Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 december 2022, 20:33   #1
PaulPaulPaul
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2022
Berichten: 122
Geslacht:
Getransplanteerd haar definitief verwijderen

Beste allen,

Enkele maanden geleden heb ik een haartransplantatie gehad waarbij ze een behoorlijk ongelijke haarlijn hebben gezet. Inmiddels beginnen de haren te groeien, en kan ik niet anders dan concluderen dat ik er heel ongelukkig mee ben. Ik wil daarom aan één zijde/inham wat haartjes laten verwijderen. Het betreft alle grafts/haartjes ónder de groene lijn op de bijgevoegde foto.

I know, hier zijn al meerdere topics over geopend in het verleden, maar ik heb n.a.v. die topics nog altijd geen écht duidelijk antwoord op de vraag: kun je getransplanteerde haren op één of andere manier definitief/blijvend verwijderen van je hoofd? Budget en evt reisafstand spelen geen rol. Heeft hier iemand een sluitend antwoord op?

Dank alvast!
Paul
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg unnamed2.jpg‎ (145,3 KB, 156x gelezen)

Laatst gewijzigd door PaulPaulPaul; 20 december 2022 om 20:38
PaulPaulPaul is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2022, 03:40   #2
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Waarom geen herstelbehandeling bij een andere/betere kliniek?
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2022, 09:29   #3
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
Heb je een foto van hoe het nu uit ziet?

Ik heb ook een mislukte HT gehad helaas. En ik weet hoe vervelend het kan voelen!
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2022, 09:41   #4
supersky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2022
Berichten: 35
Geslacht:
Ik zou sowieso 12 maanden wachten. Enerzijds om te zorgen dat alle haren zijn doorgegroeid en anderszijds dat alles zowel cutaan en subcutaan volledig genezen is. Als je een laser behandeling ervoor doet kan dat negatieve effecten hebben op je huid. Ook al lijkt de huid ervoor genezen en zie je er niks meer van. De huid heeft een klap gehad en heeft tijd nodig om volledig te genezen.
supersky is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2022, 12:15   #5
PaulPaulPaul
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2022
Berichten: 122
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door supersky Bekijk bericht
Ik zou sowieso 12 maanden wachten. Enerzijds om te zorgen dat alle haren zijn doorgegroeid en anderszijds dat alles zowel cutaan en subcutaan volledig genezen is. Als je een laser behandeling ervoor doet kan dat negatieve effecten hebben op je huid. Ook al lijkt de huid ervoor genezen en zie je er niks meer van. De huid heeft een klap gehad en heeft tijd nodig om volledig te genezen.
Absoluut mee eens. Maar ik wil wel graag weten wat na die 12 maanden dan mijn opties zijn. Gisteren heb ik contact gehad met HASCI of zij de de haren kunnen verwijderen, maar ze gaven aan dit niet te kunnen. De Turkse kliniek waar ik mijn HT heb laten uitvoeren kan het ook niet.

Weglaseren is nooit permanent/definitief. Weghalen dmv grafting (net als in het donorgebied) leidt tot littekens.

Zijn er nog andere opties?
PaulPaulPaul is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2022, 16:08   #6
Henk-yo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 168
dit kan zeker weten.
even wachten totdat het uitgegroeid is. dan kunnen ze die haartjes verwijderen en zorgen dat je haarlijn mooi zacht is. de verwijderde haartjes kunnen weer elders ingeplant worden, zodat je ze niet verliest.

kijk bij bisanga.
Henk-yo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2022, 17:29   #7
PaulPaulPaul
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2022
Berichten: 122
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk-yo Bekijk bericht
dit kan zeker weten.
even wachten totdat het uitgegroeid is. dan kunnen ze die haartjes verwijderen en zorgen dat je haarlijn mooi zacht is. de verwijderde haartjes kunnen weer elders ingeplant worden, zodat je ze niet verliest.

kijk bij bisanga.
Dank voor je reactie/tip, Henk! Kan ik hier online ergens informatie over vinden? Op hun website hebben ze het er namelijk niet over. Heb je er ervaring mee?
PaulPaulPaul is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2022, 21:05   #8
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PaulPaulPaul Bekijk bericht
Absoluut mee eens. Maar ik wil wel graag weten wat na die 12 maanden dan mijn opties zijn. Gisteren heb ik contact gehad met HASCI of zij de de haren kunnen verwijderen, maar ze gaven aan dit niet te kunnen. De Turkse kliniek waar ik mijn HT heb laten uitvoeren kan het ook niet.

