Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM bij kinderen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 augustus 2014, 22:09   #1
Mellie_v
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2014
Berichten: 1
Geslacht:
Unhappy Olie smeren om trekken tegen te gaan.

Hallo allemaal,

Mijn dochtertje van 2,5 trekt haar uit net voor ze gaat slapen en eet het dan op. Om een lang verhaal kort te maken: ze doet dit al een half jaar (sinds haar zusje is geboren) en ik heb dit in juni ontdekt. Ik heb enkele weken geleden contact gehad met een psychologe en zij denkt niet dat het stress of psychische problemen zijn (mijn dochter is een echt blij kind die normaal omgaat met haar zus). Sinds enkele weken bekijken we haar ook met een babyfoon met camera om te kijken of onze 'oplossingen' helpen. We probeerden al met harige knuffelbeer, we probeerden al een muts en we hebben nu haar haar kort geknipt (maar niet bros). Ze blijft trekken. Aangezien ze een meisje is, zou het echt heel erg pijn doen om haar haar bros te scheren en bovendien denk ik dat ze zich dan zeker niet meer goed in haar vel zou voelen...
Dus nu is mijn vraag: zou het helpen om er olie in te smeren zodat ze er geen vat meer op heeft? Of iets anders? Misschien iets dat slecht smaakt, want ze steekt het ook in haar mond?

HELP, ik ben echt ten einde raad... Ik zou echt zo graag hebben dat ze dit afleert voor het echt een probleem blijft... :-( :-(
Mellie_v is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2014, 15:15   #2
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Olie smeren zou idd kunnen helpen. Zolang je het maar lang genoeg volhoudt zodat de gewoonte van de handeling verdwijnt. Want nu is het een gewoonte/tic die ze zelf - om welke reden ook - in stand houdt. Met 'lang genoeg' bedoel ik één maand. Olie of wax smeren, heel kort knippen en afleiding voorzien op de momenten waarop ze normaal gezien gaat trekken... Probeer het eens. Probeer vooral niet hardnekkig te willen dat het stopt, zoek zelf ook samen afleiding, doe andere leuke dingen...
Ben benieuwd, veel succes!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.