Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 mei 2009, 12:34   #16
hellas2009
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2009
Berichten: 1
goedemiddag,dit ben ik

Hallo,ik ben een vrouw van 24 en heb een dochter van 2jaar.
Mijn haartrekken is al heeel vroeg begonnen rond groep 8 of eerder van de basisschool,ik kan me nog herrinneren dat de achterkant van me hoofd zeg maar me nekhaar en iets omhoog totaal weggetrokken was,ik trok in de klas aan me haar en vrat het op..
Ook me wenkbrauwen moesten er aan geloven in de brugklas kwam ik 'sochtends aan en vroegen meiden wat er met me was of ik ziek was of een soort schimmel had omdat er allemaal happen uit me wenkbrauwen waren..
Heb zelfs met een psygiater gesproken toen ik 15 was die kon me ook niet helpen,ik was de enigste op de hele school die haartrekt.
Mooie volle wimpers had ik ook nooit voor lang,en als ik ze had genoot ik ervan en voelde me mooi,maar als ik ook maar een moment van zwakte voelde gingen ze eraan kale ogen als eindresultaat gelukkig groeien ze nog altijd aan en dat duurd 2weken maar zo lang heb ik de tijd niet om me ogen met rust te laten..whahaa
Tis niet het einde van de wereld denk ik maar ik heb het opgegeven ik accepteer dat ik vaak kale ogen heb zolang ik van me hoofdhaar maar kan afblijven ben ik blij.
Ik heb het nu voorzien op me onderste wimperrand..die ik totaal weg het voelt zooo lekker om die kleine doorkomende haartjes vast te pakken en dat kleine trekje te geven en ze op te eten vooral de worteltjes.
Als ik behoefte heb aan me hoofdhaar heb ik een nieuwe tip alles invlechten in kleine vlechtjes en dat een aantal dagen laten zitten,net zolang dat je weer denkt dat je het aankan het los te dragen.
Gelukkig bestaan er oogpotloden en eyeliner die wordt hier volop gebruikt als ik ergens heen ga.
Heb ook een passie met eelt en nagelriemen..eigenlijk vreet ik alles op.ik heb geaccepteerd dat ik gewoon een rare ben en een kleine afwijking heb volgens de maatschappij.
Lijkt me leuk mensen te leren kennen die dit ook hebben en die zijn er zeker,alleen staat het niet op hun voorhoofd geschreven.
Vond het fijn me verhaal te doen nu weten jullie ook wie ik ben.
Veel liefs
Helena
hellas2009 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2009, 22:19   #17
fie.
HaarWeb lid
 
fie.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2009
Locatie: Limburg
Berichten: 1
ttm

hallo,
ik ben hier nieuw sinds vandaag,
het voelt vrij ongemakkelijk om hier een bericht na te laten,
maar ik ben blij dat ik hier niet alleen ben.
Ik ben in april 18 geworden en ik heb al trichotillomanie sinds mijn 9de.
Van mijn 9de tot nu heb ik al veel momenten gehad waarop ik erg veel trok, maar ik had ook al momenten waarop het me veel beter ging. Ik zit nu op mijn laatste jaar KSO en werk voor mijn eindwerk rond TTM.
Al een heel jaar lang confronteer ik mezelf met TTM en probeer ik bij zoveel mensen mogelijk 'het taboe' er rond te doorbreken.
Ik had verwacht door op deze manier het meer te accepteren van mezelf, maar het lijkt er niet echt op dat het lukt.
Sinds dit jaar probeer ik er zoveel mogelijk voor uit te komen, ik had er genoeg van om het voor mezelf te houden, de last was te groot om te dragen..
Ik ga momenteel wekelijks naar het clb op school, en 1x per maand heb ik een afspraak met een psychiater. Ookal steunen ze me en hebben ze begrip voor wat ik vertel, ik heb ergens het gevole dat ze me niet kunnen helpen.
Ook heeft mijn psychiater mij een anti depressiva voorgeschreven, supralexa, omdat hij het gevoel had dat ik in een depressie verkeer en zo onmogelijk rond het plukken zelf kan werken. Als ik eerlijk mag zijn werkt de supralexa nog steeds niet echt, ik merk wel dat ik me er zonder nog slechter voel.
Dit jaar heb ik het moeilijker dan anders, ik pluk constant, voel me echt niet goed en wil gewoon weg zijn.
Ik heb een heel lieve vriend en een heel erg goede vriendin , wie ook op de hoogte van mijn TTM zijn, ik heb heel veel aan ze, maar ik kan niet uitleggen wat ik voel.
Ik kan niet verwoorden hoe erg mijn leven is beinvloedt door TTM.

