Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 16 mei 2004, 18:20   #31
Henk21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Berichten: 522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Weinig spectaculaire berichten te vinden over Fluridil op andere fora's. Ik denk toch dat RU het beste middel is om op hol geslagen AR-receptoren onder controle te houden.
Waar is RU verkrijgbaar.. Is er al iemand op dit forum dat het gebruikt?
Kosten? etc
__________________
Regime:

Intern:
Dutasteride 0,5 mg ( om de dag ),
Xandrox 15 ( om de dag )

Status; Stabilisatie
Henk21 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2004, 19:16   #32
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Ik geloof dat Russel het weet waar en hoe duur RU is.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2004, 19:51   #33
+KH+
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Berichten: 18
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Met die receptoren wordt volgens mij bedoeld of je haar gevoelig is voor DHT of niet. Iedere man heeft DHT in het bloed en onder de hoofdhuid, alleen bij sommigen kan het haar daar gewoon tegen. Zij hebven dus geen DHT-receptoren.



Aangezien de gevoeligheid voor DHT een erfelijke kwestie is, zal er volgens mij iets veranderd moeten worden in je DNA. En een medicijn dat zoiets kan is inderdaad (verre) toekomstmuziek.
We hebben het hier over receptoren die 5-a-reductase binnenlaten. Ook al barst je lichaam verder van de DHT, zolang de receptoren van jouw haarcellen geen 5-a-reductase binnenlaten, wordt je nooit kaal.
Helaas is het bij de ongelukkigen onder ons genetisch bepaald dat de receptoren dit bij ons wel doen. 5-a-reductase zal zich gaan binden met testosteron (dat zit trouwens al in de haarcel) en dan vormt DHT.
Maar DHT richt pas schade aan als het de celkern kan binnendringen en dat gebeurt middels de stof cytosol. Eenmaal in de celkern zorgt DHT er voor dat de cel over de zeik raakt en binnen een aantal jaar is uitgewerkt.

De oplossing tegen AA is dus niet het blocken van 5-a-reductase en daarmee de vorming van DHT, maar het uitschakelen van de receptoren (ook al terecht opgemerkt door andere forumgebruikers).
DHT is 8x sterker dan testosteron en heeft (naast het vermoorden van je haarcellen) ook nog andere functies in het lichaam. Het simpelweg elimineren van een hormoon lijkt me niet verstandig.
Maar aangezien er geen receptorenblockers bestaan (die ook nog 'ns selectief te werk gaan!) moeten we het maar met tussentijdse paardemiddelen doen.
Of bestaan receptorenblockers wel?? iemand info?

Trouwens, de opvatting dat het binden van testosteron aan de receptoren ook verantwoordelijk zou zijn voor haaruitval is in principe natuurlijk niet waar.
DHT ontstaat weliswaar (mede) uit testosteron, maar testosteron kan op zichzelf geen schade aanrichten in de haarcel.

Toch jammer dat er niet meer gericht onderzoek wordt gedaan naar een middel ter voorkoming van AA. In plaats daarvan worden de commerciële succesjes alleen maar doorontwikkeld, terwijl ze niks anders bieden dan een tijdelijke en vaak teleurstellende oplossing.
Gewoon een laboratorium volproppen met onderzoekers en er een paar miljoen tegenaan gooien en klaar is je ultieme medicijn! Het is niet alsof ze ook nog moeten uitvinden wat het middel precies moet doen. En anders wil ik ze dat wel even vertellen! Hoe moeilijk kan het zijn??
Ze kunnen wel zodanig met hormonen klooien dat ze van een vent een vrouw kunnen maken, maar een simpel receptortje uitschakelen kunnen ze dan weer niet. Het heeft niet eens met genetica te maken!

Zo, tot zover even mij frustratie.

