Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 september 2017, 13:37   #1
wolvin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2017
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 17
Geslacht:
word je kaal met AGA als vrouw?

beste lotgenoten,

Ik volg dit forum al een tijdje, en nu de AGA (na 3 jaar) werd bevestigd heb ik toch wel een paar vragen.

Ik ben 37 jaar, vrouw en heb nog heel weinig en dun haar. Het is altijd al heel dun geweest, en zo heel erg opvallend voor anderen is het nog niet. Wel zie ik het grote verschil, en weet alleen ik hoeveel meer moeite ik moet doen om er nog een beetje deftig uit te zien.

Ik liet een haarwerk maken wat ik binnen een paar weekjes mag afhalen.. maar denk nu al dat ik het niet zal aandurven. Dat het verschil te groot zal zijn.

Mijn vraag is eigenlijk: kan je de haaruitval stabiliseren en zelfs een beetje omkeren met het innemen van finasteride en gebruiken van minoxidil, of is dat geheel onmogelijk? Zijn er vrouwen die de AGA een halt hebben kunnen toeroepen onder jullie? De finasteride werd me vorige week voorgeschreven. Uiteraard had ik het veel liever niet moeten nemen, maar kaal over straat gaat ook niet...

Met de minoxidil had ik eigenlijk goede resultaten.. alleen had ik niet door dat het door het stoppen daarvan was dat de haaruitval telkens weer herbegon. Zacht afbouwen zei de dermatologe.. die had toch moeten weten dat je dat niet kan afbouwen? Sinds april verlies ik dagelijks 13x meer haar als normaal (deed een onderzoek met foto´s bij Dokter Van Neste uit Brussel). Die haaruitval kon me gespaard gebleven zijn had ik de minox verder blijven nemen..

Zijn er meiden in de buurt van Vlaanderen die reeds een hele tijd ervaring hebben met het dragen van haarstukken? Ik heb niet veel vertrouwen meer in kappers..

Succes aan iedereen hier en bedankt om te lezen. Mijn verhaal hangt niet goed samen, maar heb al veel moed verzameld om hier iets neer te tikken

Wolvin
wolvin is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2017, 13:55   #2
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Hoi Wolvin,

Geheel kaal zul je niet worden. Finasteride is niet effectief gebleken bij vrouwen. Minoxidil kan bij vrouwen wel effectief zijn. In sommige gevallen kan er hergroei plaatsvinden, dit is in de orde van 25% bij mannen, bij vrouwen weet ik dit niet. Hieronder een korte samenvatting van de meest recente literatuur.

Minoxidil voor vrouwen:
The efficacy of topical minoxidil for FPHL is supported by a systematic review and meta-analysis of randomized trials that found that women treated with topical minoxidil (1, 2, or 5% formulations) were significantly more likely to report clinically significant hair regrowth than women in the placebo groups (risk ratio 1.93, 95% CI 1.51-2.47) [2]. In addition, the mean increase in hair counts within treated areas was higher in women treated with minoxidil than in women in the placebo groups. A subsequent randomized trial that compared minoxidil 5% foam with placebo also supports the efficacy of minoxidil [4].

Finasteride voor vrouwen:
Few studies have evaluated the efficacy and safety of finasteride in women with FPHL, and the available studies have utilized varied treatment regimens and have found different results. Although a 12-month placebo-controlled randomized trial of 137 postmenopausal women with FPHL and normal serum androgen levels found that treatment with finasteride 1 mg per day did not seem to be of benefit [27], uncontrolled studies utilizing higher doses of finasteride (2.5 or 5 mg per day) have suggested that finasteride may be of benefit in some women without hyperandrogenism [9-11].
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2017, 19:21   #3
wolvin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2017
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 17
Geslacht:

Zouden ze echt finasteride voorschrijven wetende dat het geen effect heeft...

Hier lees je het zo, daar lees je het weer anders. Ik denk dat het bij de ene effect heeft en bij de andere niet.

