Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 december 2023, 12:58   #1
vanveen1995
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2023
Berichten: 9
Geslacht:
Smile HT 3000 grafts bij Veldhoven

Hoi! Ik heb altijd veel gehad aan dit forum, ook om tot mijn eigen HT te komen. Daarom wil ik hier graag mijn ervaring delen.

Situatie
Ik ben 28, en heb denk ik sinds een jaar of 6, 7 last van haarverlies. Eerst de inhammen, daarna de kruin ook. 2 jaar geleden ben ik minoxidil gaan gebruiken en dik een jaar geleden ook finasteride (1 mg om de dag). Met name minox gaf me een zichtbaar resultaat aan de voorkant, fina heeft in elk geval het afgelopen jaar tot stabiliteit geleid. Spannend om te zien of dat zo blijft. Mijn haar was eigenlijk nog best presentabel, maar ik wilde toch meer en heb een HT ondergaan.

Keuze voor de kliniek
Ik ben bij 5 klinieken op consult geweest, het verschil is echt enorm. Veel klinieken zijn erg commercieel in de consulten, Veldhoven was de enige plek waar er veel tijd en moeite in de consulten wordt gestoken en ook genuanceerd advies wordt gegeven. Dat past goed bij hoe ik zelf naar de behandeling keek, dus de keuze was snel gemaakt.

Behandelplan
Twee weken geleden ben ik behandeld, de totale behandeling was van tevoren ingeschat op 2750 grafts. Uiteindelijk zijn er iets meer grafts gebruikt. De bedoeling was om de inhammen wat te verlagen en de voorste toef te verdichten. Richting de kruin hebben we gekozen om een afronding te maken, omdat voor het volledig dichtmaken van de kruin veel meer grafts nodig zouden zijn. Die grafts wil ik zelf nog behouden voor een toekomstige behandeling. Haardichtheden waren in het plan: inhammen 45 grafts/cm2, middentoef 5 grafts/cm2 en 15 grafts/cm2 en richting de achterkant/kruin 20-25 grafts/cm2.

Behandeling en eerste twee weken
De behandeling viel enorm mee, het waren twee dagen die eigenlijk zo voorbij gingen. Weinig echte pijn gehad en vooral heel blij dat het ging gebeuren. De week na de behandeling was ik vrij, dat was wel een goede keuze achteraf. Ik was toch moe en had wat pijn, vooral aan het donorgebied. Niks wat niet met paracetamol opgelost kon worden overigens. We zijn nu 12 dagen na de behandeling en het is eigenlijk prima om zonder pet of muts naar buiten te gaan. Voordat de grafts gaan uitvallen uiteraard.

Resultaat
Het is moeilijk om precies in te schatten, maar ik ben erg blij met het ontwerp van de haarlijn. Precies wat ik wilde. De dichtheid moeten we nog zien, ik heb het idee dat de middentoef wat meer dichtheid heeft gekregen dan in het plan, en de inhammen misschien wat minder? Dat is wel erg lastig in te schatten, dus ik denk vooral afwachten en niet te veel aannames doen. Toch benieuwd wat jullie zien op de foto's.

Ik ga af en toe wat updates delen hier, als mensen vragen hebben of het ook overwegen, laat het me weten!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Voor1.jpg‎ (148,0 KB, 498x gelezen)
Bestandstype: jpg Voor2.jpg‎ (152,2 KB, 424x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag0.jpg‎ (145,2 KB, 470x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag121.jpg‎ (143,5 KB, 371x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag122.jpg‎ (143,1 KB, 421x gelezen)

Laatst gewijzigd door vanveen1995; 24 december 2023 om 13:07
vanveen1995 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2023, 15:47   #2
Ketsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2023
Berichten: 73
Geslacht:
gaat een mooi resultaat worden!
geen paniek ivm de inhammen enzovoorts, als ik het zo zie.. gaat het heel mooi worden
je kan ook altijd overwegen om voor een MHP te gaan tussen je bestaande haren, dan gaat je haarbos er ook net iets 'voller' uit gaan zien


wel sowieso de fina en minox blijven gebruiken
Ketsie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2024, 23:33   #3
Anoniem!
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2018
Berichten: 10
Geslacht:
Ik hoop dat je een goed resultaat gaat krijgen. Ik ga deze maand ook naar veldhoven. Hou ons op de hoogte van je progressie.
Anoniem! is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2024, 02:12   #4
Mootjee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2023
Berichten: 8
Geslacht:
Ziet er heel goed uit, vind je hoofdhuid er ook erg rustig en normaal uitzien. Ben benieuwd. En shock loss al begonnen?
Mootjee is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2024, 08:19   #5
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Top dat je dit met ons deelt! Er gaan hier goede verhalen rond over Veldhoven alleen qua ervaringen/resultaten zie ik er (nog) te weinig van terug. Succes met herstel!
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2024, 15:57   #6
vanveen1995
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2023
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mootjee Bekijk bericht
Ziet er heel goed uit, vind je hoofdhuid er ook erg rustig en normaal uitzien. Ben benieuwd. En shock loss al begonnen?
Thanks! Het is nog een beetje rood, maar verder inderdaad rustig. Shock loss is inmiddels zeker begonnen, zowel het getransplanteerde als een deel van het bestaande haar. Achteraf waren de foto's die ik heb geplaatst het hoogtepunt van de komende maanden, denk ik

Zal volgende week nieuwe foto's delen als het 1 maand geleden is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anoniem! Bekijk bericht
Ik hoop dat je een goed resultaat gaat krijgen. Ik ga deze maand ook naar veldhoven. Hou ons op de hoogte van je progressie.
Spannend, ik heb er een hele goede ervaring gehad, nu is het (zoals hierboven ook gezegd) wachten of dat ook zo is als ik het eindresultaat zie, maar heb er een goed gevoel bij.
vanveen1995 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2024, 00:35   #7
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ketsie Bekijk bericht
gaat een mooi resultaat worden!

je kan ook altijd overwegen om voor een MHP te gaan tussen je bestaande haren, dan gaat je haarbos er ook net iets 'voller' uit gaan zien


wel sowieso de fina en minox blijven gebruiken
Heb jij ervaring met mhp tussen bestaande haren?
Waarom fina en minox blijven gebruiken? Daar stop je vroeg of laat toch mee...