Laatst gewijzigd door +KH+; 18 mei 2004 om 19:56
+KH+ is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2004, 19:55   #34
Henk21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Berichten: 522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door +KH+
We hebben het hier over receptoren die 5-a-reductase binnenlaten. Ook al barst je van de DHT, zolang de receptoren van jouw haarcellen geen 5-a-reductase binnenlaten, wordt je nooit kaal.
Helaas is het bij de ongelukkigen onder ons genetisch bepaald dat de receptoren dit bij ons wel doen. 5-a-reductase zal zich gaan binden met testosteron (dat zit trouwens al in de haarcel) en dan vormt zich DHT.
Maar DHT richt pas schade aan als het de celkern kan binnendringen en dat gebeurt middels de stof cytosol. Eenmaal in de celkern zorgt DHT er voor dat de de cel over de zeik raakt en binnen een aantal jaar is uitgewerkt.

De oplossing tegen AA is dus niet het blocken van 5-a-reductase en daarmee de vorming van DHT, maar het uitschakelen van de receptoren (ook al terecht opgemerkt door andere forumgebruikers).
DHT is 8x sterker dan testosteron en heeft (naast het vermoorden van je haarcellen) ook nog andere functies in het lichaam. Het simpelweg elimineren van een hormoon lijkt me niet verstandig.
Maar aangezien er geen receptorenblockers bestaan (die ook nog 'ns selectief te werk gaan!) moeten we het maar met tussentijdse paardemiddelen doen.
Of bestaan receptorenblockers wel?? iemand info?

Trouwens, de opvatting dat het binden van testosteron aan de receptoren ook verantwoordelijk zou zijn voor haaruitval is in principe natuurlijk niet waar.
DHT ontstaat weliswaar (mede) uit testosteron, maar testosteron kan op zichzelf geen schade aanrichten in de haarcel.

Toch jammer dat er niet meer gericht onderzoek wordt gedaan naar een middel ter voorkoming van AA. In plaats daarvan worden de commerciële succesjes alleen maar doorontwikkeld, terwijl ze niks anders bieden dan een tijdelijke en vaak teleurstellende oplossing.
Gewoon een laboratorium volproppen met onderzoekers en er een paar miljoen tegenaan gooien en klaar is je ultieme medicijn! Het is niet alsof ze ook nog moeten uitvinden wat het middel precies moet doen. En anders wil ik ze dat wel even vertellen! Hoe moeilijk kan het zijn??
Ze kunnen wel zodanig met hormonen klooien dat ze een van een vent een vrouw kunnen maken, maar een simpel receptortje uitschakelen kunnen ze dan weer niet. Het heeft niet eens met genetica te maken!

Zo, tot zover even mij frustratie.
Nieuw en meteen zo`n goede post... Klasse!!!
__________________
Regime:

Intern:
Dutasteride 0,5 mg ( om de dag ),
Xandrox 15 ( om de dag )

Status; Stabilisatie
Henk21 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2004, 22:42   #35
cop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2004
Berichten: 182
Talking DHT receptoren

