Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 augustus 2004, 20:59   #16
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jennifer
Hoi Saar,

Mijn laatste pil was trouwens wel de Diane-pil, die had ik toen plm. 3 maanden geslikt. Sinsdien dus haaruitval. Maar een tijdje daarvoor was ik ook al eens gestopt met de pil, dat was toen na een paar maanden Ministat gebruikt te hebben. Toen viel m'n haar ook erg uit. Vandaar dat ik denk dat het niet zoveel uitmaakt welke pil je slikte.

Nu denk ik wel eens dat die pil de gevoeligheid voor het mannelijk hormoon heeft opgewekt. Dat is een van de vragen die ik m'n dermatoloog voor zal leggen. Maar eerst wil ik de hormoontest en de bloedtest afwachten. Wel opvallend dat jouw hormoonspiegel nog steeds niet hersteld is. Ben benieuwd wat er bij mij uitkomt. Dat hoor ik pas over een week.

Jennifer
Hoi Jennifer,

Hoe gaat het nu met je? Ik hoop goed!
Ik had een paar vragen, ik hoop dat je ze kunt beantwoorden. Je vertelde dat je al eens eerder was gestopt met de pil en hierdoor haaruitval kreeg. Je ging hierna weer aan de pil en toen stopte de haaruitval. Mag ik je vragen hoeveel tijd er tussen het begin en het einde van de haaruitval zat.

Heeft de dermatoloog je vragen kunnen beantwoorden?

Liefs, Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2004, 14:23   #17
jennifer
jennifer
 
jennifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Locatie: Friesland
Berichten: 178
Hoi Sigur,

Om meteen je vraag te beantwoorden: Op een gegeven moment ben ik met de Ministat pil gestopt wegens jeukende huiduitslag. Dat was in juli 2002.
Al snel daarna begon mijn haar uit te vallen, maar dacht dat dit wel weer over zou gaan. Omdat ik op een gegeven moment last van acne kreeg en ik eigenlijk ook wel weer aan de pil wou, ben ik in februarie van 2003 weer met de pil begonnen, toen de Diane 35 pil. M,n acne verdween als sneeuw voor de zon, m,n haar was niet meer zo snel vet, en het viel niet meer uit.
Echter de lol was er snel af, want ik had elke maand toch wel een week lang last van flinke hoofdpijn, ook had ik pijnlijke borsten en zo'n zwaar gevoel in m'n benen alsof ik de vierdaagse had gelopen. Maar deze klachten had ik toch ook wel met andere pilmerken. Ik heb dit zo'n 3 maanden volgehouden en toen had ik er ineens schoon genoeg van. Om de haaruitval te voorkomen ben ik toen na overleg met m'n huisarts heel geleidelijk gestopt met deze Diane pil, ( eerst om de dag, daarna om de twee dagen, enz. totdat ik in augustus 2003 volledig gestopt was ). Het is nu dus ruim een jaar geleden dat ik de pil geslikt heb, maar de haaruitval gaat nog steeds door. Iemand die het niet weet, zal nog niks aan m'n haar kunnen zien, maar het is vooral aan de slapen heel dun geworden, bovenop ook wel. Ik heb het net boven de schouders hangen, maar de meeste lange haren verdwijnen, er komt wel nieuw voor in de plaats maar ik ben bang dat dit nooit meer die lengte zal bereiken. Er vallen ook kortere haren uit. Ik draag het meestal in een knotje o.i.d., want los is echt niet mooi meer. Het wordt ook zo pluizig.
Af en toe wordt ik heel wanhopig hiervan, en overvalt me een soort paniek op de vreemdste momenten (als ik in de stad loop b.v.), zodat ik al een paar belangrijke feestjes heb afgezegd omdat ik bang ben dat me deze emoties dan ineens weer zullen overvallen, maar ik ben er ook wel wekenlang heel rustig onder, en dan kan ik ineens denken dat een pruik of haarstukje niet zo'n ramp zal zijn. Maar eigenlijk kan ik me daar ook geen voorstelling van maken.
Misschien moet ik maar eens naar zo'n haarwerk gaan kijken en word ik daar rustiger van. (Of juist niet). Ik durf er gewoon nog niet aan te denken.
Nu weet je hoe het er bij mij voor staat . Ik weet niet of je er iets aan hebt, het is bij iedereen weer anders. Ik slik of smeer nog steeds niks tegen deze aandoening omdat ik bang ben dat de pil misschien juist meer kwaad doet dan dat je er iets aan hebt, en alle andere middelen ook alleen maar helpen zolang je ze gebruikt. Je wordt dan een soort slaaf van de medicijnen vind ik. En ik heb nog steeds een beetje hoop dat het ooit zal stoppen voordat ik al m'n haar kwijt ben. In oktober heb ik nog een afspraak met een endocrinoloog,
die zal nog een keer bekijken welk middel ik eventueel kan gaan gebruiken, en misschien kan hij er verder nog iets zinnigs over zeggen. Zolang wacht ik nog maar even af. Ik weet op dit moment nog steeds niet wat ik er aan kan doen op een veilige manier zonder riskante bijwerkingen. Nu ben ik verder hartstikke gezond, voorzover onderzoeken hebben uitgewezen. Ik wil geen risico's nemen.