Weglaseren is nooit permanent/definitief. Weghalen dmv grafting (net als in het donorgebied) leidt tot littekens.

Zijn er nog andere opties?
Sorry, maar "klagen" over een mislukte haartransplantatie en dan bij HASCI uitkomen. Dan heb je blijkbaar weinig geleerd. Ik zou naar een fatsoenlijke kliniek gaan...

Laatst gewijzigd door mickfoley; 24 december 2022 om 19:55
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2022, 21:07   #9
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Bisanga
Feriduni
Fuegenix

Daar zou ik eens contact mee opnemen.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2022, 21:08   #10
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
Ik vraag me ook af of het verwijderen van een aantal grafts ineens de haarlijn "oke" maakt.

Plaats eens een foto, dan kunnen we je veel beter advies geven. Want misschien ga je weer iets doen waar je later spijt van krijgt.
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2022, 21:12   #11
supersky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2022
Berichten: 35
Geslacht:
Je geeft zelf al aan dat er maara 2 opties zijn.
1) je kan de haarcellen doden
2) je kan de haarcellen verwijderen/verplaatsen


Weglaseren is misschien niet permanent/definitief, maar wel simpel zorgt voor praktisch geen littekens en is makkelijk te onderhouden.
supersky is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2022, 22:05   #12
PaulPaulPaul
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2022
Berichten: 122
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schaamhaartje Bekijk bericht
Ik vraag me ook af of het verwijderen van een aantal grafts ineens de haarlijn "oke" maakt.

Plaats eens een foto, dan kunnen we je veel beter advies geven. Want misschien ga je weer iets doen waar je later spijt van krijgt.
I feel you hoor. Het weghalen van dat "hoekje" zou stap 1 zijn. Alleen daarmee krijg je natuurlijk multigrafts die ineens in de voorste haarlijn staan, omdat de eerste rij(en) singles zijn weggehaald. Stap 2 zou dan zijn om de frontale haarlijn opnieuw te zetten. Wel een heel gedoe.

Ik zou je graag foto's laten zien, maar ik niet eens op 4 maanden, dus het is nog erg dun. Ik zal ze later plaatsen.
PaulPaulPaul is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2022, 22:12   #13
PaulPaulPaul
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2022
Berichten: 122
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door supersky Bekijk bericht
Je geeft zelf al aan dat er maara 2 opties zijn.
1) je kan de haarcellen doden
2) je kan de haarcellen verwijderen/verplaatsen


Weglaseren is misschien niet permanent/definitief, maar wel simpel zorgt voor praktisch geen littekens en is makkelijk te onderhouden.
Ik las ook over elektrolyse, dat dat wel zou leiden tot permanent wegblijvend haar. Dus wellicht zijn er meer opties.
PaulPaulPaul is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2022, 22:34   #14
PaulPaulPaul
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2022
Berichten: 122
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk-yo Bekijk bericht
dit kan zeker weten.
even wachten totdat het uitgegroeid is. dan kunnen ze die haartjes verwijderen en zorgen dat je haarlijn mooi zacht is. de verwijderde haartjes kunnen weer elders ingeplant worden, zodat je ze niet verliest.

kijk bij bisanga.
Hi Henk. Heb je hier zelf ervaring mee, aangezien je erover begint? En zoja, mag ik je er eens over contacten dan?
PaulPaulPaul is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2022, 22:23   #15
Henk-yo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 168
Geen ervaring. Maar zag het voorbij komen in een filmpje van Bisanga. Ook die dubbele grafts verwijdert hij. Kortom: zorgt gewoon dat je haarlijn weer netjes wordt. Ik vind de reacties hierboven overigens niet echt behulpzaam, maar dat is mijn mening
Henk-yo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.