Ik hoop dat er hier iemand is die met me kan praten.

sofie
fie. is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2009, 00:08   #18
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
welkom

Helena en Sofie,
Welkom op dit forum!

Helena, het lijkt erop alsof jij hebt geaccepteerd. Dat maakt het dagelijkse leven er een stuk makkelijker op... Ik hoop dat je dan ook een beetje rust vindt bij jezelf zodat die vervelende trekjes minder worden. Het hangt allemaal een beetje samen hé!

Sofie, heel sterk van jou om een eindwerk rond ttm te maken. Is het allemaal niet wat te confronterend? Heb je genoeg steun en begrip? Kan je een beetje meer vertellen over je eindwerk? KSO is toch kunstsecundair onderwijs? Ik zie niet zo goed het verband... maar wil het wel graag van je horen!
Ik heb ook een eindwerk gemaakt rond ttm en vond het toch alweer bijzonder moeilijk. Jezelf bloot geven houdt risico's in, al sta je nog zo sterk in je schoenen. Mensen reageren niet allemaal begripvol. Sterkte meid!!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2009, 12:09   #19
Karentje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2009
Locatie: Wilrijk, Antwerpen
Berichten: 78
Hey
Ik ben Karen, 26 jaar (bijna ) en ik trek al sinds mijn 15e (waarvan ik notie heb)...
Een aantal jaren geleden heb ik het haarwebforum gevonden maar ben het daarna uit het oog verloren: ik wou het liever negeren dat ik een probleem heb nadat ik eens 6 maanden gestopt was en dan terug begonnen...
Momenteel dag 7 dat ik weer niet meer trek (en als ik dan toch per ongeluk nog een haartje vast heb op moeilijke momenten dat verplicht ik mezelf om het weg te gooien en dus niet op te eten of er lang aan te voelen) en ik put telkens wel weer moed uit de verhalen die ik hier lees... Wetende dat je niet de enige bent, dat alleen al doet deugd... Heb een tijdje medicijnen genomen (Sipralexa) op voorschrift van mijn psychiater en heb daarvoor ook al eens hypnose therapie ondergaan, maar beiden hebben mij toch niet volledig doen stoppen... Ik heb er mijn conclusies uit getrokken dat ik zelf gewoon heel sterk zal moeten zijn als ik het wil volhouden om te stoppen... Maar elke minuut die voorbijgaat is gewoonweg een hel als je die spanningen voelt en er niet aan toe mag/wil geven... Eigenlijk is koppig zijn tege jezelf misschien nog de beste remedie

Groetjes
Karen
Karentje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2009, 13:53   #20
_rainbow_
HaarWeb lid
 
_rainbow_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 104
Hoi Karentje...

Herken jou verhaal...ben nu ook bijna drie weken gestopt...en gisteren trok ik een haartje eruit....(gelukkig het bleef bij één) en zei hard op tegen mezelf...dat mag niet...en dat wil ik niet...waar ben ik mee bezig dit is niet de bedoeling...ik wil toch mooi worden...vervolgens gooide ik het haartje weg...niet aan gevoeld of opgegeten (wat ik weleens doe) En dat deed me goed...
Ik geloof er ook zeker in dat we de kracht uit ons zelf moeten halen sterk zijn en sterk blijven...en vooral vaak deze site bezoeken...om weer energie op te laden!!!

Succes!
_rainbow_ is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2009, 14:41   #21
boontje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 mei 2009
Berichten: 1
haren uittrekken.