Na al deze berichten te hebben gelezen is het misschien interessant om eens na te denken bij het gebruik van een milde kuur deca-durabolin.Vermits DHT zich bindt met de receptoren in onze hoofdhuid ,is het misschien niet zo stom om een anabolica(deca) te gebruiken die zich beter aan deze receptoren hecht.Deze bindt zich zeer gemakkelijk aan de testosteronreceptoren en kan zich niet in DHT omzetten.
Dus een milde anabolica zit vast aan onze haarfolikkels en DHT kan de boom in....
Wat denken jullie van deze theorie???
cop is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2004, 22:54   #36
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cop
Na al deze berichten te hebben gelezen is het misschien interessant om eens na te denken bij het gebruik van een milde kuur deca-durabolin.Vermits DHT zich bindt met de receptoren in onze hoofdhuid ,is het misschien niet zo stom om een anabolica(deca) te gebruiken die zich beter aan deze receptoren hecht.Deze bindt zich zeer gemakkelijk aan de testosteronreceptoren en kan zich niet in DHT omzetten.
Dus een milde anabolica zit vast aan onze haarfolikkels en DHT kan de boom in....
Wat denken jullie van deze theorie???
Zit wat in, ga jij het doen??
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2004, 23:17   #37
+KH+
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Berichten: 18
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cop
Na al deze berichten te hebben gelezen is het misschien interessant om eens na te denken bij het gebruik van een milde kuur deca-durabolin.Vermits DHT zich bindt met de receptoren in onze hoofdhuid ,is het misschien niet zo stom om een anabolica(deca) te gebruiken die zich beter aan deze receptoren hecht.Deze bindt zich zeer gemakkelijk aan de testosteronreceptoren en kan zich niet in DHT omzetten.
Dus een milde anabolica zit vast aan onze haarfolikkels en DHT kan de boom in....
Wat denken jullie van deze theorie???
Dat zou betekenen dat deca de receptoren bezet houdt zodat testo er niet meer in kan? Lijkt me niet logisch.
De receptoren zouden dan selectief te werk gaan en testo negeren, maar volgens mij gaat het veel willekeuriger. Een receptor laat zich binden met elke stof die daar toevallig om vraagt en toestemming krijgt.
En het is niet DHT dat zich bindt, maar 5-a-reductase. DHT wordt in de cel gevormd van testo, dat daar al aanwezig is.

Er zijn eigenlijk 2 belangrijke momenten in het hele proces: buiten de cel, waar 5-a-reductase met receptoren bindt, en buiten de celkern, waar DHT d.m.v. cytosol de kern binnendringt.
Als je bij een van die momenten het enzym weghaalt, los je het probleem dus op. Fina en Duta doen dat tot op een zekere hoogte en zo zijn er ook middelen die cytosol verminderen.
Maar de echte oplossing is natuurlijk door de receptoren uit te schakelen.
UITROEIEN DIE ZOOI!
+KH+ is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2004, 10:36   #38
Henk21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Berichten: 522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door +KH+
Dat zou betekenen dat deca de receptoren bezet houdt zodat testo er niet meer in kan? Lijkt me niet logisch.
De receptoren zouden dan selectief te werk gaan en testo negeren, maar volgens mij gaat het veel willekeuriger. Een receptor laat zich binden met elke stof die daar toevallig om vraagt en toestemming krijgt.
En het is niet DHT dat zich bindt, maar 5-a-reductase. DHT wordt in de cel gevormd van testo, dat daar al aanwezig is.

Er zijn eigenlijk 2 belangrijke momenten in het hele proces: buiten de cel, waar 5-a-reductase met receptoren bindt, en buiten de celkern, waar DHT d.m.v. cytosol de kern binnendringt.
Als je bij een van die momenten het enzym weghaalt, los je het probleem dus op. Fina en Duta doen dat tot op een zekere hoogte en zo zijn er ook middelen die cytosol verminderen.
Maar de echte oplossing is natuurlijk door de receptoren uit te schakelen.
UITROEIEN DIE ZOOI!
+KH+,

Wat gebruik je zelf tegen haaruitval? resultaten?
__________________
Regime:

Intern:
Dutasteride 0,5 mg ( om de dag ),
Xandrox 15 ( om de dag )

Status; Stabilisatie
Henk21 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2004, 12:35   #39
+KH+
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Berichten: 18
Laatste 2 maanden 1,25mg. Fina dagelijks en ca. 6 maanden SP.
SP doet volgens mij niks, maar aan de andere kant was het misschien veel erger geweest zonder SP. Beetje moeilijk te beoordelen.
Wat betreft Fina is het nog wat te vroeg om over te oordelen.

