Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 september 2009, 12:55   #1
leerkrachtdg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2009
Berichten: 9
Situatie schetsen

Dag iedereen,

Ik heb sinds 1 juli een serieus haarprobleem. Dit is gestart tijdens mijn reis in Loret de mar. Sinds die reis verlies ik al twee maanden aan een stuk enorm veel haar en is de structuur van mijn haar totaal veranderd. Wordt mijn haar nat, dan is er bijna geen haar te zien, ook omdat ik al fijne haren heb. Er zit totaal geen volume meer in. Ik heb het gevoel dat ik overal haarverlies heb op mijn hoofd. Dus heb ik de indruk dat mijn probleem meer diffuus is. Ik verlies dagelijks zo'n 150 tot 200 haren en dat maakt me depressief. Mijn opa aan mijn moeders kant was kaal op zijn 23ste. Mijn andere opa iets later. Nu begint mijn vader ook kaal te worden. Iemand die ook op zijn 22ste aan diffuus haarverlies lijdt? Komt het ooit terug? Ik heb overal wat jeuk, maar niet in die mate dat ik moet krabben. Zijn er nog mensen die dit voorhebben?

Wat heb ik al genomen? Ik neem nu al twee maanden cystine b6 bailleul en moet nu maandag naar de dermatoloog, maar zie het somber in. Ik hoop van jullie wat meer uitleg te verkrijgen.

Met vriendelijke groeten,

Een jongen in mineur.
leerkrachtdg is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2009, 13:13   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Met "diffuus" bedoel je ook aan de zijkanten en achterkant?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2009, 13:26   #3
Therion
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2009
Berichten: 62
Beste lotgenoot,

het kan zijn dat aga snel begint op te komen. Bij mij is ook in een paar maanden de structuur dusdanig veranderd dat het volume totaal weg is. Mijn haar kon ik altijd goed stylen met gel etc., dit doe ik nu niet meer omdat er dan weinig overblijft. Vooral bovenop is het aardig uitgedund. Ik ben ermee naar een dermatoloog gegaan en die schreef mijn finasteride voor omdat het proces af te remmen/ uit te stellen. Hier ben ik net mee begonnen.
Helemaal omdat het in de familie zit is de kans groot dat het AGA is. Accepteren is moeilijk en voor mij ook nog steeds lastig, maar het gaat beter.
wacht tot het oordeel van je dermatoloog en neem dan de stappen die je kunt nemen.

Therion is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2009, 15:46   #4
leerkrachtdg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2009
Berichten: 9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Met "diffuus" bedoel je ook aan de zijkanten en achterkant?
idd hanna , frustrerend.
leerkrachtdg is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2009, 15:47   #5
leerkrachtdg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2009
Berichten: 9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Therion Bekijk bericht
Beste lotgenoot,

het kan zijn dat aga snel begint op te komen. Bij mij is ook in een paar maanden de structuur dusdanig veranderd dat het volume totaal weg is. Mijn haar kon ik altijd goed stylen met gel etc., dit doe ik nu niet meer omdat er dan weinig overblijft. Vooral bovenop is het aardig uitgedund. Ik ben ermee naar een dermatoloog gegaan en die schreef mijn finasteride voor omdat het proces af te remmen/ uit te stellen. Hier ben ik net mee begonnen.
Helemaal omdat het in de familie zit is de kans groot dat het AGA is. Accepteren is moeilijk en voor mij ook nog steeds lastig, maar het gaat beter.
wacht tot het oordeel van je dermatoloog en neem dan de stappen die je kunt nemen.


Bedankt Therion voor de reactie.
leerkrachtdg is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2009, 16:41   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leerkrachtdg Bekijk bericht
idd hanna , frustrerend.
Dan is het waarschijnlijk helemaal geen alopecia androgenetica, maar haaruitval door stress, vitaminen/mineralentekorten, bijwerking van medicijnen of het gaat om haren die bij de wortel afgebroken zijn.
't Beste kun je even naar de huisarts gaan om je hoofd te laten bestuderen en eventueel je bloed te laten onderzoeken op tekorten.
Klakkeloos supplementen slikken zonder te weten wat er aan de hand is, heeft geen nut en kan zelfs gevaarlijk zijn.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2009, 18:31   #7
leerkrachtdg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2009
Berichten: 9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Dan is het waarschijnlijk helemaal geen alopecia androgenetica, maar haaruitval door stress, vitaminen/mineralentekorten, bijwerking van medicijnen of het gaat om haren die bij de wortel afgebroken zijn.
't Beste kun je even naar de huisarts gaan om je hoofd te laten bestuderen en eventueel je bloed te laten onderzoeken op tekorten.
Klakkeloos supplementen slikken zonder te weten wat er aan de hand is, heeft geen nut en kan zelfs gevaarlijk zijn.

Dag Hanne, het valt niet echt op aan de zijkanten en aan de achterkant , maar als ik voel dan merk ik een serieuze haarverdunning. De structuur is daar helemaal anders. Ik heb geen vitaminen tekort want ik eet zo gezond mogelijk, nooit drink ik alcohol en veel fruit en groenten. Mijn tweelingbroer heeft er ook wat last van. Dus ik ben echt somber.

Bedankt voor je steun Hanna.
Denk je nog altijd dat het niet om AA gaat?
leerkrachtdg is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2009, 18:39   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
AA is hier de afkorting voor alopecia areata, wat bij jou al helemaal niet aan de orde is.
AGA is de afkorting voor alopecia androgenetica en dat is volgens mij bij jou waarschijnlijk ook niet aan de orde.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Beoordeling van mijn situatie. Taggie AGA - Algemeen 114 6 januari 2012 00:44
mijn situatie tim723 AGA - Algemeen 13 19 februari 2007 22:26
mijn situatie hardrocker AGA - Algemeen 17 13 september 2006 18:49
mijn situatie :S drumstick Medicijnen/haargroeimiddelen 4 31 maart 2006 13:02
Mijn situatie ouwe AGA - Algemeen 3 22 november 2005 17:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.