Hallo Allemaal.
Ik zit verbijsterd achter mijn computer en kan niet ophouden met lezen.
Ik ben haast 60 jaar en trek sinds mijn jeugd dus zeker al 46 jaar haren uit mijn hoofd wimpers en wenkbrouwen.En heb natuurlijk altijd gedacht dat ik de enige op de hele wereld was met dit vreemde gedrag,alles is herkenbaar voor me de schaamte er met niemand over durven praten, de onzekerheid als het weer heel erg is.
Wat fantastisch van jullie allemaal om dit met elkaar te delen,want ik wou dat ik die infortmatie en steun vroeger had gehad.
Het maakt mij allemaal niets meer uit ik heb het geaccepteerd en weet als er iets is waar ik gespannen onder ben dat het zo werkt.
Ik heb geleerd om mijn nagels (jammer genoeg) maar heel kort te houden zodat ik bij mijn wimpers niet zo makkelijk kan komen.
Ik heb mijn wenkbrouwen 7 jaar geleden laten tatoueren en ben daar heel blij mee en denk er nu over na om dat weer te laten doen.
Je moet je even een paar dagen afzonderen omdat er korsten opkomen,maar ik heb er al die jaren plezier van gehad en kan ik het weer eens niet laten om de aangegroeide haartjes er uit te trekken heb ik toch nog wenkbrauwen,jammer genoeg is er geen oplossing te vinden voor de wimpers want dat zou alles toch draaglijker maken want het wimpergebrek maakt me het onzekerst omdat ik het idee heb,dat iedereen dat ziet.
Wat ik heel bijzonder vind is dat in al die jaren niemand rechtstreeks aan mij heeft gevraagd waar mijn wimpers zijn dus misschien valt het niet zo op. Jammer is het dat we door dit probleem een uitdrukkingloos gezicht krijgen maar gelukkig vrouwen is er make-up.
Ik hoop dat mijn verhaal jullie toch een beetje moed geeft want als je jong bent is dit heel moeilijk en als ik alles lees zijn er in de toekomst hopelijk steeds meer handvaten om er hopelijk van af te komen.
Dank jullie allemaal voor de verhalen op deze site want ik voel me dank zij jullie nu toch een stukje normaler.
Al ben ik wel heel benieuwd of ik de oudste ben met dit probleem.
Groeten
boontje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2009, 18:37   #22
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
welkom!

Dag Boontje,

Hier nog een 'oudje', ben al over de vijftig, zodoende ...
Heel toevallig (bestaat toeval?) vond ik vandaag een agenda terug van 2003-2004. Daarin vond ik het adres terug van een vrouw met ttm die toen 65 jaar was, ze had me (naar aanleiding van mijn boek) een erg emotionele brief geschreven. Dus, er zijn er nog meer hé! Al is dit gegeven niet direct een feit om blij om te zijn...
Ikzelf trek al meer dan 37 jaar hoofdharen. Pas sinds het ontdekken van dit forum en door contact met lotgenoten en door mijn ervaringen op papier te zetten, ben ik stabiel geworden (is niet hetzelfde als trekvrij).
Helaas was de ttm vroeger zo heftig dat er nu nog maar weinig haar overblijft en door de menopauze en hormoontoestanden is me ook weinig hoop gegeven dat het ooit beter wordt, dan wordt de haardos vanzelf dunner...

Ik kan me voorstellen dat de ontdekking van deze site een hele openbaring voor jou moet zijn. Toen ik er voor het eerst achter kwam dat er nog mensen rondliepen met deze gekke gewoonte, heb ik dagen en nachten lang gelezen...
Het geeft hoop, te weten dat je niet alleen bent, maar het geneest je niet.
Jammer hé! Toch welkom bij ons!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2009, 23:45   #23
dolfijnvanessa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 1
Hallo Allemaal,

Ik ben Vanessa en ben 27 jaar, ik doe het al vanaf mijn 12e en wat hiervan de oorzaak is durf ik niet te zeggen. Toen mijn moeder erachter kwam zijn wij naar de huisarts gegaan, hij heeft ons toen doorverwezen naar het ziekenhuis om daar onderzoek te doen. Zij hebben bij mij een aantal haren met haarzakje eruit getrokken en deze op kweek gezet. Uit dit onderzoek is niks gekomen omdat ik het natuurlijk zelf doe. Mijn moeder is toen begonnen met allerlei manieren dat ik er niet aan kon zitten, zoals wanten aan mijn handen vastbinden maar dit mocht allemaal niet werken.