Mijn plan van aanpak:
Als Fina werkt, stop ik met SP. Later wil ik eventueel nog minox. gebruiken, maar dan wil ik wel eerst zeker weten dat Fina aanslaat, anders heeft minox. voor mij geen zin.
Als hergroei uitblijft wil ik voor bepaalde tijd (een jaar) tegelijkertijd dagelijks Duta nemen.
En tussentijds maar hopen dat de wetenschap met een definitieve oplossing op de proppen komt, waar ik trouwens heilig van ben overtuigd! Vraag is alleen: wanneer.

Als ik vorderingen boek, zul je dat zeker horen.
+KH+ is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2004, 13:29   #40
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Verband DHT-kwantiteit en kaalworden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door +KH+
We hebben het hier over receptoren die 5-a-reductase binnenlaten. Ook al barst je lichaam verder van de DHT, zolang de receptoren van jouw haarcellen geen 5-a-reductase binnenlaten, wordt je nooit kaal.
Helaas is het bij de ongelukkigen onder ons genetisch bepaald dat de receptoren dit bij ons wel doen. 5-a-reductase zal zich gaan binden met testosteron (dat zit trouwens al in de haarcel) en dan vormt DHT.
Maar DHT richt pas schade aan als het de celkern kan binnendringen en dat gebeurt middels de stof cytosol. Eenmaal in de celkern zorgt DHT er voor dat de cel over de zeik raakt en binnen een aantal jaar is uitgewerkt.

De oplossing tegen AA is dus niet het blocken van 5-a-reductase en daarmee de vorming van DHT, maar het uitschakelen van de receptoren (ook al terecht opgemerkt door andere forumgebruikers).
DHT is 8x sterker dan testosteron en heeft (naast het vermoorden van je haarcellen) ook nog andere functies in het lichaam. Het simpelweg elimineren van een hormoon lijkt me niet verstandig.
Maar aangezien er geen receptorenblockers bestaan (die ook nog 'ns selectief te werk gaan!) moeten we het maar met tussentijdse paardemiddelen doen.
Of bestaan receptorenblockers wel?? iemand info?

Trouwens, de opvatting dat het binden van testosteron aan de receptoren ook verantwoordelijk zou zijn voor haaruitval is in principe natuurlijk niet waar.
DHT ontstaat weliswaar (mede) uit testosteron, maar testosteron kan op zichzelf geen schade aanrichten in de haarcel.

Toch jammer dat er niet meer gericht onderzoek wordt gedaan naar een middel ter voorkoming van AA. In plaats daarvan worden de commerciële succesjes alleen maar doorontwikkeld, terwijl ze niks anders bieden dan een tijdelijke en vaak teleurstellende oplossing.
Gewoon een laboratorium volproppen met onderzoekers en er een paar miljoen tegenaan gooien en klaar is je ultieme medicijn! Het is niet alsof ze ook nog moeten uitvinden wat het middel precies moet doen. En anders wil ik ze dat wel even vertellen! Hoe moeilijk kan het zijn??
Ze kunnen wel zodanig met hormonen klooien dat ze van een vent een vrouw kunnen maken, maar een simpel receptortje uitschakelen kunnen ze dan weer niet. Het heeft niet eens met genetica te maken!

Zo, tot zover even mij frustratie.
Beste +KH+,
Ten eerste wil ik je even bedanken voor je heldere uitleg. Zo duidelijk heb ik het nog nooit gelezen, ben je arts ofzo??
Ik ben het alleen niet met je eens als je zegt dat de oorzaak van kaal worden geheel te doorgronden is door de wetenschap op dit moment, en dat er dus alleen een paar miljoen in een lab moet worden gepompt et voilà.
Hoe plausibel jouw verhaal ook klinkt, het is volgens mij ook wetenschappelijk aangetoond dat kale mensen sowieso meer DHT hebben dan niet-kale mensen. Dit klopt dus niet met het verhaal dat het voor mensen zonder de 5-AR-receptoren niet uitmaakt hoeveel DHT ze hebben, aangezien niet-kalende mensen per definitie minder DHT blijken te hebben.
En dat is volgens mij ook precies de reden dat artsen zeggen dat de oorzaak van kaalheid nog niet precies bekend is. Aan de ene kant lijkt de oorzaak alleen bij de receptoren te liggen, aan de andere kant is er toch een verband tussen de hoeveelheid DHT in het bloed en kaal worden.
Overigens betekent dit dat het slikken van Finasteride of andere 5-AR-blockers nog niet zo'n slecht idee hoeft te zijn. Ik heb wel eens gelezen dat door het innemen van dit soort middelen het DHT-gehalte weer daalt naar het niveau van vóórdat het kaalwordingsproces in werking ging. Met andere woorden zou je kunnen zeggen dat de "natuurlijke" situatie zich hierdoor weer herstelt.

