Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 13 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 28 februari 2006, 23:01   #406
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Oh ondankbaar ook nog?

Ten eerste is SP niet bewezen.
Ten tweede zijn er geen studies van Finasteride tegenover SP.
Ten derde heeft Finasteride veel wetenschappelijke backup dat het werkt.
jezus wat zit je altijd waardeloos te posten man, tuurlijk heb je gelijk bij deze maar je doet altijd overkomen alsof jouw mening de juiste is... ik kan al niet wachten op je geïriteerde reactie terug...
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2006, 00:43   #407
looneytuner
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2004
Berichten: 105
ben eigenlijk geen voorstander meer van fina, voel me veel beter sinds ik het niet meer gebruik. Ik ben nu terug aan de SP begonnen. Werkt ZEKER niet zo goed als fina, maar je word tenminste geen wijf.
__________________
Regime:

Minox Dr.Lee 5% (2 of 1 x per dag) afgewisseld met Xandrox en Minox 12%
Proscar (van februari '05): 5 à 6 X per week 1.25 mg (gestopt)
Saw Palmetto 1 capsule per dag (even effectief als een gathaartransplantatie)
Nizoral (3 x per week)
Bier (0.5 per dag)

Status: NW 3. Inhammen en dun aan de kruin. Ben nog steeds op zoek naar het ideale middel. Proscar werkt maar teveel neveneffecten dus moest stoppen.
looneytuner is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2006, 09:28   #408
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Stukje uit haarwoordenboekje

Dit symbool is toegevoegd aan producten/middelen waarbij de werking (nog) niet keihard wetenschappelijk bewezen is, maar die op dit forum en andere internationale forums wel veel aandacht krijgen en waarmee veel mensen positieve ervaringen hebben. Dit zijn de potentieel goede producten.

Saw palmetto (SP, Alopesan, Alopesan400, zaagtandpalm, Serenoa repens, Sabal serrulat, Permixon)
Saw palmetto belemmert evenals dutasteride de werking van beide typen 5-alpha-reductase enzymen. Daarbij zou het volgens sommige bronnen de binding van DHT aan de androgeenreceptoren van de haarzakjes kunnen verhinderen. Het wetenschappelijk bewijs voor de werking van saw palmetto tegen AGA is echter vrij mager.

Ik denk dat Saw Palmetto wel iets doet zoals spirolactone en copperpeptides
je AGA zal gewoon een stukje trager zal gaan.
Haarbehoudt door Saw Palmetto is een utopie. Zelf voor de andere middelen die bewezen zijn.

groet
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2006, 09:46   #409
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrosjnivosj
Stukje uit haarwoordenboekje

Dit symbool is toegevoegd aan producten/middelen waarbij de werking (nog) niet keihard wetenschappelijk bewezen is, maar die op dit forum en andere internationale forums wel veel aandacht krijgen en waarmee veel mensen positieve ervaringen hebben. Dit zijn de potentieel goede producten.

Saw palmetto (SP, Alopesan, Alopesan400, zaagtandpalm, Serenoa repens, Sabal serrulat, Permixon)
Saw palmetto belemmert evenals dutasteride de werking van beide typen 5-alpha-reductase enzymen. Daarbij zou het volgens sommige bronnen de binding van DHT aan de androgeenreceptoren van de haarzakjes kunnen verhinderen. Het wetenschappelijk bewijs voor de werking van saw palmetto tegen AGA is echter vrij mager.

Ik denk dat Saw Palmetto wel iets doet zoals spirolactone en copperpeptides
je AGA zal gewoon een stukje trager zal gaan.
Haarbehoudt door Saw Palmetto is een utopie. Zelf voor de andere middelen die bewezen zijn.

groet
Het is precies zoals in het haarwoordenboekje staat: de werking van saw palmetto is nog nooit aangetoond in serieuze studies, dus het blijft gissen of het werkt of niet. Hetzelfde geldt voor copper peptides en spiro, vandaar dat deze allemaal een 'lampje' hebben in het haarwoordenboekje.

Ik geloof persoonlijk overigens veel meer in de werking van spiro dan in de werking van saw palmetto. Lees ook eens de laatste pagina's door van de saw palmetto-thread voor enkele bezwaren van dit middel.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 1 maart 2006 om 10:25
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2006, 10:21   #410
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes
jezus wat zit je altijd waardeloos te posten man, tuurlijk heb je gelijk bij deze maar je doet altijd overkomen alsof jouw mening de juiste is... ik kan al niet wachten op je geïriteerde reactie terug...
Haal jezus er maar bij ja, goedzo. Hij kan zelf toch ook lezen? Ik probeer hem op weg te helpen. Probeer google eens of kijk eens in het haarwoordenboekje of gebruik de search eens. Ik wordt zo moe van mensen die ZELF niet eerst de moeite nemen om ZELF te zoeken naar oplossing, maar alles meteen vragen. Komop zeg en als je een probleem met mij hebt, pm mij daar dan over.
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2006, 10:53   #411
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Ik wou gewoon tonen met dat stukje uit het haarwoordenboekje dat het niet aangetoont is als middel tegen AGA maar dat het misschien kan werken.

