Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > Inspiratie

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 november 2002, 21:03   #1
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
het kan helpen

Vandaag gelezen:

"Voor de familie van gestoorde patiënten is hun ziekte een probleem. Voor de patiënten zelf is hun ziekte een oplossing."

Laat jullie niet van de wijs brengen door de uitdrukking 'gestoorde patiënten'. Zo voel ik me in elk geval niet, ik heb hoogstens een 'verstoord gedrag'. Maar goed, daar ging het niet om. Het gaat - voor mij althans - om de herkenning in de tweede zin...
Misschien kunnen we ons tijdens, of neen, liever vóór het trekken, afvragen:
'Welk probleem probeer ik op te lossen door wat ik nu aan het doen ben? Werkt het? En zou er geen andere en betere manier zijn om dit doel te bereiken?

Ik wou dit gewoon even meegeven... stof tot nadenken.

Groetjes en sterkte, Bolleke
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2003, 15:08   #2
Anouck
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2002
Locatie: Hasselt, België
Berichten: 13
Ja sorry ik zal even opnieuw beginnen, juist op verkeerde knop geduwd.
Ik weet dat het al even is geleden dat je dit plaatste maar ik was even alles aan het bekijken.
Een vriendin heeft me aangeraden om op te schrijven waarom ik wou plukken of waarom ik heb geplukt. Het helpt me om soortgelijke situaties min of meer te vermijden. Ik trek vooral als ik zenuwachtig ben voor iets als ik dan zenuwachtig ben ga ik vb onder bij mijn ouders zitten want daar trek ik nooit. ook zorg ik ervoor dat ik zeker ben dat alles gedaan is wat gedaan moest zijn voor school.
Nu gaat het weer ven minder: examen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dat haat ik zo he, ik ben heel onzeker vooral omdat mijn examen van kerst slechtwaren en ik nu alles moet doen om te slagen. Ik hoop echt dat het snel gedaan zal zijn na de examens.
Na mijn vorige examens ben ik toch 5 weken trekvrij geweest maar toen kwam de stress dat alle taken af moesten zijn en ja dat heeft negatieve gevolgen voor mijn hoofdje. Examens zijn nu eenmaal een periode waar ik niet buiten kan.

Groetjes Anouck
Anouck is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2003, 00:31   #3
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoi Anouck,

Ja meisje, de examenperiode, die waren voor mij ook de hel...
Dus, geef jezelf niet te veel op je kop als het nu even minder gaat. Deze periode hoort er gewoon bij, aanvaard het maar even...

Het is zeker goed om voor jezelf bij te houden waarom je wil plukken of waarom je hebt geplukt. Dat brengt je aan het nadenken. Misschien kan je jezelf ook eens afvragen wat je nu net VOELT op dat moment. Als je dicht bij jezelf komt te staan, dan gaat er een wondere wereld open. Uiteindelijk ligt het antwoord ook in jezelf, alleen ZIEN wij dat niet altijd, of erger, willen we het niet zien.
Als je de drang voelt om te trekken, vraag jezelf dan eens af wàt je hiermee wilt bereiken... en vooral, of je dat resultaat ook zal bekomen door toe te geven aan je gedrag, aan je drang...
Ik denk het niet. Wees heel eerlijk met jezelf.

Als je weerstand voelt, als je echt WILT trekken, dan moet je dieper gaan zoeken, wat is er IN jou dat je er nu zo veel behoefte aan hebt... wat krop je op, wat zit je dwars? Vind je geen rust?
Je hoeft mijn raad niet allemaal in één keer op te volgen, doe het met stukjes, neem eruit wat voor jou van toepassing is, maar DOE er iets mee!

Groetjes en sterkte!
Bolleke (Daniëla)
bolleke is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.