Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 oktober 2007, 10:52   #16
Stefke
TTM'er

 
Stefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 304
Geslacht:
Net al jij Ilseke had ik gister ook een vreemde dag.
Ik merkte namelijk dat ik ga uitwijken naar andere delen, met name de schaamstreek. Hoog tijd om het weer daar onder weer kort te trimmen.

Niet alleen handig in mijn strijd tegen TTM, maar ook hygiënischer

Later meer.

Liefs,
Stef
__________________
Zeilen op een zee van haren
Stefke is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2007, 20:20   #17
Boo101
HaarWeb lid
 
Boo101's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2007
Berichten: 1
Groeien de haren terug als ze zijn uitgetrokken graag reactie terug ilseke??
bvd
Boo101 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2007, 09:14   #18
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ik ga niet naar de psychologe. Heb niet de indruk dat het mij echt voorthelpt. Ik ben de expert erin en het is louter een gedragsprobleem geworden bij mij. Eevn vervelende tic die ik liever niet had maar niet meer mijn leven laat beheersen. Ik duw de ttm als het ware in de hoek en negeer hem. Ik beschouw hem ook als een buddy die me vertelt dat er iets loos is, aan mij uit te vinden wat en ermee om te gaan.
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2007, 12:30   #19
ilseke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 316
BOO101, bij mij groeien mijn haren terug. Ik heb vrij veel haar en merk dan ook vlug dat mijn haardos voller wordt. Ik trek reeds 17jaar.

Stefke, zelf verleg ik het niet mijn haartrekken. Ik trek enkel op mijn hoofd. Terug opletten en proberen af te boouwen misschien?

Oilily, goh, dat is natuurlijk voor ieder van ons anders. Ik heb wel nood aan begeleiding en voel me hierdoor ook gesterkt. Maar die steun vind ik dus ook een deel bij jullie. Ieder moet voor zichzelf uitmaken hoe om te gaan met TTM en ik vind het sjiek dat jij TTM goed kan plaatsen en het je leven niet meer laat overheersen.

Bolleke en An, bedankt voor gisterenavond. Sorry als ik wat stilletjes werd naar het eind, maar PMS kwam de kop opzetten

Liefs,
Ilse
ilseke is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2007, 17:26   #20
Stefke
TTM'er

 
Stefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 304
Geslacht:
Ha Ilseke,

Ik ben er weer op gaan letten en ik heb mijn schaamstreek gister weer kort getrimt. Zo kan ik niet meer trekken, want korte haren geven mij geen genoegdoening.

Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen.

Liefs,
Stef
__________________
Zeilen op een zee van haren
Stefke is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2007, 14:35   #21
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ja Ilseke, da's waar. Iedereen moet dit voor zichzelf uitmaken. Ik kan het ook best begrijpen dat anderen het doen maar mij heeft therapie erg teleurgesteld. Ik ben er veel centen aan kwijtgespeeld en het heeft me niet geholpen, net hetzelfde als medicatie. Nu ook, van 't weekend nog, dan krijg ik ineens een dipje omdat ik me eenzaam voel, geen vriend heb...blablabla en dan weet ik dat het op dat moment echt naar voelt maar het gaat voorbij. Dat weet ik ook, alleen is het moeilijk om me op dat moment wijs te maken. Net als tandpijn, dat doet zeer maar daarna kan je moeilijk beschrijven hoe dat nu net voelde want het is zover. Zo is het soms ook met mijn gedachten. Ombuigen naar positieve dingen, da's iets dat ik heb moeten leren en soms lukt het ook weer niet. Vallen en opstaan...Maar nooit blijven liggen.
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2007, 14:37   #22
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
het is over, niet, het is zover
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2007, 15:41   #23
ilseke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 316
laat ik deze topic maar eens updaten !
Hoe gaat het met iedereen?
Zelf lukt het me momenteel niet zo goed echt trekvrij te zijn, ik ken zelfs soms wel echt grote terugvallen. Ik ben op mijn hoede want ik wil niet hervallen. Mijn haren zijn mooi nu, ik laat het groeien. 't Zou erg zijn mocht ik helemaal hervallen.

