Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 oktober 2023, 02:25   #1
haartr1000
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2023
Berichten: 22
Geslacht:
November 2023: Haarlijn transplantatie vrouw - Dr. Espinosa Custodio, Spanje

Hoi allen,

Vorige week had ik de presurgical consultation bij deze dokter in Madrid. De kliniek heet Instituto Medico del Prado, super mooi gelegen in Madrid.

Na een duidelijke videocall in juni heb ik besloten om mijn haar transplantatie door dokter Harim Abif Espinosa-Custodio te laten uitvoeren. Hij doet de (in mijn ogen) belangrijkste stappen allemaal zelf. O.a. De follikels oogsten en via de DHI methode implanteren. Vooral de duidelijk en eerlijk in beeld gebrachte video's en foto's hebben bij mij van te voren veel vertrouwen gewonnen.

Tijdens de presurgical consultation hebben ze een aantal tests uitgevoerd, waaronder ook een meting met een apparaat die via een macro camera de dichtheid, haardikte, de ruimte tussen de follikels enz. meet. Op verschillende plekken is er gemeten waardoor hij de juiste dikte haren voor de verschillende gebieden kan gebruiken. Ook heb ik een recept voor twee verschillende shampoos gekregen om de huidschilvers te verminderen die toch wel erg duidelijk te zien waren op de close up foto's.

De dokter heeft een haarlijn getekend en toen heb ik een aantal opmerkingen gemaakt over wat ik anders wil.

Nu ik zo naar de foto's van de getekende lijn kijk heb ik toch een aantal andere wensen. Namelijk:

- Het midden van de haarlijn mag van mij toch wel een stukje hoger uitkomen, waardoor het meer een ovale haarlijn wordt. Ik vind het nu aan de bovenkant toch wel wat plat. En omdat die een stuk lager staat vind ik het aardig 'neerdrukken' op mijn gezicht zelf. Met de middelste hoogte van mijn huidige haarlijn heb ik eigenlijk verder weinig problemen, misschien dat er een mm of 2-3 verlaging mag zijn over het geheel.
- Het laagste punt van de widow's peak zelf wil ik eigenlijk niet verlagen, maar wel verdichten en wat verbreden.
- Door de bovenstaande twee punten zullen er ook minder grafts nodig zijn wat helpt bij het verkleinen van de gebieden die gescheerd zullen moeten worden en ook een financieel stukje (minder grafts = minder €)

Bijgevoegd een aantal foto's gemaakt door de kliniek, ik heb even mijn gezicht bedekt.

Graag hoor ik of er vanuit jullie meningen zijn waarmee ik mijn argumenten die ik nu al deels op papier heb even beter kan delen met de dokter, om zo tot de voor mij mooie haarlijn te komen die in november opnieuw getekend kan worden voor de operatie.

Mocht er interesse zijn zou ik hier wellicht de rest van het proces documenteren.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Links 45 haarband.jpg‎ (104,9 KB, 194x gelezen)
Bestandstype: jpg links 45 zonder haarband.jpg‎ (129,6 KB, 143x gelezen)
Bestandstype: jpg rechts 45 haarband.jpg‎ (110,4 KB, 149x gelezen)
Bestandstype: jpg rechts zonder haarband.jpg‎ (109,2 KB, 122x gelezen)
Bestandstype: jpg voor haarband.jpg‎ (91,1 KB, 128x gelezen)