Heb je eindelijk nieuw haar, moet je je nog druk over je haar qua medicijngebruik. Nee hoor, ht (s) ondergaan en verder....

1 of meerdere ht's moet genoeg zijn. elke dag medicijnen "moeten" nemen is geen optie. dan ben je nog steeds veel teveel met je haar bezig.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2024, 00:22   #8
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 351
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Heb jij ervaring met mhp tussen bestaande haren?
Waarom fina en minox blijven gebruiken? Daar stop je vroeg of laat toch mee...

Heb je eindelijk nieuw haar, moet je je nog druk over je haar qua medicijngebruik. Nee hoor, ht (s) ondergaan en verder....

1 of meerdere ht's moet genoeg zijn. elke dag medicijnen "moeten" nemen is geen optie. dan ben je nog steeds veel teveel met je haar bezig.
Grapje neem ik aan? Is moeilijk sarcasme te herkennen via hier.

Krijg je een nieuw orgaan, moet je alsnog medicijnen nemen zodat het niet wordt afgestoten. Dan ben je teveel met je nieuwe orgaan bezig.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2024, 19:40   #9
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ziet er erg goed en rustig uit. Ben zelf eerder ook behandeld door Veldhoven en volgende week weer. Zie er wederom tegenop, maar ik weet waar ik het voor doe!

Succes met je herstel
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2024, 20:16   #10
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Grapje neem ik aan? Is moeilijk sarcasme te herkennen via hier.

Krijg je een nieuw orgaan, moet je alsnog medicijnen nemen zodat het niet wordt afgestoten. Dan ben je teveel met je nieuwe orgaan bezig.
Ik hoop ook dat het sarcasme is ja maar niks verrast mij meer hier.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2024, 18:54   #11
vanveen1995
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2023
Berichten: 9
Geslacht:
Update 5 weken

We zijn 5 weken verder. De lichte pijn is weg, de jeuk is veel minder maar af en toe nog wel voelbaar. Zoals je ziet is er veel shedding geweest in zowel het getransplanteerde als het bestaande haar. Eigenlijk is het nu slechter dan voor de transplantatie. De shedding is wel al twee weken gestopt, geen idee of dat normaal is maar alles lijkt al ongeveer weg te zijn.

Lekker om weer te kunnen sporten, deze week ga ik zelfs weer voetballen. Ook dat is even wennen denk ik. Het ongeduld neemt uiteraard toe!

Ik ben 2 weken geleden weer gestart met minoxidil, hopelijk helpt dat ook met het hergroeiproces. Meestal gebruikte ik Kirkland of Regaine, ik heb nu ook Dualgen 5R besteld van MinoxidilMax, hierin zit naast 5% minoxidil ook tretinoïne, ik wil dat eens per dag proberen om te kijken of het de resultaten van minoxidil kan boosten. Iemand hier ervaring daarmee?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Schermafbeelding 2024-01-16 om 18.46.28.jpg‎ (33,3 KB, 168x gelezen)
Bestandstype: jpg Schermafbeelding 2024-01-16 om 18.46.53.jpg‎ (42,8 KB, 157x gelezen)
Bestandstype: jpg Schermafbeelding 2024-01-16 om 18.47.15.jpg‎ (48,1 KB, 199x gelezen)
vanveen1995 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2024, 22:51   #12
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Top dat je dit met ons deelt! Er gaan hier goede verhalen rond over Veldhoven alleen qua ervaringen/resultaten zie ik er (nog) te weinig van terug. Succes met herstel!
Check mijn topic ook. Ook Veldhoven
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2024, 22:52   #13
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Het ziet er keurig netjes uit!!
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2024, 10:03   #14
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Ik heb vorig jaar ook een behandeling gehad bij Veldhoven.

Dat is hier te lezen;

https://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=40779
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2024, 00:37   #15
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Grapje neem ik aan? Is moeilijk sarcasme te herkennen via hier.

Krijg je een nieuw orgaan, moet je alsnog medicijnen nemen zodat het niet wordt afgestoten. Dan ben je teveel met je nieuwe orgaan bezig.
We liggen niet echt op 1 lijn he.. Maar een nieuw orgaan is toch wel iets anders dan nieuw haar is het niet?

Ik begrijp je helemaal. Ik heb deze ideeen ook allemaal gehad. Mijn 1e ht is dan ook al 23 jaar geleden. Ik moet er niet aan denken om al 23 jaar fina en minox gebruikt te hebben.

Als je jong (kalend) bent denk je dat haar het allerbelangrijkste is in het leven. Maar ik kan je vertellen dat je na 2 ht's en zonder gebruik van fina en minox ook tevreden kan zijn met je haar.

Mensen adviseren om levenslang fina en minox te laten gebruiken is echt niet verstandig. Komop zeg. En aan sarcasme doe ik hier niet aan. Ik ben een aardige ervaringsdeskundige ondertussen.

En tuurlijk heb ik ook even fina gebruikt, maar ben blij dat ik daar snel mee gestopt ben.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
veldhoven


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.