Ik heb er geen enkel bezwaar bij: Het staat er geschreven dat er weinig wetenschappelijk bewijs is. En natuurlijk dat het daarom gissen blijft of het werkt. Maar ik denk wel dat het werkt maar zoals het wetenschappelijk bewijs vrij mager. Het werkt langs andere mechanismen zoals gezegt maar het is wel sterk genoeg om een gyno te veroorzaken bij mannen dus het heeft wel een werking (nu wil ik zeker niet zeggen dat als je gyno krijgt het goed voor je haar is.) Maar ik denk dat saw palmetto wel iets kan doen voor je haar.
Dat is dus gewoon een mening.


Ketoconazol werkt (als antiandrogeen en ruimt organismen op) en is aangetoont in studies.
Dus spiro is een veel sterker antiandrogeen dus zou veel beter moeten werken dan ketoconazol.
dus in feite zou spiro beter moeten werken als saw palmetto of ketoconazol.
Omdat het al de AR in je follikels zou uitschakelen.
Maar dit verhaal zou je ook in twijfel kunnen trekken omdat fina beter werkt.

Aja ik vind die studie niet meer van die spiro studie met +-62 mannen
kan iemand me helpen daarbij.
__________________


Laatst gewijzigd door vrosjnivosj; 1 maart 2006 om 11:12
vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2006, 11:56   #412
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Haal jezus er maar bij ja, goedzo. Hij kan zelf toch ook lezen? Ik probeer hem op weg te helpen. Probeer google eens of kijk eens in het haarwoordenboekje of gebruik de search eens. Ik wordt zo moe van mensen die ZELF niet eerst de moeite nemen om ZELF te zoeken naar oplossing, maar alles meteen vragen. Komop zeg en als je een probleem met mij hebt, pm mij daar dan over.
Morientes heeft gewoon gelijk. Als je het niet kan onderbouwen, zeg dan niets.
Dit is een forum om anderen te helpen, en ja newbies horen daar ook bij.
Nutteloos commentaar uit je maar in de kerk.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2006, 11:58   #413
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Morientes heeft gewoon gelijk. Als je het niet kan onderbouwen, zeg dan niets.
Dit is een forum om anderen te helpen, en ja newbies horen daar ook bij.
Nutteloos commentaar uit je maar in de kerk.
Nutteloos was het toen je geboren werd Jaapie. Maarja je zou hier toch nooit meer posten? En jij helpt altijd zo goed met je nutteloos gezeik

En het is zeker teveel gevraagd om zelf moeite te doen. Ook als is het een newbie, die hoeft ook niet alles voorgekauwd krijgen. Als hij er niet uitkomt is het wat anders.
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2006, 12:03   #414
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Nutteloos was het toen je geboren werd Jaapie. Maarja je zou hier toch nooit meer posten? En jij helpt altijd zo goed met je nutteloos gezeik

En het is zeker teveel gevraagd om zelf moeite te doen. Ook als is het een newbie, die hoeft ook niet alles voorgekauwd krijgen. Als hij er niet uitkomt is het wat anders.
Ik zeik alleen maar op jou Het is niet de eerste keer dat ik het zeg, kom eens met goede argumenten in plaats van je loze gezwets.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2006, 12:17   #415
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Ik zeik alleen maar op jou Het is niet de eerste keer dat ik het zeg, kom eens met goede argumenten in plaats van je loze gezwets.
Het interesseert mij helemaal totaal niks wat jij zegt. Grow a pair.

Jaapie has left the building
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2006, 21:52   #416
Buutnlander
HaarWeb lid
 
Buutnlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Berichten: 191
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Nutteloos commentaar uit je maar in de kerk.
I like this one .
__________________
Status:
21 jaar: Haargrens 0.5 cm teruggetrokken, dunner wordend haar, maar nog niks aan de hand

Elke dag:
0.5 mg Dutasteride
Alpecin C1 + Alpecin ASL

Toekomst:
Orale Spiro
Fluridil





Buutnlander is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2006, 23:34   #417
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Gerben gebruikt SP (Alopesan) al een hele tijd, ben toch wel benieuwd naar zijn resultaten. Alleen over een lange periode kan een middel zich pas echt waar maken, dus Gerben en andere long time users, reageren alstublieft.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2006, 18:17   #418
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
ik heb SP ook gedurende een 16 maanden gebruikt en het heeft bij mij niets geholpen. MAar SP is hiermee geen uitzondering
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2006, 18:33   #419
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mhogen
ik heb SP ook gedurende een 16 maanden gebruikt en het heeft bij mij niets geholpen. MAar SP is hiermee geen uitzondering
Na 16 maanden zou je al resultaat moeten zien...
Misschien kan het zijn omdat het te licht is zoals bij sommige fina te licht is.
En zouden er maar een paar mensen het kunnen gebruiken.
Het blijft gissen natuurlijk....
En het zou wel leuk zijn als er een paar long time users eens zouden posten.

groet
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2006, 22:13   #420
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Ik gebruik sp nu ook al zo een 14 maanden, neem wel de minimale dosering (1 capsule per dag, max 3 per dag), verder gebruik ik ook finas, p-5-p, silicea en sinds vandaag ook omega 3. Over de werking kan ik dus weinig zeggen, omdat ik er veel naast neem!
cees is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[saw palmetto] Bijwerkingen Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 286 3 augustus 2018 13:26
[saw palmetto] Topical Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 35 25 juli 2007 09:29
[saw palmetto] Hoe kom ik eraan? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 72 22 juli 2007 13:56
[saw palmetto] Invloed op sportieve prestaties jeandubois Medicijnen/haargroeimiddelen 10 10 september 2006 01:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.