Laatst gewijzigd door haartr1000; 8 oktober 2023 om 02:45
haartr1000 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2023, 09:59   #2
haartr1000
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2023
Berichten: 22
Geslacht:
Ik zit zelf momenteel er over na te denken om zoiets voor te stellen:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Nieuwe lijn- voorkant.jpg‎ (70,2 KB, 128x gelezen)
Bestandstype: jpg Nieuwe lijn-rechts 45 kijkend naar beneden.jpg‎ (86,3 KB, 95x gelezen)
haartr1000 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2023, 11:13   #3
Davidad
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2023
Berichten: 32
Geslacht:
Goedemorgen, “beauty is in the eye of the beholder” uiteraard, dus het is vooral wat je zelf wenst. Maar je vroeg om reacties en dan wil ik die graag meegeven. Ik vind persoonlijk dat je de haarlijn te laag hebt getekend. Je hebt deze haarlijn voor de rest van je leven en is dat dan nog een juiste verhouding als je (hopelijk) heel veel ouder bent? Succes met de operatie en ik volg je graag, want er zijn niet veel dames die op het forum hun ervaringen delen. Toch ook best interessant voor ons in algemeen.
Davidad is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2023, 18:28   #4
haartr1000
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2023
Berichten: 22
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Davidad Bekijk bericht
Goedemorgen, “beauty is in the eye of the beholder” uiteraard, dus het is vooral wat je zelf wenst. Maar je vroeg om reacties en dan wil ik die graag meegeven. Ik vind persoonlijk dat je de haarlijn te laag hebt getekend. Je hebt deze haarlijn voor de rest van je leven en is dat dan nog een juiste verhouding als je (hopelijk) heel veel ouder bent? Succes met de operatie en ik volg je graag, want er zijn niet veel dames die op het forum hun ervaringen delen. Toch ook best interessant voor ons in algemeen.

Bedankt voor je reactie! Ik ben het eens met je m.b.t. het ouder worden.

Ik heb net een document naar de kliniek gestuurd met uitleg wat en waarom ik het wil en en meerdere foto's erbij waar ik de haarlijn getekend heb zoals ik het mooier vind. Die sluit aan de bovenkant bijna aan bij de huidige haarlijn, zo'n 2 mm eronder en over het geheel meer een boog. Ook wil ik meer gebruik maken van mijn huidige widow's peak, die mag wat versterkt worden in plaats van een nieuwe lager maken,
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 07-Right 45.jpg‎ (139,4 KB, 127x gelezen)

Laatst gewijzigd door haartr1000; 8 oktober 2023 om 19:03
haartr1000 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2023, 20:05   #5
broekieman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2021
Berichten: 88
Geslacht:
Ik reageer niet vaak, maar voel nu toch de noodzaak. Ik vind je opvulling van de inhammen onnatuurlijk. Ik hoop dat een zeer deskundige arts, hier aanwezig zijn mening wil ventileren. Bezint eer je begint is in jouw geval een heel belangrijk advies. Succes verder met je keuze.
broekieman is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2023, 20:19   #6
haartr1000
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2023
Berichten: 22
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door broekieman Bekijk bericht
Ik reageer niet vaak, maar voel nu toch de noodzaak. Ik vind je opvulling van de inhammen onnatuurlijk. Ik hoop dat een zeer deskundige arts, hier aanwezig zijn mening wil ventileren. Bezint eer je begint is in jouw geval een heel belangrijk advies. Succes verder met je keuze.
Bedankt voor je reactie en waarschuwing! Ik ga er nog even over nadenken en met de arts over hebben. Ik had mijn wensen gebaseerd op wat voorbeelden van haarlijnen van familie en van Geraldine Kemper (die realistische foto's plaatst met haar haar strakgetrokken), ik ga het verschil nog even onderzoeken. Ik heb nog een maand om het wat verder uit te werken.



Ik zie dat de haarlijn misschien eerder omhoog moet vanaf de slaap voor deze ombuigt richting de bovenkant van de haarlijn, i.p.v. een echte boog.