Jennifer
jennifer is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2004, 14:54   #18
jennifer
jennifer
 
jennifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Locatie: Friesland
Berichten: 178
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mathilda
Hallo!
Vreselijk die diane-35. Mijn haar is er ook door gaan uitvallen. Ik had nooit problemen met mijn haar, maar het begon acuut toen ik met diane-35 begon. (een vriendin van mij kreeg het zodra ze stopte met diane) Wel heel toevallig, zeker omdat het 100en vrouwen precies zo overkomt. Die hebben echt niet allemaal in die periode alopecia androgenetica gekregen. Het doet bij sommigen iets met het lichaam wat niet klopt. Mijn ijzerniveau is er bijvoorbeeld door omlaag gegaan. Dat ben ik gaan opkrikken en daarna ging het beter. Als ik echter een paar dagen geen ijzer slik is het weer mis. Het is dus iets chronisch, maar ik ga ervan uit dat mijn lichaam zich uiteindelijk herstelt. Ik begrijp dat heel veel mensen deze pil ook zonder problemen slikken. En dat hij geweldig is tegen acne. Maar ga eens op de buitenlandse haarforums kijken en zie met lede ogen al die lotgenoten die diane hebben geslikt. Ik vraag me af of de producenten van Diane dit nou daadwerkelijk niet weten, of het lekker verzwijgen om hun zakken te kunnen vullen....

Hoi Mathilda,

Goed om te lezen dat er meer mensen zijn die denken dat de pil (en misschien niet alleen de Diane-pil) iets vreemds met je lichaam doet. Dat denk ik n.l ook al een hele tijd. Ik heb de pil erg lang geslikt, n.l. vanaf m'n 17 e t/m vorig jaar , toen was ik 47 jaar. Dertig jaar lang dus. Er is nooit een arts geweest die dat raar vond. Inderdaad, wanneer hiervoor gewaarschuwd word staat de hele wereld op z'n kop. Er zijn zoveel vrouwen die de pil gebruiken! Dit zou een strop betekenen voor de pilfabrikanten. Ik moet toegeven dat je snel geneigd bent om toch weer naar die pil te grijpen om een einde te maken aan deze ellende van haaruitval, jeuk op je hoofd, vet haar, en onder de puistjes alsof je nog een puber bent, maar tot nu toe weet ik het te bedwingen en wacht af of m'n lichaam dit zelf kan herstellen. Er is een verstoring in het hormonaal evenwicht (hoewel een hormoontest dit niet heeft aangetoond).
En wanneer de theorie klopt van een overgevoeligheid voor het hormoon DHT,
hoe is dat dan ontstaan? Door de pil? Dit kan je toch niet zomaar aanwaaien?
Ook de dermatoloog heeft hier geen antwoord op. En het feit dat de bloedonderzoeken niks uitwijzen zegt ook niet alles. Mijn dermatoloog zei dat sommige afwijkingen op een gegeven moment gewoon niet meer meetbaar zijn, en ook dat alle precieze werkingen van de vele verschillende hormonen in ons lichaam lang niet allemaal bekend zijn.
Ik denk nog steeds dat de pil een grotere invloed heeft op dit alles, dan bij de wetenschap bekend is, of wat er bekend gemaakt wordt.
Wanneer je bij jezelf vreemde bijwerkingen constateerd, lijkt het me verstandig om een bepaald medicijn , pil, lotion, creme of ander smeersel uit je medicijnkastje te gooien.