Gezien dit alles denk ik dat het zoeken van een oplossing voor ons probleem nog verdraaid gecompliceerd is, en zeker gecompliceerder dan het ombouwen van een man naar een vrouw.

Ook geloof ik niet in het feit dat er geen nieuw middel ontworpen wordt omdat farmaceutische bedrijven nog druk bezig zijn met de bestaande commerciele successen uit te melken (zoals Propecia).
We hebben in de medische wereld (gelukkig) niet te maken met een soort Shell, een monopolist die zoveel verdient aan olie dat het de ontwikkeling van milieuvriendelijke brandstoffen (zoals water) tegenhoudt.
Volgens mij is de concurrentie in de farmaceutische wereld dusdanig groot, dat er een grote strijd is tussen de bedrijven wie er als eerst met een ECHT werkend middel komt, en wie dit middel bovendien als eerst kan laten patenteren. Het bedrijf dat dit medicijn als eerste kan vastleggen zal in één klap het meest winstgevende bedrijf ter wereld worden, aangezien meer dan een kwart van de wereldbevolking "last" heeft van Alopecia Andogenetica. Wat een afzetmarkt!
Dit is naar mijn mening genoeg motivatie voor de bedrijven om als de bliksem op zoek te gaan naar een werkend middel.

Daar moeten we dus maar op wachten dan

Laatst gewijzigd door Tiuri; 19 mei 2004 om 16:02
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2004, 14:49   #41
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Beste +KH+,
Ten eerste wil ik je even bedanken voor je heldere uitleg. Zo duidelijk heb ik het nog nooit gelezen, ben je arts ofzo??
Ik ben het alleen niet met je eens als je zegt dat de oorzaak van kaal worden geheel te doorgronden is door de wetenschap op dit moment, en dat er dus alleen een paar miljoen in een lab moet worden gepompt et voilà.
Hoe plausibel jouw verhaal ook klinkt, het is volgens mij ook wetenschappelijk aangetoond dat kale mensen sowieso meer DHT hebben dan niet-kale mensen. Dit klopt dus niet met het verhaal dat het voor mensen zonder de 5-AR-receptoren niet uitmaakt hoeveel DHT ze hebben, aangezien niet-kalende mensen per definitie minder DHT blijken te hebben.
En dat is volgens mij ook precies de reden dat artsen zeggen dat de oorzaak van kaalheid nog niet precies bekend is. Aan de ene kant lijkt de oorzaak alleen bij de receptoren te liggen, aan de andere kant is er toch een verband tussen de hoeveelheid DHT in het bloed en kaal worden.
Overigens betekent dit dat het slikken van Finasteride of andere 5-AR-blockers nog niet zo'n slecht idee hoeft te zijn. Ik heb wel eens gelezen dat door het innemen van dit soort middelen, het DHT-gehalte weer daalt naar het niveau van vóórdat het kaalwordingsproces in werking ging. Met andere woorden zou je kunnen zeggen dat de "natuurlijke" situatie zich hierdoor weer herstelt.

Gezien dit alles denk ik dat het zoeken van een oplossing voor ons probleem nog verdraaid gecompliceed is, en zeker gecompliceerder dan het ombouwen van een man naar een vrouw.

