Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 november 2004, 10:54   #1
Dennis_2007
BALHAAR
 
Dennis_2007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2004
Berichten: 31
Aminexil of Minoxidil

Kan iemand zijn ervaring delen met mij op het gebied van Aminexil of Minoxidil ??

Ik begin de laatste jaren kalend te worden op mijn kruin en ook mijn haar wordt dunner.
Ik ben een jaar geleden naar de docter geweest en die zei dat het geen ziekte was maar gewoon een erfelijkheid is.

Het enige middel volgens hem was Propecian.

Dit middel wil ik dus niet gebruiken, omdat dit de hormonen aantast (vermindert).
De mogelijke bijwerkingen zijn: Erectieproblemen, vermindering van sexlust en verminderde spermaproductie!
HIER WIL IK ABSOLUUT NIET AANKOMEN!!! Dan komt mijn haar wel op de 2e plaats!

De enige middelen waar ik nog op hoop zijn:
Regaine (minoxidil)
Vichy Dercos (Aminexil)
Heb ook iets gelezen over Maxilene??? Maar de bronnen daarover zijn beperkt!
Het schijnt beter dan bovengenoemde te zijn!

Deze worden uitwendig gebruikt!

Kan iemand alsjebleift zijn ervaringen van deze middelen met me delen??????

(Ik ben sind 1 week bezig met een kuur van 6 weken Aminexil)

Groetjes Dennis!
Dennis_2007 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2004, 11:17   #2
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Hoi Dennis,

Finasteride (propecia) is inderdaad één van de weinige middelen die een bewezen werking hebben. Het is wel de vraag of het aanslaat, maar als het aanslaat kun je er wel wat van verwachten in termen van behoud en verbetering van bestaande haren. Hergroei hoef je niet echt te verwachten.

Wat betreft de bijwerkingen; ja, die kunnen er zijn. Dat verschilt per persoon: van totaal geen bijwerkingen tot heuse gyno (ontwikkeling van borsten enzovoort). Dat is inderdaad een gok die je neemt, wanneer je finasteride gaat gebruiken.

Verder heb je het over minoxidil. Ook dit middel is een bewezen middel, maar wordt zelden alleen op zichzelf gebruikt; meestal in combinatie met andere middelen zoals finasteride. Minoxidil pakt de oorzaak niet aan en zal daarom de erfelijke kaalheid zelf neit tegengaan.

En dan is er Aminexil. Als je de visies over dit product hier leest kun je er denk ik beter mee stoppen. Het werkt voor geen ene meter en het kost een hoop geld.

Kaalheid is inderdaad geen ziekte, hoewel het hier vaak wel als zodanig wordt omschreven. Maar dat komt voornamlijk vanwege de frustratie. Maar ik snap niet helemaal waarom iets geen ziekte kan zijn, omdat het erfelijk is? Bepaalde ziekten zijn ook erfelijk. Maar goed, dat doet er verder ook niet toe.

Ik zou zeggen, kijk rustig rond in de verschillende topics.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2004, 11:56   #3
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Ben je een week geleden met Aminexil begonnen, was je maar hier een eerder op het forum verschenen dan had je het zeker niet gekocht. Het is gewoon troep die ze aan de mensen aansmeren. Ik heb het ook gebruikt, wel twee kuren maar tevergeefs. Maxilene, zelfde troep als Aminexil hoewel maxilene beweert dat het even goed werkt als minoxidil . Ja, vertel dat maar aan Sinterklaas.

Ik heb ze 2 maanden gemaild voor wetenschappelijke resultaten, en waaruit blijkt dat het beter werkt dan mino. Nou Joost mag het weten wanneer dat antwoord komt.
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2004, 12:14   #4
Dennis_2007
BALHAAR
 
Dennis_2007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2004
Berichten: 31
Question

Dank jullie wel voor de reacties!

Dus ik kan concluderen dat Aminexil gewoon kwakzalverij is!
Ik maak het de kuurtje gewoon af en ga dan denk ik verder met Minoxidil.

Maar dan komt nu mijn volgende vraag:

Ik heb net zitten surfen door deze Haarwebforum en ik heb gezien dat er een effectievere Minoxidil 5% lotion te verkrijgen is!
Deze was allen via cheapregain.nl te verkrijgen of zo.

Kan ik deze gewoon bij de apotheek kopen (want ik koop niet via internet)?
Of is er een drogisterij, kapper of ander soort winkel waar dit is te verkrijgen omgeving AMSTERDAM???

O ja waarom is/was de promilage van 5% eigenlijk alleen op recept te verkrijgen?? (bijwerkingen??)

Het zijn allemaal veel vragen. Ik hoop echt dat jullie mij opweg kunnen helpen! Ik begin eigelijk een beetje enthousiast te worden over dit middel!

Ben echt blij dat dit soort forums bestaan!!!

Groetjes Dennis
Dennis_2007 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2004, 12:21   #5
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis_2007
Dank jullie wel voor de reacties!

Dus ik kan concluderen dat Aminexil gewoon kwakzalverij is!
Ik maak het de kuurtje gewoon af en ga dan denk ik verder met Minoxidil.

Maar dan komt nu mijn volgende vraag:

Ik heb net zitten surfen door deze Haarwebforum en ik heb gezien dat er een effectievere Minoxidil 5% lotion te verkrijgen is!
Deze was allen via cheapregain.nl te verkrijgen of zo.

Kan ik deze gewoon bij de apotheek kopen (want ik koop niet via internet)?
Of is er een drogisterij, kapper of ander soort winkel waar dit is te verkrijgen omgeving AMSTERDAM???

O ja waarom is/was de promilage van 5% eigenlijk alleen op recept te verkrijgen?? (bijwerkingen??)

Het zijn allemaal veel vragen. Ik hoop echt dat jullie mij opweg kunnen helpen! Ik begin eigelijk een beetje enthousiast te worden over dit middel!

Ben echt blij dat dit soort forums bestaan!!!

Groetjes Dennis
He Dennis,

5% mino is inderdaad bij de apotheek te koop, maar je hebt hier echt een recept voor nodig. Alleen de 2% versie is vrij verkrijgbaar. En ik denk ook dat het komt door de bijwerkingen in hoeverre je er last van zult hebben. Mino is van oorsprong een bloeddrukverlagendmiddel, dus ik denk ook dat het daarom niet vrij verkrijbaar is (althans de 5%).

Als je niet via de huisarts krijgt voorgschreven zul je echt toch via het Net moeten bestellen.

Groeten
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2004, 12:55   #6
Dennis_2007
BALHAAR
 
Dennis_2007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2004
Berichten: 31
He dankje!

Ik ga morgen wel ff naar de Apotheek en ik ga het wel ff vragen of de 5% variant te verkrijgen is!

Dennis_2007 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bijwerkingen Aminexil van Minoxidil? straffe_hendrik Medicijnen/haargroeimiddelen 11 29 april 2012 20:21
Wie is er geinteresseerd in Dr. Lee's minoxidil varianten? Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 22 20 juni 2004 12:10
aminexil of minoxidil ? jst Medicijnen/haargroeimiddelen 7 21 augustus 2003 01:00
Minoxidil icm Dercos Energy met Aminixil shampoo Promise Medicijnen/haargroeimiddelen 0 28 februari 2003 21:00
Aminexil / Minoxidil Visitor Medicijnen/haargroeimiddelen 1 25 november 2002 07:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.