Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 april 2020, 19:22   #1
teehutje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2020
Berichten: 2
Geslacht:
advies voor terugtrekkende haarlijn

Hallo iedereen,

Ik ben 29 jaar en ik heb sinds kort van een terugtrekkende haarlijn. Ik heb de FAQ op dit forum gelezen en denk eraan om een FUE te doen.
Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met finasteride? Het lijkt een goed middel, maar er zijn ook wat mogelijke bijwerkingen. Hierbij lijkt me minoxidil veel beter sinds er geen mogelijke bijwerkingen zijn zoals impotentie
Kan ik er voor mijn FUE transplantatie best snel bij zijn of kan ik beter even wachten?

foto's in bijlage.

Alvast bedankt voor het lezen!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg tmp.jpg‎ (72,0 KB, 102x gelezen)
teehutje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2020, 20:52   #2
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Je bent 29, tuurlijk, er is kans op verder kaalheid maar ik denk niet dat je in een hoge risico categorie valt tenzij het boven en achter ook al dunner wordt?

Minoxidil is vooral voor op de kruin.
Finasteride is een medicijn dat dht afgifte tegengaat.

Ik zou in jou situatie niet direct aan finasteride denken, minoxidil ook niet is als je kruin nog prima tenzij je het preventief gaat gebruiken.

Een voorste lijn transplanteren kan prima, daar ben je ook niet heel veel grafts aan kwijt als je de haarlijn conservatief laat zetten.

Zie je het na de haartransplantatie toch verder achteruit gaan kan je altijd nog aan de medicatie. Of als het niet erg hard gaat ter zijner tijd een tweede haartransplantatie mocht dat nodig zijn en je niet aan de medicatie bent gegaan.

Om toch wat tegen de mogelijke achteruitgang van je haar te doen zou ik om dan een saw palmetto product met biotine en een procapil 5% spray samen nemen. Zo kan je medicatie gebruik wellicht ontlopen in jou situatie. Sawpalmetto om op natuurlijke manier te proberen de dht te verminderen en procapil om je haarzakje te beschermen tegen dht.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2020, 21:58   #3
teehutje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2020
Berichten: 2
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeJong Bekijk bericht
Je bent 29, tuurlijk, er is kans op verder kaalheid maar ik denk niet dat je in een hoge risico categorie valt tenzij het boven en achter ook al dunner wordt?

Minoxidil is vooral voor op de kruin.
Finasteride is een medicijn dat dht afgifte tegengaat.

Ik zou in jou situatie niet direct aan finasteride denken, minoxidil ook niet is als je kruin nog prima tenzij je het preventief gaat gebruiken.

Een voorste lijn transplanteren kan prima, daar ben je ook niet heel veel grafts aan kwijt als je de haarlijn conservatief laat zetten.

Zie je het na de haartransplantatie toch verder achteruit gaan kan je altijd nog aan de medicatie. Of als het niet erg hard gaat ter zijner tijd een tweede haartransplantatie mocht dat nodig zijn en je niet aan de medicatie bent gegaan.

Om toch wat tegen de mogelijke achteruitgang van je haar te doen zou ik om dan een saw palmetto product met biotine en een procapil 5% spray samen nemen. Zo kan je medicatie gebruik wellicht ontlopen in jou situatie. Sawpalmetto om op natuurlijke manier te proberen de dht te verminderen en procapil om je haarzakje te beschermen tegen dht.
Leuk van je antwoord!
ik heb enkel last van de inhammen, mijn haar groeit eigenlijk nog altijd snel, om moet nog altijd om de 3 weken naar de kapper. Daarom dat ik eerst niet inzag dat ik inhammen begon te krijgen.

dat product dat je voorstelt ga ik meteen opzoeken!
teehutje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2020, 22:03   #4
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Minoxidil is niet alleen effectief op de kruin, het werkt ook op de inhammen. Sterker nog, het werkt op elke plek op je lichaam waar je een bepaalde mate van haargroei hebt of had. Veel mensen gebruiken het ook om hun baard dikker te laten groeien.
Reden dat men zegt dat het alleen op de kruin werkt, wat dus niet klopt, is omdat het in academische studies alleen is getest op de kruin. Adverteren dat het ook werkt op de inhammen is daarom verboden.

Daarnaast, je bent ook nog redelijk jong net als ik. Kans is dus groot dat het haarverlies in bepaalde mate doorzet.
Minoxidil, Nanoxidil, Procapil, etc. zijn enkel bedoeld als groeistimulanten. Ze pakken niet de onderliggende oorzaak van het haarverlies aan (de DHT die je haarfollikels aanvalt). Het is prima mogelijk dat deze medicatie zorgt voor wat kleine hergroei en versterking van bestaande haren. Zelf heb ik een beetje hergroei tot nu toe. Maar het proces van miniaturisatie van de follikels zal, zonder een DHT blocker, doorzetten.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)

Laatst gewijzigd door PJKG; 17 april 2020 om 22:07
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2020, 22:30   #5
Deman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2016
Berichten: 81
Geslacht:
Ongeveer de zelfde haarlijn als ik, ik ben wel 25 jaar.

Ik zou toch overwegen om finasteride te nemen en na 6 maanden voor een HT gaan. Maar het belangrijkste is om je haarverlies te stabiliseren met combinatie van finasteride en minoxidil.

Je zou ook bv saw palmetto proberen, maar soms is dat onnodig kostbare tijd.
Deman is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.