ook nizoral shampoo gekregen.

Mijn haar is heel snel vet, heb daarom snel de neiging om mijn haar vaker dan 2x te wassen, maar ik ga het toch maar een tijdje proberen.
K1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2015, 20:32   #3
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Door vaak wassen met shampoo en met heel warm water gaat de hoofdhuid juist meer talg afscheiden om de balans weer terug te vinden. Juist zo min mogelijk met shampoo wassen en idd met lauw water. Dat een tijdje volhouden want de hoofdhuid moet ook hierin zijn balans terug vinden. Dan moet je vanzelf wel verbetering gaan zien.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2017, 05:03   #4
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qofbored Bekijk bericht
Hoi!

Mijn probleem is dat ik heel droge hoofdhuid heb en zelfs een vorm van eczeem. Geen enkel anti roos shampoo helpt, en zelfs mijn medicinale shampoo (agressief spul) helpt niet echt.

Wat ik dan krijg is altijd ongemakkelijk gevoel (scalp voelt strak aan en jeukerig) en mijn haar ziet er dan ook droog uit en het voelt gewoon niet lekker.

Ik heb ergens een artikel gelezen hoe iemand is overgestapt van wassen met shampoo naar wassen met alleen (koud) water.

Had iets te maken met het bewaren van je lichaams eigen haar olie. Bij koud water blijft de eigen balans op de hoofdhuid in orde en dat zou tot gezonder haar resulteren.

Ik denk dat ik het een tijd ga proberen met alleen koud water. Maar ik ben bang dat ik dan juist veel meer vet en roos op mijn hoofdhuid krijg.
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Ik zou eerst vragen aan je huisarts om een duidelijke diagnose, en welke andere diagnoses eventueel mogelijk zijn. Want er kunnen verschillende oorzaken zijn voor je klachten. Vervolgens kun je daarvoor een passende effectieve behandeling gaan zoeken. Welke medicinale shampoo heb je geprobeerd en hoelang?
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.