Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 juli 2005, 20:15   #1
RudeF
Sommigen snappen ook niks
 
Geregistreerd: 25 juli 2005
Berichten: 24
Exclamation Graag jullie mening hierover (Eindelijk ben ik gestopt - Jij kan het hopelijk ook!)

He iedereen,

Ik ben 5 jaar geleden begonnen met trekken (heb er dus bijna 5 jaar last van gehad)

Jeetje, wat was dat een rotaandoening (eigenlijk een OCS - but who cares)

Maar nu ben ik er eindelijk weer vanaf

Omdat ik iedereen die TTM heeft (gehad) graag wil helpen, heb ik besloten een website op te richten...

Hier is de URL:

http://www.trichotillomanie.cjb.net

Check vooral de Download-sectie

Hier staan (in ieder geval voor mij) erg hulpvolle dingen in

P.S. De site is nog niet helemaal af....

Graag jullie reacties op de site (of mail me)

Greetz,

RudeF
RudeF is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2005, 20:58   #2
Eeyore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 110
Beste RudeF,

Ik heb je site bekeken. Goed idee, maar ik vind dat verhaal van die trichobezoar nogal op een vervelende manier een belangrijke plek innemen. Op zich is het waar, maar volgens mij kan je alleen een bezoar krijgen als je de haren helemaal doorslikt, dus niet bij het 'eten' van kleine stukjes. Verder adviseer ik je meer aandacht te schenken aan de oorzaken dan de gevolgen.

Succes!

Sandra
Eeyore is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2005, 00:21   #3
RudeF
Sommigen snappen ook niks
 
Geregistreerd: 25 juli 2005
Berichten: 24
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SandraEmily
Beste RudeF,
...maar ik vind dat verhaal van die trichobezoar nogal op een vervelende manier een belangrijke plek innemen. Op zich is het waar, maar volgens mij kan je alleen een bezoar krijgen als je de haren helemaal doorslikt, dus niet bij het 'eten' van kleine stukjes...

Sandra
Bedankt voor je reactie,

ik weet dat het een beetje 'grof' klinkt van die trichobezoar, maar aangezien het erg gevaarlijk is lijkt het mij belangrijk om mensen ook op die manier te waarschuwen.
En ik weet niet of je alleen van 'hele' haren doorslikken een bezoar kan krijgen, of dat het ook kan van kleinere stukjes. Ik neem aan dat je gelijk hebt, maar ik zou dit graag bevestigd zien...

Ik zal zeker enige aanpassingen verrichten!

Nog bedankt voor de tip!

Greetz,

RudeF
RudeF is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2005, 00:31   #4
RudeF
Sommigen snappen ook niks
 
Geregistreerd: 25 juli 2005
Berichten: 24
Smile

Oke, de site is een beetje aangepast

Hopelijk is het nu beter zo!

Greetz,

Rude Force
RudeF is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2005, 00:52   #5
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Beste RudeF,
Ik kan het alleen maar toejuigen wanneer mensen iets doen met en over ttm en op die manier ook voor mensen met ttm! Dus prima inzet! Maar je zal het natuurlijk in de eerste plaats ook voor jezelf gedaan hebben (wat je nu niet wil toegeven)...
Toch een vraagje: wie ben je? Stel jezelf even voor op dit forum... wat is je verhaal, je achtergrond?... kortom, wees een beetje 'bij ons'. Het is moeilijk vertrouwen geven aan iemand die we niet kennen. Het is prachtig dat jij van ttm af bent, maar hoelang reeds? En hoe 'erg' had je het?...
Ik wil niet wantrouwig doen (ook al komt dit zo over), ik wil gewoon méér weten... 'ze' hebben ons al zo dikwijls zo veel doen geloven...
Daniëla
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2005, 08:19   #6
RudeF
Sommigen snappen ook niks
 
Geregistreerd: 25 juli 2005
Berichten: 24
Post

Nou ok dan,

Mijn echte naam is Alex en ik ben 17 jaar (vandaag jarig).

Ik ben toen ik 12 jaar en 2 maanden was begonnen met trekken, iets wat door bleef gaan tot ik 15 was. Ik ben er toen een half jaar afgeweest (ik weet nog steeds niet waardoor).
Toch begon ik (nadat mijn opa overleed, ik door iemand werd afgewezen, en mijn ouders gewoon bijna gestresst waren, en mijn schoolresultaten minder werden) weer met trekken.
Het was vooral vanaf mijn 12e tot mijn 15e dat ik last had van trichotillomanie, en vanaf mijn 15,5 tot mijn 16,7 dat ik last had van trichofagie.

Ik heb in deze tijden van alles geprobeerd om er vanaf te komen. Slechts 3 dingen niet: een pruik, medicatie en een psycholoog. Voor de rest zo'n beetje al het andere wel...

Gewoon puur omdat ik te eigenwijs ben om deze 3 dingen te doen.