In 2006 ben ik naar mijn huisarts gegaan voor mijn moeheid en (nog steeds)haar trekken, stress. Hij heeft mij doorgestuurd naar een psycholoog en hij heeft mij antidepressiva voorgeschreven. Ik moet zeggen dat ik daar wel erg mee geholpen ben en heb een jaar niet aan mijn haar gezeten, wat hierbij geholpen heeft is het beloningssysteem. Als ik b.v. een week er niet had aangezeten moest ik mijzelf belonen met wat lekkers of kocht mijn vriend een bloemetje voor me.

Helaas door familieomstandigheden ben ik er weer mee begonnen.
Maar ik heb wel weer de stap genomen om naar mijn huisarts te gaan, ik ben nu weer terug bij af. En beginnen we weer hoe we ook zijn begonnen in 2006. Ik hoop dat ik meer contact krijg met mensen die hetzelfde hebben en zodat we steun bij elkaar kunnen hebben.

Groetjes Vanesssa
dolfijnvanessa is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2009, 16:15   #24
beau1986
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 1
Hey even voorstellen

Lieve allemaal, ik heb deze site net ondekt en weet al een tijdje dat wat ik doe, dat het een naam heeft. Ik heb gewoon gegoogled op haar uit trekken en toen kwam ik erop eigenlijk. Was snel duidelijk dat dat het moest zijn. Ik word verder niet behandeld, eigenlijk is dit mijn grootste geheim, niemand weet het. Mijn moeder heeft me toen ik erg jong was wel es betrapt op het uittrekken van mn wimpers, tenminste dat ze wegwaren dan.. maar ze is er verder nooit op in gegaan. Eigenlijk is dat geleidelijk aan gestopt, ik zit eigenlijk zelden nog aan mn wimpers. Maar helaas is het overgegaan op mijn hoofdhaar. Ik heb op you tube filmpjes bekeken en ik geloof dat ik blij mag zijn dat t bij mij niet super zichbaar is. Ik heb al 6 jaar een vaste vriend en die begrijpt maar niet waarom die niet aan mn haar mag zitten of waarom ik mn haar niet nat maak als ik met hem douche of als ik in t zwembad ben. Vroeger was ik echt een water rat en tegen hem heb ik een tijd gedaan alsof ik niet van zwemmen hield... nu ga ik wel zwemmen maar let ik heel goed op of mn haar niet nat wordt, en de korte plukjes niet ertussen uit springen. Ik draag mn haar altijd in een knot, een staart gaat niet echt want begin wat dooie punten te krijgen en durf eigenlijk niet eens bij mn eigen kapper die bij ons thuis komt, geknipt te worden, terwijl ze t ooit wel es gezien heeft, maar toch heb ik t idee dat ik t opnieuw zou moeten vertellen. Mn moeder wist wel ooit dat ik t deed, ik heb een keer verteld dat ik mn haar uittrok van de stress enzo, maar denk dat ze t wel weer vergeten is en t ook raar zal vinden als t nogsteeds gebeurd.. een heel lang verhaal maar goed, nu weten jullie mijn verhaal een beetje
beau1986 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2009, 19:55   #25
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Hallo Vanessa en beau1986,

Welkom op Haarweb. Hopelijk kunnen jullie hier nog wat dingen vinden die behulpzaam kunnen zijn.

Zoals jullie misschien al gezien hebben is er op 2 augustus een meeting in Antwerpen. Uiteraard zijn jullie ook van harte welkom om andere TTMers te ontmoeten.

Veel sterkte, maar ook veel plezier hier op Haarweb.
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2009, 00:04   #26
cuby
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 2
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door linsy Bekijk bericht
Hey Ik ben nu 19 jaar en ik denk toch dat ik het van mijn 11e heb door op school. Ik had een meester die zo lievelingetjes had en daardoor ben ik er onbewust mee begonnen. Een beetje stress en ik begin weer en zeker tijdens examenperiode ist niet te doen. En dan zijn examens gedaan en dan kom ik er niet vanaf en dan doe ik een tijdje verder. Ik kan na een tijdje ermee stoppen en dan zijn weer examens, echt niet te doen!!
Ik trek overal haren uit maar meestal op het hoofd
IK weet pas een week geleden wat het is, ik vind het echt een opluchtind dat het een naam heeft en dat ik niet alleen ben. Bij mij in de klas zit een jongen die altijd zijn baardhaar eruit trek en het is zo moeilijk als ik hem bezig zie om dan zelf niet te beginnen en ik heb hem er al over aangesproken dat wat hij doet niet ok is maar niet meer. Het heeft niet geholpen , vind het zo moeilijk...
IK denk dat ik nu de stap zet om naar een dokter te gaan maar weet iemand gewoon naar je huisarts??