In een andere topic schreef ik dat ik een assertiviteitscursus ga volgen (op aandringen van mijn psychologe) Ik ben hier heel bang voor, maar wil mij niet langer wegsteken achter deze angst. Ik ben het beu een minderwaardigheidsgevoel te hebben (meestal onterecht) en volgens haar zou deze cursus er toe kunnen bijdragen om mij steviger in mijn schoenen te voelen. Slecht zal het alleszins niet zijn vermoed ik.

Zijn er onder jullie die nog tips hebben over het afbouwen of stoppen met trekken ?

Bolleke, na de laatste ontmoeting heb ik het trekken niet kunnen laten. Nochtans hielp het de vorige keer wel. Dat maakt me droevig, alsof deze methode voor mij niet meer volstaat ? Wees gerust, ik haak niet af, maar vraag me af hoe ik dit weer kan doen werken? Heb jij enig idee?

Liefs,
Ilse
ilseke is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2007, 16:04   #24
Stefke
TTM'er

 
Stefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 304
Geslacht:
Ha Ilseke,

Ik denk dat het best natuulijk is dat je bang bent voor de cursus. Zeker omdat je je eigen grenzen moet gaan opzoeken. Ik heb ook zo'n cursus moeten doen voor mijn werk in het onderwijs, het is best pittig, maar je komt er eigenlijk als herboren uit. Succes in ieder geval

Het plukken heb ik inmiddels goed onder controle, maar TTM beheerst nog wel mijn dagindeling. Als ik druk bezig ben, of in het gezelschap van anderen gaat het goed. Zodra ik alleen ben gaat het mis, en grijp ik naar de voorraadharen. Ik neem dus voor om de tijd zo min mogelijk alleen door te brengen.

Aankomende maandag heb ik op mijn werk een schoolfeest, met als thema 'doe gek met je haar.' Ik ben echt blij dat ik nu echt iets gek kan doen met mijn haar, zonder dat iemand kale plekken ziet. Dit geeft mij zoveel zelfvertrouwen, en mijn ouders zijn ook apetrots met mijn volle bos met haar.

Wat mij erg geholpen heeft tegen het plukken, zijn ten eerste die voorraadharen. Ten tweede legde ik per plukvrije dag een euro in een spaarpotje, en als ik een dag wel geplukt had ging er weer een euro uit. De motivatie om een deel van mijn vakantie naar Costa Rica hieraan te besteden, werkte prima. En ik ga naar Costa Rica

Hou vol, het is voor het goede doel. (een mooie bos met haar)

Liefs,
Stef
__________________
Zeilen op een zee van haren
Stefke is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2007, 17:29   #25
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Ilse,
Je weet dat ttm fluctueert... dit zijn moeilijke dagen, maar die kom je door!
Misschien hebben we bij ons laatste gesprek te weinig aandacht aan jou besteed. Ik betrapte mezelf achteraf dat ik jouw ttm onderschat omdat jij d'er zo goed uit ziet. Verkeerd van mij, sorry...
In ieder geval, maandag ben ik in Gent en ik wil zeker nog eens met je praten! Ik hoorde je zeggen 'dat is te vroeg', maar misschien kan het helpen om het tij te keren... wat denk je??
Ik denk aan je en geef je wat steun van hieruit! Komaan meid!
Sterkte!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2007, 00:11   #26
Patricia85
TTM-er
 
Geregistreerd: 17 september 2006
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 27
Geslacht:
Hee hoi allemaal,

Nou ik wil er ook graag mee stoppen en ga er helemaal voor. Hou tegenwoordig ook een schrift bij, helaas niet elke dag, want als ik 's avonds laat na mijn werk (horeca) thuis kom wil ik slapen. Maar heb een paar weken geleden mijn TTM verhaal aan mijn vriend verteld. Hij heeft me mee naar de huisarts gesleurd en die was vol begrip en ging gelijk voor me aan de slag om goede hulp te zoeken. Afgelopen week ben ik dan bij een psychiater met co-assistent geweest voor een intake. Over 2,5 week moet ik terugkomen en dan hoor ik welke hulp ik krijg, bij wie en hoe vaak. Ben er ontzettend blij mee en hoop dat het gaat lukken. Zelf ben ik me steeds meer bewust van mijn TTM en hoop dat het nu de goede kant opgaat. Ik ben nu 22 jaar en trek al 10 jaar bedacht ik me laatst... Tijd om ermee te stoppen!

