Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 februari 2008, 14:36   #76
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
De pil slikken 's avonds is echt het beste. Ik slik de pil af en aan vanaf mijn 16e en ben 41. Heb naar maarmate ik ouder werd ook steeds meer opstartproblemen met de pil. 1 keer vergeten en de hormonale molen komt meteen opgang en dat had ik vroeger ook nooit.

En die mannen maar zeuren over dat ze zich af en toe moeten scheren.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2008, 16:14   #77
DaNa38
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2008
Berichten: 62
Gebruik Diane

Ik gebruik ook al jaaaaaaren de Diane. Eerst de echte en later is dit overgegaan naar de nepperd. Ik denk zo'n 2,5 jaar geleden.
Heb nooit geen klachten over de Diane gehad. Beviel mij prima.
Maar het laatste half jaar is mijn menstruatie minder geworden; was 5 dagen en nu nog maar 1 dag of een halve. Het zet ook niet meer door.

Ik heb geen kinderwens, dus maakte ik mij er ook niet druk over, maar de laatste tijd gaat het lichamelijk allemaal wat minder, dus voor de zekerheid ook maar even een bezoekje aan de gynaecoloog gebracht.

Hij constateerde een verkleinde baarmoeder door langdurig gebruik van de pil, heb altijd Diane gehad. Verder was alles gezond.

Dus dat kan ook nog, na langdurig gebruik (circa 19 jaar).

Greetz Dana.
DaNa38 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2008, 21:36   #78
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag dana

hier sta ik van te kijken, bij mij zijn de regels namelijk weer erger geworden ipv minder erg, sinds het slikken van de diane. Maar goed, elk lichaam is natuurlijk anders, dus elke reactie op het middel ook.

het staat naar mijn weten ook (nog) niet in de lijst met bijwerkingen. Moet je dit niet melden aan de producenten van diane, als mogelijke bijwerking?

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2008, 00:59   #79
Lisa34
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2007
Berichten: 129
Vraag over Diane-35/stopweek

Hoi dames, ik slik de Diane-35 sinds februari 2008. Bij de pil heb je de 7 tabletvrije dagen. Veel vrouwen slikken de pil gewoon door vanwege allerlei redenen. Ik vroeg me af..wat doen jullie? Slikken jullie de pil door, dus geen 7 tabletvrije dagen. We slikken de Diane-35 voornamelijk vanwege allopecia androgenetica. Zou de pil minder invloed op ons haar hebben als we dus 7 dagen stoppen, en dat elke maand??

Ik heb inmiddels een telefonische afspraak met Dr. Munte (dermatoloog Erasmus) om het te vragen.

Ik weet niet of deze vraag al eerder is gesteld. Zo ja, excuses daarvoor.

Groetjes,

Lisa34
Lisa34 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2008, 11:39   #80
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lisa34 Bekijk bericht
Hoi dames, ik slik de Diane-35 sinds februari 2008. Bij de pil heb je de 7 tabletvrije dagen. Veel vrouwen slikken de pil gewoon door vanwege allerlei redenen. Ik vroeg me af..wat doen jullie? Slikken jullie de pil door, dus geen 7 tabletvrije dagen. We slikken de Diane-35 voornamelijk vanwege allopecia androgenetica. Zou de pil minder invloed op ons haar hebben als we dus 7 dagen stoppen, en dat elke maand??

Ik heb inmiddels een telefonische afspraak met Dr. Munte (dermatoloog Erasmus) om het te vragen.

Ik weet niet of deze vraag al eerder is gesteld. Zo ja, excuses daarvoor.

Groetjes,

Lisa34
Ja, een week minder slikken betekent ook een week minder CPA en oestrogenen. Dus gewoon doorslikken. Doe ik ook. Diane is een hormoonbehandeling, geen anti-conceptie (dat is een bijkomstigheid).