Jennifer.
jennifer is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2004, 16:40   #19
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Jeetje Jennifer dat is precies waar ik ook last van heb. Het is ook vooral bij mijn slapen heel erg dun geworden en ook ik verlies lange en korte haren. Heel erg bedankt voor je verhaal en ik hoop voor je dat het overgaat!

Liefs, Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2004, 22:47   #20
feb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2004
Berichten: 419
Wat die pil allemaal wel niet te weeg kan brengen. Ik heb de pil ooit gekregen vanwege acne en eingelijk alijd maar doorblijven slikken. In die periode heb ik wel veel hoofdpijn gekregen en was mijn bloeddruk aan de hoge kant. Daarvoor heb ik weer een ander medicijn ernaast gekregen nml. propranolol. De huisarts heeft nooit tegen me gezegd het zou door de pil kunnen komen. En dus ben ik gewoon door blijven slikken, ik wist niet beter.

Beetje bij beetje krijg ik steeds meer info over de dianapil (kan haaruital veroorzaken) en propranolol(staat op de lijst van medicijnen die haaruitval kunnen veroorzaken) en denk ik wat heb ik al die jaren toch allemaal in mijn lichaam gekregen. Misschien hebben deze medicijnen er wel toe bijgedragen dat mijun haren de afgelopen jaren steeds slechter zijn geworden. Vandaar dat ik na circa 12 jaar gstopt ben met de dianapil, per vorig jaar oktober. De pronaolol slik ik nog steeds. Heb wel geprobeerd om hiermee te stoppen mar kreeg hartkloppingen etc.

Het vreemde is dat ik metname de afgelopen drie maanden veel haaruitval heb gekregen en niet gelijk met het stoppen van de dianapil.
Hoe dat dan weer kan geen idee. Wat ik wel weet is dat mijn huisarts totaal niets met deze gegevens doet. Dat is toch erg vreemd!!???, vooral nu ik al deze verhalen van mede ex-pilgebruikers lees met haarverlies.

Groetjes Feb
feb is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2004, 10:19   #21
Joney
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2004
Berichten: 329
Hoi Feb,

Je heb denk ik met name nu 3 maanden na het stoppen met de pil haaruitval omdat die pil denk ik nog even doorwerkt in je lichaam. Ik had ook altijd hoofdpijn en de dokter die wist het maar niet hoor, Ik kreeg allerlei middeltjes mee zoals spierverslappers enz enz. Maar het was natuurlijk gewoon die diane pil. Lekker slim. Joney.
Joney is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2004, 11:17   #22
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hoi meiden,

Ik heb vannacht zeer akelig gedroomd, allemaal dromen over kaal worden. Ook heb ik mezelf erop betrapt dat ik s'nachts met mijn handen in het haar te zit om te krabben. Overdag doe ik zo mijn best om eraf te blijven om het zo niet erger te maken en dan ontdek ik dat ik doodleuk in mijn slaap zit te krabben.

Joney,
ik las in een vroeger bericht dat je ook last van jeuk hebt gehad. Heb je daar nog last van of is het bij jou over gegaan. Ik herken mijn haar gewoon niet meer. Talg, terwijl ik er vroeger eerder een gebrek aan had. dunner haar terwijl ik vroeger bijna te dik haar had.

Toen ik de androcur op ging halen bij de aphotheek was trouwens ook nog een hele belevenis. Ik vroeg op zachte toon aan haar: er staat toch niet toevalig bij de bijwerkingen dat het bij een enkeling juist haaruitval kan veroorzaken als je ermee stopt? (de Diane pil in mijn achterhoofd)Ze zei vervolgens op zeer harde toon in het bijzijn van veel andere klanten: "Androcur wordt vooral veel voorgeschreven aan vrouwen met bijv. baardgroei, maar jij wilt het dus slikken tegen kaalheid? Dan zal je wel teveel mannelijk hormoon in je lichaam hebben, en zal dit vast een goed middel voor je zijn". Nou, dat had iedereen gehoord!!
Aan de ene kant prettig dat er iemand is die vindt dat je er helemaal niet voor hoeft te schamen maar aan de andere kant heel erg ondoordacht, zoiets ligt heel gevoelig. Ik voelde me net iemand die voor het eerst een pakje condooms gaat halen. Schaamte, en hopen dat dit voor de meeste klanten onopgemerkt blijft.