Groetjes, Patricia85.
Patricia85 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2007, 09:37   #27
ilseke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 316
@ Stefke, die euro lijkt me een goed idee ! Die invalshoek heb ik nog niet geprobeerd! Bedankt voor de tip!
Jij bent goed bezig (zelf heb ik mijn bedenkingen over die voorraadharen omdat je dan toch nog steeds die handeling hebt?). Maar het lijkt jou te helpen, dus wie ben ik om daar anders over te denken. Doe goed voort en je hebt alleszins heel leuke vooruitzichten (costa rica, niet mis )

@ Daniëla, bedankt meid, maar zoals ik je gisteren al liet weten ben ik vanavond niet vrij. Mijn schoonzusje komt langs. Maar voel je niet schuldig. Ik snap dat wel. Ik heb zelf soms het gevoel dat ik er niet moet over praten want 'bij mij is het niet erg want je ziet niets' Weet je, ik voel me zelfs schuldig als ik bij mijn psych steeds over mezelf zit te praten. En haar betaal ik er nog voor ook Is verkeerde instelling van mezelf en ik neem jou niets kwalijk.

direct volgt deel 2, ff klant bedienen
ilseke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2007, 09:46   #28
ilseke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 316
@Patricia85: goed zo, een eerste stap is gezet. Je hebt iemand in vertrouwen genomen. Echt dit is al een grote stap, want alleen de strijd tegen TTM aangaan is moeilijk. Doe het rustig aan, verwacht geen wonderen, maar als je je heel bewust maakt van TTM en zoekt naar hoe jij hier mee om kan gaan, dan kom je dichter bij het moment dat je TTM niet nodig hebt. Maar die weg is vol putten en bobbels. En net daarom zijn wij hier. Om je op te vangen als het wat minder gaat. Maar we genieten ook heel graag mee van de goede momenten omdat deze een opsteker voor onszelf kunnen zijn.
Hou alvast je boekje een beetje bij. Schrijf misschien neer wanneer je trekt (welke tijdstippen, en wat de situaties zijn waarin je je toen bevond)
Deel je met ons mee wat de hulpverleners je aanraden? Kan ook voor ons nuttig zijn.
Veel succes, je staat niet alleen !!!!

Liefs,
Ilse
ilseke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2007, 10:23   #29
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Na een nagenoeg trekvrije week, gisterenavond een heel slechte 'blok' gehad, pff... en deze morgen dan zo boos en verdrietig opgestaan dat de moed nu een beetje ver zoek is en de kracht om niet te trekken ook niet te vinden is, gevolg...
... simpel is het toch niet hoor...
Vandaag gesprek met mijn peut, ik weet nu al dat de tijd te kort zal zijn, alweer frustratie...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2007, 10:31   #30
ilseke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 316
Bolleke, wat is er dan gebeurd? Allé zeg, het ging deze week zo goed bij jou en ook ik zit terug op het juiste spoor.
Ben blij dat je vandaag terecht kan bij je therapeut, het zal je goed doen. Probeer bij hem je kracht te vinden ! Heb je volgende zaterdag geen feestje waar je naar toe moet. Kom, probeer je te herpakken, je zal je dan zaterdag zoveel beter in je vel voelen (misschien is er uiterlijk niet veel te merken, innerlijk zal je dan een rust vinden en dat straal je ook uit)
Hup, kop op, we gaan er samen voor!

Liefs,
Ilse
ilseke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ziekte en Gezondheid Grover Inspiratie 2 22 februari 2006 11:24
Wie kan mij adviseren over gebruik fenasteride bij verstandelijk gehandicapt kind Marivon Haarproblemen bij vrouwen 3 20 januari 2006 15:57
ik weet het niet meer... Ellis TTM - Algemeen 36 8 januari 2003 18:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.