En tjah, je probeert natuurlijk alles zo goed mogelijk te verbergen...

En voor wie het nog niet doorhad; ik ben één van de 'weinige' jongens met TTM/TF(TrichoFagie).

Ik ben nu ongeveer 2,5 maanden weer 'clean'.

Hopelijk genoeg info...

Greetz,

RudeF
__________________
Haren trekken en ook nog een bite - Doe het niet; maak gewoon een website
RudeF is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2005, 08:50   #7
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
hoi alex 1

ik ben erg blij voor je dat je het gevoel ervaart af te zijn van ttm !! Heerlijk hè!
helaas weet ik uit ervaring dat je er zelfs een aantal jaren van verlost kunt zijn, maar dat het altijd zo weer de kop op kan steken in een voor jou moeilijke periode...............ik zie het hebben van ttm dan ook meer als iemand die alcoholist is : ook al ben je al jaren "clean"zoals jij het benoemt, het gevaar BLIJFT en je blijft toch een alcoholist, al drink je de rest van je leven geen druppel meer...................................

Mijn ervaring is dat als ttm eenmaal in je sysyteem zit, het erin blijft zitten ook al weet je het te omzeilen.

ik wil je dus niet ontmoedigen en hoop van harte dat je zo positief blijft! Het is danook geen schande als je terug valt en wil je alleen maar pijn besparen door je voor te bereiden op het idee dat dit een reëele mogelijkheid is..............

Fijn dat je zo positief bent nu,hou dat vast !

Liefs, Zonnestraal
__________________
wees trouw aan jezelf
niet omdat het moet
maar als je jezelf bent in dit leven
weet je zeker : ik doe het goed !!!
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2005, 17:22   #8
RudeF
Sommigen snappen ook niks
 
Geregistreerd: 25 juli 2005
Berichten: 24
OK, bedankt voor de steun erg aardig

Ik hoop inderdaad nooit meer terug te vallen...

Ik gun dit gevoel echt iedereen!

Greetz,

RudeF
__________________
Haren trekken en ook nog een bite - Doe het niet; maak gewoon een website
RudeF is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2005, 23:43   #9
RudeF
Sommigen snappen ook niks
 
Geregistreerd: 25 juli 2005
Berichten: 24
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonnestraal
......helaas weet ik uit ervaring dat je er zelfs een aantal jaren van verlost kunt zijn, maar dat het altijd zo weer de kop op kan steken in een voor jou moeilijke periode...............ik zie het hebben van ttm dan ook meer als iemand die alcoholist is : ook al ben je al jaren "clean"zoals jij het benoemt, het gevaar BLIJFT en je blijft toch een alcoholist, al drink je de rest van je leven geen druppel meer.............
Liefs, Zonnestraal
Persoonlijk geloof ik dat TTM inderdaad in je 'systeem' blijft zitten, maar ik geloof ook dat je zelfs in moeilijke periodes het kan voorkomen om terug te vallen met het trekken.
Ik vraag me af of toen jij er jaren van verlost was, en dat het daarna weer begon:
1) Welke ervaring maakte je mee? (waardoor begon het weer)
2) Hoe was je er eerst 'afgekomen'?

Ik weet zeker dat je ook al wil de TTM weer de kop opsteken dat je HETZELF de kop in kan drukken!

De methode hiervoor is 'habit reversal' (heb je vast wel is eerder gehoord)
Ik moet zeggen dat het natuurlijk niet voor iedereen werkt, en dat het ERG veel energie kost (al is het dat wel waard)

Bekijk deze 2 maar is:

Vooral het 'geheugensteuntje' is handig:
http://users.cjb.net/trichotillomanie/Downloads.html
http://users.cjb.net/trichotillomanie/Chronisch.html

Ik durf dit alles te zeggen omdat ik er zelf door deze methode vanaf ben gekomen....
Het is de methode die Lee Baer uitlegd in zijn boek 'Alles onder controle'.

Ik hoop dat jullie er allemaal iets aan hebben!

Greetz,

RudeF
__________________
Haren trekken en ook nog een bite - Doe het niet; maak gewoon een website
RudeF is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2005, 09:10   #10
karinnetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 56
Geweldig dat je die site hebt gemaakt Alex en welkom op dit forum!

Zelf heb ik trichofagie al weer bijna 20 jaar, *zucht*
Ik heb het redelijk onder controle, maar er helemaal vanaf komen ,
lukt me nooit.
Iedereen in mijn omgeving weet ervan, mijn haar ziet er op zich best wel goed uit, en ik trek niet zoveel meer.
Het is wel vrij heftig geweest vroeger.
Ik heb dus ook gedragstherapie gehad, en dat heeft een beetje gewerkt, ik heb ook med, geprobeert maar ik voelde mij daar niet okeej bij dusik ben al na 3 dagen ermee gestopt.