Liefs, sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2004, 18:18   #23
Joney
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2004
Berichten: 329
Hoi Sigur,

Ik heb ook die dromen wel dan heb ik hele plukken haren in mijn handen en vind ik overal haar op de grond enz heel erg griezelig!
Ja ik heb ook jeuk op mijn hoofdhuid en ik probeer er ook maar zo veel vanaf te blijven dat lukt ook niet altijd. Ja lekker zijn ze in de apotheek ik heb de apotheek via email een klachtbrief geschreven. Stond op internet dat ze de vriendelijke vraagbaak waren ik kon het niet laten om even te mailen dat ik daar een andere ervaring in heb. Heb nog niks van ze gehoort. Joney.
Joney is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2004, 18:45   #24
feb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2004
Berichten: 419
Hoi,
Gebruiken jullie geen rooscure. Sinds ik dit gebruik, nu ongeveer twee weken, merk ik dat ik veel minder jeuk op mijn hoofd heb.
Wellicht dat het bij jullie ook helpt.

Doeg Feb
feb is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2004, 14:22   #25
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hoi feb,


Ik heb rooscure ongeveer een half jaar gebruikt maar had het idee dat de schampoo een vettig laagje achterliet terwijl ik mijn haren toch goed uitspoel. Ook kwam de jeuk op een gegeven moment toch weer terug. Ik ben voor een tijdje overgestapt op ZarQa op zich een goed produkt, maar de jeuk wordt hier niet echt minder van misschien de volgende keer toch weer rooscure. Ik ben bang dat geen enkele schampoo op dit moment de jeuk 100 % kan bestrijden, maar ja, de één beter dan de andere en daar is rooscure er inderdaad één van.

Liefs, Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2004, 08:18   #26
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
Question diane-35 en finasteride

Hoi mensen,


Ik ben net nieuw op deze site en wil graag wat vragen aan jullie stellen.

Ik zal eerste eventjes iets over mezelf vertellen:

Er is bij mij Alopecia Androgenetica gediagnosticeerd.
Ben op bezoek geweest in Geldermalsen bij Boersema en slik nu sinds een jaar ook finasteride. Daarnaast: saw palmetto en msm plus multivitamine.
Verschillende jaren, ook nu weer, aan de diane-35.
Of mijn haaruitval van de diane is gekomen weet ik niet.
Wel is opvallend dat ik vanaf mijn 15e, ongeveer sinds ik dat slik er inderdaad een probleem bij gekregen heb. Naast puistjes en een lichte overbeharing toen ook haaruitval.

Wat ik me afvraag:
Wat voor ervaringen hebben jullie met finasteride en of de combinatie finasteride en de diane?
* Zou mijn haar ook meer uitvallen als ik weer stop met de diane nu ik ook aan de finasteride ben?
*Is het zo dat hoe vaker je stopt en weer begint met de diane hoe erger het wordt met de haaruitval?
* En wat ik mij afvraag, zijn er geen, misschien natuurlijke middelen die het proces wat de diane misschien heeft aangericht qua haaruitval weer kunnen stoppen of omkeren? Iets wat je hormonen of wat dan ook maar weer in balans brengt ofzo.

IK ben benieuwd naar jullie reactie. Groetjes Lanne
lanne is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2004, 08:20   #27
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
Hoi mensen,


Ik ben net nieuw op deze site en wil graag wat vragen aan jullie stellen.

Ik zal eerste eventjes iets over mezelf vertellen:

Er is bij mij Alopecia Androgenetica gediagnosticeerd.
Ben op bezoek geweest in Geldermalsen bij Boersema en slik nu sinds een jaar ook finasteride. Daarnaast: saw palmetto en msm plus multivitamine.
Verschillende jaren, ook nu weer, aan de diane-35.
Of mijn haaruitval van de diane is gekomen weet ik niet.
Wel is opvallend dat ik vanaf mijn 15e, ongeveer sinds ik dat slik er inderdaad een probleem bij gekregen heb. Naast puistjes en een lichte overbeharing toen ook haaruitval.

