Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 juni 2008, 22:11   #1
forfiwen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 januari 2005
Berichten: 9
Smile Toch weer even opnieuw voorstellen

Een lange poos geleden ben ik hier ook een beetje actief geweest, maar niet echt veel. Daarom weer even opnieuw voorstellen:

Ik ben 21 jaar en trek sinds ongeveer mijn 10e mijn wimpers en wenkbrauwen eruit. Dit is nooit meer weg gegaan en heb tot op heden nooit meer wimpers gehad. Wenkbrauwen gaan in periodes, maar zijn altijd dun en in ergere periodes met gaten ertussen.

Ik schaam me enorm voor mijn gedrag en wil er ook graag vanaf, maar het lukt me gewoon weg niet. Als mensen er naar vragen heb ik een aantal smoesjes klaar staan...ik kan de waarheid niet verdragen en ik merk dat mensen ook moeilijk op de waar heid reageren.

Het ergste vind ik dat ik een soort van ritueel rondom het haren trekken heb. Het begint bij voelen, de foute haartjes gaan er dan uit, daarna wrijf ik de wortel van de haar over mijn lippen (eigenlijk ben ik dan opzoek naar de 'natte' wortels), daarna bijt ik de wortel eraf en eet ik het haartje verder op.

Als ik niet kan voelen met mijn lippen is het in mijn ogen ook niet nuttig of gelukt.

Naast het haren trekken loop ik nog met een heel aantal dingen rond o.a duim zuigen, velletjes bijten, pukkeltjes tot bloedens toe kapot krabben, automutilatie, eetprobleem, paniekstoornis en verslaving.

Ik heb hulp, maar niet gericht op het haren trekken...toch zou ik nou echt wel eens willen ervaren hoe het is om mascara op te doen.

Of te wel: Ik wil stoppen!!!
forfiwen is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2008, 07:12   #2
Tai
HaarWeb lid
 
Tai's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2003
Berichten: 102
(wederom) welkom! Misschien dat je na het lezen van het TTM stuk op Haarweb weer wat tips leest die je kunnen helpen. En er loopt ook een discussie over "ik ga stoppen...wie doet er mee? ".

Je bent hoe dan ook niet de enige die wil stoppen en er moeite mee heeft...dat geldt voor 99% van ons helaas

Ik zeg maar zo...begin klein, tel de haren die je trekt, ga opschrijven hoeveel het er per dag zijn en bewaar ze. Dan wordt je geconfronteerd met je TTM op een hele harde methode, maar het kan je wel helpen. Vooral als je bijhoud op welk tijdstip van de dag je het meeste trekt. Aan de hand daarvan kan je misschien achterhalen wat de trigger is geweest om zoveel te trekken.

Dat heb ik destijds allemaal via Nijmegen geleerd...en het hielp bij mij wel. Van 213 per week uiteindelijk naar een stuk of 30. Weg zal het niet gaan vermoed ik, maar minder is al je 1e overwinning.
Tai is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2008, 01:11   #3
forfiwen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 januari 2005
Berichten: 9
Bedankt voor de tip! Het tellen zou wel kunnen lukken denk ik maar het bewaren niet, dit omdat ik ze dus echt moet opeten. Ik denk dat het idd een goede tip is om jezelf er echt mee te confronteren en om ook kleine vooruitgangen te zien...wat anders nog wel eens heel moeilijk kan zijn.
forfiwen is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
hallo hallo wil me toch even voorstellen chrisje_b TTM - Algemeen 2 8 juni 2007 20:55
Het was weer janken gisteravond.... Poema TTM - Algemeen 6 25 juli 2006 12:17
Zo stil .... Oilily TTM - Algemeen 20 16 januari 2003 11:00
dit is toch echt netjes fender Hirsutisme - Behandelingen 0 26 november 2002 18:49
even voorstellen desiree TTM - Algemeen 9 8 juli 2002 21:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.