Wat wel zeker is is dat haaruitval suckt. Het beheerst je leven, laat je van genieten van de mooie momenten. Altijd speelt het mee, bij regen, wind, zon.

Ik heb er zo genoeg van
wolvin is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2017, 10:35   #4
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolvin Bekijk bericht
Hier lees je het zo, daar lees je het weer anders. Ik denk dat het bij de ene effect heeft en bij de andere niet.
In onderzoek worden groepen (populaties) met elkaar vergeleken. Er bleek in ieder geval geen significant verschil op populatieniveau wanneer Finasteride met placebo vergeleken werd. Op individueel niveau kun je geen uitspraken doen, al is de kans op succes op individueel niveau nihiel als er populatieniveau geen verschil wordt aangetoond.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2017, 12:07   #5
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
In onderzoek worden groepen (populaties) met elkaar vergeleken. Er bleek in ieder geval geen significant verschil op populatieniveau wanneer Finasteride met placebo vergeleken werd. Op individueel niveau kun je geen uitspraken doen, al is de kans op succes op individueel niveau nihiel als er populatieniveau geen verschil wordt aangetoond.
Hm, Nicolaas, met je eerste uitspraken ben ik het eens, met je laatste niet. Die kans is natuurlijk niet nihil. Hij is wel klein.
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2017, 13:07   #6
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Beste Carla,

Als een middel niet werkzaam blijkt te zijn in een studie dan mag je eigenlijk niet eens spreken over werkzaamheid op individueel niveau. Laat staan de responskans "klein" noemen. Dit geeft patiënten/consumenten een verkeerd beeld en geeft valse hoop. Vandaar de woordkeuze "nihiel".

Gr Nicolaas
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2017, 19:37   #7
Leah90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 december 2009
Locatie: https://t.me/pump_upp
Berichten: 45
Geslacht:
Ik slik nu 10,5 jaar finasteride en het heeft mijn AGA zeer zeker wel gestabiliseerd en een halt toegeroepen. Ik heb zelfs her en der wat hergroei. Het vervelende met die medicatie is dat je het een flink aantal jaar moet slikken voordat je echt effect ziet. Bij mij heeft het zeker 3 jaar geduurd voordat ik echt kon zien dat het werkte. Ik verbaas me daarom altijd over berichten dat mensen na een jaar (of soms zelfs al eerder) stoppen omdat ze geen effect zien.
Leah90 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2017, 21:53   #8
Hanneke49
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2017
Berichten: 53
Geslacht:
Mij lijkt het sowieso niks om medicijnen te slikken, heb het zelf ook niet gedaan. Wie zegt dat het sowieso niet zou stabiliseren? Dat weet je nu niet, tenzij je met de medicatie stopt. Wat zijn de bijwerk8ngen op lange termijn? Maar ieder zn keus. Mijn AGA is ook vrij stabiel, maar had toch wel vaak moeite met het weinige dunne haar op een groot deel van mijn kruin. Heb dus MHP laten doen, ga volgende week voor tweede behandeling, maar ben na de eerste al helemaal blij ermee!
Hanneke49 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2018, 19:06   #9
DappereDodo1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2017
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanneke49 Bekijk bericht
Mij lijkt het sowieso niks om medicijnen te slikken, heb het zelf ook niet gedaan. Wie zegt dat het sowieso niet zou stabiliseren? Dat weet je nu niet, tenzij je met de medicatie stopt. Wat zijn de bijwerk8ngen op lange termijn? Maar ieder zn keus. Mijn AGA is ook vrij stabiel, maar had toch wel vaak moeite met het weinige dunne haar op een groot deel van mijn kruin. Heb dus MHP laten doen, ga volgende week voor tweede behandeling, maar ben na de eerste al helemaal blij ermee!
Hoi Wat is MHP?
DappereDodo1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2018, 20:24   #10
Hanneke49
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2017
Berichten: 53
Geslacht:
Dat is Micro Hair Pigmentation. Er staan verschillende topics over hier in het forum.
Hanneke49 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.