Volgens mij hebben wij triggers een bepaalt serotonine tekort, een bepaalde neurologische stoornis.
Daar ben ik echt van overtuigt, aangezien ik niet depressief ben aangelegd, maar wel manische neigingen heb.
Ik kan mij heel onrustig voelen van binnen, ook is de term add wel eens gevallen.(dus geen adhd)

Mijn zoon heeft dus waarschijnlijk ook een vorm van add.
Hij moet ook overal aanzitten met zijn vingers, en doet dat niet bewust.
Dat onrustige draaiierige en soms in een trance van de buitenwereld weg zijn herken ik heel erg.
__________________
freak on a leash
karinnetje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2005, 00:25   #11
RudeF
Sommigen snappen ook niks
 
Geregistreerd: 25 juli 2005
Berichten: 24
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karinnetje
.....Ik heb dus ook gedragstherapie gehad, en dat heeft een beetje gewerkt, ik heb ook med, geprobeert maar ik voelde mij daar niet okeej bij dusik ben al na 3 dagen ermee gestopt.

Volgens mij hebben wij triggers een bepaalt serotonine tekort, een bepaalde neurologische stoornis.
Daar ben ik echt van overtuigt, aangezien ik niet depressief ben aangelegd, maar wel manische neigingen heb.....
Dank je voor je reactie,

Wat voor soort gedragstherapie heb je gehad?
Ook het hele gedoe van awarness training, Tegenrespons, Ontspanning, Contigency management en generalisering?

20 jaar - Dat is echt lang (Dat je dat volhoudt...)

Ik ben er zelf heilig van overtuigt dat het genetisch is, en inderdaad een serotonine-tekort is...
De beste remedies zal ik bespreken (wat mij hielp) in mijn e-book.
Maar één ervan is zeker: véél lachen!

Iemand anders nog een mening hierover???

greetz,

RudeF
__________________
Haren trekken en ook nog een bite - Doe het niet; maak gewoon een website
RudeF is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2005, 20:13   #12
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Beste RudeF

mag ik je vragen waar je de tekst vandaan hebt die op jouw site staat??
Hoe kom je aan al deze info??
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2005, 12:40   #13
RudeF
Sommigen snappen ook niks
 
Geregistreerd: 25 juli 2005
Berichten: 24
Als je het echt wil weten (al zie ik er het nut niet van in)

De 'startup-pagina' heb ik gewoon helemaal zelf gemaakt.
Voor de 'info pagina' heb ik delen van website's gebruikt, aangepast en er mijn eigen inbreng ingebracht.
En de 'chronisch pagina' heb ik helemaal zelf gemaakt.

Waarom wil je dit weten....?

We gaan toch niet moeilijk doen met 'copyright' of zo... (kan ook niet, omdat ik alles heb aangepast)

Dat zou erg kinderachtig zijn...

Greetz,

RudeF
__________________
Haren trekken en ook nog een bite - Doe het niet; maak gewoon een website
RudeF is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2005, 12:58   #14
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.284
Geslacht:
Beste RudeF,

Ik heb de site gezien die wel heel erg overeenkomt met jouw site.
Er staan hele gedeeltes op, die gewoon letterlijk door jouw gekopieerd zijn en op jouw site gezet zijn.
Of het illegaal is, dat weet ik niet, ik vind het echter niet netjes als je dit doet zonder dat je toestemming daarvoor heb.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2005, 20:04   #15
RudeF
Sommigen snappen ook niks
 
Geregistreerd: 25 juli 2005
Berichten: 24
Thumbs down

Oke jouw mening

Mensen wat doen jullie toch moeilijk... Het is de bedoeling van de site om iedereen met TTM te helpen... Desnoods verwijder ik de info-pagina wel als iedereen hier zo kinderachtig over doet...

Maar als ik de info-pagina verwijder, doek ik gelijk de hele site op...

Het maakt me echt niets uit als mensen over dit soort dingen moeilijk gaan doen... Dan stop ik er gewoon mee...

Dat je het niet netjes vind is jouw zaak... De enige onderdelen die ik op mijn site interessant vind zijn: chronisch, oplossingen, oorzaken en downloads.

De rest van de site is gewoon info die je (waarschijnlijk) ook wel op andere plekken kan vinden...

Erg kinderachtig gedoe hier...

Greetz,

RudeF
__________________
Haren trekken en ook nog een bite - Doe het niet; maak gewoon een website
RudeF is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
even jullie mening a.u.b! lies TTM - Algemeen 25 13 augustus 2005 15:52
Sexueel getinte berichten op HaarWeb : graag jullie input! Webmaster Van alles en nog wat... 28 12 november 2003 14:24
Graag jullie mening....! pindakaas Medicijnen/haargroeimiddelen 3 7 oktober 2003 19:53
graag informatie?? + (mening over Mr F. haardos) WHsBigRoy AGA - Algemeen 6 26 januari 2002 16:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.