ben blij dat ik zo'n site gevonden heb als deze

Over die jongen bij mij in school, kan ik hem best iets zeggen over wat hij doet dat het TTM is??

groetjes
heyy, ik ben 16 en ik heb het al sins mijn 11e, de ereste jaren ben ik er vanzelf even kunnen mee stoppen, maar het laatste jaar kan ik het niet meer tegenhouden. kheb dit ook vooral in examenperiodes enzo. en je bent zeker niet alleen, kben ergens ook opgelucht dat ik niet alleen ben!
cuby is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2009, 00:07   #27
cuby
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 2
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fie. Bekijk bericht
hallo,
ik ben hier nieuw sinds vandaag,
het voelt vrij ongemakkelijk om hier een bericht na te laten,
maar ik ben blij dat ik hier niet alleen ben.
Ik ben in april 18 geworden en ik heb al trichotillomanie sinds mijn 9de.
Van mijn 9de tot nu heb ik al veel momenten gehad waarop ik erg veel trok, maar ik had ook al momenten waarop het me veel beter ging. Ik zit nu op mijn laatste jaar KSO en werk voor mijn eindwerk rond TTM.
Al een heel jaar lang confronteer ik mezelf met TTM en probeer ik bij zoveel mensen mogelijk 'het taboe' er rond te doorbreken.
Ik had verwacht door op deze manier het meer te accepteren van mezelf, maar het lijkt er niet echt op dat het lukt.
Sinds dit jaar probeer ik er zoveel mogelijk voor uit te komen, ik had er genoeg van om het voor mezelf te houden, de last was te groot om te dragen..
Ik ga momenteel wekelijks naar het clb op school, en 1x per maand heb ik een afspraak met een psychiater. Ookal steunen ze me en hebben ze begrip voor wat ik vertel, ik heb ergens het gevole dat ze me niet kunnen helpen.
Ook heeft mijn psychiater mij een anti depressiva voorgeschreven, supralexa, omdat hij het gevoel had dat ik in een depressie verkeer en zo onmogelijk rond het plukken zelf kan werken. Als ik eerlijk mag zijn werkt de supralexa nog steeds niet echt, ik merk wel dat ik me er zonder nog slechter voel.
Dit jaar heb ik het moeilijker dan anders, ik pluk constant, voel me echt niet goed en wil gewoon weg zijn.
Ik heb een heel lieve vriend en een heel erg goede vriendin , wie ook op de hoogte van mijn TTM zijn, ik heb heel veel aan ze, maar ik kan niet uitleggen wat ik voel.
Ik kan niet verwoorden hoe erg mijn leven is beinvloedt door TTM.

Ik hoop dat er hier iemand is die met me kan praten.