Ook geloof ik niet in het feit dat er geen nieuw middel ontworpen wordt omdat farmaceutische bedrijven nog druk bezig zijn met de bestaande commerciele successen uit te melken (zoals Propecia).
We hebben in de medische wereld niet te maken met een soort Shell, die zoveel verdient aan olie dat het de ontwikkeling van milieuvriendelijke brandstoffen (zoals water) tegenhoudt.
Volgens mij is de concurrentie in de farmaceutische wereld dusdanig groot, dat er een grote strijd is tussen de bedrijven wie er als eerst met een ECHT werkend middel komt, en wie dit middel bovendien als eerst kan laten patenteren. Het bedrijf dat dit medicijn als eerste kan vastleggen zal in één klap het meest winstgevende bedrijf ter wereld worden. Dit is naar mijn mening genoeg motivatie voor de bedrijven om als de bliksem op zoek te gaan naar een werkend middel.

Daar moeten we dus maar op wachten dan



complimenten Goed gesproken ,
Plopje
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2004, 16:41   #42
SjonKanon
Shut up, you fool!
 
SjonKanon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Locatie: Den Haag
Berichten: 85
respect voor +KH+ en laurensj!
__________________
Status
19 jaar, NW 2

Regime
sinds 06-06-2004 Weleda Rozemarijn Shampoo
sinds 04-05-2004 Biegist (Kruidvat)
sinds 04-05-2004 Rooscure shampoo
sinds 11-04-2004 1 mg finasteride (Propecia)
sinds zomer 2003 Dagravit Totaal 30 Multivitaminen
SjonKanon is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2004, 17:39   #43
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Androgeen-receptorcellen zijn gevoelig voor androgenen, als je lichaam volzit met DHT, dan zal het zich gaan binden aan die receptorcellen. DHT veroorzaakt dan kaalheid als het zich aan die receptorcellen gaat binden, en 5ar heeft volgens mij niets met die receptoren te maken.

Er bestaan receptorblockers, RU 58841, Fluridil en Flutamide. Deze middelen blokkeren de receptorcellen tegen androgenen
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif Image12.gif‎ (30,8 KB, 65x gelezen)

Laatst gewijzigd door DHTkiller; 19 mei 2004 om 18:20
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2004, 22:59   #44
Frodo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Berichten: 61
Switch fina / duta ?

Ben sinds 5 jaar aan de Fina en Nihafor, daarnaast alle denkbare vitaminen en mineralen. Ik lees overal dat Fina na verloop van tijd minder werkzaam wordt; is het raadzaam te switchen naar Duta (of iets anders) en zo ja,
voor hoelang ?
Zijn er ook mensen met ervaringen met een transplantatie, en dan met name bij de inhammen ? Met welke kliniek zijn er de beste ervaringen ?
Alvast bedankt voor de reakties.
Frodo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2004, 15:51   #45
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frodo
Ben sinds 5 jaar aan de Fina en Nihafor, daarnaast alle denkbare vitaminen en mineralen. Ik lees overal dat Fina na verloop van tijd minder werkzaam wordt; is het raadzaam te switchen naar Duta (of iets anders) en zo ja,
voor hoelang ?
Zijn er ook mensen met ervaringen met een transplantatie, en dan met name bij de inhammen ? Met welke kliniek zijn er de beste ervaringen ?
Alvast bedankt voor de reakties.
Als ik jou was zou ik overstappen als fina minder gaat werken, dus als je meer haarverlies constateert.

Voor vragen over haartransplantaties kun je terecht in het daarvoor bestemde forum hier op haarweb. Ik zou het je ten sterkste afraden, zeker alleen voor de inhammen. Als je straks verder kaalt zit je met twee rare plukken op je inhammen.
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Hoe overtuig ik mijn huisarts? Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 23 16 augustus 2007 13:09
Van duta naar fina pupuh Medicijnen/haargroeimiddelen 4 9 december 2003 21:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.