De pilvrije week is ooit ingelast om vrouwen het gevoel te geven dat ze 'gewoon' ongesteld worden en 'dus niet' zwanger zijn. Volgens mijn huisarts ook lariekoek, omdat de ongesteldheid van de pilvrije week niet perse indiceert dat je niet zwanger bent. We worden dus gewoon in het ootje genomen daarmee! En dat al zoveel jaren!!

De enige redenen waarom je een pilvrije week zou doen is:
-Dat je dan geen tussentijdse bloedingen hebt (dat kan nl. wel voorkomen dan)
-Of dat je zo min mogelijk hormonen tot je neemt. In het geval dat je de pil alleen als anti-conceptie gebruikt en geen AGA/acne etc hebt, is dat natuurlijk wel beter. Maar dan hoef je ook geen combinatiepil te nemen (kan je meteen door naar de spiralen en de implanons etc).

In het boek van Dr. Redmond (the vulnerable women) (even googlen) wordt ook aangeraden om de pil op zijn minst 4 maanden achter elkaar te slikken en dan een pilvrije week te nemen. Waarom dit laatste dan weer is, weet ik ook niet. Ik kan je zeggen dat als je veel last hebt van hoofdpijn in je pilvrije week, dan is doorslikken helemaal goed, want dan heb je geen oestrogenen 'drop' en dus geen hoofdpijn.

Desondanks ben ik wel reuze benieuwd wat Dr. Munte hiervan zegt. Houd je ons daarvan op de hoogte?

Laatst gewijzigd door Josie; 9 maart 2008 om 11:43
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2008, 14:55   #81
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoi Lisa,

Héél verstandig dat je eerst dr. Munte om raad vraagt in jouw specifieke geval!

Waarschijnlijk moet hij weer eerst overleg plegen met de endocrinoloog of de gynaecoloog en dan moet je weer even geduld hebben, maar dan heb je tenminste zekerheid.

Groetjes!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2008, 23:44   #82
Henna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2008
Berichten: 1
haaruitval door Mirena

Hoi ik ben Henna. Ik heb nu sinds een jaar de Mirenaspiraal en het lijkt alsof ik in het afgelopen jaar de helft van mijn haar ben kwijtgeraakt.
Mijn hoofdhuid is rond mijn kruin steeds duidelijker zichtbaar geworden. Als ik zeker zou weten dat de Mirena hiervan de oorzaak zou zijn, zou ik hem morgen nog laten verwijderen.

Is er iemand die na verwijderen van de Mirena haar haar weer terug heeft gekregen? Groeit het überhaupt nog terug als het eenmaal zo erg is uitgevallen a.g.v. hormonale anticonceptie?

Kan ik dit probleem voorleggen aan mijn huisarts of is de gynaecoloog toch eerder de aangewezen persoon?
Henna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2008, 01:41   #83
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Henna,

Gebruik de Zoekfunctie van dit forum maar eens en typ: mirena
Al heel wat vrouwen hebben hetzelfde meegemaakt als jij.

Sterkte!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2008, 12:13   #84
Lisa34
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2007
Berichten: 129
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Josie Bekijk bericht
Ja, een week minder slikken betekent ook een week minder CPA en oestrogenen. Dus gewoon doorslikken. Doe ik ook. Diane is een hormoonbehandeling, geen anti-conceptie (dat is een bijkomstigheid).

De pilvrije week is ooit ingelast om vrouwen het gevoel te geven dat ze 'gewoon' ongesteld worden en 'dus niet' zwanger zijn. Volgens mijn huisarts ook lariekoek, omdat de ongesteldheid van de pilvrije week niet perse indiceert dat je niet zwanger bent. We worden dus gewoon in het ootje genomen daarmee! En dat al zoveel jaren!!