Laatst gewijzigd door haartr1000; 8 oktober 2023 om 20:41 Reden: nieuwe inspiratie
haartr1000 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2023, 21:12   #7
haartr1000
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2023
Berichten: 22
Geslacht:
Als ik nu vergelijk met een case van Konior (die verre buiten mijn budget ligt) Dan zie ik wel dat zo'n boog achtige haarlijn echt mooi kan zijn..

https://www.chicagohairinstitute.com...toration-40811
haartr1000 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2023, 00:13   #8
Stroop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 februari 2020
Berichten: 59
Geslacht:
Spannend hoor. Ik hoop wel dat je je realiseert dat de nieuwe haarlijn altijd een lagere dichtheid heeft dan de oorspronkelijke. Zeker bij fijn en licht haar.
Je zult dus zeker zien dat ie verlaagd is.
Zorg dat je er geen onrealistische verwachtingen van hebt en denk er goed over na voor je er aan begint.
Stroop is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2023, 00:26   #9
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stroop Bekijk bericht
Spannend hoor. Ik hoop wel dat je je realiseert dat de nieuwe haarlijn altijd een lagere dichtheid heeft dan de oorspronkelijke. Zeker bij fijn en licht haar.
Je zult dus zeker zien dat ie verlaagd is.
Zorg dat je er geen onrealistische verwachtingen van hebt en denk er goed over na voor je er aan begint.
Een goede arts kan de illusie creëren van een behoorlijke dichtheid van de verlaging waardoor het nauwelijks waarneembaar is. Inderdaad, de omstandigheden spelen een grote rol: hoe relatief dunner het haar achter het getransplanteerde haar is hoe minder zichtbaar de verlaging is. Hoe meer kwalitatieve en dikke multi grafts uit de donorzone gehaald kunnen worden hoe beter . Is dit niet optimaal dan is er een tweede transplantatie nodig. Het is wel zo dat veel vrouwen een erg hoge verwachting hebben en vaker ontevreden zijn over de dichtheid, daar heb je zeker een punt. Vooral omdat het haar bovenop vaak niet aangetast is door DHT, maar ook vrouwen kunnen MPB hebben.
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2023, 04:05   #10
haartr1000
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2023
Berichten: 22
Geslacht:
Zal het nou net zijn dat er een relatief lage dichtheid bij mij is gemeten. Hier twee foto's van de test resultaten die de Dr op een aantal plekken heeft gemeten bij mijn bezoek vorige week.

Omdat het inderdaad erg spannend is heb ik sowieso nu gemeld dat ik middenin geen echte verlaging wil, misschien 1 a 2 mm. in vergelijking tot de haarlijn die is getekend toen ik ze bezocht, die vind ik echt te laag. Het gaat mij voornamelijk om de inhammen (die ik nu altijd tevergeefs probeer te verbergen met haar eroverheen houden). Er is ook wat miniaturisatie gemeten daar
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Hairmetrix-volledige info.jpg‎ (144,2 KB, 87x gelezen)
Bestandstype: jpg Hairmetrix-detail info.jpg‎ (169,4 KB, 45x gelezen)

Laatst gewijzigd door haartr1000; 9 oktober 2023 om 04:15
haartr1000 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2023, 09:55   #11
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Miniaturisatie van haren en een lage dichtheid betekend dus mogelijk dat je alopecia androgenetica hebt. Niet leuk (zeker niet als vrouw zijnde), maar is hier überhaupt tijdens je bezoeken over gesproken? Als het Alopecia Androgenetica is dan is haaruitval progressief. Misschien wist je dit zelf al maar hier is nog wat informatie: https://www.huidziekten.nl/folders/n...ij-vrouwen.htm

Belangrijk is om met de arts een lange termijnplan te maken. Stel dat je wel meer haaruitval krijgt bovenop het hooft is het belangrijk dat je voldoende donorhaar beschikbaar houdt om later nog wat op te vullen mocht het nodig zijn. Dan dus zeker een minimale verlaging maken nu. En volgens mij is minoxidil dan ook een optie (2%).
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2023, 12:19   #12
haartr1000
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2023
Berichten: 22
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klapz Bekijk bericht
Miniaturisatie van haren en een lage dichtheid betekend dus mogelijk dat je alopecia androgenetica hebt. Niet leuk (zeker niet als vrouw zijnde), maar is hier überhaupt tijdens je bezoeken over gesproken? Als het Alopecia Androgenetica is dan is haaruitval progressief. Misschien wist je dit zelf al maar hier is nog wat informatie: https://www.huidziekten.nl/folders/n...ij-vrouwen.htm

Belangrijk is om met de arts een lange termijnplan te maken. Stel dat je wel meer haaruitval krijgt bovenop het hooft is het belangrijk dat je voldoende donorhaar beschikbaar houdt om later nog wat op te vullen mocht het nodig zijn. Dan dus zeker een minimale verlaging maken nu. En volgens mij is minoxidil dan ook een optie (2%).
Bedankt voor je reactie!