Wat ik me afvraag:
Wat voor ervaringen hebben jullie met finasteride en of de combinatie finasteride en de diane?
* Zou mijn haar ook meer uitvallen als ik weer stop met de diane nu ik ook aan de finasteride ben?
*Is het zo dat hoe vaker je stopt en weer begint met de diane hoe erger het wordt met de haaruitval?
* En wat ik mij afvraag, zijn er geen, misschien natuurlijke middelen die het proces wat de diane misschien heeft aangericht qua haaruitval weer kunnen stoppen of omkeren? Iets wat je hormonen of wat dan ook maar weer in balans brengt ofzo.

IK ben benieuwd naar jullie reactie. Groetjes Lanne
lanne is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2004, 17:27   #28
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hoi Lanne

Ik kan je alleen vertellen dat ik tijdens de 7 jaar Diane slikken nergens last van had tot dat ik stopte met de Diane pil, Toen is mijn haar als een idioot gaan uitvallen. De eerste keer dat ik stopte met Diane en haaruitval kreeg, stopte de haaruitval toen ik zo'n drie maanden later weer met Diane begon. Na een paar jaar weer helemaal nergens last van te hebben gehad wilde ik toch weer stoppen met de Diane, gewoon omdat ik genoeg had van de pil. Korte tijd daarna begon mijn haar wéér uit te vallen. Ik slik de Diane nu al zo'n 14 maanden en het is nog niet gestabiliseerd!!!
Het zit niet in mijn familie en ik ben er zeker van dat de Diane (het stoppen) er de oorzaak van is geweest. Ik weet zeker dat ik nooit last van haaruitval zou hebben gehad als ik de Diane pil nooit zou hebben geslikt, maar weet ook zeker dat ik er geen last van zou hebben gehad als ik er nooit mee zou zijn gestopt. Kortom, ik denk dat de hrmoonverandering gewoon te groot is geweest.

Liefs, Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2004, 18:15   #29
sandra24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 43
Hallo mensen,
ik heb sinds november alopecia areata, niet de hormoon gevoelige vorm (is androgenetica toch?) maar kale plekken. Bij mij is alles toen binnen 3 maanden uitgevallen. Ik ben toen in mijn wanhoop, dermatoloog gaf me alleen een pruik, naar een alternatieve arts geweest. Die heeft me o.a. zink tabletten voorgeschreven, omdat mn hormonen niet in balans waren. Dat werkt misschien ook bij androgenetica? GEen idee eigenlijk, zijn er dermatologen die dat voorschrijven? Ook heb ik anti-schimmel tabletten gekregen, omdat het dat was waar mijn lichaam tegen reageerde. Ik weet het, bijna niemand gelooft in deze alternatieve dingen, maar het heeft mij echt geholpen en ik bijna alles weer terug. Ik lees mee op het forum over al die meiden die zooooveel haren verliezen, en dat ehb ik dus ook gehad. Maar sinds ik die pillen neem, valt er niks meer uit! Ik vraag me dan af waarom mensen hier niet in geloven, er is immers niets dat direct helpt, als je het 3 maanden probeert, wie weet!
Ik zal nog eens op internet zoeken naar dat zink, maar zou het kunnen werken om je hormonen weer een beetje in balans te kunnen krijgen? Ik slik ook de pil, niet die zware Diane, maar toch. Bij de normale dokter was trouwens niets in mn bloed te vinden, dus het zou wel kunnen kloppen dat het op de een of andere manier niet meer op te sporen valt.
Sterkte allemaal,
liefs Sandra
sandra24 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2004, 19:02   #30
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hoi Sandra,

Het klopt dat een tekort aan zink haaruitval kan veroorzaken. Maar mijn zink gehalte was in orde. Fijn dat je geen haaruitval meer hebt!!

Liefs, Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41
Is er een relatie tussen AGA en lichaamsbeharing? RICK AGA - Algemeen 73 5 maart 2007 19:22
Haaruitval begint weer na het stoppen van voedingssuplement? Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 15 13 september 2003 14:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.