De enige redenen waarom je een pilvrije week zou doen is:
-Dat je dan geen tussentijdse bloedingen hebt (dat kan nl. wel voorkomen dan)
-Of dat je zo min mogelijk hormonen tot je neemt. In het geval dat je de pil alleen als anti-conceptie gebruikt en geen AGA/acne etc hebt, is dat natuurlijk wel beter. Maar dan hoef je ook geen combinatiepil te nemen (kan je meteen door naar de spiralen en de implanons etc).

In het boek van Dr. Redmond (the vulnerable women) (even googlen) wordt ook aangeraden om de pil op zijn minst 4 maanden achter elkaar te slikken en dan een pilvrije week te nemen. Waarom dit laatste dan weer is, weet ik ook niet. Ik kan je zeggen dat als je veel last hebt van hoofdpijn in je pilvrije week, dan is doorslikken helemaal goed, want dan heb je geen oestrogenen 'drop' en dus geen hoofdpijn.

Desondanks ben ik wel reuze benieuwd wat Dr. Munte hiervan zegt. Houd je ons daarvan op de hoogte?
Hoi Josie en Hana,

Bedankt voor jullie berichten. Ik slik de Diane-35 tegen mijn AGA maar gebruik het ook als anti-conceptiepil. Ik ben geen ginecoloog maar ik vind de pilvrije week een soort van geruststelling. Ik bedoel daarmee, je ziet dat je gewoon menstrueert en zo maar nogmaals, ik heb zelf mijn ginecoloog nog niet over de pilvrije week gesproken.

Ik weet alleen dat ik in het verleden van verschillende collega's/vriendinnen heb gehoord dat zij de stopweek met hun arts hebben besproken. De ene ginecoloog/huisarts zegt dat het niet verstandig is om altijd door te slikken. De andere dokters zeggen dat je gewoon kan doorslikken.

Ik ben benieuwd naar de mening van Dr. Munte en zal ook een ginecoloog daarover spreken.

Trouwens, ik heb altijd hoofdpijn, ook in de stopweek maar ik lijd aan hoofdpijn sinds ik 20 ben of (Ben inmiddels 34). Heb ook migraine. Ik ben gestopt met de pil tegen de migraine omdat ik deze pil niet kon combineren met de diane-35. Ik denk dat mijn hoofdpijn komt, deels door de Diane-35 maar misschien door het feit dat ik met de pil tegen de migraine ben gestopt..

Groetjes en sterkte met jullie AGA,

Lisa34
Lisa34 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2008, 12:48   #85
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoi Lisa,

Zou jouw hoofdpijn niet gewoon veroorzaakt worden door de druk die de tumor levert op aangrenzende hersendelen? Lijkt mij vrij logisch.

De "menstruatie" beschouwde ik voor mezelf altijd als een grote schoonmaak van de baarmoeder, maar 1 x kwartaal vond ik wel genoeg.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2008, 10:13   #86
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Hi Hanna,

Waarom zou een menstruatie je baarmoeder schoonmaken?
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2008, 18:16   #87
rie
HaarWeb lid
 
rie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lisa34 Bekijk bericht
Hoi,
Is er TOEVALLIG iemand die ook een hypofysetumor heeft? Zo ja, welke ac-pil gebruik je?
Lisa34
Hoi Lisa,

Ik heb ook een hypofyse tumor maar slik geen ac.
Ik zou het wel ac mogen slikken als ik het goed heb begrepen maar wil dat niet.
Voor de tumoer slik in nu een dik jaar dostinex en moet dit de komende 5 jaar blijven slikken en dan word er opnieuw gekeken of ik zonder kan of dat dan de tumor weer gaat groeien.
Had jij in het begin ook de hoop dat je tumor iets te maken zou hebben met je haaruitval?
Mijn dokter vertelde mij helaas al meteen dat het niks met mijn haaruitval te maken had.

Laatst gewijzigd door rie; 15 maart 2008 om 18:22
rie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2008, 23:47   #88
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Josie Bekijk bericht
Hi Hanna,

Waarom zou een menstruatie je baarmoeder schoonmaken?
De combinatiepil voorkomt niet alleen ovulatie, maar zorgt er ook voor dat de wand van de baarmoeder zodanig verandert dat er zich geen eitje in kan nestelen, terwijl bovendien het slijmvlies van de baarmoedermond dikker wordt om zo een barrière te vormen voor het sperma.