sofie
ik hoopte ook iemand om mee te praten!
ik ging ook naar clb en psych maar dat hielp niet, ze verergerden het vanmij, soms kan ik er perfecte en maand mee stoppen.. maar nu is het iedere dag, kheb ervan niemand op de hoogte gebracht, zo beetje, schaamtegevoel..snapje, maar ik denk.. dat het wel opluchtend moet zyn om het tegn iemand te kunnen zeggen?
cuby is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2009, 13:06   #28
lotgenootje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 2
Hallo,Tijdens een moeilijke periode in mijn jeugdjaren ben ik begonnen met haren trekken. De periode ben ik met professionele hulp goed doorgekomen, ik ben een ander mens. Echter..... het haren trekken bleef. Toentertijd werd er gezegd dat het vanzelf wel over zou gaan. Nou... niet dus!! Ik ben inmiddels 15 jaar verder en ik heb de tik nog steeds en hoe graag ik ook zou willen, zelf lukt het me niet om ermee te stoppen.Enorm frustrerend!! Via internet kwam ik erachter dat mijn tik een naam heeft en nog belangrijker, er zijn veel meer mensen die er last van hebben!Bij mij is er een knop omgegaan... ik was het zat! Ik wil er vanaf! Gewoon weer lekker onder water kunnen zwemmen, gewoon weer lekker naar een kapper, geen zorgen dat iemand de plekken op mijn hoofd kon zien. Dus ben ik naar de huisarts gegaan. Die heeft mij doorverwezen en gister heb ik een 1e intake gesprek gehad. Uiteraard zag ik er best tegenop. Maar ik ging met een enorm goed gevoel weg. 15 jaar loop ik met dit probleem en nu krijg ik te horen dat ze mij kunnen helpen met gedragstherapie in 6 tot 13 sessies!!!! Ze zijn gespecialiseerd in deze klachten en de resultaten van hun gedragstherapie zijn positief. Zolang loop ik rond met schaamte, frustratie en wanhoop... en dan lijkt de oplossing ineens zo dichtbij. Had ik deze stap maar eerder gezet! Uiteraard is de therapie bij iedereen anders, afhankelijk van de klachten. Ik wilde dit graag kwijt aan lotgenoten en het jullie allemaal aanraden. Ik weet het, de stap om hulp te zoeken is moeilijk maar de rest van je leven last van trichotillomanie hebben is nog veel moeilijker! Ik houd me het beeld van een leven zonder trichotillomanie voor ogen... het komt allemaal goed!!!!
lotgenootje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2009, 15:34   #29
_rainbow_
HaarWeb lid
 
_rainbow_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 104
Hoi Lotgenootje,

Ben blij dat je deze site ondekt hebt, want hier haal je veel energie en motivatie uit...althans bij mij wel...
Ik heb mijn eerste intake ook achter de rug...en heb er een erg goed gevoel over...over 2 weken heb ik me 2e sessie...
Ik ben nu erg positief ingesteld, en weet dat ik het kan...ik ben inmiddels een paar weken trekvrij...mijn wenkbrauwen zijn vollegdig aangegroeid en me wimpers bijna ook....ik hoe geen potlood meer te gebruiken om te tekenen...ik ben nu blij...maar ik ben ontzettend bang voor een terug val ik hoop dat therapie mij gaat helpen...maar ik moet ook mezelf helpen...want therapie is niet alles...

Veel Sterkte, blijf in jezelf geloven dat is het belangrijkste!

Liefs Rainbow

Laatst gewijzigd door _rainbow_; 29 mei 2009 om 15:37
_rainbow_ is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2009, 20:24   #30
lotgenootje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 2
Hoi Rainbow,

Ik heb gister tijdens de intake ook besproken dat ik bang was voor een evt. terugval (wanneer ik uiteindelijk van de tik af zou zijn) .
Zij hebben bij mij aangegeven dat de laatste sessies daar ook erg op gericht zijn. Ik kan me nu nog moeilijk voorstellen dat ik straks helemaal trekvrij zal zijn... het lijkt nu iets wat gewoon bij mij hoort.
En als ik straks weer een gezonde bos haar heb, wil ik dat graag zou houden. En dan niet denken van "ach, dat ene haartje maakt nu niet uit want dat zie je toch niet".
Met de therapie denk ik dat ik een stok achter de deur heb. Uiteindelijk ben ik toch degene die het zal moeten doen. Maar met goede moed en de opdrachten die ik ga krijgen, ga ik ervan uit dat het zeker gaat lukken!
Zie het nu als een uitdaging met een mooi doel voor ogen!!!

Goed van je dat je al zolang trekvrij bent!!! En als je nu ook al resultaten ziet wordt je dubbel en dwars beloond voor alle moeite en inspanningen die je hebt gedaan. Ik hoop dat ik dat ook over een tijdje kan zeggen!

Veel succes over 2 weken! Ik hoop dat je het zo goed vol blijft houden, maar dat zal zeker lukken!!!!
Laat je het nog weten hoe je 2e sessie is gegaan? Ben nl. wel erg benieuwd.

Liefs Lotgenootje.
lotgenootje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ziekte en Gezondheid Grover Inspiratie 2 22 februari 2006 12:24
Van jeZelf houden - door Louise Hay. Grover Inspiratie 2 15 mei 2005 15:42
Status update HaarWeb (v3.0.0): NIEUW HaarWeb Forum is in de lucht! Webmaster Mededelingen 7 19 april 2004 22:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.