Vroeger heb ik dit gekregen door een te hoog testosteron, door behandeling met medicatie is de haarlijn al meer als 5 jaar stabiel maar het is niet heel erg 'verbeterd'. Ik heb met de arts over de medicatie gehad die ik neem. Alsmede met artsen hier in Nederland waar ik uiteindelijk niet voor heb gekozen maar mij wel wilde behandelen.

Minoxidil 2% heeft tot nu toe alleen nog wat miniatuur haartjes opgeleverd.

Laatst gewijzigd door haartr1000; 9 oktober 2023 om 15:32
haartr1000 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2023, 21:01   #13
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haartr1000 Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie!

Vroeger heb ik dit gekregen door een te hoog testosteron, door behandeling met medicatie is de haarlijn al meer als 5 jaar stabiel maar het is niet heel erg 'verbeterd'. Ik heb met de arts over de medicatie gehad die ik neem. Alsmede met artsen hier in Nederland waar ik uiteindelijk niet voor heb gekozen maar mij wel wilde behandelen.

Minoxidil 2% heeft tot nu toe alleen nog wat miniatuur haartjes opgeleverd.
Ahh, duidelijk. In elk geval superfijn dat de haaruitval is gestabiliseerd. Dat biedt meer mogelijkheden.
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2023, 21:52   #14
haartr1000
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2023
Berichten: 22
Geslacht:
Oke, vandaag na contact met de kliniek toch maar gestuurd dat ik mijn haar transplantatie wil 'beperken' tot de inhammen opvullen + rond maken. ongeveer de bijgevoegde foto (de digitale lijn, negeer de originele lijn). Dan heb ik zo min mogelijk kans op een resultaat waar ik minder tevreden mee ben omdat het vooral de gebieden zijn die ik nu altijd al probeer te verbergen met mijn kapsel. Een verlaagde haarlijn zoals aan het begin van deze thread zou toch echt groter risico zijn, hoe erg ik de kunsten ook zou vertrouwen.

Dit is eigenlijk ook de haarlijn die een goede Nederlandse arts voorstelde die buiten mijn budget lag. Met deze haarlijn zou ik nu bij deze arts in Madrid rond de +/- 1500 grafts zitten a €3,- = €4500,- (ik moet nog even reactie krijgen maar dat was waar we het o.a. over hadden gehad tijdens het eerste videoconsult)
max. 1500 grafts is eigenlijk ook waar ik initieel akkoord op had gegeven en wat de arts aangeeft als maximaal aantal grafts per dag te zetten vanwege kwaliteit.

Met als voordelen dat er een stuk minder donor gebiedjes hoeven te worden geschoren en in de eerste maanden hopelijk zo minimaal zichtbaar dat ik een haartransplantatie ben ondergaan.

Misschien dat ik vanaf november updates stuur van direct na de operatie en het herstel.

Joe!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Update-Haarlijn.jpg‎ (100,7 KB, 84x gelezen)

Laatst gewijzigd door haartr1000; 10 oktober 2023 om 22:15
haartr1000 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2023, 00:07   #15
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Heel verstandig besluit vind ik.. toen ik destijds met een mini HT wat onregelmatigheden wilde laten opvullen op mn haarlijn kreeg ik het 'gratis advies' om de haarlijn te verlagen. Dit zou heel mooi gedaan kunnen worden maar ik vertrouwde dat gewoon niet. Net als bij jou had ik het beperkt tot het verfraaien van de bestaande haarlijn. Beste besluit die ik ooit heb gemaakt!
Reet is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
haartransplantatie spanje, haartransplantatie vrouw, vrouw


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.