Vroeger werden er veel zwaardere pillen voorgeschreven dan tegenwoordig gebruikelijk is en dat doktoren verschillende adviezen geven zal ook afhangen van de soort pil die geslikt wordt.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2008, 22:59   #89
Lisa34
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2007
Berichten: 129
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rie Bekijk bericht
Hoi Lisa,

Ik heb ook een hypofyse tumor maar slik geen ac.
Ik zou het wel ac mogen slikken als ik het goed heb begrepen maar wil dat niet.
Voor de tumoer slik in nu een dik jaar dostinex en moet dit de komende 5 jaar blijven slikken en dan word er opnieuw gekeken of ik zonder kan of dat dan de tumor weer gaat groeien.
Had jij in het begin ook de hoop dat je tumor iets te maken zou hebben met je haaruitval?
Mijn dokter vertelde mij helaas al meteen dat het niks met mijn haaruitval te maken had.
Hoi,

Je schrijft dat jij al een dik jaar dostinex slikt, is je tumor een jaar geleden ontdekt? Ik slik parlodel sinds 1999, ik heb nooit dostinex gebruikt. Ik moet sowieso 2x per jaar naar de internist, jij ook?

Ik las in de bijsluiter van parlodel dat een van de bijwerkingen haaruitval was. Ik wilde zeker weten of parlodel invloed had op mijn haaruitval, ik ben dus een paar maanden met parlodel gestopt maar mijn tumor is gaan groeien. Ik zal dus binnenkort weer met parlodel moeten beginnen. Door veel vragen te stellen kwam ik erachter dat ik de Diane-35 mocht slikken. Volgens mijn internist mogen vrouwen die een hypofysetumor hebben niet alle soorten anticonceptiepil slikken omdat je het niet met de parlodel kunt combineren.

Ik ben sinds kort met Diane-35 begonnen omdat ik wil zien of mijn haaruitval door deze pil een beetje stopt.

Hoe is het inmiddels met je tumor? Haarprobleem? Heb jij ook AGA?.
Sorry voor al die vragen maar jij en ik zijn volgens mij in dit forum de enigen die een hypofysetumor hebben.

Gr.

Lisa34
Lisa34 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2008, 23:07   #90
Lisa34
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2007
Berichten: 129
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Hoi Lisa,

Zou jouw hoofdpijn niet gewoon veroorzaakt worden door de druk die de tumor levert op aangrenzende hersendelen? Lijkt mij vrij logisch.

De "menstruatie" beschouwde ik voor mezelf altijd als een grote schoonmaak van de baarmoeder, maar 1 x kwartaal vond ik wel genoeg.

Hoi Hanna,

Volgens de neuroloog en mijn internist heeft mijn hoofdpijn niks met mijn hypofysetumor te maken. Ik heb het tig keer gevraagd maar zij blijven erbij dat de tumor geen invloed heeft op mijn hoofdpijn.

Ja, ik vind het ook normaal om te menstrueren. Ik weet het niet, ik vind het gewoon iets natuurlijks. Ik heb er altijd last van gehad, menstruatiepijn, hoofdpijn, etc maar het hoort bij het vrouw-zijn. Ik kan me wel voorstellen dat er genoeg vrouwen zijn die de pil gewoon doorslikken omdat zij ontzettend veel menstruatiepijn hebben.

Groetjes,

Lisa34
Lisa34 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Haaruitval en nu weer korte haartjes _Annemieke_ Haarproblemen bij vrouwen 11 30 juni 2008 10:21
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41
Extra (tijdelijke?) haaruitval door fina ??! Alecx Medicijnen/haargroeimiddelen 8 27 januari 2003 14:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.